Last news in Fakti

26 Октомври, 2015 12:48 15 222 21

Обвиниха и Opel в екоизмами

  • opel-
  • zafira-
  • 1.6 cdti-
  • екоизмами-
  • дизел

Екологичната организация Deutsche Umwelthilfe хвърли поредната бомба в разгорелия се скандал с "мръсни" дизелови двигатели, като този път експертите обвиниха колите на Opel. Тестваният от тях автомобил е Opel Zafira 1.6 CDTi, като след проведените изпитания на стенд, хората от DUH обявиха, че в някои пътни ситуации миниванът изхвърля 17 пъти повече азотни окиси (NOx) в атмосферата, отколкото са изискванията на стандарта Euro 6.

На база на тези резултати от DUH настояват Федералното ведомство по въпросите на транспорта в Германия да започне разследване по случая. От Deutsche Umwelthilfe поясняват още, че тестовете са направени от институт в швейцарския град Берн на цикъла NECD. Според заключенията на DUH, нормите от стандарта Euro 6 се покриват само когато се въртят предните (задвижващи) колела на Zafira-та, но не и когато се въртят и четирите. Веднага след огласяването на резултатите от теста от Opel реагираха, като решително опровергаха обвиненията на еколозите.

Те проведоха свои тестове на въпросния модел в присъствието на представители на TÜV Hessen. След тези изпитания от компанията излязоха със следното съобщение: "Opel извърши тест на емисиите на Zafira с 1.6-литров дизелов двигател на стенд, задвижващ и четирите колела, по време на който задните колела на автомобила бяха в движение. Стойностите на емисиите, които бяха измерени, влизат в законовите граници. Това е валидно за всичките ни автомобили, без каквито и да било изключения. Разработеният от GM софтуер няма свойството да разпознава, че на автомобила се провежда тест за вредни емисии." Пълният доклад на TÜV все още се изготвя.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Паралелепипед

    3 1 Отговор
    А бе те и от VW отричаха първоначално, но какво се оказа. Тъпите хамериканци от GM като нищо ще си вкарат някой автогол. Германците ги започват от Opel, защото са им най-насгода. С интерес ще следя развитието.
  • 2 Стас

    1 0 Отговор
    Га ядаха кифтетата, добре им беше. Га са по.раха - олеле!
  • 3 наркомани цакат яко

    0 6 Отговор
    Страшни вреди нанасят всички автомобили с монтирани"дневни скенери" маскирани като фарове..Само десет автомобили накичени с високо радиоаКтивни скенерчета /led/ за един месец увреждат по тежко общия ни дом отколкото всички бомби паднали през втората световна вкл двете над Хирошима и нагазаки подава долината ..
    Срамно е д а гледаме как МВР принуждава водачи на МПС да увреждат околната среда с включени фарове през деня вкл и такива за мъгла..Въпреки забраната на Закона за движение по пътищата.

    Коментиран от #4, #5

  • 4 Никой

    5 0 Отговор

    До коментар #3 от "наркомани цакат яко":

    Сменяй дилъра, човече.
  • 5 Дам

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "наркомани цакат яко":

    LED фаровете ли вредят на нещо или имаш предвид по-високия разход на гориво който причиняват. Попринцип разхода с включени фарове се вдига с 100-200мл на 100км, което е нищожно за един автомобил, но за една държава автомобили сумата за гориво става значителна.

    Коментиран от #9

  • 6 Дошо

    0 4 Отговор
    Така, така, един по един германокитайските боклуци започват да гърмят.
  • 7 Чудесно

    0 4 Отговор
    Чудесно, чудесно, чудесно, първо боклуците на ваг, а сега и отвратите на опел! Ха ха ха, две омразни марки го задухаха, ха ха ха.Денят се развива чудесно!

    Коментиран от #8

  • 8 mediator37

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Чудесно":

    Амчи ти само заглавието си прочел. Опел са в норма.
  • 9 Бай Тошо

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Дам":

    А сега изчисли преразхода на стотиците хиляди коли карани на ден в България и ще придобиеш представа и за тоновете допълнителни вредни емисии изхвърлени в атмосферата за ради фаровете,сам казваш 100.200 грама на 100км преразход,ето днес на Хаинбоаз пред мен се размаза един пасат които беше на фарове ама това не спаси шофьора който се заби в тира
  • 10 GSI 16V

    2 0 Отговор
    Глупави медийни изхвърляния. Както винаги всеки плюе срещу Опел, без и те да знаят защо, хубаво че веднага са я качили на тестове в които участват и TÜV. Да продължават да мътят новини за TDI, че още мнооого хляб и сол има да се изяде докато стигнат OPEL. ;-)
  • 11 МоТо

    2 0 Отговор
    Ето на - Опел го може ,а Ваген -мошенници!!!
  • 12 Георги

    1 1 Отговор
    Ми те всяка Европейска кола карат да има проблеми които хич нямат долни Американци само атомна бомба ще ви оправи!!
  • 13 aideeee

    0 3 Отговор
    И ся кво стана ?
    Контра, Реконтра и накрая вътре.
    Сега да спрат продажбите на Опел в Европа, да ги видим GM кво ще правят.
  • 14 Телевизора на Елвис

    0 1 Отговор
    Хайде сега да хванат и Фиат да захапят. Не е тайна за никой, че тия дизели на опел са разработка и продукт на Fiat Powertrain Technologies (FPT) и се вграждат при италиянците също толкова масово, колкото и при Опел.
  • 15 фен на бмв

    1 0 Отговор
    ами то както се казва каквото повикало такова се обадило така че..... следва продължение
  • 16 До 14

    1 0 Отговор
    В грешка си. Бяха на GM-FIAT Powertrain, но GM и FIAT отдавна се разделиха. Сегашните 1,6 и 2.0 дизели на Опел са дело на GM Powertrain. Продължават да произвеждат все още и 1,3 защото са наследство от съвместните им разработки.
  • 17 sena

    0 0 Отговор
    Ми то какво се оказа ,че от френското по хубаво няма
  • 18 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    0 0 Отговор
    То се вижда по улиците, кои клозете метат сажди като икарус - TDI трошляците !!! Тракане, бръмчене, вибрации и черен дим по 30 метра след тях.
  • 19 Георги

    1 0 Отговор
    Mахни ги тди това са трошляците тракачките и прочие на фолцваген цдти то са по тихи по икономични и здрави с Comon rail фолцвагенът я приеха и признаха сгодини по напред от опел
  • 20 gfdg

    2 0 Отговор
    Хубави автомобили са...за съжаление де що е Бг плюе, щото това си знае.Аз съм доволен както виждам и много българи каращи същата марка.
    Поздрави
  • 21 Gosho Vectrata

    0 0 Отговор
    Всеки автомобилен производител, който си служи с лъжа и измама, за да покрива стойностите на вредните емисии, трябва да понесе големи глоби, а виновните мениджъри да станат обект на съдебни действия. Разбира се трябва да има неоспорими доказателства за това. Днешните технологии за контрол позволяват намирането на такива доказателства. Не трябва да се правят никакви компромиси със здравето на хората.