Когато в бившия СССР започва Перестройката, АвтоВАЗ решава да предложи на клиентите си нови автомобили. Идеята е те да са компактни малолитражки, които да се ползват от жителите на големите градове. Първо се появява миниатюрния Гном. На практика това малко автомобилче се базира на възли и агрегати на Ока и има за цел да се представи като руския отговор на Smart. Предвидената серийна версия получава индекс ВАЗ-1151 Гном. Самото автомобилче е с маса от 500 килограма, а дължината му е под 3 метра.
Местата за сядане са по формулата 2+2, а предвиденият годишен тираж е 10 000 бройки. Гном обаче така и не стига до конвейера, като причината е липсата на финанси. Идеята за субкомпактна малолитражка обаче не е забравена и през 1994 година руснаците вадят нов модел на базата на Гном, този път електрически. Той се нарича ВАЗ-1152 Елф (горната снимка) и представлява плажен вариант на Гном, характеризиращ се с по-голям клиренс. Колата е електрическа, може да развива скорост от 90 км/ч. и има автономен пробег от 110 километра. И двете концепции обаче потъват в небитието.
Въпреки неуспеха на Гном и Елф, руснаците продължават да мислят за нов вид малолитражка. Тогава дизайнерите решават, че на подобна кола и трябва свръхекстравагантен външен вид и така се ражда концепцията Рапан. Това става през 1998 година, когато Рапан е показан на автомобилния салон в Париж. Конструкторите са повлияни от т.нар. биодизайн, но както се вижда от снимките по-долу, явно са прекалили с него. Иначе каросерийните панели на Рапан са изработени от композитни материали, а агрегатите отново са заимствани от Ока, но този път от нейната електрическа версия.
Рапан разполага дори и с въздушна възглавница за водача, абсолютно равен под, върху който са разположени четири места за сядане. Предните кресла на Рапан дори са с възможност за завъртане на 180 градуса. Именно този автомобил се смята за символ на руския биодизайн. Предвид възлите и агрегатите, които са заимствани от електрическата Ока, прототипа може и да се движи, а не само да придава колорит на щанда на марката по автомобилните изложения. И той обаче си остава още един от шокиращите концепции на Lada.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 lpg
11:55 27.03.2015
2 любител
Особено голям хит ще бъде като населим Марс :)
12:07 27.03.2015
3 хууии
12:12 27.03.2015
4 незнайко
Коментиран от #10
12:19 27.03.2015
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 МЕРТЕКА
13:01 27.03.2015
7 тошибиян
13:31 27.03.2015
8 Не се знае
14:28 27.03.2015
9 6666
14:34 27.03.2015
10 Румен Янев
До коментар #4 от "незнайко":
Рано или късно ще ги видим по улиците. Достатъчно е да са триместни. Водач отпред и двама пасажери отзад от двете страни на водача. Това е достатъчно за младо начинаещо семейство....До тук добре но трябва да се дабавят и един-двама които бутат15:31 27.03.2015
11 scar face
15:40 27.03.2015
12 Гоолям фен
много смешно - сигурно имат и двойно предназначение, летят или са са като миниподводници
15:49 27.03.2015
13 арни
15:50 27.03.2015
14 onq s konq
16:10 27.03.2015
15 европеец
Ваз 2110 трябваше да излезе от конвеера още в края на 80-те, а производството започна едва в края на 90-те, всичко е пари, а през онова време от АвтоВаз се крадяха безумно много пари на държавно ниво..... Ако не бяха безумства от 90-те години, сега АвтоВаз щеше да е на ниво на другите автопроизводители
Коментиран от #18
16:41 27.03.2015
16
17:03 27.03.2015
17 yuuup
Коментиран от #19
17:14 27.03.2015
18 Турбото
До коментар #15 от "европеец":
Ще ти открия една страшна тайна, от началото на деветдесете и до ден днешен толкова пари са изнесени от АВТОВАЗА ... съветските чиновници от време оно не са сънували за такива суми.Коментиран от #21, #22
17:46 27.03.2015
19 ньнь
До коментар #17 от "yuuup":
Да ама ние дори и за Надин нямаме ха ха ха17:59 27.03.2015
20 Роман "Маверика"Ценов
18:10 27.03.2015
21 кара Лада
До коментар #18 от "Турбото":
Изнасяха имаш предвид до края на 90-те. После дойде Путин и спря Елциновата политика. Запада започна да реве от малката лоша мечка дето дойде в Кремъл. Точно олигарха който беше отговорен за източването на Автоваз се скри в Англия, и други се скриха и станаха много големи демократи в изгнание. Но в Русия ги чакат с топла килия за дълго. Не че обръжението на Путин не краде, но просто тези преди това се уливаха. Точно както са се самозабравили у нас вече 25 години. Уви тук няма Путин който да намали кранчето, а и народа толкова чалгизиран че и да се появи никога няма да дойде на власт, а ще си остане едно лаещо куче на което се смеят.20:01 27.03.2015
22 европеец
До коментар #18 от "Турбото":
по онова време имаше една фирма, която притежаваше ексклузивни права за продажба на Лади, колите от завода се продават на тази фирма, а фирмата продава коли на всички дилъри - разбира се това ставаше само по документи, реално колите от завода отиваха директно към дилъри, но с надценката на тази фирма. Фирмата постоянно трупаше дългове, към края на свое съществуване имаха задължение да платят на АвтоВаз повече от 50 хиляди коли, които така и не бяха платени.... Заради действия на тази фирма, АвтоВаз се оказа пред фалит - наложиха се държавни субсидии, за да не оставят десетки хиляди работници и цял един град без работа... Човека организирал тази фирма се казваше Борис Березовский, същия който миналата година "самоуби се" (чети - британци го убиха и засекретиха всякаква информация свързана със смърта му) в банята на имението си в Лондон.Коментиран от #23
20:18 27.03.2015
23 Турбото
До коментар #22 от "европеец":
Основен и главен акционер на Логоваз беше баш крадеца на крадците Владимир Каданников (тогавашния директор на автоваза) и той дърпаше конците. Те тоя Каданников що пара е отмъкнал от ВАЗ-а само той си знае...и къде е той сега ? Вместо да го вкарат в затвора, го изпратиха на заслужена пенсия, демек направиха го почетен пенсионер на РФ. А днешния Бо Андерсон и той не е цвете за мирисане той и още 7-8 човека от съвета на директорите благополучно си самораздадоха и се самопремираха с 515 мил. рубли от доходите на завода за 2014г. а сега пак реве за нови държавни субсидии, че уж било криза и рублата била паднала и не знам си какво още. С две думи оправия няма и няма и да има на проклетият автоваз ...http://www.youtube.com/watch?v=8NVitlQ5RK810:39 28.03.2015
24 mediator37
В Русия едни лазурни топли плажове, едно дълго и сухо лято, и огромни морски курорти
12:50 28.03.2015
25 defected
Българина няма пари за нова кола,масово автопарка е между 13-20г + таралясници,скрап,отпадък,но да си остави мнението за нещо ново е първи.
14:12 28.03.2015
26 бай Шиле
21:25 28.03.2015
27 йордан иванов
21:49 28.03.2015
28 Дудук
00:40 31.03.2015