15 Август, 2018 13:33 8 387 9

Ресори в джантите: Идеята не е от вчера

  • еластични джанти-
  • исак джей
Ресори в джантите: Идеята не е от вчера - 1

Идеята за т.нар. еластични джанти съвсем не е от вчера. През годините са направени стотици патенти за подобни джанти, но за съжаление или пък не, нито един не влязъл в масово производство.

Една от най-близките до серийно производство подобни идеи, е тази на Исак Джей и датира от далечната 1912 година. Идеята е тези джанти да се монтират на твърди мостове и самите те да обират колебанията от неравностите по пътя.

Звучи много интересно и реализацията е доволно по-проста от пружинните и ресорни окачвания на превозните средства, но така и до ден-днешен не се е стигнало до серийно производство.

Ресори в джантите: Идеята не е от вчера


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 3 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    38 1 Отговор
    Идеята е добра. но дори да е перфектно качество изпълнение няма да издържи на ''инфраструктурата'' в БГ

    Коментиран от #4

  • 2 Boxer

    23 0 Отговор
    Готино изглежда. Друг е въпроса как се балансира, особено при високи скорости, когато се измести центъра на тежестта на джантата...
  • 3 инжинир

    14 1 Отговор
    няма как да има ресори в джантата щото те ше обират и задвижването
    незнам как да го обясня ама няма как да стане достатъчно добре
    то ше върви ама като подадеш газ ресорната джанта ше обира и завъртането дето е ... освен да си с каруца или задвижващите колела да са без

    Коментиран от #8, #9

  • 4 баба

    7 7 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Забрави за БГ. Идеята не е издържала никъде.Трябва да балансираш джантите всеки ден.Връщането към такива неудачни идеи, само показва че от към усъвършенстване автомобилът отдавна е изчерпан.
  • 5 Иванов

    4 1 Отговор
    Това може да работи само при скорости до 40 км.ч. И изобщо от Голф 2 нататък всичко са компромиси. Колата трябва да може да се ремонтира от водача по всяко време и на всяко място. Тогава водачите ще се държат отговорно, а не като сега- като се счупи и аре за скрап. Пиша за втората употреба, която е и масова при птп. Карат като изоглавени машина, която реално не познават и която може да ги предаде всеки момент. Ако има някой мънги, нека ме потърси. Ще създадем автомобил за бедни хора и ще спрем тази война по пътищата! Преди да го купят на лизинг с ниска лихва ще провеждаме курс по бизопастност на движението и ремонг на пътя. Който иска без това, ще плаща кеш пълната цена, която няма да е повече от 5000 евра.
  • 6 гост

    11 1 Отговор
    Подобен модел ще вреди на динамичните възможности на МПС-то понеже ще консумира мощността на двигателя при ускорение и ще саботира колата при екстремно спиране. Пробвайте да карате с много меки и високи гуми които се деформират при подаване на газ, а не предават мощността за задвижване напред. Има подобни капли за велосипеди и там е по-неусетно, но пак нормалната джанта е по-бърза отколкото подобна с амортизация в нея.
  • 7 JSS

    0 0 Отговор
    Невъзможно е
  • 8 Ами

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "инжинир":

    Всъщност вече има гуми. Даже и влак стрела има демфер представи си над 200 км в час как вибрира. Въпроса е в поддръжката 1н влак беше убил много хора заради колело шир потреба.
  • 9 Не инджинир

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "инжинир":

    Уби всякаква вяра в инженерите! Значи да махаме демпферни маховици, защото убиват ускорението?!?