Last news in Fakti

4 Май, 2015 11:17 8 643 19

Какво е общото между BMW i8 и Continental?

  • bmw-
  • continental-
  • i8
Новата хибридна кола на BMW, която е обозначена с индекс i8, разполага с множество иновационни технологии, комбинация от трицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo и с технология BMW eDrive под формата на хибриден синхронен електромотор. Двигателят с вътрешно горене е с работен обем 1.5 литра и с мощност 170 кВт/ 231 к.с. Любопитен факт е, че Continental доставя повече от 50 различни компоненти и системи за новия баварски суперкар, като те нямат общо с автомобилните гуми. Ето и кои са основните от тях.
 
Турбокомпресорна технология подобрява ефикасността и щади околната среда
Continental създаде високи клас турбокомпресор за 1.5-литровия трицилиндров двигател, задвижващ задната ос на BMW i8. Комбинацията от директно впръскване с високоефективно компресиране на изгорелите газове дава високи показатели на представянето при ниско потребление на гориво и намалени емисии на CO2. Компресорът в стоманена обвивка има изключителен коефициент тежест към мощност и осигурява 231 к.с. Неговият шум е проектиран специално за спортния хибрид и може да издържа на температури от изгорели газове от над 1 000 °C, а динамичното поведение на турбокомпресора при преминаването между различните нива на натоварване е нов стандарт в индустрията.
 
Спирането възстановява енергията
Continental доставя спирачната система MK 100 ESC Premium Hybrid на BMW i8, която е специално създадена за рекуперация при хибридните и електрически автомобили. По време на спиране кинетичната енергия на автомобила е възстановена като електрическа за зареждане на батериите. Електронните системи за стабилност като ESC, ABS и тракшън контрол са интегрирани в спирачната система, за да направят автомобила по-екологичен и безопасен. Спирачните системи дават на i8 допълнителна помощ при спиране и системи за безопасност като допълнително спирачно усилие при опасни ситуации и помощ при тръгване на наклон. Continental доставя и актуатора и интерфейса към динамичния круиз контрол, който поддържа нужната скорост на автомобила. Различните режими на шофиране предлагат спортно динамично шофиране с повече свобода докато системите за контрол на скоростта осигуряват стабилността по посока на движението.
Пасивни системи за сигурност защитават пътниците и службите за безопасност
BMW i8 използва и пасивна система за сигурност от Continental. Наречена PPS pSAP, първоначално технологията е създадена за защита на пешеходци. Тя се състои от гъвкави въздушни системи и два сензора за налягане в края им. Налягането, което се получава в момент на сблъсък оказва натиск на маркуча, интегриран в предната част на автомобила. Резултатът е сигнал, който е засечен от двата сензора и предаден на модула за управление на въздушните възглавници. За разлика от системите в другите автомобили, целта на PPS pSAT при челен сблъсък на BMW i8 е да разкачи високоволтовата батерия и така да защити пътниците и спешните екипи при инцидент.
 
Система за наблюдение предупреждава за ниско налягане в гумите
BMW i8 е оборудвано с много прецизна система за наблюдение на налягането на гумите от Continental. Вентилите на гумите са директно свързани с компактна електронна система, която измерва налягането и температурата в тях при движение и в покой. Способността да бъде следено налягането в гумите удължава живота им и осигурява най-доброто поведение на пътя, спирачни характеристики и намалява разхода на гориво. Continental доставя тази система не само като оригинално оборудване, но и при търговците на автомобилни гуми.
 
31-метрова система за отопление и охлаждане
BMW i8 има над 31-метрова система от повече от 30 маркуча и алуминиеви и пластични тръби създадени от Continental. Използването на екструдирани и горещо споени полиетиленови тръби играе ключова роля при намаляване на теглото на автомобила. Елестомерни маркучи са използвани единствено в двигателния отсек, където високото им ниво на еластичност е предимство. За да върже сигурно новите полиетиленови тръби, Continental създаде специални връзки за бързо откачане. Иновативни за автомобилната индустрия, тези специални връзки осигуряват сигурно свързване въпреки тънките стени на тръбите.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    3 0 Отговор
    Тесла е сто пъти по-добра по всички показатели!!!

    Коментиран от #2, #3

  • 2 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Що? С тая тесла и до морето не можеш стигна, кво да говорим за връщане...

    Коментиран от #4

  • 3 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Както е казал народа: "Луд умора няма". Не ти ли писна все едни и същи простоти да пишеш?

    Коментиран от #5, #13

  • 4 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Shmeker":

    Това кой ти го каза,дилърите на БМВ ли
  • 5 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Свиквай.Скоро ще се види кой е писал простотии.Вече представиха и системата за жилища,така че ще можеш да ползваш и безплатното зареждане вкъщи.
  • 6 Гост

    1 0 Отговор
    Ти някога ползвал ли си такава кола и знаеш ли колко струва зареждането на батерията у вас? Искам конкретни цифри - например колко кВ/ч и пари ще ми струва зареждането на батерията и колко мога за измина с нея/. Сравни ги с бензина и тогава пак ела да говорим кое е рентабилно. Иначе си оставаш един плямпащ хлапак - "Искам на Маруся" :))))))))))
    Ама не става само с ядене, трябва и акъл, моето момче.
    Ти в носа ли си си бъркал в часовете по математика, физика и електротехника, а?

    Коментиран от #7

  • 7 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Пак не си разбрал ти,моето момче.Това което можеш е с колата да заредиш домашната батерия,а зареждането на колата ако не знаеш е напълно БЕЗПЛАТНО на фирмените Суперчарджъри.Като намериш някъде безплатен бензин,тогава говори и сравнявай.Относно пробега той е 470 км с пълна батерия,доста повече от 390-те за София-Бургас,а да не говорим за София-Солун.А относно ползването ти още по малко си ползвал I8,всъщност го ползват една шепа хора,а продажбите на Тесла в САЩ са повече от БМВ,Мерцедес и Ауди.Скоро същото ще е и в Европа
  • 8 URSULA:p

    0 0 Отговор
    O.. BOJE ..... moi .. Tazi kola e unikalna sladka malka sladuranka . Bijunce nenagledno az i priqtel4etata mi sme ludi fenki na markata :P :P samo za rasovi jrebciii mrrrrr . Ako ima Gei marka tq e BMW pux4eta forevuur :**
  • 9 TSFH

    0 0 Отговор
    e*em ti i teslata.Bawareca si e bawarec :)

    Коментиран от #10, #14

  • 10 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "TSFH":

    Точно така. И селото си е село.

    Коментиран от #11

  • 11 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Спри се вече! Хората са вложили 1000 нови технологии в тази кола, а Тесла имат само една жица и магнит, захранвани от батерия, която се влияе много от околната температура!
    Карай си електрокара и не спами повече темите за коли с ДВГ, защото всички те разбраха, че нищо не разбираш и само лъжеш!!!

    Коментиран от #12

  • 12 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Дааа супер технологии са вложили.Цитирам: 31 метрова система от тръби и маркучи ,която всъщност служи да отведе 2/3 от горивото до атмосферата,защото то друга работа не върши,а "високотехнологичната" система ще протече първия ден след изтичане на гаранцията,като ремонта и ще струва майка си и баща си,но то това е всъщност целта нали
  • 13 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Не. Няма пробег.
  • 14 миседниш накура

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "TSFH":

    смешния ти "баварец"-с тия тънки гуми прилича на скакалец
  • 15 пръц

    0 0 Отговор
    Красив е нема спор, ама че си е боклук, боклук си е!
    Колко попара имат да сърбат глупците от Бавария.
    Ама са красавци, като Алфа го докарват!
  • 16 Tesler

    0 0 Отговор
    Ми незнам TESLA P85D в Top Gear America унищожи Charger Hellcat (700 коня) нa писта, а в MotorTrend пак тая същата тесла унижи пак тоя същия Додж на драг. Седемместен семеен автомобил с 2 багажника и 2лв разход на сто и 8 години пълна гаранция на батерията
    КВО, КВО ГОВОРЕХТЕ?!

    Коментиран от #17

  • 17 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Tesler":

    Какъв Додж сънуваш?
    Тая смешна Тесла е на цената на БМВ-то, а вътре изглежда като Голф. Тия тъпи американци за 100-на хиляди евро, можеше да сложат махагон и въглеродни нишки, а не да я направят 2100 кг!!!
    Ако пък искаш мощна и бърза кола с ускорение под 3 секунди от 0 до 100 км/ч, си има GT-R. Пък това, че теслата харчела малко, хич не се вписва за кола над 200 000 лева!!!

    Коментиран от #18, #19

  • 18 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Първо любимото ти БМВ струва 252 000 лв, прави 0-100 за 5 сек,след което трябва да навърти 70-80 км за да зареди батерията,иначе ускорението пада на над 9 сек.,а разхода след първите 30 км. /изчерпване на батерията/ става 6-7 л на сто км.
    Второ Тесла струва 160-170 000 лева,зависи от вносителя,а отвътре няма нищо общо с Голф и никакви GT-R не са по-бързи,да не говорим пък за БМВ-та.Ако не вярваш питай шефа на Кьонигсег,който от две години кара Тесла и официално обяви,че това е най-доброто на пазара и много по-добро от БМВ М 5.И не говорим само за драг,ако не знаеш Тесла има много по добро пътно поведение в завой поради ниския център на тежеста и равномерното разпределение на теглото.
  • 19 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Освен това не разбрах какво те бърка теглото при това ускорение и разход. А това че разхода не се връзвал на цената,ще се изненадаш,но това вече е основен показател в луксозния клас,и интелигентните хора се гордеят,че не ръсят отрови след себе си.