ОБНОВЛЕНИЕ: В отговор на запитване на Roadshow инженер от BMW е уточнил броя на Нютонметрите. Точната стойност е "1 150 Нютонметра", което се равнява на 848 фунта на фут. Обявената първоначално стойност, 7,357 фунта на фут, е технически правилна, но 848 фунта на фут е по-точна.
Липсата на ауспуси в задната броня на тази баварска петица има съвсем логично обяснение. "Луси", както са я нарекли от BMW, е започнала живота си като M550i xDrive, но могъщият 4.4-литров V8 е предал вахтата на три електромотора от пето поколение, с каквито ще се оборудва бъдещият кросоувър iX3.
Експерименталната петица, представена по време на конференцията BMW Group #NEXTGen в Мюнхен, разполага с мощност от 720 к.с. Далеч по-впечатляваща е стойността на въртящия момент, който достига умопомрачителните 10 000 Нм.
Това означава, че "Луси" разполага с 95 коня и 9 250 Нм повече от M5 Competition, и обяснява ускорението до 100 км/ч за "доста под 3 секунди" въпреки теглото от 2 404 кг. Единственият проблем е, че акумулаторният блок на експерименталния седан има капацитет от едва 45 кВтч.
"Луси" никога няма да влезе в серийно производство. Автомобилът е по-скоро подвижна лаборатория за изпробване на последните постижения на баварските инженери, но това не значи, че някои от демонстрираните технологични решения няма да си проправят път до конвейера съвсем скоро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Driving pleasure
Коментиран от #6, #12
16:27 25.06.2019
2 гост
Коментиран от #41
16:27 25.06.2019
3 Гост
Хахахха... Това ми напомня един виц, в който автоинженерите се събрали на международна конференция да представят постиженията си в автомобилостроенето. Дошъл ред на германският инженер и казал:
- Ние произведохме автомобил, който вдига от 0-10 км/ч за по-малко от една секунда!
Всички впичатлени, ръкопляскат.
- Има само един недостатък - продължил той. Спира за точно толкова, колкото и останалите автомобили.
:))))))) И тук така...
Коментиран от #9, #15, #38
16:27 25.06.2019
4 Ще се сетят и те!
16:32 25.06.2019
5 гост
16:53 25.06.2019
6 Кой ти пречи да слушаш?
До коментар #1 от "Driving pleasure":
С електрическите дори е по-лесно да слушаш какъвто си искаш двигател, защото истинските двигатели трудно се чуват и няма да пречат на звука в тонколоните. https://youtu.be/gB0apslghXU кеф ти е днес да караш 12-так, включваш такъв звук. Утре искаш осмак, окей няма проблеми. Така или иначе и звукът на BMW който слушаш в купето идва от тонколоните.17:01 25.06.2019
7 Госта
Коментиран от #8
18:06 25.06.2019
8 гост
До коментар #7 от "Госта":
Научиха ви една дума и вече сте най-големите европейци в цял свят! Браво,браво!Коментиран от #31
18:38 25.06.2019
9 ГОУЕМ СМЯХ
До коментар #3 от "Гост":
ДРУГИЯ ПЪТ КАТО ПИШЕШ ПОДОБНА ТЪПОТИЯ НЕ ЗАБРАВЯЙ ДА СЕ ПОСМЕЕШ...ЗАЩОТО НИКОЙ ДРУГ НЯМА ДА ГО НАПРАВИ..20:22 25.06.2019
10 гост
https://www.teslarati.com/tesla-model-3-top-gear-track-review-video/
Коментиран от #11
20:27 25.06.2019
11 гост
До коментар #10 от "гост":
Победил-малка грешка.20:28 25.06.2019
12 Ivan S
До коментар #1 от "Driving pleasure":
До всички "изходили" се по статията. Батерията е малка защото автомобила е ТЕСТОВ!!! А за номер 1- не се притеснявай за звука, ще ти запишат какъвто си пожелаеш, 6, 8,12 цилиндров, танков дизел или звук от ракетата на Елън Мъск. Срещу допълнително заплащане може и от Трабант.Коментиран от #30, #40
20:34 25.06.2019
13 шофер
20:41 25.06.2019
14 Порно
21:05 25.06.2019
15 куку руку ку
До коментар #3 от "Гост":
А аз се сещам за една серия на Топ гиър, в която тестваха автомобил, чиито гуми издържат само 15 минути на максимално натоварване на колата, но се успокояваха с това, че горивото в резервоара свършва за 10 минути.Коментиран от #16
21:10 25.06.2019
16 гост
До коментар #15 от "куку руку ку":
Помня я! Ставаше въпрос за Бугати Вейрон при максимална скорост!Коментиран от #33
21:14 25.06.2019
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 незнайко
21:29 25.06.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Невежи драскачи
До коментар #17 от "0000":
Автора е тотално невеж.Помня когато Ауди пуснаха на пазара малка серия Q7 V12 TDI с въртящ момент 1000NM,години наред беше автомобила с най висока такава стойност и съм чел че скоростната му кутия е на абсолютния предел в поемането на такава сила въпреки усилията на инженерите.Тази статия направо е смешна дори за хора с малки технически познания.Коментиран от #25
21:58 25.06.2019
21 jdm
22:01 25.06.2019
22 Йордан
До коментар #17 от "0000":
Сега Тея нютон метри са маркетингова заигравка с цифрите. Всеки един електромобил освобождава пълната си мощ от 1 оборот. Затова принципно при тях не се говори за въртящият момент. Ако при 700 конното БМВ въртящият момент е 10000, то при 1400 коният Римарк концепт ти, тя ще е 20 хиляди.... Ама при 100 оборота примерно, кел файда....Коментиран от #29
22:07 25.06.2019
23 гост
22:11 25.06.2019
24 Смехче
22:42 25.06.2019
25 Ами
До коментар #20 от "Невежи драскачи":
Естествено че са неграмотни познат елетрифицира бмв и се смя. Защото вика 1н циганин с 500 кг топ кон знае какво е да дърпа 😆. Тука вика 500 кг ротор не виждам иначе колата ще разцепи буквално. При типично градско рязко смяна на обороти. Топ кола има около 200 кг тяга иначе отиде болтове на маховика. Та бмв няма и конска сила. Ама ще им кажа че 200 коня поне иначе дърпа доста колицата 😆😆😆22:55 25.06.2019
26 пропов
Колата е експериментална. Може и 5 тона да тежи. Пълна е с измервателна техника, вероятно или с разни други уреди. Не са я пъснали на пазара и няма да я пускат такава. Ама 10000 нютонметра не ги видяхте. Това е то българина! Вижда черната точка , ама не вдява цялата картина. Ограничени хора еййй!!!
23:30 25.06.2019
27 Пламен М.
https://www.cnet.com/roadshow/news/bmw-5-series-power-bev-prototype/
00:10 26.06.2019
28 Бачо Киро
Коментиран от #32
00:14 26.06.2019
29 Бачо Киро
До коментар #22 от "Йордан":
Проста заигравка с цифрите е, така е, Тесла почнаха с тея глупости, но поне уточняват, че е на колелата. От там други решиха да проверят колко точно е това и се оказа, че Додж Демон е с 16000+. Демек 10000 макар да не е малко, не е откритие на топлата вода....00:17 26.06.2019
30 От Тесла
До коментар #12 от "Ivan S":
Засега сме записали само пръдните на Илон. Зомбираните ги предпочитат пред звука на разни там шестаци и осмаци06:36 26.06.2019
31 гость
До коментар #8 от "гост":
Ще станем истински европейци когато докараме негри и араби да ни плющят наред без да подбират, жени, мъже, бабички, дори малките момиченца, а ние да си траем че може да нарушим ценностите, традициите и чувствата на тарамбуките и ще ни обявят за расисти.06:43 26.06.2019
32 гост
До коментар #28 от "Бачо Киро":
Аз като кажа че бастуна ми е 28 милиметра, много хора се объркват, някои дори ги хваща страх.Коментиран от #39
06:54 26.06.2019
33 Голф
До коментар #16 от "гост":
Всички тук ли са гледали Топ гиър? ЯКО.10:51 26.06.2019
34 Стига с тези глупости
Коментиран от #37
12:08 26.06.2019
35 Чичо Гошо
Коментиран от #36
12:52 26.06.2019
36 И двете са вярни
До коментар #35 от "Чичо Гошо":
10000 нютонметра на колелата при 1150 нютонметра на оста на двигателя. Следователно предавателното число е малко под 8,69. Това колко е по-малко, зависи от загубите по трансмисията.13:48 26.06.2019
37 При електричките е обективно
До коментар #34 от "Стига с тези глупости":
При електричките, не ти трябва да знаеш колко нютон метра е на коляновия вал, защото... няма колянов вал. Май дори не се усещаш какви глупости пишеш.Реално въобще не ти трябва да знаеш колко са нютонметрите на двигателя, защото са важни тези на гумите, а тях не можеш да ги промениш защото... електромобилите нямат скоростна кутия. Колкото ги е направил производителя, толкова. За теб остава единствено да натискаш педала на газта, а Нютон метрите са си 10 000 още от нула оборота. Продължават да са 10 000, до достигане на максималната мощност, която при Тесла например е около 200 км в час. Не ти трябва да знаеш и оборотите на двигателя, защото те са пряко свързани със скоростта и не можеш да ги промениш, за да "изрежеш" двигателя, защото такова понятие няма.
Коментиран от #44
13:59 26.06.2019
38 АLFA Q 4
До коментар #3 от "Гост":
ЩО НЕ СЕ ОБЕСИШ23:16 26.06.2019
39 АLFA Q 4
До коментар #32 от "гост":
КОЙТО СИ МОЖЕ. НЕПАРАДИРАТИ МАЙ КАРАШ 8/10см.. АМА ТУК СИ ГОЛЕМЕЦ, НАЛИ КРАТУН
КВО СТАНА С. GTR ра. ПРОДАДЕ ЛИ ГО
23:20 26.06.2019
40 Kirumo
До коментар #12 от "Ivan S":
За какво записване говорите? Нищо не може да замести натуралния глас на истински двигател с вътрешно горене. Това за записването е все едно да сравнявате концерт на Моцарт на живо със запис от песен на Азис.02:02 27.06.2019
41 СС6
До коментар #2 от "гост":
Максимум още 300кг. с по голяма батерия10:21 27.06.2019
42 Tozi
13:27 27.06.2019
43 Бобобо
14:34 27.06.2019
44 dumb guest from N
До коментар #37 от "При електричките е обективно":
Говоря за двигатели а не за миксери и сокоизстисквачки, ОК?17:58 27.06.2019