6 Септември, 2018 13:20 38 584 36

Mercedes-Benz остави новия Actros без огледала

  • mercedes-benz-
  • actros-
  • хановер 2018

Mercedes-Benz Trucks представи новото поколение на флагманския си модел Actros. "Най-безопасният, икономичен и технологичен" камион, както го наричат немците, ще бъде показан пред публика на изложението в Хановер на 20 септември.

Дизайнът на новия модел не се различава драстично от предишния Actros. На очи обаче веднага се набива липсата на огромните странични огледала. Те са заменени от малки елегантни камери, които според производителя представляват "грандиозно подобрение на аеродинамиката, безопасността и пътното поведение".

Двете камери са монтирани в горната част на предните колонки на кабината и предават видеосигнал към два 15-инчови дисплея с резолюция 720 на 1 920 пиксела от вътрешната им страна. Системата се нарича MirrorCam и работи не само в движение, а и когато двигателят е изключен. Докато си почива, шофьорът може да следи какво се случва около камиона му с натискането на един бутон до леглото.

Нов е и целият интерфейс за общуване между водача и автомобила. Приборният панел вече се състои от два интерактивни екрана по подобие на леките коли на Mercedes-Benz. Новият Actros е снабден с последното поколение на комплекса Active Drive Assist, който включва адаптивен круиз контрол и асистент за поддържане на движението в лентата, който на практика позволява полуавтоматичен режим на шофиране.

От Mercedes-Benz Trucks се хвалят, че новият Actros харчи 5% по-малко гориво на шосе и до 3% по-малко на магистрала. Заслуга за това имат най-вече подобрената обтекаемост и различното предавателно число на задната ос.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 КОК МАЛАК ДИК

    18 33 Отговор
    тъкмо си свалих една игра с тирове да ги подпукам по улиците с големиа камион небелите шваби в швабишхал

    Коментиран от #17, #22

  • 2 гост

    28 19 Отговор
    Πoдмянaтa нa ĸaмиoнитe в Eвpoпa c xибpидни или eлeĸтpичecĸи тaĸивa щe cвиe pязĸo пoтpeблeниeтo нa гopивa и мoжe дa cпecти дo 11 милиapдa бapeлa пeтpoл дo 2050 гoдинa. Toвa ĸoличecтвo ce paвнявa нa пoтpeблeниeтo нa Cтapия ĸoнтинeнт зa двe гoдини, пишe Вlооmbеrg.

    Πpexoдът ĸъм тиpoвe c нyлeви eмиcии щe дoвeдe дo cтaбилeн иĸoнoмичecĸи pacтeж в cлeдвaщитe тpи дeceтилeтия, ĸaтo paзxoдитe зa пeтpoл щe нaмaлeят oceзaeмo. Toвa пocoчвaт eĸcпepтитe oт Eвpoпeйcĸaтa ĸлимaтичнa фoндaция и Саmbrіdgе Есоnоmеtrісѕ в cвoй дoĸлaд, пoдĸpeпeн oт Теѕlа, Vоlvо и Ѕіеmеnѕ.

    Kъм мoмeнтa Cтapият ĸoнтинeнт внacя 89% oт пeтpoлa cи, ce пocoчвa в дoĸyмeнтa.

    Cпopeд изчиcлeниятa тиpoвeтe ca oтгoвopни зa 22% oт вpeднитe eмиcии, изxвъpляни в aтмocфepaтa oт тpacпopтни пpeвoзни cpecтвa. Oт Eвpoпeйcĸaтa ĸoмиcия изчиcлявaт, чe aĸo нe бъдe нaпpaвeнa peфopмa в ceĸтopa, oбeмът нa вpeднитe eмиcии щe ce yвeличи c 10% дo 2030 гoдинa.

    Коментиран от #6, #8

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Даниел

    18 17 Отговор
    Защо си мисля, че това огледало точно до шофЕра ще го разсейва?
  • 5 Отвън

    46 41 Отговор
    Пълен смях! Махнали огледалото, откъдето му е мястото и го вкарали въптре под носа на шофьора. А пък "Мерцедес" да е най-технологичния камион - айде молим....

    Коментиран от #19

  • 6 Антиелектрика

    28 7 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Публикувано във факти.бг: "Toвa пocoчвaт eĸcпepтитe oт Eвpoпeйcĸaтa ĸлимaтичнa фoндaция и Саmbrіdgе Есоnоmеtrісѕ в cвoй дoĸлaд, пoдĸpeпeн oт Теѕlа, Vоlvо и Ѕіеmеnѕ."
    Трябва ли постоянно да ни облъчваш с тролските си ЛОБИСТКИ простотии на някакви, на които работата им е да си продават електрическите камиони? За жалост на никой не му пука за екология, защото само пари са в главите на всички. Екологията не е пари, а я превърнаха в отвратителен бизнес!!! И тук щели да спестя от гориво като махнат огледала, а като пекне слънцето директно срещу дисплея и трябва на боб да хвърля шофьора какво има зад него.

    Коментиран от #18, #23

  • 7 смях

    14 32 Отговор
    Пак копират Tesla, въпреки, че всеки ден слушаме как немските коли са най-добрите и как видите ли как тия дни ще изкарат убиеца на Tesla. И така вече 2 години. Смях.

    Коментиран от #13

  • 8 слаб интерес

    4 4 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Те точно и затова ''шейховете'' хукнаха през глава към Европа,защото вече няма на никого да са интересни.
  • 9 ЭИЛ 131

    5 8 Отговор
    Слаба работа!Мноооого слаба!Ето така става:https://www.youtube.com/watch?v=4e7gnxO4Sxc
  • 10 shibanipolitici

    14 7 Отговор
    На това колко ли ще му е данъка догодина и гражданската в България ?
  • 11 урален ваген моторен

    6 11 Отговор
    шофера не види кръстовището в лево па ми се струва че и у десно таман ще каже е беше у мрътвата зона
  • 12 Психопат

    12 6 Отговор
    Сега всички цървули с евро тройки пред двора на село ще го спукат от критики..Превозвачи=дападжии
  • 13 Петко

    5 5 Отговор

    До коментар #7 от "смях":

    Кви тесли, кви брадви, кви 5 лева... Бмв и8 има тая екстра, дишай малко да не ти стане лошо.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 mi ta ka

    2 3 Отговор
    еййй туйй много ще бяга заклевам се
  • 16 SCANIA,King of the road ,

    14 10 Отговор
    Карам в Норвегия NextGensScania
    3-оси, авт.вериги,8халогена и т.н
    /Норвежко изпълнение,/ и като гледам тая Колиба ще се спукам от смях.Тук в Сурова Скандинавия се кара основно Скания и Волво,просто са най-добрите!
    И Волво карах 750к.с 2016 dual clutch също мн.добро и сега немога да асимилирам тоя дръгел Актрос как могат да пишат хвалебствия за него хахахха тука само с литовслите фирми виждам ги юркат,те и затва са постоянно по деретата,
    Аи от мен пичове
  • 17 Прокопий

    8 6 Отговор

    До коментар #1 от "КОК МАЛАК ДИК":

    Честна казано е страхотен. Само това с приказката за по-низкия разход не ми харесва. От сега си представям как българските превозвачи ще почнат да удържат пари на шофьорите си, защото както винаги мита за малкия разход ще бъде разбит, а от мерцедес няма да си го признаят. И така всичко ще рефлектира върху заплатата на шофьора. Честито!
  • 18 Просто човек

    7 7 Отговор

    До коментар #6 от "Антиелектрика":

    Убеден съм, че дисплеят е направен така, че да не го напича слънцето. Предполагам,че след тези 10-ина реда които написа не са ти останали хромозоми да се сетиш, че от дадената компания са решили проблема с дисплея и неговото нагряване

    Коментиран от #21

  • 19 Мдаа

    7 2 Отговор

    До коментар #5 от "Отвън":

    Въпрос на навик, на мен идеята ми харесва, така си спестявали миенето на огледалата!
  • 20 Коки

    4 2 Отговор
    Сигурен съм, че ще даде икономия с премахването на външните огледала, те точно и с тази цел са ги премахнали!
  • 21 Антиелектрика

    10 1 Отговор

    До коментар #18 от "Просто човек":

    Абе не знам на кой не са му останали хромозоми и какво общо имат с писането, но си личи, че пишеш същите простотии с поредния си ник. Жалко, че не може да направиш разлика между нагряване и заслепяване, но то щом мислиш, че Мерцедес произвежда дисплеи, какво има изобщо да коментираме?!

    Коментиран от #30

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Като гост

    4 7 Отговор

    До коментар #6 от "Антиелектрика":

    А като пекне слънце в обикновеното огледало какво се прави. Пак ли бобец се хвърля.

    Коментиран от #24

  • 24 Антиелектрика

    7 4 Отговор

    До коментар #23 от "Като гост":

    Сигурно не си чувал за слънчеви очила 😎
    Тук не става въпрос за заслепяване от слънчевата светлина, а за това, че като падне светлина върху дисплея нищо няма да видиш на него. Това е слабост на технологията, защото не може да осигури по-силна яркост, освен ако не караш с пердета.
  • 25 Пълна глупост

    7 6 Отговор
    Всеки ден каските изпростяват все повече. Предлагам с цел безопасност да изкарат запалката отвън.. Когато няма акумулатор ко прайм? Когато при разминаване се удари камерата ко прайм? Огледалото се сгъва го изправяш! Отделно че вътре отвлича вниманието. А нощем тая камера какво ще вижда ? Сигурен съм че тази опция отпадне бързо бързо!
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Кольо Дапа

    3 0 Отговор
    Питайте тираджиите дали искат да се "возят" на мерцедес, която марка сред камионите е на последно място.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Гената

    0 0 Отговор
    Като има балъци да ти се връзват.
  • 30 Алекс

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Антиелектрика":

    Произвеждат и то в Българиа :D

    Коментиран от #31

  • 31 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Алекс":

    Какво произвеждат в БългариА???
  • 32 Голям Слон

    5 0 Отговор
    Мястото на "огледалото" не е в кабината на шофьора, най-малкото защото ограничава зрителното поле. Действително е по-трудно да правиш маневри на мокри огледала в непрогледен мрак, но стига вече с тия таблети по автомобилите. Ужасно е! Особено, когато нямаш опции нито да го изключиш, нито да намалиш интензитета на светлината. Мерцедес при камионите не е онова, което са лимузините при автомобилите :-)

    Коментиран от #34

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Оле оле

    2 2 Отговор

    До коментар #32 от "Голям Слон":

    Вътре е по-добре. По-малко си върти главата за да погледне. Трафика е пред очите му. А ако се вгледате, ще видите че дисплея е разделен на две и показва както реалното разстояние до задното мпс, така и сляпата зона. Мисля че това е по-доброто решение разбира се стига електрониката да е надеждна

    Коментиран от #36

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Голям Слон

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Оле оле":

    И понеже всяка електроника отказва, едва ли "таблетите" вместо огледала са добро решение. Особено, когато шофьорите разчитат всяка една минута на тях. Те не се просто някакъв елемент от кабината. Някакъв долап или поставка за чаши. Огледалото е ключов момент в управлението на 17 метровите машини (минимум). Камерата се цапа, матрицата губи пиксели, краде се, чупи се (за удоволствие)..