Идеята за т.нар. еластични джанти съвсем не е от вчера. През годините са направени стотици патенти за подобни джанти, но за съжаление или пък не, нито един не влязъл в масово производство.
Една от най-близките до серийно производство подобни идеи, е тази на Исак Джей и датира от далечната 1912 година. Идеята е тези джанти да се монтират на твърди мостове и самите те да обират колебанията от неравностите по пътя.
Звучи много интересно и реализацията е доволно по-проста от пружинните и ресорни окачвания на превозните средства, но така и до ден-днешен не се е стигнало до серийно производство.
Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 3 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #4
13:42 15.08.2018
2 Boxer
13:48 15.08.2018
3 инжинир
незнам как да го обясня ама няма как да стане достатъчно добре
то ше върви ама като подадеш газ ресорната джанта ше обира и завъртането дето е ... освен да си с каруца или задвижващите колела да са без
Коментиран от #8, #9
13:50 15.08.2018
4 баба
До коментар #1 от "гост":
Забрави за БГ. Идеята не е издържала никъде.Трябва да балансираш джантите всеки ден.Връщането към такива неудачни идеи, само показва че от към усъвършенстване автомобилът отдавна е изчерпан.13:58 15.08.2018
5 Иванов
14:27 15.08.2018
6 гост
14:39 15.08.2018
7 JSS
07:09 13.10.2019
8 Ами
До коментар #3 от "инжинир":
Всъщност вече има гуми. Даже и влак стрела има демфер представи си над 200 км в час как вибрира. Въпроса е в поддръжката 1н влак беше убил много хора заради колело шир потреба.01:15 07.12.2019
9 Не инджинир
До коментар #3 от "инжинир":
Уби всякаква вяра в инженерите! Значи да махаме демпферни маховици, защото убиват ускорението?!?08:31 19.06.2020