Last news in Fakti

27 Март, 2015 11:48 18 359 28

Шокиращите концепции на Lada

  • lada-
  • автоваз-
  • гном-
  • елф-
  • рапан
Когато в бившия СССР започва Перестройката, АвтоВАЗ решава да предложи на клиентите си нови автомобили. Идеята е те да са компактни малолитражки, които да се ползват от жителите на големите градове. Първо се появява миниатюрния Гном. На практика това малко автомобилче се базира на възли и агрегати на Ока и има за цел да се представи като руския отговор на Smart. Предвидената серийна версия получава индекс ВАЗ-1151 Гном. Самото автомобилче е с маса от 500 килограма, а дължината му е под 3 метра.
 
Местата за сядане са по формулата 2+2, а предвиденият годишен тираж е 10 000 бройки. Гном обаче така и не стига до конвейера, като причината е липсата на финанси. Идеята за субкомпактна малолитражка обаче не е забравена и през 1994 година руснаците вадят нов модел на базата на Гном, този път електрически. Той се нарича ВАЗ-1152 Елф (горната снимка) и представлява плажен вариант на Гном, характеризиращ се с по-голям клиренс. Колата е електрическа, може да развива скорост от 90 км/ч. и има автономен пробег от 110 километра. И двете концепции обаче потъват в небитието.
Въпреки неуспеха на Гном и Елф, руснаците продължават да мислят за нов вид малолитражка. Тогава дизайнерите решават, че на подобна кола и трябва свръхекстравагантен външен вид и така се ражда концепцията Рапан. Това става през 1998 година, когато Рапан е показан на автомобилния салон в Париж. Конструкторите са повлияни от т.нар. биодизайн, но както се вижда от снимките по-долу, явно са прекалили с него. Иначе каросерийните панели на Рапан са изработени от композитни материали, а агрегатите отново са заимствани от Ока, но този път от нейната електрическа версия.
 
Рапан разполага дори и с въздушна възглавница за водача, абсолютно равен под, върху който са разположени четири места за сядане. Предните кресла на Рапан дори са с възможност за завъртане на 180 градуса. Именно този автомобил се смята за символ на руския биодизайн. Предвид възлите и агрегатите, които са заимствани от електрическата Ока, прототипа може и да се движи, а не само да придава колорит на щанда на марката по автомобилните изложения. И той обаче си остава още един от шокиращите концепции на Lada.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 lpg

    1 1 Отговор
    Много са си хубави ладичките даже рапана кърти!
  • 2 любител

    3 0 Отговор
    Кърти от всякъде!
    Особено голям хит ще бъде като населим Марс :)
  • 3 хууии

    3 0 Отговор
    Най-малкото преди да напишат изречението "да се представи като руския отговор на Smart" можеше да се провери кога е основан смарт и кога излиза първия модел...
  • 4 незнайко

    1 0 Отговор
    Рано или късно ще ги видим по улиците. Достатъчно е да са триместни. Водач отпред и двама пасажери отзад от двете страни на водача. Това е достатъчно за младо начинаещо семейство.

    Коментиран от #10

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 МЕРТЕКА

    3 1 Отговор
    поредните боклуци
  • 7 тошибиян

    3 0 Отговор
    това е лада трагедия така се казва концепцията хахахах
  • 8 Не се знае

    1 0 Отговор
    ако същите коли бяха направени от мерцедес или бмв нямаше да кажеш така
  • 9 6666

    1 0 Отговор
    "Предвид възлите и агрегатите ,които са заимствани от електрическата Ока, прототипа може и да се движи."За щастие на феновете на Лада ,новият Рапан може да се движи.Това все пак е новост в руското автомобилостроене.
  • 10 Румен Янев

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "незнайко":

    Рано или късно ще ги видим по улиците. Достатъчно е да са триместни. Водач отпред и двама пасажери отзад от двете страни на водача. Това е достатъчно за младо начинаещо семейство....До тук добре но трябва да се дабавят и един-двама които бутат
  • 11 scar face

    1 0 Отговор
    Я, статия за лада. Златко...?!
  • 12 Гоолям фен

    1 0 Отговор
    :))))
    много смешно - сигурно имат и двойно предназначение, летят или са са като миниподводници
  • 13 арни

    1 0 Отговор
    Рапана го използваха във филма "Зов за завръщане", даже Бате Арни си запазил два рапана от който да му направят единм, че да му е по широко. :)
  • 14 onq s konq

    2 0 Отговор
    Е такива "диэайнери" ни эадаваха наклон на струята 45г!
  • 15 европеец

    2 0 Отговор
    да не забравяме че това са само концепт кари, и за времето си бяха уникални. Е, сега, разбира се изглеждат смешни... но има ли концепт кар от онова време, който днес да изглежда готино?!

    Ваз 2110 трябваше да излезе от конвеера още в края на 80-те, а производството започна едва в края на 90-те, всичко е пари, а през онова време от АвтоВаз се крадяха безумно много пари на държавно ниво..... Ако не бяха безумства от 90-те години, сега АвтоВаз щеше да е на ниво на другите автопроизводители

    Коментиран от #18

  • 16

    1 1 Отговор
  • 17 yuuup

    2 0 Отговор
    От руснетата нищо свястно не е излезло като кола с дизайн и поне някакво качество. Всичко което е излязло и излиза от техните заводи за коли е направо готово за Надин.

    Коментиран от #19

  • 18 Турбото

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "европеец":

    Ще ти открия една страшна тайна, от началото на деветдесете и до ден днешен толкова пари са изнесени от АВТОВАЗА ... съветските чиновници от време оно не са сънували за такива суми.

    Коментиран от #21, #22

  • 19 ньнь

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "yuuup":

    Да ама ние дори и за Надин нямаме ха ха ха
  • 20 Роман "Маверика"Ценов

    1 0 Отговор
    чисти боклуци
  • 21 кара Лада

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Турбото":

    Изнасяха имаш предвид до края на 90-те. После дойде Путин и спря Елциновата политика. Запада започна да реве от малката лоша мечка дето дойде в Кремъл. Точно олигарха който беше отговорен за източването на Автоваз се скри в Англия, и други се скриха и станаха много големи демократи в изгнание. Но в Русия ги чакат с топла килия за дълго. Не че обръжението на Путин не краде, но просто тези преди това се уливаха. Точно както са се самозабравили у нас вече 25 години. Уви тук няма Путин който да намали кранчето, а и народа толкова чалгизиран че и да се появи никога няма да дойде на власт, а ще си остане едно лаещо куче на което се смеят.
  • 22 европеец

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Турбото":

    по онова време имаше една фирма, която притежаваше ексклузивни права за продажба на Лади, колите от завода се продават на тази фирма, а фирмата продава коли на всички дилъри - разбира се това ставаше само по документи, реално колите от завода отиваха директно към дилъри, но с надценката на тази фирма. Фирмата постоянно трупаше дългове, към края на свое съществуване имаха задължение да платят на АвтоВаз повече от 50 хиляди коли, които така и не бяха платени.... Заради действия на тази фирма, АвтоВаз се оказа пред фалит - наложиха се държавни субсидии, за да не оставят десетки хиляди работници и цял един град без работа... Човека организирал тази фирма се казваше Борис Березовский, същия който миналата година "самоуби се" (чети - британци го убиха и засекретиха всякаква информация свързана със смърта му) в банята на имението си в Лондон.

    Коментиран от #23

  • 23 Турбото

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "европеец":

    Основен и главен акционер на Логоваз беше баш крадеца на крадците Владимир Каданников (тогавашния директор на автоваза) и той дърпаше конците. Те тоя Каданников що пара е отмъкнал от ВАЗ-а само той си знае...и къде е той сега ? Вместо да го вкарат в затвора, го изпратиха на заслужена пенсия, демек направиха го почетен пенсионер на РФ. А днешния Бо Андерсон и той не е цвете за мирисане той и още 7-8 човека от съвета на директорите благополучно си самораздадоха и се самопремираха с 515 мил. рубли от доходите на завода за 2014г. а сега пак реве за нови държавни субсидии, че уж било криза и рублата била паднала и не знам си какво още. С две думи оправия няма и няма и да има на проклетият автоваз ...http://www.youtube.com/watch?v=8NVitlQ5RK8
  • 24 mediator37

    1 0 Отговор
    "..... плажен вариант на Гном."
    В Русия едни лазурни топли плажове, едно дълго и сухо лято, и огромни морски курорти
  • 25 defected

    0 1 Отговор
    Смарт все едно са много хубави.
    Българина няма пари за нова кола,масово автопарка е между 13-20г + таралясници,скрап,отпадък,но да си остави мнението за нещо ново е първи.
  • 26 бай Шиле

    2 0 Отговор
    Страхотна инженерна немощ!
  • 27 йордан иванов

    1 0 Отговор
  • 28 Дудук

    0 0 Отговор
    Аааааааааааааа тоя последната снимка я помня от автомобилен магазин "БЕДА", който си купувах всеки петък в средата на 90-те, бягайки от училищен час, за да отида до РЕП-а и да не изтърва бройката.