Примката около шията на Volkswagen се затяга още повече, след като Американската агенция за опазване на околната среда (EPA) обяви, че шестцилиндровият 3.0-литров дизелов двигател на концерна също има заблуждаващ софтуер за вредните емисии. Популярният агрегат се монтира VW Touareg, Porsche Cayenne и Audi Q5, A6, A7, A8 и A8L.
Според американците по време на изпитания големият дизелов мотор влиза в специален режим, в който изгорелите газове съдържат 9 пъти по-малко азотен окис, отколкото при ежедневна употреба. Принципът на работа на системата е аналогичен с този при по-малките четирицилиндрови дизели от серията EA189, които взривиха "Дизелгейт".
Броят на автомобилите, оборудвани с 3.0-литровия TDI, засега не е известен. От EPA са изпратили официално уведомление за нарушението до американското представителство на VW, но от концерна все още не са отговорили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ho ho ho
10:26 03.11.2015
2 stefan
Коментиран от #24
10:29 03.11.2015
3 Досотевски
10:35 03.11.2015
4 копеле
Коментиран от #9, #72, #73
10:40 03.11.2015
5 яаягжг
Някой обича ли да го мамят?
10:43 03.11.2015
6 Djoro
10:45 03.11.2015
7 Четете
10:54 03.11.2015
8 Киро
И това е факт, а не жалко цвърчене на фенчетата на ВАГ-.ните, които търсят под вола теле, че да оправдаят някак си измамата, сътворена от техните идоли!
Преди да се втурнете да дрънкате, че ВАГ-.ните не били толкова вредни, малко се замислете, че децата ви дишат отровите им!
Трябва такава зверска глоба на им изплющят, че да се научат!
Коментиран от #19
10:55 03.11.2015
9 гост
До коментар #4 от "копеле":
Колко пъти трябва да ви се обясни ,че дизела произвежда азотни окиси и сажди които са силно канцерогенни ( разбирай чиста отрова ) , които практически липсват при бензиновите двигатели които поизвеждат най-вече въглероден диоксид , което няма нищо общо с кубиците . Едното затопля атмосферата , но другото причинява директно рак и смърт . Помисли си защо на всички реклами на дизели пише само колко CO2 произвежда и мълчат като мафиот на разпит за останалитеКоментиран от #15, #29
11:04 03.11.2015
10 някой си
Постъпките с тези лъжи не са за глоба а за затвор. Някой трябва да бъде тикнат в пандиза - хората които са разрешили използването на такъв софтуер.
Както каза #8 Киро - помислете за децата.
За вас, че не ви пука какво дишате е ясно.
Ако и този двигател е такъв, ВАГ ще фалират, каквото всъщност и заслужават. Щом не им пука за здравето на хората, защо на хората да им пука за здравето на фирмата? Мошеници
11:29 03.11.2015
11 SSS
Не се радвам, защото харесвам VW, но това е прекалено.
12:08 03.11.2015
12 Tencheff
12:25 03.11.2015
13 GSI 16V
Не случайно на първото в света автомобилно изложение е имало ТРИ марки. Benz, Daimler, OPEL.
Коментиран от #20
12:31 03.11.2015
14 бмв е61
Коментиран от #52, #74
12:36 03.11.2015
15 ххх
До коментар #9 от "гост":
Въглероден оксид и Въглероден диоксид са две различни хим съединения. Това се учи в прогимназията....Защо смяташ, че при изгарянето на бензин в горивната камера няма азотни оксиди? Има и то доволно много, но наистнина не са както при дизела.
Не споря че дизела е мръсен, но да се опитваме да докажем че бензина е "чисто" гориво е меко казано несериозно. Защо като говорим за саждите в дизела не казваме и за органичните съединения които се отделят при работна на бензиновите мотори. Като става дума за канцерогени, защо не отчиташ токсичните летливите органични съединения които бълват ауспусите на бензиновите двигатели??
А, и моля те спри да ни обясняваш каквото и да било, защото си некомпетентен!
12:36 03.11.2015
16 Mercedes-Benz
12:37 03.11.2015
17 BGman
Коментиран от #22, #23
12:41 03.11.2015
18 Дядо Психо
Освен това, откога Американците се интересуват от дизели?
12:41 03.11.2015
19 Bravo
До коментар #8 от "Киро":
Децата само на ВАГ отровите ли дишат ?12:47 03.11.2015
20 pfff
До коментар #13 от "GSI 16V":
Ако е достатъчно тихо, може да чуем как ти ръждясва Опела на шосето.12:51 03.11.2015
21 голфажията
12:53 03.11.2015
22 mediator37
До коментар #17 от "BGman":
Когато Верахим обгазяваше Русе по татово време, докторите пушеха цигари и на въпроса "Защо пушите, нали сте доктори и знаете вредата от никотина? " , те отговаряха:- Правим си никотинова блокада на белите дробове, за да не ни вреди хлора.
Така че, инвестирай в жълт Кемъл 100мм. След втоата цигара за деня си задръстен здравословно и фините дизелови частици няма да ти вредят.
12:59 03.11.2015
23 mediator37
До коментар #17 от "BGman":
Когато Верахим обгазяваше Русе по татово време, докторите пушеха цигари и на въпроса "Защо пушите, нали сте доктори и знаете вредата от никотина? " , те отговаряха:- Правим си никотинова блокада на белите дробове, за да не ни вреди хлора.
Така че, инвестирай в жълт Кемъл 100мм. След втоата цигара за деня си задръстен здравословно и фините дизелови частици няма да ти вредят.
12:59 03.11.2015
24 смърт за дизела
До коментар #2 от "stefan":
#2 Не се кефя на чуждото страдание, а давам воля на моето и на всички около мен независимо дали го съзнават или не. У нас масовия дизелов трафик се състои от издухани бангии с отстранени филтри за твърди частици и катализатори. А устройства срещу азотни оксиди имат само най-новите, които у нас са незначителни като брой. В щатите пищят от чисто нови автомобили със всички „екстри” за „изчистване”. Какво да кажем за БГ като ги махаме, а дизел без тези системи е равен на дизел от 70-те години. И на бензина ги махат, но пак не отделя канцерогенни сажди, азотни оксиди, да не говорим че съдбата на старите бензини е газифициране, което още повече намалява вредните емисии.13:05 03.11.2015
25 садомазо дизеляк
Коментиран от #26, #34, #45
13:20 03.11.2015
26 гост
До коментар #25 от "садомазо дизеляк":
И кое му е погрешното да минавам с 5 литра дизел на цена 10 лева 100 километра градско според теб ?Коментиран от #31
13:56 03.11.2015
27 hahah
14:08 03.11.2015
28 Ярослав Станчев
Добре,че са тези 15 милиона дизела на ВАГ,че да замърсяват.Ако не бяха те щяхме да живеем сред дивна и чиста природа като в швейцарските Алпи.
Що ли Китай и САЩ не спазват протокола от Киото???Щото сигурно не замърсяват никак?Китай произвежда над 22% от световните парникови газове,а САЩ над 18%.Обаче не ебават останалия свят и не се съобразяват с мнението на другите 198 държави.Канада подписа и прие договора от Киото,но след 5 години си излязоха от съглашението и сега си цапат без да им пука.А също са в топ 10 на най-големите замърсители.
Цял свят се опитва да намали световното замърсяване,дори нашата България е намалила вредните емисии с 10% от както е подписала в Киото,само китайци,американци и канадци си увеличават производството на парникови газове без да им пука ни най-малко за останалите.
И седнали тука неколко "еколози да обясняват,че видиш ли дизелите на ВАГ били най-вредни и цапали най-много от всичко на света.
Не съм привърженик на дизелаците и не съм бил никога,няма и да бъда,ама е смешно да се твърди,че няколко милиона коли са причината за парниковия ефект и замърсяването на планетата,при положение ,че само Китай и САЩ допринасят за над 30% от световното замърсяване.
Коментиран от #33, #35
14:20 03.11.2015
29 опсмопсус
До коментар #9 от "гост":
09.2015 отвори врати най-новия завод на Тесла в Холандия.Що ли американците изкараха дизел гейт, точно сега?
Колко удобно, а?
450 коли на седмица, кой ще ги купува в задръстена и консервативна европа.
Ваг-.ните имат 2% пазарен дял в краварника!
14:20 03.11.2015
30 опсмопсус
Мъск бе попитан и странния въпрос "Дали този скандал с Volkswagen ще наруши доверието към новите зелени автомобилни технологии, лидерът на Tesla логично отговори с "Не, точно обратното!".
14:26 03.11.2015
31 Сконфуций
До коментар #26 от "гост":
Питаш човека, пък той ти е отговорил в поста. Чакай с 5 л. да минеш 100 км. с нашата нафта. Дизела е за камиони и трактори. Щом нямаш пари за гориво, карай колело.Коментиран от #37, #39
14:34 03.11.2015
32 дизела е мизерия
„...моята е тиха като бензин, не трака”...,
„...как бе, моята е като бензинка - не пуши (казва го като седи отзад и гледа ауспуха)...”,
„....само като пали и гасне разтриса иначе е като бензин немам грам вибрации”.
Същото е относно тежката задушаваща воня – не я усещали, не им прави впечатление! Такава е природата човешка – свиква с всичко!
Смях отвсякъде даже не се усещат, че непрекъснато се сравняват с бензина – т.е. индиректно го признават! Ама нали си е тяхно и си го харесват и си го хвалят!
14:36 03.11.2015
33 аз
До коментар #28 от "Ярослав Станчев":
Супер точно казано.По-нагли от краварите няма.Всичко най-лошо им пожеалвам-е.ават целия свят,заради собствена облага и да си начешат чифутското его.Смърт!
14:46 03.11.2015
34 Ghost
До коментар #25 от "садомазо дизеляк":
Момче иди се прегледай моля ти се !Ти ако беше поне малко грамотен,щеше да си извадиш извод от бензин фаида НЯМА.
Затова хората после слагат и газ !
Едно е да ти гори извън градско 6-6.5 друго си е дизелчето да църка 4.8-5-5.2.
Друго VOLVO S40 2007 1.6D отдавна доказа,че с дизел може да се направи по добра екология като постигнаха 99g\CO2.
В Германия (колкото и да е мразя) не случайно бензинките плащат по висок данък там !
И още нещо големите компании няма значение дали немски,френски и тнт.
НЯМАТ ИЗГОДА ОТ ДИЗЕЛА НИТО ДЪРЖАВАТА !
На един бензин ходи му сменяй свещи за по 25лв парчето ходи сменяй и кабели и на всеки 1-2 години фърляи по ~250 лева еи тъй шо ги имаш. Като може ги инвестираш в храна,бунак !
И плащай ти за бензин с надценка и кви ли не акцизи на държавата шо тя мисли за теб ! Да как само да ти опразнят джоба.
Вибрации миризма ела да те кача да видиш има ли вибрации,караи зад мен да видиш има ли миризма ...
Имал съм повече случаи каде ми е миришело на газ или не изгорял бензин отколкото дизел.
Коментиран от #40, #75
14:51 03.11.2015
35 хоптроп
До коментар #28 от "Ярослав Станчев":
Говорим за различни неща - парников ефект/перникови газове, където дизела се представя по-добре и вредни емисии убиващи човека "от упор" (канцерогенни сажди и азотен оксид), където дизела се дъни тотално дори и с прехвалените филтри. Защо "от упор" - защото има и други големи замърсители, но автомобилите са тези които са ни под носа в градовете. Каква файда като ми пазиш горните слоеве на атмосферата, а тровиш хората в естествената им градска среда. Не става въпрос само само VW, а въобще за дизела ......14:54 03.11.2015
36 Косматия
15:00 03.11.2015
37 гост
До коментар #31 от "Сконфуций":
Ти луд ли си бе - според теб който кара дизелова кола няма пари ,нищо че цената на нов дизелов автомобил е средно с 10-15 процента повече от аналогичен бензинов ? Значи според теб собственика на ново ауди или мерцедес дизел броял 80000-100000 лева и повече за колата няма пари за гориво така ли ? Боже боже колко болни мозъци има в тази България !15:08 03.11.2015
38 Гого
Коментиран от #46
15:11 03.11.2015
39 гост
До коментар #31 от "Сконфуций":
Колега имам фолксваген лупо 1.2 ТДИ на моменти като е по малък трафика ми гори и под 5 градско - нямам намерение да споря с теб дървен филосов такъв !Коментиран от #48
15:12 03.11.2015
40 данъчен
До коментар #34 от "Ghost":
Изтрепа рибата направо, тотално си неграмотен, ако мисли ли че за дизела няма акциз! Убийствените акцизи са в Европа пич и са средно 60-70% включително и за дизела, а в някои държави и повече. Щом говориш за икономии, които да „инвестираш в храна” – защо ти е кола на теб, като не ти стигат за ядене? В какво инвестираш- в това което сутринта ще пуснеш в канализацията?Какво разбираш под екология и тия 99g\CO2, които са на стенд и само когато колата е нова от магазина, а не е дошла у нас да и се изреже всичко! И кой ти каза че за екологията само CO2 е проблема (парников газ – високи слоеве на атмосферата), като точно темата на статията и скандала е свързан с последствията в градска среда (канцерогенни сажди и азотен оксид) в приземния слой който реално диша човек и са по-вредснин и опасни от CO2. За каква екология ми говориш!?!?!
А относно вибрации и смрад 32-ри пост „дизела е мизерия” е написано ясно, да не повтарям същото........
15:26 03.11.2015
41 ROBUR
Коментиран от #43
15:28 03.11.2015
42 Волен Сидеров
15:33 03.11.2015
43 Майна
До коментар #41 от "ROBUR":
ROBUR можеше и да има смисъл в коментара ти , ако VW не си бяха признали . А щом са си признали ,значи проблем има и изглежда е доста мащабен . Като цяло всички автопроизводители лъжат за разход и вредни емисии,обаче тези май са се оляли . И съответно твоя коментар става абсолютно безмислен.15:44 03.11.2015
44 Оти
15:57 03.11.2015
45 mediator37
До коментар #25 от "садомазо дизеляк":
При 38% срещу 25% кпд в полза на дизеловите двигатели не се ли изравняват донякъде вредите? А като си помислиш колко хора са изгорели живи в подпалени бензинови коли, да те питам колко струва човешкият живот ?Армията, индустрията, морският, речният, жп-транспортът, TIR и селското стопанство- на дизел вървят и НИКОГА по много причини няма да минат на бензин.
Колко дизел харчи само един 100000 тонен танкер, който през 90% от живота си е в движение ? А речните кораби? Защо не идеш в Германия и Холандия да видиш, там корабите са като таксита.
Та ние с нещастните си кафеварки ли цапаме космоса ?
16:02 03.11.2015
46 асдфгххх
До коментар #38 от "Гого":
Това не го казвай друг път, че ще се изложиш.16:06 03.11.2015
47 Оху Боху
16:20 03.11.2015
48 Сконфуций
До коментар #39 от "гост":
Щом си мислиш, че това, което караш е автомобил, радвай се. а кой е дървен и кой мек, това се казва в очите на опонента а не скрит зад клавиатурата. Който иска да си кара нафтовата печка, не ми пречи.16:29 03.11.2015
49 Hibryd
17:23 03.11.2015
50 w222
Коментиран от #51, #54
17:35 03.11.2015
51 do w222
До коментар #50 от "w222":
Колега, вероятно все още нямаш деца. Когато ти се родят такива, ще се замислиш малко по-сериозно относно замърсяването и ще ти запука.Коментиран от #53
17:57 03.11.2015
52 пак аз
До коментар #14 от "бмв е61":
хахахахаха къв викаш е пазарния дял ня вагончетата в щатите? Недей моля ти се...18:13 03.11.2015
53 пак аз
До коментар #51 от "do w222":
кви деца, той диплома за средно няма...18:21 03.11.2015
54 Gospod
До коментар #50 от "w222":
До кога няма да ти пука за вредните емисии ? Или за това колко храна изхвърляш ? Или за това колко фасове и боклук хвърляш ? Защо цялата земя е пълна с ........... като теб, на които "не им пука" за нищо друго, освен за това което е пред носа им. Знаеш ли в каква критична точка се намираме и колко е важно да намалим емисиите ? Иначе всички знаем какво ни чака...18:22 03.11.2015
55 MOTO
18:32 03.11.2015
56 wert
Коментиран от #63
18:46 03.11.2015
57 Бай Коста
18:53 03.11.2015
58 Hell Reaper
19:09 03.11.2015
59 Hell Reaper
19:18 03.11.2015
60 МоТо
Лични автомобили,автобуси,други по-малки превозни средства на бензин,газ,ток!Прави са колегите -аз лично много се дразня в града като стара дизелова печка пред мен изпърди гадни ,канцерогенни сажди- директно отиват във вентилацията и усещаш гадната смрад .Затова като видя дърт дизел пред мен винаги обръщам на рециркулация предварително.Но какво да кажат пешеходците?!
19:28 03.11.2015
61 КРОМАЗА
19:32 03.11.2015
62 mne
19:54 03.11.2015
63 Иван
До коментар #56 от "wert":
VW, Seat, Scoda, Subarо имат дизелови рали автомобили. В ф1 мисля че няма да има скоро, но виж Льо Манс - там има няколко вече20:23 03.11.2015
64 МАЙНА
20:32 03.11.2015
65 алфред
20:37 03.11.2015
66 философ
благодаря на разбирачите за вниманието
21:03 03.11.2015
67 Иван Господинов
Коментиран от #76, #82
21:14 03.11.2015
68 wert
22:07 03.11.2015
69 Стефан Бълчанов
А голата истина я е написал Иван Господинов в коментар номер 67, така че няма защо да го повтарям.
22:31 03.11.2015
70 Иво
Коментиран от #84
00:25 04.11.2015
71 Жоро
03:56 04.11.2015
72 Дошo
До коментар #4 от "копеле":
Не са по-екологични от американските бе.Двигателите на СОЦваген работят на много голяма компресия при, което се отделя много азотен оксид.Може да е 2.0ТДИ, но да отделя повече азотни окиси от американски 5.0 дизел11:08 04.11.2015
73 Дошo
До коментар #4 от "копеле":
Не са по-екологични от американските бе.Двигателите на СОЦваген работят на много голяма компресия при, което се отделя много азотен оксид.Може да е 2.0ТДИ, но да отделя повече азотни окиси от американски 5.0 дизелКоментиран от #79
11:08 04.11.2015
74 Дошo
До коментар #14 от "бмв е61":
Пазарния дял на СОЦваген в Америка е нищожен.Стига сте сънували.Ако не е Китай СОЦваген ще е зад Хюндай/Киа пообем на производство и съответно продажби.11:14 04.11.2015
75 Дошo
До коментар #34 от "Ghost":
Абе батка тебе те командват от горе, да знаеш!Свещи викаш за по 25лв и кабели?А стига бе?Турбина, дюзи и филтър за твърди частици сигурно е по-евтино а?11:25 04.11.2015
76 Mercedes-Benz
До коментар #67 от "Иван Господинов":
Канцлера не е мекушав, а просто тяхна собственост като всички досега от войната насам. САЩ имат подписано примирие с Германия след ВСВ, което накратко значи че са в състояние на война до ден днешен, без да е подписан договор за край на сраженията, за разлика от другите съюзници. Не случайно е базата в Рамщайн, ако надигнат глава да ги ударят. Ако следите събитията в Германия ще видите, че състоянието на армията им умишлено се скапва, като при нас, за да не могат да отговорят при нужда. Все пак меркел и боко са хора на църния и изпълняват!13:13 04.11.2015
77 Кибик
14:48 04.11.2015
78 Кибик
Ти верно изби сичката риба с тоя коментар че подръжката на бензинката е скъпа щото сменяваш сека година свещи и кабели. Що не земеш на дизела да ги сменяваш дюзите при секо зареждане на нафта, а сека година фърляй и сменявай целия двигател и скоростна кутия, продаваш старите за скрап и печалбите инвестираш във храна.
15:02 04.11.2015
79 Ярослав Станчев
До коментар #73 от "Дошo":
Да бе,на ВАГ дизелите работят на 32 бара компресия,а американските дизели са на 9-максимум и затова изкарват само рози и парфюм през баджата.Дошо,някой път и сам не можеш да разбереш какви простотии си написал.
5,9 или 6,7 литра турбо-дизел на Къминс с разход 15++++ нафта колко ли по-екологично чист ще е от който и да е 2,0 тди с разход 5,5 л.????
Коментиран от #81
15:40 04.11.2015
80 Ghost
Какво да не повтаряш ?
Ти и всички бензин фенове,да не смятате,че бензина е безвреден ?
Или по малко ? Или нещо друго помисли пак...
Коментар до #78:
Ами не знам моята немска морга си е таркалям от 4 години за 4 години не съм барнал инвестирал или барнал по тази система освен 2 подгревни свещи за по 18 лева и 4 горивни филтъра.
Извън градско ми гори 5.2-5.5 и като се замисля брей 1 литър от дизела икономия верно за 50 000км имало смисъл...
15:50 04.11.2015
81 Дошo
До коментар #79 от "Ярослав Станчев":
Защо въпросния голям американски дизел да не е по-чист като 2.0ТДИ надвишава еко нормите 40 пъти?16:10 04.11.2015
82 koko73
До коментар #67 от "Иван Господинов":
Абсолютно подкрепям мнението ти.Трябва да си слепец за да не виждаш на какъв бавен огън ни пекат....18:30 04.11.2015
83 Някой си
18:58 04.11.2015
84 МоТо
До коментар #70 от "Иво":
"Аз съм за присъствието на дизелови двигатели в леките автомобили. Според мен са доста по надеждни от бензиновите и по-икономични."Иво ти колко дизелови автомобила си имал ?Доста по- надеждни - ама друг път,доста по-икономични-само ако караш минимум 35000 км на година.За 10 години ако теглиш чертата (всички разходи за непланирана подръжка(амортизация),гориво,годишен сервиз консумативи..),ще останеш изненадан,почти винаги си на далавера с бензина (дори и без газово).
Само един пример - смених турбина и интеркуулер и ЕГР клапан- 4000 лв с труда!Това са 1941 литра бензин по цена за деня ,тоест да караш 20000 км - за мен това са си почти за 2 години бензина .
и нямаш гаранция че утре ,я някоя дюзичка ще се разтече,подгревна свещ,не дай си боже ГНП - къде му е кирията,да не говорим за скапаната нафта в България-един Бог знае какво слагат вътре.
Дизела стана все по-сложен и претъпкан с електроника,мех. компресор + турбочарджър,че и сега гледам с ел. мотор чарджъри.Преди 2-а ,сега три ,а и вече по 4-ри турбота на двигател .
Да говорим ли за допълнителните балансиращи валове и дву-масови маховици гасящи вибрациите?
Последен фактор(за мен е първи)- виждал ли си дизел на 9000 оборота,тръпката от атмосферен бензак с отворени докрай дроселови клапи пилящ се на 8000-9000 оборота е незаменима !
Дизелов бих си купил ,само Трактор !
23:05 04.11.2015
85 шибаген
13:16 05.11.2015