Last news in Fakti

18 Декември, 2014 09:35 13 262 31

Немските аутобани стават платени

  • германия-
  • аутобани-
  • винетки
След дълго обсъждане и немалко спорове от страна на някои от членовете на кабинета, правителството на Германия взе решение пътищата в страната да станат платени. От 1 януари 2016 година за удоволствието да се движите по немските пътища ще трябва да заплатите такса.
 
Тя ще важи не само за магистралите, а и за всички останали междуградски артерии в Германия. За да използвате немската пътна мрежа ще трябва да закупувате винетен стикер, подобно на българските винетки. Аналогична схема важи и за европейски държави като Швейцария, Австрия, Чехия, Словакия и др.
Според средните европейски стандарти цените няма да са високи. Десетдневна германска винетка ще струва 10 евро, а такава за два месеца - 22 евро. Тези цени се отнасят за чужденците, преминаващи през територията на Германия. Немците ще плащат таксата година напред, като сумата автоматично ще се начислява върху налозите на автомобила.
 
Тя обаче ще зависи от екологичния клас на автомобила. Колкото по-маломощен е един автомобил, толкова по-ниска ще е таксата за годишен винетен стикер. Максималната сума, която ще плащат германските собственици на най-мощните коли ще е 130 евро.
 
В Германия такса няма да заплащат собствениците на мотоциклети, електромобили, инвалиди, а така също и линейки. У нас, независимо от класа и мощността на автомобила, годишната винетна такса е една и съща. И през следващата година тя ще е 67 лв.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пламен Бакърджиев

    3 0 Отговор
    При минимална заплата от 16320 евро за година 130 евро са нищо. При нас 4080 лева плащаме 67 лева. Като се сметне съотношението излиза, че ние плащаме над два- пъти повече. 16320/130=125 4080/67=61 . Не забравяйте едното е в евро а другото в лева.

    Коментиран от #3

  • 2 ддд

    3 0 Отговор
    Важно е, че там хората знаят и виждат за какво плащат, а не за оффроуд или лунен пейзаж като у нас !!!
  • 3 четиридесет и две

    1 2 Отговор

    До коментар #1 от "Пламен Бакърджиев":

    Ммминимална заплата 4080лв!?!?!? Веднага си идвам от Австрия!

    Коментиран от #4

  • 4 ярослав станчев

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "четиридесет и две":

    4080лв......на година.

    Коментиран от #5

  • 5 ддд

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "ярослав станчев":

    А дали да не извадим от 4080 малко данъчета ??
  • 6 W222

    0 0 Отговор
    ОТ 1-ВИ ЯНУАРИ 2015 МИНИМАЛНАТА ЗАПЛАТА НА МЕСЕЦ В ГЕРМАНИЯ СТАВА 1473 ЕВРО НА МЕСЕЦ ИЛИ 17676 НА ГОДИНА А В БЪЛГАРИЯ 360 ЛЕВА НА МЕСЕЦ ИЛИ 4320 НА ГОДИНА.ТЕЗИ 4320 ЛЕВА НА ГОДИНА СА МИНИМАЛНАТА МЕСЕЧНА ЗАПЛАТА В ШВЕЙЦАРИЯ
  • 7 Гошо

    2 0 Отговор
    Чшшш,много сбъркана представа имате за германските пътища. Едно време може би са били прекрасни и уникални, но сега постоянно протестират хората точно заради това,че плащат повече,а нищо няма в замяна. Минималната заплата малко я мажете. Доста хора работят на така наречения базис 450 евро на месец, за да не плащат данъци, а минималната заплата в Германия няма законова съобразност, тоест не е длъжен работодателя да ти я плати ако профсъюзите са договорили друго. Освен това над 8000 евро данъкът е 14 процента, плюс 10 процента за задължителното здравно, плюс близо 20 за задължителното пенсионно, плюс църковен данък върху данъка върху дохода, плюс данък солидарност ии не са толкова розови нещата :D
  • 8 гост

    1 0 Отговор
    Гошо го каза, много правилно.
    Сумата звучи добре, но като се приспаднат към 40% данъци, които частично може да си възвърнеш при определни слуачи, остават под 1000 евро. Изваждаш 500 евро наем и 300евро за храна и оставаш с няколко евро в джоба. Добре е, но хората на минимална заплата не могат да си помислят за автомобил, за разлика от картинката тук, където и такива на по 350-400лв заплата "трябва" да притежават кола. Нашенците не мислят може ли да си го позволиш, колко ще ти коства и въобще налага ли ти се, а важното е да имаш едина купчина мръсен метал, който дори не може да обсужиш както трябва.
    Затова не сравнявайте немците и българите, разликата в мисленето и ценностите е огромна.
  • 9 W222

    0 1 Отговор
    ВИЙ ОЩЕ МАЛКО ЩЕ ИЗКАРАТЕ ЧЕ БЪЛГАРИТЕ СА ПО БОГАТИ ОТ ГЕРМАНЦИТЕ.АКО В ГЕРМАНИЯ ЗИМАХА 450-500 ЕВРО НА МЕСЕЦ ЧИСТА ЗАПЛАТА НИКОЙ НЯМАШЕ ДА РАБОТИ ТАМ.В ГЕРМАНИЯ СРЕДНАТА ЗАПЛАТА Е 3400 ЕВРО А ЧИСТО Е 2060 ЕВРО.В БЪЛГАРИЯ СРЕДНАТА Е 830 ЛЕВА А ЧИСТО Е 650 ЛЕВА.В ГЕРМАНИЯ СРЕДНАТА ЗАПЛАТА ЧИСТО Е 6 ПЪТИ ПО ГОЛЯМА ОТ ТАЗИ В БЪЛГАРИЯ А ЦЕНИТЕ В ГЕРМАНИЯ СА КАКТО ТУКА НО В ЕВРО,ИЛИ КАЗАНО ДВОЙНО ПО СКЪПО,НО ЗИМАШ 6 ПЪТИ ПОВЕЧЕ ПАРИ.В ГЕРМАНИЯ С МИНИМАЛНАТА ЗАПЛАТА МОЖЕШ ДА СИ КУПИШ НОВАТА S КЛАСА НА ЛИЗИНГ А В БЪЛГАРИЯ С МИНИМАЛНАТА ЗАПЛАТА МОЖЕШ ДА СИ КУПИШ ОПЕЛ КОРСА НА ЛИЗИНГ.В ГЕРМАНИЯ Е ТАКА ВСЕ ЕДНО ТУКА ЦЕНИТЕ ДА СА СЪЩИТЕ КАКТО СА В МОМЕНТА НО МИНИМАЛНАТА ЗАПЛАТА ДА Е 1000 ЛЕВА
  • 10 да допълня

    1 0 Отговор
    "Немците ще плащат таксата година напред, като сумата автоматично ще се начислява върху налозите на автомобила."
    НЯМА ДА ИМА КРАДЦИ ПО ВЕРИГАТА И ВСИЧКИ ДО ЕДИН ЩЕ ПЛАТЯТ!
    А в БГ полицаи, пожарникари, следователи съдии, дансаджии и т.н. паразити карат без винетки, прегледи и техн. неизправни коли.
  • 11 Гошо

    0 0 Отговор
    Не знам къде ги виждате тия цифри,аз следвам в Германия и не съм ги чувал 3400 евро чисти :D Близао 30 процента от хората в Германия живеят с под 2000 евро на месец и това вече е официална статистика. Германия е най-голямата икономика в Европа и експортен шампион от близо 50 години. Но не навлизайте в материя непозната за вас. На кратко,искам да кажа,че имате грешна представа, разликата между доходите на българина и германеца не е такава,каквато я изкарвате. А при средна цена на 3-стаен апартамент без допълнителни разходи от 700 евро в Западна Германия( в Мюнхен едностайните са по толкова) и при билет за градския транспорт по 80 евро месечно, не е 6 пъти разликата,разберете :D. Да не говорим колко струва застраховката плюс данъци плюс екотакси. Никои човек,взимащ минималната заплата не може да си позвали изобщо кола,ако си я позволи ще е за сметка на нормално съществуване :)

    Коментиран от #13

  • 12 Гошо

    0 0 Отговор
    Разликата между нас и тях е доста по-голяма в духовно, не толкова в материално отношение :)
  • 13 W222

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Гошо":

    ПЪРВО ЧЕТИ КАКВО СЪМ ПИСЪЛ И ПОСЛЕ КОМЕНТИРАЙ.СРЕДНАТА ЗАПЛАТА Е 3400 ЕВРО ЧИСТО СЛЕД ДАНЪЦИТЕ ОСТАВАТ 2060 ЕВРО А В БЪЛГАРИЯ ЧИСТО СЛЕД ДАНЪЦИТЕ ОСТАВАТ 650 ЛЕВА
  • 14 W222

    0 0 Отговор
    БИЛ СЪМ В МЮНХЕН И ЩУТГАРТ И ЗНАМ КАКВИ КОЛИ КАРАТ ХОРАТА ТАМ.АЗ КОЛА ПРЕДИ 2005 ГОДИНА НЕ ВИДЯХ ДА ИМА А ТУКА 70% ОТ КОЛИТЕ СА НАД 15 ГОДИШНИ
  • 15 onq s konq

    1 0 Отговор
    Не съм бил в Эападна Германия,та эатова питам-там эа да получиш пари трябва ли да работиш?!
  • 16 Гошо

    1 0 Отговор
    Прощавайте,то първо е неграмотно,написано, после с големи букви... Та накратко. Искате ли да ви кажа защо се получава така,че тук колите са нови,а в България колите са стари?Не е въпрос на некоректните Ви сметки, а въпрос на това колко и как работиш? Немската производителност на труда е 2 пъти и полвина по голяма от българската. За един час вашият немски колега произвежда 2,5 повече продукт от вас, докато вие пишете неграмотни и лишени от обосновка коментари немеца бачка.Когато почнете да произвеждате толкова ше карате такива коли :D Не знам как да Ви обясня,че няма в света черно и бяло и че това,че нашата държава не функционира изобщо не значи,че другите са перфектни,а значи че ние като граждани не сме си свършили работата

    Коментиран от #18

  • 17 Гост

    0 0 Отговор
    Напълно подкрепям Гоше. Производителността на труда в България е много ниска. Не казва, че за да си производителитен, трябва да се бъхтиш и да се чувсташ изморен. Може да си производителен и щастлив на работното си място, но това до голяма степен зависи от менидмънта, обратната връзка от работниците и отношенията в един екип. Убедем съм, че на този етап в България, производителен труд не може да има по ред причини, като манталитета на българите е една от тях. Дори съм скептично настроен към възможността за каквото и да е било развитие в държава пред разпад.
  • 18 ддд

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Гошо":

    В този ред на мисли само да допълня, ако може, че ние има още доста време докато станем Поне Граждани/визирам селския ни манталитет, а не това в кой град живеем/, и чак след това можем да говорим за добре свършена работа от всичките възможни страни по случая.
  • 19 Сульо

    0 0 Отговор
    Може заплатите ни да са в пъти по-малки, но пък работим по схема 1 работи - 6 го гледат и пак сме добре! Представяте ли си ако започнем да работим по схема 2 работят - 5 го гледат, тогава ще се вдигне двойно производителността и ще се чудим какво да правим с толкова пари!
  • 20 W222

    0 0 Отговор
    ПРОБЛЕМА НА БЪЛГАРИЯ Е ЧЕ НИТО ИМАМЕ НЕФТ ИЛИ ГАЗ НИТО ПРОИЗВЕЖДАМЕ СВЕСТНИ КОЛИ.В БЪЛГАРИЯ ИМА 15 МИЛИОНА БАРЕЛА ДОКАЗАНИ РЕЗЕРВИ НЕФТ,И ПРОИЗВЕЖДАМЕ САМО ЕДНА МАРКА КОЛИ И ТЕ СА КИТАЙСКИ ПРЪЧКИ.АКО ИМАХМЕ ПОНЕ 1 МИЛИАРД БАРЕЛА ПЕТРОЛ И ПРОЗВЕЖДАХМЕ ПОНЕ 5 МАРКИ АВТОМОБИЛИ НЕЩАТА ЩЯХА ДА СА ДРУГИ.И ТОГАВА МОЖЕ БИ НЯМАШЕ ДА СМЕ НАЙ БЕДНАТА ДЪРЖАВА В ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ,ДОРИ МОЖЕШЕ ДА СМЕ ПО ДОБРЕ ОСВЕН ОТ РУМЪНИЯ А Й ОТ ГЪРЦИЯ,НО КАКВО ДА СЕ ПРАВИ ТАКЪВ НИ БИЛ КЪСМЕТА,КАКТО КАЗВА КУБРАТ ПУЛЕВ *ПРОДЪЛЖАВАМЕ НАПРЕД*

    Коментиран от #24

  • 21 W222

    0 0 Отговор
    НАЙ ЯКО Е В ШВЕЙЦАРИЯ И ОСОБЕНО В ЖЕНЕВА.МИНИМАЛНАТА ЗАПЛАТА Е 1600 ЕВРО ЗА НЕ КВАЛИФИЦИРАНИ РАБОТНИЦИ И 2300 ЕВРО ЗА КВАЛИФИЦИРАНИ,А СРЕДНАТА ЗАПЛАТА Е БИЛА 4118 ЕВРО ПРЕЗ 2011 ГОДИНА,А СЕГА СИГОРНО Е 4500 ЕВРО НА МЕСЕЦ А В БЪЛГАРИЯ МИНИМАЛНАТА ЗАПЛАТА Е МЕЖДУ 10 И 12 ПЪТИ ПО НИСКА САМО ЧЕ ТАМ АЗ КАТО БЯХ В ЖЕНЕВА ЕДИН ХАРБУРГЕР СТРУВАШЕ 9,50 ЕВРО АМА ЖЕНЕВА Е НА ПЪРВО МЯСТО В СВЕТА ПО БРОЙ МИЛИОНЕРИ ОТ ГЛЪВА НА НАСЕЛЕНИЕ,ВСЕКИ 5-ТИ ЖИТЕЛ НА ЖЕНЕВА Е МИЛИОНЕР
  • 22 kok

    0 0 Отговор
    в бг има толко злато че по цел ден можеме смао да сеидм и да си клатим краката :)

    Коментиран от #23

  • 23 W222

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "kok":

    МЕЧТАЙ СИ В БГ ДА ИМА МНОГО ЗЛАТО.АКО ИМАШЕ НЯМАШЕ ДА СМЕ НАЙ БЕДНИТЕ В ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
  • 24 Васил Димчев

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "W222":

    Представи си какво щеше да е ако произвеждахме космически кораби, самолетоносачи и бяхме взели на концесия полезните изкопаеми от америка, Русия, ЮАР и Австралия и ако пулев не бяха го били като шкембе в дувар.
  • 25 аз

    1 0 Отговор
    Поне знаят за какво ще плащат хората,а тукадаваме за винетки,за да си трошим колите,да катастрофирмае,заради непочистени зимни пътища,липса на маркировка и знаци,мантинели и т.н.
    Но ти си трай овцо българска

    Коментиран от #26

  • 26 onq s konq

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "аз":

    Хаха!Така е в БГ-всеки вика ДАЙ!...Как пък никой не каэа НА!:)
  • 27 Кобрата

    1 0 Отговор
    Да ти е кеф да караш по такъв път, редно е да се плаща, защото тези пари ще вървят за ремонт по пътя ако евентуално нещо се случи.
  • 28 ярослав станчев

    0 0 Отговор
    Абе те и нашите "бойкобани" са платени ама каква файда!!???Събират винетки и данъци за милиони,а по пътищата дупка до дупка и в дупката пак дупка.
    Швабите поне знаят за какво ще плащат,а ние за какво плащаме????
  • 29 Malkia

    0 0 Отговор
    A V Bulgaria Koga Shte Imame Takiva AUTOBAN'i DAli Izobshto shi Imame ???
  • 30 Различно може би

    0 0 Отговор
    Типичен коментар на българския мечтател, мислещ си че в чужбина всичко е по-лесно и прекрасно. В страни като Швейцария се плаща за най-малкото нещо такса и то не малка. Плюс това там я няма тази свобода като тук...
    И като цяло, радвайте се, че има хора като Борисов, които мислят за България. За разлика от комунистите остави нещо след себе си. Какво направиха БСП, 3 лева пенсия и не знам си каква помощ - жалка постъпка. Добре, че беше Борисов, защото сега нямаше да има нито магистрала до морето, нито метро в София, нито половината работи, с които вече свикнахме. Българите сме обаче толкова завистливи и неблагодарни, че сме заслепени от успеха му и го хулим за щяло и нещяло. Just think different!!

    Коментиран от #31

  • 31 S Doichinov

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "Различно може би":

    Да,Борисов остави нещо след него.Както ще остави и половината работещи без втората им пенсия.Остави и толкова фотоволтаични паркове с договори ощетяващи всички,планиран заем за 8,1мрл.лева,некачествена магистрала(Люлинската)ни остави.Най-добре е да вземе да ни остави,да не се замнимава с политика.Да вземе и мея да остави