15 Август, 2020 18:09 4 421 17

Учени: Нови капки за нос предпазват от коронавирус?

• ковид-19-
  • пандемия-
  • ваксина

Ако ефективността им бъде доказана в клиничните изследвания, които предстоят, те може да се появят на пазара още идните месец

Учени: Нови капки за нос предпазват от коронавирус? - 1
Снимка: БГНЕС/ЕРА

Американски учени твърдят, че с помощта на създаден от тях спрей за нос човек може да се предпази от инфекция с коронавирус. Първите резултати от техните проучвания бяха вече публикувани.

Учени от "UC San Francisco" публикуваха своe изследване в научната платформа bioRxiv, посветено на създаден от тях специален спрей за нос. Те са убедени, че с негова помощ човек може да се предпази от опасния коронавирус.

Назовахме новия медикамент "AeroNabs", казва биохимикът Питър Уолтър, който е германец по рождение. В неговата лаборатория в Щатите е бил разработен въпросният препарат.

Целта е вирусът да се атакува още в носната кухина

Пред АРД  професорът обяснява следното: „Името възникна поради това, че превърнахме определени молекули в аерозол и успяхме после да произведем от тях аерозолни изпарения. Вдиша ли ги човек, те попадат дълбоко в белия дроб, където могат да атакуват вируса, още преди той да е проникнал в клетките на организма.

Американският учен, чиято кандидатура за Нобелова награда по медицина е била обсъждана вече на няколко пъти, се надява, че този препарат може да осигурява 24-часова защита от инфекция с коронавирус.

Екипът около него е произвел в лабораторни условия изкуствени протеинови молекули, сходни с т.нар. нано тела. Те са способни да заблудят патогените, причиняващи различни болести. Идеята на учените е следната: молекулите да се прикрепят към короновидната форма на опасния вирус и по този начин да го обезвредят. „Молекулите разполагат със свързочни сегменти, с които могат да се прилепят към вируса", обяснява Уолтър. Стане ли това, те вече не се отделят от него и напълно го деактивират.

Какъв е механизмът на защитата

За да онагледи този механизъм, Уолтър описва пътя на инфекцията: вирусът навлиза през носната кухина в организма. Там той атакува човешките клетки и после прониква надълбоко в белия дроб, където се размножава. „Ако успеем да задържим вируса в носната кухина, произведените от нас AeroNabs  ще свършат добра работа", казва професорът.

Друг плюс е, че въпросното вещество може лесно да се произведе в големи количества, и че производството му е сходно с това на инсулина. Ако ефективността му бъде доказана в клиничните изследвания, които предстоят, то може да се появи на пазара още идните месеци. Професор Уолтър казва, че екипът му вече води разговори с производители.

Ааа, не, не, ние вА изпрИвариЙме, имаме маска сРебрЕна, която защитава, виЙ закъсняФте!
  • 2 Хе хе само не Москва с

в а к с И н и т е
  • 3 да де

Белината вече и като капки за нос ли ще се използва???
  • 4 Хи хи хи

И сега трябва ли вече да спираме да пием дезинфектанти 😂😂😂

• 5 Жоро

По-добре дезодорант в носа отколкото руска измислица в кръвта.Влюбените в русията да хващат влака за москва и да се инжектират:))

Ха така. Колко просто било! И същевременно изключително печеливша кауза за фармацевтичните компании. Ако разбира се болшинството човеци се навие всеки ден да си капе в носа химия.

• 8 Рошко

Аз се предпазвам като не гледам телевизия и не обръщам внимание на глупостите за корона ли е курона ли е щот не съм будала, аман тва медиите така ви промиха мозъците че някои будали ше вземат да викат на бил гел, боже
  • 9 По тъпо от конспиратор нема

До коментар #7 от "Гост":

Просто е за прости като тебе. Това е материал за Нобелова награда. И това че ефективни лекарства струват пари е ясно и на малките деца. Сиренето и кашкавалът да не би да ги дават без пари?

• 10 Питащ

Ало мъжката мисирка, капки или спрей? Не е едно и също. И в темата за сръбското злато пак се изхвърли. Осъзнай се.
  • 11 Европеец

До коментар #9 от "По тъпо от конспиратор нема":

Ти пък що се хващаш на руски трол. Той да си слага евтината руска ваксина и са си воли на Господ да подейства. А междувременно да обясни защо руснаците са направили ваксина срещу несъществуващ вирус
  • 12 Гражданин

До коментар #7 от "Гост":

Ти сигурно минаваш без никаква химия? Аспиринът и той е химия. И маргаринът е химия. И пастата ти за зъби е химия. Та коментарът ти е доста тъп. А колкото до фармацефтичните концерни гледам руснаците с едни гърди напред (или поне така им се ще), та тях включваш ли ги в заговора?

• 13 ХаХа

До коментар #4 от "Хи хи хи":

Да, може, но с боряшникът и антифризът може да продължите
  • 14 висотски

Мн.умни учени имат руснаците......Не съм им фен..........Но не ги тачат властимащите!.....??А требе!

До коментар #9 от "По тъпо от конспиратор нема":

Към нобеловите лауреати се отнасям малко с резерви. Обама, който раздуха сума ти войни е също нобелов лауреат. Тези награди, особено направленията за мир и литература в последно време се изопачиха достатъчно, че да покажат на мислещото население на Земята да не им се доверява сляпо.Намерил си странно сравнение, капките за нос, които трябва да си слагаме всеки ден, ако много се плашим от короновируса и кашкавала.Аз например не ям кашкавал всеки ден. А дори и да го ям, не вкарвам химия в организма си, нито пък пия лекарства, различни от аспирин и парацетамол. На кашкавала нямаш изброени списък за страничните ефекти върху здравето ти, ако си изпечеш сандвич или хапнеш парче пица.

До коментар #12 от "Гражданин":

Повечето хора не пият лекарства всеки ден, а от капките за нос онези, които ги ползват ще бъдат зависими 24 часа в денонощието. А относно маргарин-слава Богу, не съм толкова беден, че да го ям.
  • 17 въпрос