9 Август, 2018 11:30 39 907 67

Бензиновите коли са по-вредни от дизеловите!

  • дизел-
  • бензин-
  • околна среда-
  • замърсяване
Бензиновите коли са по-вредни от дизеловите! - 1

Европейските изисквания по отношение на екология при транспортните средства стават все по-строги. Основната причина за това е големия риск от онкологични заболявания, както и общото замърсяване на околната среда. В края на юли обаче германското издание Spiegel излезе с една ШОК-статия, в която се твърди, че бензиновите двигатели са много по-вредни от дизеловите. Поръчкова или не, тази статия разбуни духовете.

Бензиновите коли са по-вредни от дизеловите!

Ясно е, че европейските власти вече са отписали дизеловите автомобили и те постепенно ще отидат в забвение. Свежата публикация на Spiegel обаче говори за това, че бензиновите мотори не само не са по-добри от дизеловите, но и дори са много по-опасни за здравето на хората. Екозащитниците извоюваха драконовски мерки срещу автомобилните производители и те са длъжни с всяка следваща година да снижават нормите на изхвърляни вредни емисии в атмосферата.

И понеже това няма как да се случи толкова бързо, инженерите започнаха с различните хитрости. всички знаем за Дизелгейт скандала, но има нещо друго, за което почти не се говори. За да се получи оптимално изгаряне в горивната камера и нужно оптимално количество гориво и въздух. И автомобилните инженери почти го постигат. И ако всичко се беше успокоило на нива Евро 5, много неща в автомобилите щяха да са по-добри от сегашните.

Бензиновите коли са по-вредни от дизеловите!

Но не стана така. Започна се с даунсайзинг, с различни добавки в горивото и с какви ли още не прийоми, за да се стигне до последната възможна - да обедняват горивната смес. Това обаче води до т.нар. сух остатък, или иначе казано - неизгорени въглеродни частици. Те обаче не са черни като саждите от дизеловите и не се забелязват с просто око. Поради тази причина с най-различни филтри се "запушват" основно дизеловите коли, но след като стана ясно, че така се увеличава разходът, дизелите бяха обявени (съвсем несправедливо) за безперспективни.

На фона на тези промени, а и на скандала "Дизелгейт" никой не обърна внимание на невидимата заплаха от бензиновите коли. Тези невидими микрочастици, излизащи от новите бензинови двигатели, са толкова малки, че не се филтрират от горните дихателни пътища и директно попадат в белите ни дробове и според лекари са много п-вредни от дизеловите сажди. От Spiegel са убедени, че дизеловият скандал съвсем не е бил случаен. по този начин автомобилните производители са икономисали милиарди от производството и внедряването на нови филтри, които да улавят невидимите неизгорени въглеродни частици.

Бензиновите коли са по-вредни от дизеловите!

Цитат от статията на Spiegel: "Фината прах (така германците наричат неизгорени въглеродни частици. бел.ред.) в Европа е една от главните опасности за здравето на хората. "Произвежда" се най-вече от автомобилите и от промишлеността. Съгласно изследване на Федералното ведомство по опазване на околната среда, през 2015 година 41 500 души в Германия са починали преждевременно, защото са били изложени на прекомерно влияние на фини прахови частици".

какво ще предприемат производителите на автомобили, след влизането на новият тестови цикъл WLTP от есента на тази година. Вариантите са два. Или ще инвестират огромни средства в разработката на специални филтри, или постепенно (подобно на Volvo) ще се откажат от двигателите с вътрешно горене. Или пък ще прибегнат до нови измамни схеми!


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Майстора

    116 96 Отговор
    С колкото повече въглеродни атоми е горивото, толкова повече замърсява.
    Нафтата е най- мръсното автомобилно гориво.

    Коментиран от #38

  • 2 СетихаСе

    37 11 Отговор
    https://www.aecc.eu/wp-content/uploads/2017/11/2017-AECC-technical-summary-on-GPF-final.pdf

    GPF - има място под слънцето и за дизели и за бензини.
  • 3 Driving pleasure

    142 26 Отговор
    Да бе знаем... само електрически щайги нали! Той лития е като витамин ц а кобалта е да си го мажеш за слънцезащита! да ти писне от глъмава пропаганда. Автора на тая простотия колко милиончета е прибрал от лобистите... историята мълчи!
  • 4 гост

    69 19 Отговор
    Затова най-добре е нормално аспириран бензинов двигател с голям обем 2.0-2.5л. Турбодвигателите обедняват прекалено много сместа, а бедната смес заедно с високото налягане водят до канцерогенните частици. По-добре колата ти да гори литър повече, но да не е капризна, да е по-чиста и да е по-евтина. Един двигател 1.2 турбо-бензин не е по-икономичен от 2.5 атмосферен бензин, тествано и доказано. При определени условия малкото турбо може да достигне по-нисък разход, но при нормални експлоатационни условия имат еднакъв или подобен с пренебрежима разлика, например 8.2л срещу 8.5л в полза на турбо-бензин.

    Коментиран от #12, #17, #66

  • 5 Да го кажем направо

    92 15 Отговор
    Айде започна се--след като утвърдиха тренда,че дизела е лош-сега и бензина ще омаскарят...А целта е само една-налагането на електричките...нали точно САЩ са вложили милиярди в Тесла-трябва да се избиват парите...Плащат на зелените терористи-и хоп-затвърдява се общественото мнение...
  • 6 Куку

    54 30 Отговор
    Отчаян опит да спасят дизела.Едва ли не излиза,че саждите от дизела се филтрират от горните дихателни пътища,а от бензина не.В САЩ където голям процент автомобилите са бензинови да не мрат,като пилци от финни прахови частици?!!

    Коментиран от #21, #51

  • 7 до: Майстора

    14 29 Отговор
    Проблема на държавата са "МАЙСТОРИТЕ", разбирачите.. дървените филисофи (ако щеш) като теб! Казвате уж голяма дума, без никаква подплата на твърденията си! Имаш ли кола изобщо, Майсторе.. с познания на ядрен химик !? Случайно да си обръщал внимание на ВРЕДНИТЕ ЕМИСИИ при ГТП на МПС, каква проценти дава един дизел на 15-20 години, спрямо нов (под 5-годишен) бензинов автомобил ???

    Коментиран от #16

  • 8 Миро

    59 14 Отговор
    Всичко обслужва петролните магнати. Не търсете жената. Войната срещу дизела е за да се запази бензина. Иначе той е по-вреден. Доказано. А производителите на коли могат само да играят по свирката им. След като са се хванали на хорото. Иначе камион или кораб на ток ще видите ама не този век. Също и на бензин.

    Коментиран от #10

  • 9 НафтоватаПечкаНаТиквоча

    35 60 Отговор
    Като прочетох заглавието на статията и все едно ме гръмна снаряд от артилерийско оръдие!
    Според мен мястото на всеки един барутник-нафтан над 10 години е моргата, претопяване, а нови коли да се произвеждат само бензин. Да се популяризира водороден мотор, с ниска себестойност и практически приложима технология.

    Коментиран от #11

  • 10 зебра

    32 48 Отговор

    До коментар #8 от "Миро":

    Смешко, никой не отрича ролята и мястото на дизела - както споменаваш кораб, трактор, комбайн, камион, голям бус, подемни машини, кари, но за лек автомобил не е това горивото!

    Коментиран от #27

  • 11 Пача

    37 25 Отговор

    До коментар #9 от "НафтоватаПечкаНаТиквоча":

    А бензиновите горелки да останат само за пърлене на прасетата щото с тази ефективност само пушат, нагряват и шумят друго не правят.
  • 12 Хаха

    34 7 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Така е.Спомням си ,че в Аутобилд сравняваха Мазда 3 с 2.0 мотор атмосферен 120 к.с с Сеат/Голф(нещо от ваг групата) с 1.4 турбо 122 к.с и маздата вървеше повече и харчеше по-малко

    Коментиран от #23

  • 13 Емил

    63 18 Отговор
    Пак пропуснаха основната тема - бензиновите коли могат да се карат на газ и така става 100% еко!

    Коментиран от #64

  • 14 Нико

    79 5 Отговор
    Страшна работа е манипулацията! Светът се движа с ДВГ от близо 150 год., сега се сетиха да изтъкват големите вреди! Демек, купувайте си електрическите ни коли! Да, ама доста ще почакат! Когато ми предложат технология на батерията с пробег на един заряд поне 1000 км., и време за зареждане не повече от 5 мин., и 10 год.гаранция, бих се замислил!

    Коментиран от #15

  • 15 Гост

    24 2 Отговор

    До коментар #14 от "Нико":

    Офертата от Рено - джиткаш Зоето колкото искаш цяла година и имаш безплатно 2 седмици в годината рент автомобил нормален клас дизелов.

    При това не знам кой би си взел електрик за единствен автомобил, но пак дават варианти. Пари да има човек.
    Ако имахме пари за по 2-3 коли и то чисто нови, тогава нямаше да я има тази тема в този си вид.
  • 16 венцислав

    26 1 Отговор

    До коментар #7 от "до: Майстора":

    колега ,мисля че проблема нее тлкова в колите или майсторите-а в некачествените горива.колкота горивото е по-чисто,толкова по-пълно изгаряне има.нека оправят горивата а после да мерим емисиите.та то от терпентин и еко дизел не можи да има пълно изгаряне.
  • 17 Някой си

    29 12 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Ти знаеш ли 2,5 л атмосверен мотор при това бензин какъв разход дава!? Заеби тези 8,5л. Смях, ако това го сложиш на квадрат ще се доближиш до истината!!!

    Коментиран от #37, #44, #45, #52

  • 18 Тома Неверни

    10 3 Отговор
    До "преводача": "Тънката прах?" А, не! А "финият прах" не става ли?
  • 19 Jenson Bourne

    17 0 Отговор
    "Тънката прах" ли? Няма такова понятие. Нарича се "Feinstaub", което означава "фин прах".
  • 20 vasik atanasova

    23 18 Отговор
    всеки знае че нафтата е най мръсното
    за това има и филтри за груби частици
    но пък е изгодно да караш с нафта
    караш караш резевора все си стои пълен

    Коментиран от #22

  • 21 Мартин

    53 13 Отговор

    До коментар #6 от "Куку":

    Глупости. Дизелът така или иначе няма да отиде никъде, той е НЕИЗБЕЖЕН. Дизеловите двигатели ще продължат да стават все по-чисти. По-скоро бензиновият двигател е този, който ще си отиде първи. Кораби, трактори, фадроми, комбайни, автобуси, микробуси, танкове. Дизелът движи света, не бензина. Ако не беше дизелът, сега нямаше да съществуваш, така че покажи малко уважение! Каквото и да кажете, това са фактите. И да ви харесва, и да не ви харесва - все тая.

    Коментиран от #31, #50

  • 22 Горелка

    4 8 Отговор

    До коментар #20 от "vasik atanasova":

    А на бензина щот няма GPF???
  • 23 Някой си

    6 6 Отговор

    До коментар #12 от "Хаха":

    Хахха те за това слагат турбини, за да увеличат разхода!!! Не пиши глупости, просто вземи един 2.5л атмосверен бензин и го покарай малко смесен разход,тогава ще разбереш за истинския разход!!!

    Коментиран от #24

  • 24 ДВГ

    11 5 Отговор

    До коментар #23 от "Някой си":

    Турбинираният автомобил е по-лек, по-малък, с по-малки механични загуби и изглежда по-добър докато го караш спокойно.
    Настъпиш ли го тогава първо разхода не е същият щото работи на по-богата смес и второ се скапва по-бързо.
    Така че карайте спокойно, за да сте най-вече живи и здрави и да не се разорите :).
  • 25 ПорЦелан

    22 10 Отговор
    Малък или голям двигател, с турбо или не, дизел или бензин - като резултат всички горят толкова колкото тежат ламарините плюс товара и пътниците и скоростта с която се движат. Просто Физика.Лично аз си карам бензинов двигател 1.6 16V 110 коня евро 5 и се чувствам добре. Дизелите ми миришат лошо и бръмчат гадно, даже и чисто новите.
  • 26 Така ли

    12 1 Отговор
    Цитат: "Произвежда" се най-вече от автомобилите И ОТ ПРОМИШЛЕНОСТТА." Дойдохме ли си на думата? А "промишлеността" това са китайските заводи работещи без никакви мерки за екологичност, И КОРПОРАТИВНАТА МАФИЯ която снижи качеството, за да ни принуди да купуваме по-често!
  • 27 Миро

    6 0 Отговор

    До коментар #10 от "зебра":

    АХ на Ситроен съм карал с 1.1 l дизел. Не е пушело до последно. А как съм го товарил, само той си знае.
  • 28 бмв

    3 9 Отговор
    На моето м760li с 6.6 v12 ако му сложа още 2 турбини , по-екологичен ли ще стане ?И защо не да се увеличи обема още малко.
  • 29 Бай Благой

    14 6 Отговор
    Отивам на автомивка - паркирам пред блока....предното стъкло направо блести....на сутринта забелязвам един супер фин жълто-кафеникав прах...който все пак се вижда с невъоръжено око...
    Представете си какво дишаме...

    Коментиран от #46

  • 30 aaa

    28 8 Отговор
    Работата не е толкова сложна бе хора.Дизелът няма кой да го бие,засега по КПД.Ако един дизел върши дадена работа примерно за 6 лв., бензинът ще свърши същата за 8 лв.И ха познайте кой и на кого ще плати разликата...Другото е ала -бала за овцете.

    Коментиран от #39

  • 31 Антиелектрика

    12 2 Отговор

    До коментар #21 от "Мартин":

    Дизелът е по-евтиния продукт на нефта. Пък едно време нямаше дизели, ама не си спомням икономиката чак толкова да е била в застой. Всяко гориво си има място, дори и електричките, но ще имаш да вземаш, че танковете са на дизел още по-малко пък самолетите. А в големия град и на електрички да си, пак ще има фини прахови частици. Но в статията си пише защо ги има в бензиновите мотори - заради бедната смес, която пък е вследствие на намаляване на разхода. Всичко е една тъпа пропаганда и лъжа, но никой не пита обикновения човек.
  • 32 ПорЦелан

    9 3 Отговор
    Аз нещо не мога да разбера. Бедната смес означава излишък на кислород, тя затова е бедна защото има повече въздух отколкото в стехиометричната смес. Това е свързано с висока температура и висока скорост на горене и като резултат от високата температура - повече азотни окиси. Въглеродният окис и въглерода се окисляват в катализатора от азотният окис, като резултата е въглероден двуокис и азот. Откъде измислиха тези въглеродни частици не мога да разбера?
  • 33 qqqqqq

    27 8 Отговор
    По бай Тошово време 70% от автопарка беше бензинов и Руски. Всичко работеше на пълни обороти и хората се разболяваха по малко и живееха по вече. Ако се вярва на тази статия, то трябва да сме се затрили. Ами руснаците ?
  • 34 DEU NXIA на милион и триста хиляди км

    10 1 Отговор
    Най добре е волската каруца, всичките са полезни но всичките вредят.
    Тъй де , много хора има полезни но и доста са вредни паразити са .
    Така е в природата,,колкото е по полезно но и толково вредно .
    Зависи от кой ъгъл гледаш на нещата, моята кола е с малък мотор 1,500 сс , и само на пропан бутан я карам. Колкото е по голям двигателят толково повече произвежда въглероден двуокис.
    Айде наздраве , бира със цаца ме чака
  • 35 hmhmhm

    9 1 Отговор
    Аз предлагам който протестира с колело ако се качи на кола затвор и така да ги видим тези пазители на света.
  • 36 Disela

    23 11 Отговор
    96 година завърших двг и във всички учебници. пише че бензиновия двигател замърсява повече,като имате предвид какви пушешти дизели имаше тогава.Дизела вярно пуши повече но саждите са големи частици а проблем са Финните който не се виждат.

    Коментиран от #58

  • 37 Галант

    4 1 Отговор

    До коментар #17 от "Някой си":

    Моят е 2.4 GDI - 12/100 градско през лятото и 15/100 през зимата, но само на студен, иначе сваля рязко и се изравняват на малко над 10.
  • 38 баш Майстора

    8 1 Отговор

    До коментар #1 от "Майстора":

    Може да е най- мръсното автомобилно гориво, но не е най-замърсяващото и най-отровното.
  • 39 Хаха

    14 0 Отговор

    До коментар #30 от "aaa":

    И на пробан-бутан ще я свърша за 4 лв.:-)
  • 40 Human

    22 0 Отговор
    На 10 въглеродни атома, водородните са 20 (1:2) при дизела, за сравнение при метана е 1:4. Този въглерод излиза или като въглероден двуокис или като сажди. Но това няма отношение към здравето. Амонячно азотните съединения изхвърлени от нафтата имат невъобразимо голям брой реакции с всяка органична материя или живи същества, някои водещи до заболявания. При бензина махнаха оловото като токсично, но за да повишат октана сложиха бензен, а той е доказано канцарогенен.
  • 41 гостенчето

    17 1 Отговор
    Абе без да коментирам марките ще кажа,че преди имах стар 1,4 бензин 75 коня с по-голямо купе и ми гореше 7,5л. градско.Сега си купих ново от магазина 1,2 ,3 цилиндъра пак бензин,82 коня в по-малка кола-Ами нито върви като старото/новата е много по-спъната/,нито харчи като старата-като видя на бордовия компютър 9,5л./100км. и ми става лошо...
  • 42 Jacques Yves Moineau

    7 1 Отговор
    Шпигел???? Откога Шпигел е фактор в науката????
  • 43 ба ги другарко

    10 1 Отговор
    аз си карам форд пробчето на малко бензинец примесен с водичка и пропан бутанец... яко вода ръси от ауспуха и той се клати яко, както и двигателя, ама не ми пука, 'щото е кола за 1000лв :) к'вото и да стане не ми пука! карам си я с кеф! високите цени на горивата сега и през лятото не ме бъркат :) и двойни да ги изспекулират, аз ще си карам "спортиста" :) за 10лв 4л бензин + 1л водичка :) газчица догоре в 25л бутилка и хвърча със 100км/ч :) тургайте минуси ва :) аз съм на пътя, а вие? родих се с тая газ и вода ей! но на по-нова скъпичка кола газова не бих сложил! евро 4 съм хахахахахха
    само кола изцяло на газ не е вредна, всичко друго замърсява! електричките са зле и закъсваш, и замърсяват околната среда с акумулаторите си! 4ау

    Коментиран от #56

  • 44 Крякай си

    6 1 Отговор

    До коментар #17 от "Някой си":

    Кат толкова те притеснява разхода, карай на газ,! Газта е най-чиста! А разхода на 3 литров мотор в града ми е 13-14/100.
  • 45 Мани бегай

    4 1 Отговор

    До коментар #17 от "Някой си":

    Няма такъв филм 2.9 мотор извънгладско ми дава точно 8.5, а градско ми дава 11, обема и мощността са незначителен фактор когато десния ти крак е от олово и я пържиш от светофар до светофар като луд. Относно статията решението на проблема е много просто, всички такива автомобили да отидат на чип тунинг да им се обогатят смесите малко и край, и съм сигурен че и разхода ще падне когато вървят по добре.
  • 46 Мани бегай

    12 0 Отговор

    До коментар #29 от "Бай Благой":

    Ако щеш вярвай но този кафеникав прах не е от двигателите, а от шибаните ни улици, защото на цивилизованите места когато е дълъг период на суша се мият почти всяка вечер за да се измие прахта, кога за последно някой видя по софия да се мие улица освен, ако не е заради ремонт.
  • 47 W222

    6 8 Отговор
    Винаги Най Хубавите неща са най вредни.Когато Ферари,ламборгини,пагани,кйонигсег,бугати направят дизелови модели тогава говорете че дизеловите коли са по бързи от бензиновите,най бързите и мощни коли са бензинови

    Коментиран от #49

  • 48 Преминаващ

    12 1 Отговор
    Ха добро утро ! Сетили се след дъжд качулка ! То това е известно и тестово доказано още в зората на първите капки бензин ! Въпроса обаче е ЗАЩО НИКОЙ НЕ ПИШЕ КОЛКО СЕ ЗАМЪРСЯВА ОКОЛНАТА СРЕДА ПРИ ПРИЗВОДСТВОТО НА АКУМУЛАТОРИ И КОЛКО ПРИ ТЯХНОТО БРАКУВАНЕ И РЕЦИКЛИРАНЕ ?! Всичко останало е драсканици на бял лист ... !
  • 49 мангалезич

    8 8 Отговор

    До коментар #47 от "W222":

    По полека, дизели са печелили 24 часа на Льо Ман нееднократно ...
    Според мен колата има нужда от дизел, бензина е за запалки "Зипо" :)
  • 50 Куку

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Мартин":

    Приятелюе статията се говори за дизелови леки автомобили.Тези който си изброил нямат алтернативи ,не съм виждал бензинов трактор или бензинов кораб.Фактите са други 3 годишен дизел няма право да влиза в центъра на Мюнхен.
  • 51 Един ....

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Куку":

    От къде знаеш от какво мрът в US ?

    Коментиран от #55

  • 52 Maduro

    4 3 Отговор

    До коментар #17 от "Някой си":

    Карам кола с 2.5 л атмосферен двигател и ако карам на магистралата с около 110км-120км/ч ми дава под 7л/100 км !
  • 53 МАК

    5 0 Отговор
    Оле майко!!! Най замърсяващи са зле подържаните коли.
  • 54 Марио

    7 0 Отговор
    Еххх как добре ви познавам.Сега това ви е повод,запад забраните и бензиновите автомобили и някой да си пробута батериите.Всичко това е една от поредните лъжи,която има за цел да окраде народа и да се измисли нещо "ново"както беше преди с дизела и да се крадат пари.А тези На снимката по-горе са от тези с промитети мозъци, които ги има много и у нас.Те говорят глупости,без дори да разсъждават и да са имали даже автомобил.Или са от платените е другия варианта.Не купувайте електрички.Опълчете се.Като не се продават ще си върнат другите, когато са милиарди пъти по-добри и ще махнат тези електрически боклуци.Всичко е един гаф с хората и някои от производителите.С цел някой от управляващите и еколозите да си пробутат някакви батерии.
  • 55 Куку

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Един ....":

    Явно ти знаеш ,кажи.
  • 56 stukar

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "ба ги другарко":

    Бах' та в химика! И как става това смесване !?!??!?!
  • 57 stukar

    0 0 Отговор
    Някой вече сериозно взе да пресолява манджата...
  • 58 Требе се чете

    1 1 Отговор

    До коментар #36 от "Disela":

    Явно не си забелязал, че вече се ползва беоловен бензин.
  • 59 Минаващ от тук

    2 0 Отговор
    Манипулациите няма да спрат. Никой не казва колко вредни емисии отделя един кораб, един самолет, който изяжда директно озона във височина. Все автомобилите са виновни за бедите на Земята. Понеже отделните потребители могат да ги манипулират. А концерните трудно се подават на това. Напротив те диктуват играта. Като ти спрат дизела и бензина ще купуваш електрички и без да те обработват. Обаче демокрацията затова я уважавам. Не само те цакат, ами трябва и да си убеден в правотата на избора си. Елегантно ти го вкарват видиш ли.
  • 60 Възмутен

    2 2 Отговор
    Какво да ви кажа карам Браво 2000 година дизел 1 , 9 jtd . Разход 6 градско и 5 извънградско - лятото, зимата 7 Градско защото я карам на къси разстояния и 5, 5 извънградско. не знам колко замърсяването сферата но като гледам бензиновите коли покрай мене Направо съм убеден че замърсява много по-малко особено помощните. Според мен най-добре автомобилите да се карат само на газ метан или пропан бутан който се избере който какво се избере.
  • 61 Вал

    1 2 Отговор
    Можем само да добавим, че ако дизелът е фракция, която се отделя на по-ранен етап от бензина в рафинерията, то ще е логично при производството бензинът да замърсява повече.
  • 62 ББББ

    2 0 Отговор
    Като бензина и дизела замърсяват въздуха да ги спрат от произв. и да почнат да правят коли на вода
  • 63 дивака

    0 3 Отговор
    а бе трябва да си купувате електрически коли - не разбрахте ли
  • 64 Public Owner Sofia skin head 885

    5 1 Отговор

    До коментар #13 от "Емил":

    100% еко ставало бензин с газ!? Ти вярваш ли си? Газта как се добива и последиците от добив на газ, говорим нормално добиване, даже не с шисти, а стандартно - знаеш ли последиците за световната екология какви са!? Както и тока - атомните и водните централи колко са вредни за флората и фауната. Най ме дразнят и в същия момент са ми смешни такива "акъли" дето говорят, че да се кара на газ било екологично...... вземи и ти и всички като теб да си махнете тапите от ушите и капаците от очите и с тях си затворете либералните задници..!

    Коментиран от #65

  • 65 МАК

    1 1 Отговор

    До коментар #64 от "Public Owner Sofia skin head 885":

    Съгласен!!!
  • 66 Хаха

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    А ти знаеш ли че един голям бензинов мотор над 3 литра, атмосферен с автоматик му се натиска газта само на тръгване и при желание за рязко ускорение? При спокойно шофиране това е всичко от което се нуждае. Говорим за шофиране в града. ВСЪЩНОСТ: Цялата работа е да прикрият замърсяването от заводите в Китай и от свръхпроизводството. А свръхпроизводството им е нужно, защото настоящият икономически модел се пука по шефовете със 7 милиарда коча по Земята. И за да запазят хубавите коли за себе си, ей така, да се знае кой командва, както пазят и чистия изооктанов бензин само за министерските коли, а всичката останала паплач на турбо-кашончета!
  • 67 1234578

    1 0 Отговор
    Проблема, не е в бензиновият двигател. Както пише бензините ЕВРО5 са ОК. Проблема е в строгите норми за разхода и в ПОЛИТИЦИТЕ. Те накара производителите да правят бензинови двигатели с директно впръскване, които работят с бедни смеси. Отделят прахови частици, каквото старите бензинови двигатели с впръскване в колектора не отделят. Също така заради бедните смеси отделят и азотни окиси. Просто политици и екоактиввисти пресолиха манджата и я направиха хегодна за консумиране.

    Сега обаче им е трудно да признаят грешката си и да дадът на ЗАДНА.