30 Октомври, 2018 19:15 28 144 75

Петте най-скапани изтребителя на всички времена

  • изтребител-
  • самолет-
  • класация

Американското сп. The National Interest публикува класация на най-лошите изтребители в историята на бойната авиация. Позорният списък е съставен от военни журналисти и експерти, които наричат избраните машини "летящи гробове" и "по-опасни за пилотите, отколкото за врага". В антикласацията са включени само самолети, участвали в реални бойни действия, а не проекти, които са прекратени след неуспешни изпитания.

Първо място печели двуплощникът Royal B.E.2 от Първата световна война. Този самолет се произвежда между 1912 и 1918 г. и олицетворява "всички недостатъци, от които може да страда един изтребител": лоша видимост, ненадеждност, ниска скорост и сложно управление. От The National Interest все пак уточняват, че Royal B.E.2 е един от първите европейски бойни самолети.

От американските изтребители в антикласацията попадат Brewster F2А Buffalo от Втората световна война и самолетите от серията Century, произвеждана през 50-те години на миналия век. Buffalo търпи критики заради прекалено високото си тегло и отчайващата маневреност, от които се възползват японските пилоти в боевете в Югоизточна Азия.

Според експертите серията Century (F-101 (807), F-102 (1000), F-104 (2578), F-105 (833)) е "низ от неудачни експерименти и безплодни опити да се обединят в един самолет качествата на бомбардировач и изтребител.

Място в антикласацията намират и съветски самолети. МиГ-23 попада сред "летящите гробове" заради катастрофалната си надеждност и постоянната необходимост от ремонти. Особено проблемни са двигателите, заради които според The National Interest моделът неслучайно е изведен от експлоатация по-рано от предшественика си МиГ-21.

Изтребителят ЛаГГ-3 на конструкторското бюро "Лавочкин-Горбунов-Гудков", който се оказва толкова безпомощен пред немските и финландски Messerschmitt Bf 109, че самите руснаци го кръщават "Лакированный Гарантированный Гроб", завършва "селекцията".


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 НКВД

    162 39 Отговор
    6- Ф-35
  • 2 СссереМ

    94 214 Отговор
    То рашките все още не са измислили изтребител а само копи-пейст от Хитлер.

    Коментиран от #6, #7

  • 3 НКВД

    147 37 Отговор
    Колко МиГ 23 счупиха ВВС на САЩ? Кога летяха на миг-23 в САЩ?

    Коментиран от #4, #48

  • 4 ganio

    86 20 Отговор

    До коментар #3 от "НКВД":

    В САЩ има частни компании, които притежават МИГ-23.

    Коментиран от #34

  • 5 висок

    47 67 Отговор
    Най-много жертви при небойни полети е дал.....МИГ-21!

    Коментиран от #12, #16, #69

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Щайнер

    80 104 Отговор

    До коментар #2 от "СссереМ":

    Повечето технологии са именно на германците не само при самолетите , и американци и руснаци започват точно с откраднатото от Германия , АК-47 даже си е чисто МР-44 и нямам представа защо някои се правят на ударени и отричат

    Коментиран от #10, #31, #32, #62

  • 8 КОМУНИСТА

    86 41 Отговор
    Хайде сега лизунгерите на американски дирници да се изкажат но без да цапат форума с лигите си! Препоръчвам им лигавници и памперси ако се оакат! Знам че покрай тях вони но съм толерантен къ утайките на обществото и няма да им ССеСерем в устата!
  • 9 НАТОВЕЦ

    39 17 Отговор
    USрАх се!
  • 10 НКВД

    55 38 Отговор

    До коментар #7 от "Щайнер":

    А картечницата Максим е руска! И Месершмит всъщносте МиГ 4!!

    Коментиран от #11, #18, #22, #33

  • 11 Щайнер

    42 71 Отговор

    До коментар #10 от "НКВД":

    Там нали знаеш по време на пакта Хитлер изпраща на Сталин скиците с месершмита и ония стоят с отворени уста не се знае колко време , Ае повече нема нужда да ми дрънкаш

    Коментиран от #17, #24, #28, #71

  • 12 Генерала

    58 8 Отговор

    До коментар #5 от "висок":

    Щото е летял най-много и курсанти втори курс са започвали да летят на него. По летателни часове 21-то е на порядък пред който и да е друг.
  • 13 Марко

    98 12 Отговор
    Класация на скапани изтребители, в която е налице руският шампион, МиГ -23, но отсъства прословутият Ф-104 Старфайтър? Машината, която е американската версия на "летящ гроб"? Уауууууу!......

    Коментиран от #15, #58

  • 14 А де

    84 7 Отговор
    А ония английските карбураторни кочини дето кат направи лупинг се самозапалват що ги нема
  • 15 Генерала

    82 6 Отговор

    До коментар #13 от "Марко":

    Да бе,аз го забравих тоз летящ факел старфайтъра. Особено в Западна Германия бая пилоти си изпатиха от него.
  • 16 Фланкер

    51 4 Отговор

    До коментар #5 от "висок":

    Защото е на въоръжение в много страни повече от 55години в относително големи бройки над 5000 произведени.Нормално е да има повече аварийност както Боинг 737 като най разпространен самолет.Като сметнат годините служба и авариите се получава друго.МиГ 21 е по труден за управление на пределно ниска височина с пределно ниска скорост -при кацане ако е съчетано със сложни метереологични условия.
  • 17 НКВД

    36 9 Отговор

    До коментар #11 от "Щайнер":

    Да да,кога това? след войната ли? А обувките валенки са от Краваристан
  • 18 Историк

    48 15 Отговор

    До коментар #10 от "НКВД":

    Излиза, че немците са копирали МиГ4 от руснаците за да направи Вили Месершмит Ме-109 ли?:))
    Ти пишеш история, човече.
    Първо, НЯМА четна номерация на МиГ приета на въоръжение. Но да речем, че пропускам нещо и се опитвам да те излъжа.
    Преди да иде на Източния фронт, Ме-109 е суперизтребител, използван няколко години в Европа. Руснаците започват войната с изтребители като И-16 Ишачок и И-152 Чайка.
    Отчайващо остарели.

    Коментиран от #49, #72

  • 19 Миг 23 беше як

    72 13 Отговор
    Миг 23 беше доста добър, просто тъпаците не можеха да го подържат, искаше квалифициран персонал. Иначе цепеше мрака, яко джелезо. Няма място в тази класация.
  • 20 All

    11 39 Отговор
    И стотици доставени от САЩ Р 39 . Р 40 от които руските пилоти не да слизат и да се качват на техните бракми

    Коментиран от #21, #26

  • 21 Генерала

    29 3 Отговор

    До коментар #20 от "All":

    Коментар а ла Пената.
  • 22 Порно

    32 30 Отговор

    До коментар #10 от "НКВД":

    Картечницата Максим е създадена от американеца Хайрем Максим, а самолет МИГ - 4 не е съществувал никога. По лиценз на Максим са направени повечето картечници в края на 19 и началото на 20 век. Един руснак просто конструира станок с щит на колелца , за да стане картечницата Максим Соколов.

    Коментиран от #23

  • 23 Генерала

    53 7 Отговор

    До коментар #22 от "Порно":

    Покрай станока с колелцата сменил и целия подавателен механизъм за да замени платнената оригинална лента със звенева.
  • 24 Дивуй

    28 7 Отговор

    До коментар #11 от "Щайнер":

    И ти беше там и видя скиците?

    Коментиран от #27

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Зделано

    46 9 Отговор

    До коментар #20 от "All":

    АК 47 не е немска карабина.Отвори и виж карабина Токарев от 1939 на какво прилича и сравни трите оръжия и тогава коментирай. Преди това АВС36 Имат различна конструкция

    Коментиран от #39

  • 27 Информация

    12 19 Отговор

    До коментар #24 от "Дивуй":

    Това което казва Щайгера е исторически факт , Хитлер наистина е изпратил такива скици уж заради дружбата и приятелството им от подписания пакт за ненападение но всъщност си е било демонстрация на мускули . ако някой мисли че не е вярно да се поразрови с гугъла няма начин да не намери нещо по въпроса
  • 28 Фон Бок

    23 4 Отговор

    До коментар #11 от "Щайнер":

    Не им праща скици ,а купуват отделни образци Ме -109 танкове Т3и Т4и друга техника, която съпоставят с техните нови самолети и танкове и те имат към момента1939 по добри характеристики по повечето показатели.Проблемите на съветските конструктори е че конструира за това което имат като двигатели испано сюиза и Райт Циклон лицензни и липса на алуминии.Все пак ясно е кой печели войната.Тези с повече оръжие като количество

    Коментиран от #43

  • 29 Щайнер

    16 24 Отговор
    Няма какво да ми дрънкате за Ф-ве и МИГ-ве , ако Германия в днешно време произвеждаше Месери ,Фокели,Юнкерси и т.н. нямаше да имат аналог и опитите за кражби на технологии нямаше да имат размер

    Коментиран от #35, #51

  • 30 Усмивката

    14 35 Отговор
    До колкото ми е известно,Гагарин умира карайки няква руска таратайка

    Коментиран от #36, #38

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Минаващ от тук

    14 5 Отговор

    До коментар #10 от "НКВД":

    Понеже Максим ти се струва руско име и според теб картечницата е руска. Чети, младежо, чети: Първата истинска самозареждаща се картечница е изобретена през 1885 година от Хайръм Стивънс Максим. Хайръм Максим е роден на 5 февруари 1840 г. в американския град Сенгервил (щата Мейн). През 1881 г. емигрира в Англия и започва да разработва огнестрелни оръжия. През 1884 г. създава първият прототип на своята знаменита картечница „Максим“. и т.н.
  • 34 глупости

    17 7 Отговор

    До коментар #4 от "ganio":

    пишеш глупости никакви американски частни компаний нямат миг 23 защото е боен а имат 2-3 бройки на който се учеха за тяхната маневроност та като не разбираш не пиши простотий

    Коментиран от #57

  • 35 Хрис

    15 2 Отговор

    До коментар #29 от "Щайнер":

    Пич, Историята няма "ако" -баба ти не може да бъде мъжка!

    Коментиран от #42

  • 36 Хрис

    25 3 Отговор

    До коментар #30 от "Усмивката":

    ПреАтельо, като си отвориш устата и казваш а, кажи и б. Гагарин загина, пилотирайки МиГ-15. През 1969г. загина първият чернокож астронавт Роберт Л., пилотирайки F-104 "Старфайтер". Това е първият в света сериен самолет превишил 2М (М- скорост на звука) и достигнал височина над 30 000 м. ( 31,5 км), но и тру- ден за експлоатация. В Германия от закупените над 900 самолета F-104, катастрофират (безвъзвратно загубени) 292 и 116 загинали пилоти, а в Канада катастрофиралите този тип самолети са 46% от всички закупени F-104. Но аварийността зависи и от метеролгичните условия на провеждне на полетите. В Испания от закупените около 30 F-104, нито един не е катастрофирал зашото полетите са били провеждани предимно денем при прости метеролгични условия.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 АаааааааАз

    18 3 Отговор

    До коментар #30 от "Усмивката":

    Много хора катастрофират със супер нови,мощни и перфектни немски,американски,японски,френски и други водещи марки коли-това дава ли ти повод да мислиш,че колите не ги бива?Мисли,Макфлай,мисли.....чуч,чук,чук....има ли някой....
  • 39 Спиро

    20 18 Отговор

    До коментар #26 от "Зделано":

    Истината е че руснаците не са прекопирали щурмграверите на Хуго Шмайзер, а след края на ВСВ въдворяват германеца заедно с целия му екип оръжейници в Русия като военнопленници за да създадат АК. А горкия Калашников е изтъпанен отпред като създател за да служи като пропаганден инструмент. Даже съветските оръжейници от онова време не са го харесвали защото е бил неграмотен. Неграмотен но галеник на съдбата по партийна линия.

    Коментиран от #41

  • 40 Коментатор

    6 4 Отговор
    Бъфало бил зле, ама само в ръцете на янките. Финландците откриват потрнциала му и са много доволни от него.
  • 41 das reich

    21 20 Отговор

    До коментар #39 от "Спиро":

    Руснаците крадат Щурмгевера, всичко, машини, документация, обаче не могат да го произведат, да го вкарат в масово производство, защото е бил прекалено високотехнологичен за тях, направо извънземна технология, няма ли са и обучени кадри. За това хващат Хуго със семейството му и го карат да преработи Щурмгевера, така, че да могат да го произвеждат в голямо количество. Хуго го опростява максимално, вкарва големи допуски и в крайна сметка прави едно изключително надежно и лесно за производство оръжие, както и много евтино.
    Все още "калашникът" е едно от най-евтините и надежни оръжия в света, за това е любимо оръжие на черните маймуни в Африка, които го препочитат за трепане.

    Коментиран от #45

  • 42 Щайнер

    12 5 Отговор

    До коментар #35 от "Хрис":

    Не ти ли прави впечатление че говоря в сегашно време , историята е за отминали времена , това е показателно че дълбоко в себе си го знаете но от яд го отричате . Руснаците и американците крадат всичко инженери,технологии ,пари ,изкуство и т.н. стиснете зъби и приемете истината
  • 43 Щайнер

    6 3 Отговор

    До коментар #28 от "Фон Бок":

    Напротив това , което казвам е точно това ,което имам впредвид буквално , не говоря за закупените а за чертежи на тогавашния новоразработен шампион
  • 44 Щайнер

    5 6 Отговор
    Няма проблем , наясно съм че завистливите крадци никога няма да си признаят
  • 45 Бай хой

    6 6 Отговор

    До коментар #41 от "das reich":

    А ся кажи и как хамериканците откраднаха бозата и я произвеждат като кока кола. Ааааа. Кока колата не е хамериканска.
  • 46 Бай хой

    21 6 Отговор
    За миг23. Бойният дебют на самолета е в Близкия изток през лятото на 1982 г. над долината Бекаа, където сирийски МиГ-23МС и МиГ-23МФ водят въздушни боеве с израелски самолети. Според американски данни за периода на боевете Сирия губи 57 самолета, от които 36 МиГ-23. Според Сирия бойната сметка на МиГ-овете е 9 свалени израелски самолета (сред тях 6 F-16 и 2 F-15) при загубата на 6 МиГ-23МФ. А според съветските военни съветници, които се намират там, сирийците губят 6 самолета, а израелците – 5.

    В сраженията участват и ударните МиГ-23БН, които съвместно със Су-22М унищожават около 80 танка и два пехотни батальона, като са загубени 14 машини.

    През 1983 г. Сирия получава и МиГ-23МЛД с ракети Р-24Р/Р-24Т, с които по съветски данни са свалени три F-15 и един F-4E без загуби, но към тези данни трябва да се подхожда с резерви. Е щом със сирийски пилоти са равностойни на ф16 и ф15 какво да кажем.
  • 47 Бай хой

    21 3 Отговор
    Най интересното е че по хамериканските данни израелците са "унищожили" повече миг23 отколйото сирийците са притежавали. Кой ли послъгва?
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 M. A. G. A.

    4 4 Отговор

    До коментар #18 от "Историк":

    Тоя си е дървен философ който се вживява в ролята на съветски комисар. От авиация съвсем нищо не разбира, дори от съветските самолети. Иначе щеше да знае че там четните номера са за бонбардировачи, а нечетните за изстребители.
  • 50 M. A. G. A.

    0 3 Отговор
    Бомбардировачи.
  • 51 АК47

    6 1 Отговор

    До коментар #29 от "Щайнер":

    Ами да произвеждат кой ги е спрял
  • 52 Nnn

    10 5 Отговор
    Нашите конструктори щяха да произвеждат копия на Т-34, но Германия нямаше нужните качествени стомани.Казал го е Ханс Гудериан.Апропо, профила на късните модели немски танкове се доближава до класиката Т-34.Справка-модела Пантера.
  • 53 Пешо

    7 14 Отговор
    Найти неуспешният е МИГ 25 с променлива геометрия на крилете сами си падат като круши.

    Коментиран от #70

  • 54 степан

    2 4 Отговор
    Наши са никой да не смей да ги бара.
  • 55 Варшавски пакт

    14 7 Отговор
    Братушката е номер едно в небето космоса. Затуй краварите плащат 85мил за да ги изведе в космическата станция.pro perzon- билетче 85млн.

    Коментиран от #56

  • 56 Mудис

    7 2 Отговор

    До коментар #55 от "Варшавски пакт":

    Плащат като Арабски шейхове краварите
  • 57 ganio

    4 2 Отговор

    До коментар #34 от "глупости":

    Ти пишеш глупости. Но дори и да са само 2 или три КАКТО ТИ СИ НАПИСАЛ, значи че все пак имат MIG-23, ясно?
    Oпитай да се научиш как се пишат думите компания и простотия в множествено число.
  • 58 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #13 от "Марко":

    Я пак прочети статията - " серията Century (F-101 (807), F-102 (1000), F-104 (2578), F-105 (833)) е "низ от неудачни експерименти"
  • 59 Еnj

    14 10 Отговор
    Форумът е пълен с простаци! И какво значи краваристан? В САЩ с отглеждане на крави се занимава по малко от 1% от населението! Защо някое от неграмотните копеленца не си отвори прозореца на стаята и да изхвърли всички предмети изобретени в САЩ и да ми каже какво е останало! Позор и инфантилизъм!!!!
  • 60 Еnj

    4 12 Отговор
    Форумът е пълен с простаци! И какво значи краваристан? В САЩ с отглеждане на крави се занимава по малко от 1% от населението! Защо някое от неграмотните копеленца не си отвори прозореца на стаята и да изхвърли всички предмети изобретени в САЩ и да ми каже какво е останало! Позор и инфантилизъм!!!!
  • 61 Еnj

    6 13 Отговор
    Форумът е пълен с простаци! И какво значи краваристан? В САЩ с отглеждане на крави се занимава по малко от 1% от населението! Защо някое от неграмотните копеленца не си отвори прозореца на стаята и да изхвърли всички предмети изобретени в САЩ и да ми каже какво е останало! Позор и инфантилизъм!!!!

    Коментиран от #63

  • 62 Пешо

    3 2 Отговор

    До коментар #7 от "Щайнер":

    Колко пъти ти обясняваха, ама то неграмотния едно и също лаеш.
  • 63 Спокойно

    5 0 Отговор

    До коментар #61 от "Еnj":

    Няма смисъл да се палиш това са група шизовиртуални бойци едните са русофили а другите русофоби и така се закачат помежду си с разнии завоалирани подхвърляния
  • 64 Ото Кариус

    5 6 Отговор
    Чебурашките си вярват, че имат изтребители!
  • 65 Ото Кариус

    5 6 Отговор
    Всичко им е копи-пейст от Третия Райх и САЩ!
  • 66 Гост

    3 1 Отговор
    F-104 къде е?
  • 67 цистит

    1 0 Отговор
    за нашата държава най горе където е
  • 68 АЛФ

    10 1 Отговор
    Господа и ти Пешо сте големи специалисти по изтребителите...Миг-25 падали като круши,Миг-23 бил скапан...тези коментари ги напишете след...50г.,когато изчезнат хората които са работили с тази техника, а за най-скапан си остава F-104 производител на вдовици над 70 катастрофи само в западна Германия.
  • 69 Симо

    5 2 Отговор

    До коментар #5 от "висок":

    Що пишете тъпотии като нямата понятие от това. Най тъпия самолет убил най много полоти е американския летящ кофчег Ф-15 Стар Файтер. Самолет замислян като "управляема ракета (къси криле и висока хоризонтална скорост) но в многобройни дефекти и не доумици в него. Например за разлика от сегашните самолети е този пилота не се катапултира на горе, а на долу, при ниска височина катапулта реално го размазва на земята.Това убива 168 пилоти.Най много в Германия.Самолетат е налаган от американците като общо западен (точно като сега Ф-35)
  • 70 Реплика

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Пешо":

    Пешо Пешо ах колко ми е лошо?че този пешо е от п......ееее

    Коментиран от #74

  • 71 Мммм

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Щайнер":

    Говориш така сякаш си присъствал. Е хайде нема нужда.
  • 72 Мммм

    3 2 Отговор

    До коментар #18 от "Историк":

    Не не си в грешка и МиГ наистина нямат четни номера,а войната от МиГ са ползвани МиГ 1 и МиГ 3, като последния се води изтребител прехващач,но е с много сложно управление и за това не се изявява добре във военните действия въпреки приличната скорост и таван. Но след войната серията самолети на МиГ от 15 до 35 са на световно ниво.
  • 73 Някой

    0 0 Отговор
    Да прочетете количеството самолети, произведени през Втората световна. Знаете ли колко са бъговете?
  • 74 Пешо

    1 1 Отговор

    До коментар #70 от "Реплика":

    Кажи нещо за самолетите.
    Това е тема.А на теб пожелавам
    да пътуваш на руски път.самолети,голяма са работа.
    З.....ц.
  • 75 До Симо 69

    2 0 Отговор
    Приятел, старфайтър е F 104 C, D или най-популярните вариант G, а не F-15, това е Eagle, т.е. на български орел. Осведоми се малко преди да плещиш глупости