Страните от ЕС постигнаха компромис за реформата в международните пътни превози. Това стана на нарочна среща на европейските министри на транспорта в Брюксел, съобщи АФП.
Агенцията уточнява, че разговорите са продължили над 14 часа.
Това не е случайно, ако се вземе в предвид факта, че през последните месеци ЕС беше разкъсван от взаимни обвинения за социален дъмпинг и в прикрит протекционизъм.
Полша, Унгария, България, Хърватия, Малта, Ирландия, Латвия и Литва бяха твърди противници на предложенията на Брюксел.
Страни като Франция и Германия, разтревожени от конкуренцията от Изток, успяха да издействат прилагане в международните превози на статута на командирован работник. По този начин седмичната почивка на водачите да бъде извън шофьорската кабина. Освен това водачите трябва да се връщат в страната, където са базирани фирмите им, най-малко веднъж на четири седмици, освен в някои особени случаи.
Превозвачите ще трябва да правят и минимум пет дни пауза между две серии каботажни превози в друга страна, за да се избегне това тази практика в чужбина да стане почти постоянна, се казва в споразумението. Статутът на командирован работник ще трябва да се прилага системно и при този вид превози.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Благодарете на герб
10:32 04.12.2018
2 Сатаната
11:28 04.12.2018
3 123
12:31 04.12.2018
4 ванката
Коментиран от #5
12:38 04.12.2018
5 ТАСС
До коментар #4 от "ванката":
Ванка а къде ти е Сашето ?Може би се учи да пише , за разлика от теб .
12:45 04.12.2018