Last news in Fakti

7 Януари, 2015 09:17 30 131 46

Без бутони по таблото на VW Golf

  • volkswagen-
  • golf-
  • r-
  • touch-
  • арматурно табло-
  • бутони

 

На изложението за електроника CES 2015, което традиционно се провежда в Лас Вегас, специалистите от Volkswagen представиха една интересна концепция. Иновацията се нарича Volkswagen Golf R Touch и по думи на представители на марката, колата е оборудвана с "арматурно табло от бъдещето".
Основната идея на прототипа е приборния панел да разполага с минимум количество бутони и механични превключватели. За целта в салона са интегрирани три нови дисплея, характеризиращи се с висока резолюция. Най-големият е за визуализация на инфо-развлекателната система, разположен е в горната част на централната конзола и е с размер 12.8 инча.
 
Под него е монтиран друг екран, който е с размер на диагонала 8 инча и служи за контрол и управление на мултимедийния комплекс, за настройки на климатичната инсталация, като има и още няколко допълнителни функции. Третият нов дисплей пък е разположен пред погледа на водача.
Той има за цел да замени стандартните аналогови прибори. Неговият размер е 12.3 инча. Информацията, която се визуализира на него е свързана с данни за скоростта, разхода на гориво, оборотите в минута, както и с всички останали функции на борд компютъра.
 
Интересното при тези дисплеи е, че те, подобно на смартфоните и таблетите, имат широки възможности за персонализация и всеки може да придаде желаните от него облик и информативност. Прототипът на VW разполага и със система, управляваща някои от функциите посредством жестове.
Още една от новостите в салона на Volkswagen Golf R Touch е специалната подсветка, която според представителите на марката, разполага с 16.7 млн. цветови комбинации. Иначе концепцията е с пет врати, а под капака и е монтиран двулитров турбо мотор с мощност 295 конски сили.
 
Точно в тази комплектация едва ли ще видим серийно изпълнение скоро, но от Volkswagen заявиха, че много от иновациите поетапно ще започнат да се вграждат в бъдещите серийни модели на концерна. Не са малко и противниците на премахването на бутоните, според които този стил на арматурни табла отвлича много повече вниманието на водача от пътната обстановка.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    1 3 Отговор
    харесва ми :)
  • 2 Пламен Бакърджиев

    3 1 Отговор
    Като махнат всички бутони колата ще прилича на смартфон. Самите бутони създават чувството за красота.
  • 3 VAG

    3 1 Отговор
    Поредното безумие на ВАГ!!!
  • 4 бай пет

    4 0 Отговор
    Най-интересно е ,че тъпите германци го представят в САЩ,като там Тесла от която е заимствано е навъртяла стотици хиляди километри

    Коментиран от #5

  • 5 Пламен Бакърджиев

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "бай пет":

    Все пак ТЕСЛА е напълно електрически автомобил и на него са му позволени всички екстри от таблетите.
  • 6 Бате Цецо

    5 0 Отговор
    Бутоните не са отживелица защото дават обратна връзка при натиск, която можеш да я получиш дори и без да поглеждаш, защото имат някакъв ход. При сензорните екрани нещата са малко по-различни.

    Коментиран от #15

  • 7 гост

    3 0 Отговор
    Елън Мъск, мениджър на Тесла, беше казал, когато мениджърите на другите компании направят както него, да влязат и гарантират със 100% от личното си богатство, за да докажат произвеждания продукт, тогава може да критикуват дали едно решение правилно или не.
    Той заложи всичко, за да произведе най--добрата ел. кола и според мен успя повече отколкото всеки е очаквал. Търсенето е много високо, колата е страхотна и не е скъпа в дългосрочен план. Успоредно с това развива соларни паркове, суперчарджъри и фабрика за батерии. Това е един глобален план.
    Никоя друга компания не действа така, в полза на потребителя, особенно ВАГ, които се целят само във високите си печалби, а не да използват ресурса на този огромен концерн.

    Коментиран от #8, #11

  • 8 Пламен Бакърджиев

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Точно така.
  • 9 Естребовски

    2 0 Отговор
    Като се прецака и най малкото нещо,аре в батака.
  • 10 Румен Янев

    2 0 Отговор
    Геймърски гоУф за тийновете у Перник да си разцъкват на воля
  • 11 кара кошница

    0 2 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    И на големите концерни не им харесва това. Справка - как магически се сринаха цените на петрола.
    Иначе реалната цена на тия дисплеи е далеч по ниска от това което обикновено ни ги продават като авточасти. А и този Голф малко са пресили нещата с екраните, все пак е за демонстрация. Реално на една кола не и трябват повече от 2 дисплея и то не големи.
    А за обратната връзка от натискането на обикновени копчета с усещане, то например може да сложат вибрация като от телефон.
  • 12 Румен Янев

    1 1 Отговор
    Така и така са тръгнали еми защо вместо волан не и сложат един джойстик?
  • 13 Ivan S

    3 0 Отговор
    Харесвам копчетата, без тях се чувствам разкопчан.
  • 14 2646

    2 0 Отговор
    VW вече,не е народната кола както едно време.Вече са много скъпи коли за поддържане.На един голф4 ремъците му струват сумати пари,а какво остава за по-новите..
  • 15 Име:

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Бате Цецо":

    Именно!
    Дойдох тук за да напиша точно тоя коментар. Без бутони нито ще знаеш какво си натиснал нито колко си го натиснал ако не поглеждаш. Бутоните са много по-удобни. Вече с телефона си нищо не можеш да направиш без да гледаш в него...
  • 16 Клинично Здрав

    1 0 Отговор
    С тоя огромен кинескоп е станало много грозно таблото...

    Коментиран от #33

  • 17 Гост

    0 0 Отговор
    Защото има стандард за кормилните уредби, че трябва да има директна механична връзка с колелата.

    Коментиран от #20

  • 18 Stefo

    1 0 Отговор
    А представяте ли си, както си карате по перфектните български пътища да друснете в някоя хубава дупка и да загасне я екрана - я тъча да спре - един джам няма да се отвори. Гледайте 10-годишните S-класи и свиквайте с бъдещето - екран на мястото на скоростомера и оборотомера - добра идея ..... телевизор в средната колона - едва ли - ще светне ще мигне и докато му обърнеш внимание си в близкото дърво. А недай-боже да тръгнеш да мажеш по него нагоре-надолу за да си отвориш прозореца. Иновация ще е да ръгнат кейлеса в телефона примерно - ама киносалон като в TESLA не го виждам да стане масово - както и на Гугъл колата без волан.
  • 19 я съм от село

    2 0 Отговор
    въй,въй,въй перничани много напреднали в тахнологиите я глейти къв гоуф измислили
  • 20 PSB

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Вече не е стандарт. Поинтересувай се - има и такива автомобили на пазара. За страх и ужаст на всички останали.
  • 21 Дошо

    1 2 Отговор
    Много е хубаво както и всеки шедьовър на корифеите от ВАГ,супер са

    Коментиран от #27

  • 22 Японеца

    3 1 Отговор
    А,бе пичове!Какво не ви харесва на голфа.СУПЕР Е,,,,! На мен ми харесва.Карам си аз голфа,и изведнъж влиза в сервизен режим,трите дисплея започват да мигат като някои чалга клип,и ми показват 3-те най-добри и близки сервизи в които да ми вземат парите.
  • 23 ВИП АМГ

    1 4 Отговор
    ochudvam se na nahalstvoto na VAG da prodaljavat da probutvat tia defektirashti podobia na avtomobili
  • 24 Иван Господинов

    2 2 Отговор
    Супер е. Стига сте мрънкали. На кой му трябват тъпи бутони, врътки, ръчки и прочее като можеш да си програмираш всичко да ти изглежда и работи както си искаш .
  • 25 iiiiiii!!!!!!!!

    1 1 Отговор

    Дали не са видяли дори и разцветката от Пежо
  • 26 Гост

    2 3 Отговор
    Уникален кенеф! Кажи ВАГ и всичко е ясно! По-грозен интериор може би има само Тесла и Лада.....
  • 27 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Дошо":

    Корифейте от ВАГ....На какви наркотици си!? По-голям кенеф от ВАГ може да бъде само Лада,Дачия или Киа

    Коментиран от #30, #41

  • 28 от бъдещето

    1 1 Отговор
    Ако наистина представители на марката са го нарекли "арматурно табло от бъдещето" са се поизложили, защото подобно решение е в серийно производство повече от две години и разпродаден в десетки хил. броя.
  • 29 ддд

    1 0 Отговор
    По евтино и безопасно ще ми излезе да си сложа емблемата на VW на лаптопа !
    Супер, нали !!?
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 205 GTI

    2 1 Отговор
    Пълна глупост и голяма грозотия!С тези лаптопи и таблети по таблото по скоро прилича на игрална зала отколкото на кола.Изключителна предпоставка за ПТП-та.
  • 32 ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ

    2 0 Отговор
    Хора, днес на 07. 01. 2015 Ивановден- празнува нашият колега бай Иван наздраве
  • 33 УИЮ

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Клинично Здрав":

    Това е покер машина
  • 34 психо

    1 1 Отговор
    Много ми хареса . Евала . Скоро време няма да има автомобили с бутони - това е ясно . Поздрави на всички който не им харесва . Да са живи и здрави всички с името Иван !!!
  • 35 психо

    2 2 Отговор
    Много ми хареса . Евала . Скоро време няма да има автомобили с бутони - това е ясно . Поздрави на всички който не им харесва . Да са живи и здрави всички с името Иван !!!
  • 36 bate Kalio

    1 1 Отговор
    като совалката на дарт веидър
  • 37 CarPro

    1 0 Отговор
    Ne e nikak zle dobre sa sachetali plastmasite s tezi tabletcheta po tabloto
  • 38 Монго

    1 1 Отговор
    Нещо се сещам за "Тесла"-та, с онзи напречно сложен LCD "телевизор"...
  • 39 Негледамдокатокарам

    2 1 Отговор
    Как ли се кара по тъмно с тези екстри?
    За да не се разсеива шофьора - трябва да е по-голям телевизора!
  • 40 йордан иванов

    1 1 Отговор
  • 41 mediator37

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    Извинявай, но по-грозни коли от Голфа на ВАГ не могат да направят не руснаците, но дори японците от тойота и субару.
    За мен отдавна Голфа е синоним на ултрагрозотия, повръщня, диария.
    Посмъртно няма да седна в Голф, дори да ми подарят най-новия, най-наточения, дъ бест.
    Искам да мога да гледам децата си в очите.
  • 42 Байо

    1 1 Отговор
    Колеги,
    От днес съм собственик на возилото по-горе.
    За сега е ок.
    Ще пиша допълнително като го разуча по-добре:)

    Коментиран от #43

  • 43 safda

    1 1 Отговор

    До коментар #42 от "Байо":

    Байо.. Как стана собственик, като това е концепция?? Или си вътрешен човек, или си сънувал яко сън.
  • 44 Кобрата

    2 1 Отговор
    Разочарован съм от тази идея... Ако направят всичко електроника и вторичният пазар ще загине до 5-10 години.
    Пък и от тези екрани навсякъде, хората ще ослепеят. То кола ли е или компютърна зала та да ми слагат навсякъде тъч touchscreen.
  • 45 Марти

    0 0 Отговор
    Започвам много да се дразня. Хората буквално откачиха по новите технологии не мога да разбера кола или компютър ще си купуваме колите с времето се тъпчат с все повече електроника а хората които не могат да си ги позволят нови след 8-9-10 години няма да става нищо от тях защото повечето електроника ще е сдала багажа. На 19 години съм и пак съм против толкова много електроника в един автомобил.
  • 46 ащд

    0 0 Отговор
    да бяхте сложили разумно големи снимки, не да се кьоря рано сутрин и пак нищо да не видя. иначе теслата отдавна има такива дисплеи