Last news in Fakti

3 Ноември, 2015 10:23 31 031 85

Нов "дизелов" шамар за VW

  • vw-
  • volkswagen-
  • audi-
  • tdi-
  • дизелгейт

Примката около шията на Volkswagen се затяга още повече, след като Американската агенция за опазване на околната среда (EPA) обяви, че шестцилиндровият 3.0-литров дизелов двигател на концерна също има заблуждаващ софтуер за вредните емисии. Популярният агрегат се монтира VW Touareg, Porsche Cayenne и Audi Q5, A6, A7, A8 и A8L.

Според американците по време на изпитания големият дизелов мотор влиза в специален режим, в който изгорелите газове съдържат 9 пъти по-малко азотен окис, отколкото при ежедневна употреба. Принципът на работа на системата е аналогичен с този при по-малките четирицилиндрови дизели от серията EA189, които взривиха "Дизелгейт".

Броят на автомобилите, оборудвани с 3.0-литровия TDI, засега не е известен. От EPA са изпратили официално уведомление за нарушението до американското представителство на VW, но от концерна все още не са отговорили.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ho ho ho

    4 0 Отговор
    O ho ho ho ho, ваг трябва да страдат, много да страдат!!!!!!!!!
  • 2 stefan

    4 3 Отговор
    .аси злобните хора в България, само се кефят на чуждото страдание. Може да взима 400лв. заплата цял живот, но щом се случи нещо лошо на друг и веднага става най-щастливия човек на земята

    Коментиран от #24

  • 3 Досотевски

    3 1 Отговор
    Не оправдавам Ho ho ho, но на ВАГ не им се е случило някакво независещо от тях нещастие, а се сблъскват челно с "Престъпление и наказание"
  • 4 копеле

    2 4 Отговор
    Добре де, големите американски (мускулести) двигатели на техните огромни коли, ванове, пикапи и т.н. по щадящи ли са за атмосферата ? Май ги е яд само на дизела че е по икономичен и разбива светът на бензиновите мотори, което им трови икономиката......да е.а и келешите им да е.а

    Коментиран от #9, #72, #73

  • 5 яаягжг

    5 1 Отговор
    Може да са много по-екологични от американските, но това си е измама!
    Някой обича ли да го мамят?
  • 6 Djoro

    4 2 Отговор
    Но "големите американски (мускулести) двигатели на техните огромни коли, ванове, пикапи и т.н" НЕ им пише в талоните, че са "euro 6 standard", и си плащат големи данъци.
  • 7 Четете

    6 2 Отговор
    "големите американски (мускулести) двигатели на техните огромни коли, ванове, пикапи и т.н" са безинови. Бензиновите двигатели не изхвърлят азотни окиси!!!
  • 8 Киро

    6 1 Отговор
    Разбира се, че 3.0 дизел замърсява въздуха повече, отколкото 6.0 бензин!

    И това е факт, а не жалко цвърчене на фенчетата на ВАГ-.ните, които търсят под вола теле, че да оправдаят някак си измамата, сътворена от техните идоли!

    Преди да се втурнете да дрънкате, че ВАГ-.ните не били толкова вредни, малко се замислете, че децата ви дишат отровите им!

    Трябва такава зверска глоба на им изплющят, че да се научат!

    Коментиран от #19

  • 9 гост

    6 1 Отговор

    До коментар #4 от "копеле":

    Колко пъти трябва да ви се обясни ,че дизела произвежда азотни окиси и сажди които са силно канцерогенни ( разбирай чиста отрова ) , които практически липсват при бензиновите двигатели които поизвеждат най-вече въглероден диоксид , което няма нищо общо с кубиците . Едното затопля атмосферата , но другото причинява директно рак и смърт . Помисли си защо на всички реклами на дизели пише само колко CO2 произвежда и мълчат като мафиот на разпит за останалите

    Коментиран от #15, #29

  • 10 някой си

    5 2 Отговор
    Аз съм фен на марката, но с тези лъжи много ми паднаха в очите и следващата кола със сигурност няма да е от тях.

    Постъпките с тези лъжи не са за глоба а за затвор. Някой трябва да бъде тикнат в пандиза - хората които са разрешили използването на такъв софтуер.

    Както каза #8 Киро - помислете за децата.

    За вас, че не ви пука какво дишате е ясно.

    Ако и този двигател е такъв, ВАГ ще фалират, каквото всъщност и заслужават. Щом не им пука за здравето на хората, защо на хората да им пука за здравето на фирмата? Мошеници
  • 11 SSS

    3 2 Отговор
    "Народният" автомобил отива по дяволите с тези измами.Има една приказка за лакомото дупе......
    Не се радвам, защото харесвам VW, но това е прекалено.
  • 12 Tencheff

    2 3 Отговор
    В Америка карат стари таратайки с по 3-5 литрови двигатели и въпросът е дали те по-малко замърсяват. Или заводите им? Прекалено се вживяват и скоро целта на америакнците ще лъсне ... А и да е истина, че има манипулиране - какво от това?! Аз пак бих си купил Ауди.
  • 13 GSI 16V

    1 3 Отговор
    Господ на небето, OPEL на шосето!

    Не случайно на първото в света автомобилно изложение е имало ТРИ марки. Benz, Daimler, OPEL.

    Коментиран от #20

  • 14 бмв е61

    3 2 Отговор
    ами америка си постигна своето да се наложи от яд че фолксвагена има голям пазарен дял,но както и да е всеко нещо с времето си и на америка ще им дойде реда да падне мандалото иначе относно темата мога да кажа че фолксвагена си го бива

    Коментиран от #52, #74

  • 15 ххх

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Въглероден оксид и Въглероден диоксид са две различни хим съединения. Това се учи в прогимназията....

    Защо смяташ, че при изгарянето на бензин в горивната камера няма азотни оксиди? Има и то доволно много, но наистнина не са както при дизела.
    Не споря че дизела е мръсен, но да се опитваме да докажем че бензина е "чисто" гориво е меко казано несериозно. Защо като говорим за саждите в дизела не казваме и за органичните съединения които се отделят при работна на бензиновите мотори. Като става дума за канцерогени, защо не отчиташ токсичните летливите органични съединения които бълват ауспусите на бензиновите двигатели??

    А, и моля те спри да ни обясняваш каквото и да било, защото си некомпетентен!
  • 16 Mercedes-Benz

    3 2 Отговор
    Затова бензинче, хем мазно работи, хем върви, хем не трака и тръска при високи обороти, хем не кади, хем си го настъпваш яката без да го усещаш как ще си изкара буталата през капака... Ама на Ганьо само кюмбета са му у главата 18-та ръка нов внос, и после плюе че дюзите заминали, турбината се строшила и т.н. Но как вървели тия дизели, малииии па като ги чипират, като резнат катализатора, па запушат EGR-а тцтцтц по светофарите все едно парни локомотиви гледаш особено ако решат малкопишковците да се правят на мъжлета и да ги "ръчкат" tdi-тата хаха CDI, TDI, D все тая нафтата е компромис! Който иска да кара печки, има бусове, камиони и т.н. Време е да се затегнат мерките и да се спре рязането на катализатори.
  • 17 BGman

    5 0 Отговор
    Да бяха само дизелите на VW хубаво, ама всички дизели са ужасни за здравето и въздуха, ако ще да са с Евро 9 сертификат. Наскоро германец, който работи в автомобилната индустрия ми призна, че новите филтри на дизелите са дори по-вредни, защото разпръскват по-фини частици във въздуха и нашата дихателна система не може да ги филтрира и си дишаме най-спокойно.

    Коментиран от #22, #23

  • 18 Дядо Психо

    6 1 Отговор
    Целият свят отива на майната си, обаче проблема е в дизелите. Не съм фен на VW, но лично мен ме тревожи, че 50% от електроенергията в света идва от въглища.
    Освен това, откога Американците се интересуват от дизели?
  • 19 Bravo

    3 2 Отговор

    До коментар #8 от "Киро":

    Децата само на ВАГ отровите ли дишат ?
  • 20 pfff

    5 2 Отговор

    До коментар #13 от "GSI 16V":

    Ако е достатъчно тихо, може да чуем как ти ръждясва Опела на шосето.
  • 21 голфажията

    1 7 Отговор
    Не ме е.. ! Имам голф 4 тди чипосан и хич не ме е.. че пушел отзад !!! Следващата ми кола пак ще е голф дизел- най вероятно ГОЛФ 5 !!! А тъпите дебели МАЗНИ американци да го д....т !!!!!!!! ВАГЕН И САМО ВАГЕН ЗАВИНАГИ ОЛЕ !!!!!!
  • 22 mediator37

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "BGman":

    Когато Верахим обгазяваше Русе по татово време, докторите пушеха цигари и на въпроса "Защо пушите, нали сте доктори и знаете вредата от никотина? " , те отговаряха:
    - Правим си никотинова блокада на белите дробове, за да не ни вреди хлора.
    Така че, инвестирай в жълт Кемъл 100мм. След втоата цигара за деня си задръстен здравословно и фините дизелови частици няма да ти вредят.
  • 23 mediator37

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "BGman":

    Когато Верахим обгазяваше Русе по татово време, докторите пушеха цигари и на въпроса "Защо пушите, нали сте доктори и знаете вредата от никотина? " , те отговаряха:
    - Правим си никотинова блокада на белите дробове, за да не ни вреди хлора.
    Така че, инвестирай в жълт Кемъл 100мм. След втоата цигара за деня си задръстен здравословно и фините дизелови частици няма да ти вредят.
  • 24 смърт за дизела

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "stefan":

    #2 Не се кефя на чуждото страдание, а давам воля на моето и на всички около мен независимо дали го съзнават или не. У нас масовия дизелов трафик се състои от издухани бангии с отстранени филтри за твърди частици и катализатори. А устройства срещу азотни оксиди имат само най-новите, които у нас са незначителни като брой. В щатите пищят от чисто нови автомобили със всички „екстри” за „изчистване”. Какво да кажем за БГ като ги махаме, а дизел без тези системи е равен на дизел от 70-те години. И на бензина ги махат, но пак не отделя канцерогенни сажди, азотни оксиди, да не говорим че съдбата на старите бензини е газифициране, което още повече намалява вредните емисии.
  • 25 садомазо дизеляк

    5 0 Отговор
    Чудя на мазохизма на феновете на дизела! Освен вибрации, отровна смрад и шум до Бога, то цената на тая гнусна мъзга е значително по-ниска от тая на бензина, защото колкото по-назад се намира едно гориво в процеса на рафиниране на петрола, толкова е по-евтино, но я вижте колко е литър мъзга на бензиностанцията? Рефинерийките отвориха до откат ножицата на печалбата – по-евтино гориво – на по-скъпа цена, а вие го плащате и се радвате. Цената на горивата е непосилна не защото са скъпи, а защото брюкселските идиоти я натовариха с убиствение 60-70% акцизи за да ни качат на дизели (целенасочена политика, заради парникови газове), като ги облагодетелстваха с допълнителни екстри – нафтата се води разход за фирмата и т.н. Но тая долна технология изхвърлят в пъти повече отрови в градовете и сега когато се оказа, че никакви филтри не могат да спасят нещата се чудят какво да правят, защото дизеловото лоби е вече много силно. Дойде време да си плащате компаниите, но жалко че ние ще плащаме още десетилетия за тая грешна политика.

    Коментиран от #26, #34, #45

  • 26 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #25 от "садомазо дизеляк":

    И кое му е погрешното да минавам с 5 литра дизел на цена 10 лева 100 километра градско според теб ?

    Коментиран от #31

  • 27 hahah

    3 1 Отговор
    ВАГ Ужасни кенефи.Мерцедес и всички останали !!!!!!!
  • 28 Ярослав Станчев

    0 3 Отговор
    Тука имало по-големи еколози и от "Грийпийс".Гледай ти,колко сме загрижени за световната природа.
    Добре,че са тези 15 милиона дизела на ВАГ,че да замърсяват.Ако не бяха те щяхме да живеем сред дивна и чиста природа като в швейцарските Алпи.
    Що ли Китай и САЩ не спазват протокола от Киото???Щото сигурно не замърсяват никак?Китай произвежда над 22% от световните парникови газове,а САЩ над 18%.Обаче не ебават останалия свят и не се съобразяват с мнението на другите 198 държави.Канада подписа и прие договора от Киото,но след 5 години си излязоха от съглашението и сега си цапат без да им пука.А също са в топ 10 на най-големите замърсители.
    Цял свят се опитва да намали световното замърсяване,дори нашата България е намалила вредните емисии с 10% от както е подписала в Киото,само китайци,американци и канадци си увеличават производството на парникови газове без да им пука ни най-малко за останалите.
    И седнали тука неколко "еколози да обясняват,че видиш ли дизелите на ВАГ били най-вредни и цапали най-много от всичко на света.
    Не съм привърженик на дизелаците и не съм бил никога,няма и да бъда,ама е смешно да се твърди,че няколко милиона коли са причината за парниковия ефект и замърсяването на планетата,при положение ,че само Китай и САЩ допринасят за над 30% от световното замърсяване.

    Коментиран от #33, #35

  • 29 опсмопсус

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    09.2015 отвори врати най-новия завод на Тесла в Холандия.
    Що ли американците изкараха дизел гейт, точно сега?
    Колко удобно, а?
    450 коли на седмица, кой ще ги купува в задръстена и консервативна европа.
    Ваг-.ните имат 2% пазарен дял в краварника!
  • 30 опсмопсус

    3 0 Отговор
    Изпълнителният директор Елон Мъск остана доволен от новата придобивка в Тилбург и обяви, че през 2016 година Tesla ще търси още варианти за фабрики в Европа. Мъск коментира и горещата тема "Дизелгейт" пред колегите от Top Gear. Според него този случай показва, че сме достигнали предела на експлоатиране на дизелови и бензинови автомобили и е ред да поемем към бъдещето с нова генерация транспортни средства.

    Мъск бе попитан и странния въпрос "Дали този скандал с Volkswagen ще наруши доверието към новите зелени автомобилни технологии, лидерът на Tesla логично отговори с "Не, точно обратното!".
  • 31 Сконфуций

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Питаш човека, пък той ти е отговорил в поста. Чакай с 5 л. да минеш 100 км. с нашата нафта. Дизела е за камиони и трактори. Щом нямаш пари за гориво, карай колело.

    Коментиран от #37, #39

  • 32 дизела е мизерия

    3 0 Отговор
    „mediator37” не знам дели ще имаш късмет да си изградиш дизелова блокада на организма, но дизелджийте със сигурност вече са с притъпени, а някои с ампутирани сетива по отношение дизеловия пушек, шум и вибрации. Имам ги такива около мен и ме спукват от смях с типичните дизелджийски изрази:
    „...моята е тиха като бензин, не трака”...,
    „...как бе, моята е като бензинка - не пуши (казва го като седи отзад и гледа ауспуха)...”,
    „....само като пали и гасне разтриса иначе е като бензин немам грам вибрации”.
    Същото е относно тежката задушаваща воня – не я усещали, не им прави впечатление! Такава е природата човешка – свиква с всичко!
    Смях отвсякъде даже не се усещат, че непрекъснато се сравняват с бензина – т.е. индиректно го признават! Ама нали си е тяхно и си го харесват и си го хвалят!
  • 33 аз

    1 1 Отговор

    До коментар #28 от "Ярослав Станчев":

    Супер точно казано.По-нагли от краварите няма.
    Всичко най-лошо им пожеалвам-е.ават целия свят,заради собствена облага и да си начешат чифутското его.Смърт!
  • 34 Ghost

    0 3 Отговор

    До коментар #25 от "садомазо дизеляк":

    Момче иди се прегледай моля ти се !
    Ти ако беше поне малко грамотен,щеше да си извадиш извод от бензин фаида НЯМА.
    Затова хората после слагат и газ !
    Едно е да ти гори извън градско 6-6.5 друго си е дизелчето да църка 4.8-5-5.2.
    Друго VOLVO S40 2007 1.6D отдавна доказа,че с дизел може да се направи по добра екология като постигнаха 99g\CO2.
    В Германия (колкото и да е мразя) не случайно бензинките плащат по висок данък там !
    И още нещо големите компании няма значение дали немски,френски и тнт.
    НЯМАТ ИЗГОДА ОТ ДИЗЕЛА НИТО ДЪРЖАВАТА !
    На един бензин ходи му сменяй свещи за по 25лв парчето ходи сменяй и кабели и на всеки 1-2 години фърляи по ~250 лева еи тъй шо ги имаш. Като може ги инвестираш в храна,бунак !
    И плащай ти за бензин с надценка и кви ли не акцизи на държавата шо тя мисли за теб ! Да как само да ти опразнят джоба.
    Вибрации миризма ела да те кача да видиш има ли вибрации,караи зад мен да видиш има ли миризма ...
    Имал съм повече случаи каде ми е миришело на газ или не изгорял бензин отколкото дизел.

    Коментиран от #40, #75

  • 35 хоптроп

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "Ярослав Станчев":

    Говорим за различни неща - парников ефект/перникови газове, където дизела се представя по-добре и вредни емисии убиващи човека "от упор" (канцерогенни сажди и азотен оксид), където дизела се дъни тотално дори и с прехвалените филтри. Защо "от упор" - защото има и други големи замърсители, но автомобилите са тези които са ни под носа в градовете. Каква файда като ми пазиш горните слоеве на атмосферата, а тровиш хората в естествената им градска среда. Не става въпрос само само VW, а въобще за дизела ......
  • 36 Косматия

    2 0 Отговор
    Измамници и при това големи.
  • 37 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "Сконфуций":

    Ти луд ли си бе - според теб който кара дизелова кола няма пари ,нищо че цената на нов дизелов автомобил е средно с 10-15 процента повече от аналогичен бензинов ? Значи според теб собственика на ново ауди или мерцедес дизел броял 80000-100000 лева и повече за колата няма пари за гориво така ли ? Боже боже колко болни мозъци има в тази България !
  • 38 Гого

    4 1 Отговор
    Немските дизели са абсолютен боклук.Новите малки дизели не вървят добре много са мудни.Предпочитам френските дизели .

    Коментиран от #46

  • 39 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #31 от "Сконфуций":

    Колега имам фолксваген лупо 1.2 ТДИ на моменти като е по малък трафика ми гори и под 5 градско - нямам намерение да споря с теб дървен филосов такъв !

    Коментиран от #48

  • 40 данъчен

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "Ghost":

    Изтрепа рибата направо, тотално си неграмотен, ако мисли ли че за дизела няма акциз! Убийствените акцизи са в Европа пич и са средно 60-70% включително и за дизела, а в някои държави и повече. Щом говориш за икономии, които да „инвестираш в храна” – защо ти е кола на теб, като не ти стигат за ядене? В какво инвестираш- в това което сутринта ще пуснеш в канализацията?
    Какво разбираш под екология и тия 99g\CO2, които са на стенд и само когато колата е нова от магазина, а не е дошла у нас да и се изреже всичко! И кой ти каза че за екологията само CO2 е проблема (парников газ – високи слоеве на атмосферата), като точно темата на статията и скандала е свързан с последствията в градска среда (канцерогенни сажди и азотен оксид) в приземния слой който реално диша човек и са по-вредснин и опасни от CO2. За каква екология ми говориш!?!?!
    А относно вибрации и смрад 32-ри пост „дизела е мизерия” е написано ясно, да не повтарям същото........
  • 41 ROBUR

    2 1 Отговор
    Американската агенция за опазване на околната среда (EPA) - един обикновен ветропоказател на Американското правителство щото те горките вече една нормална кола не могат да направят и сега търсят из под вола теле а иначе предлагам да намерите начен

    Коментиран от #43

  • 42 Волен Сидеров

    2 1 Отговор
    дизел само служебен-на метанче си ми е най добре-карайте си печките -те и за печки не стават-докато загрее и то се мръкне....ей много заблуден народ има с тази нафта и този дизел-ама не е лошо това де ,ако всички бяхме умни и карахме на метан -до държавата от къде щеше да трупа пари,ами сервизите от къде ще си набавят клиенти с тези дизелаци направо цъфтят и връзват.....айде да им е хаирлия на нафтообичащите и заблудени собственици на печките,карайте си пушилките ,миришете,тровете природата и си мечтайте колко сте велики....колко мъка има Боже и колко мечтатели
  • 43 Майна

    5 0 Отговор

    До коментар #41 от "ROBUR":

    ROBUR можеше и да има смисъл в коментара ти , ако VW не си бяха признали . А щом са си признали ,значи проблем има и изглежда е доста мащабен . Като цяло всички автопроизводители лъжат за разход и вредни емисии,обаче тези май са се оляли . И съответно твоя коментар става абсолютно безмислен.
  • 44 Оти

    2 2 Отговор
    На мен по никакъв начин не би ми повлияла, каквато и статия или каквото и да е решение на каквато и да е агенция, на която и да е държава дали да си купя дадена кола или не. Харесва ми колата - отивам и я купувам. Не гледам и дали е Евро еди какво си. Като ми харесва колата и как работи и разхода, който предлага я взимам. Но като цяло - дизел, какъвто и да е не бих си купил. Нещо не ме кефят. Може да си имат предимства, може и да са повече от на бензина, според статиите на незнайни и знайни журналисти, но мен не ме кефят. И наистина феновете на дизела са леко крайни в тезите си да се докажат пред останалите. Същите са като хондаджиите, гоуфаджиите, беемвистите и така на татък. Чул съм даже, че има такива, които сипват МАСЛО в нафтата, защото било полезно!!! Направо не е истина. После колата била работила по-добре, като спрат да сипват масло в нафтата. Ми много ясно, че ще работи по добре, до сега е била мъчена с това масло. Абе прихопати, колкото искаш. Майни, че дизел, ми и двутактов. Даже има и теми из нета, че видиш ли било полезно. А за това колко били мръсни двигателите на ФВ се чудя - защо ги коментираме сега?! Би трябвало да ги коментираме след 7 до 10 години, като почнем да ги купуваме масово в БГ, ако въобще почнем де.
  • 45 mediator37

    3 1 Отговор

    До коментар #25 от "садомазо дизеляк":

    При 38% срещу 25% кпд в полза на дизеловите двигатели не се ли изравняват донякъде вредите? А като си помислиш колко хора са изгорели живи в подпалени бензинови коли, да те питам колко струва човешкият живот ?
    Армията, индустрията, морският, речният, жп-транспортът, TIR и селското стопанство- на дизел вървят и НИКОГА по много причини няма да минат на бензин.
    Колко дизел харчи само един 100000 тонен танкер, който през 90% от живота си е в движение ? А речните кораби? Защо не идеш в Германия и Холандия да видиш, там корабите са като таксита.
    Та ние с нещастните си кафеварки ли цапаме космоса ?
  • 46 асдфгххх

    2 1 Отговор

    До коментар #38 от "Гого":

    Това не го казвай друг път, че ще се изложиш.
  • 47 Оху Боху

    0 2 Отговор
    VW is the best! Няма хънта мънта!
  • 48 Сконфуций

    3 1 Отговор

    До коментар #39 от "гост":

    Щом си мислиш, че това, което караш е автомобил, радвай се. а кой е дървен и кой мек, това се казва в очите на опонента а не скрит зад клавиатурата. Който иска да си кара нафтовата печка, не ми пречи.
  • 49 Hibryd

    3 1 Отговор
    За жалост в БГ останаха само твърдоглави като Голфаджията, който е като кон с капаци и не вижда по далеч поради димната завеса от другият дизел пред него.
  • 50 w222

    2 2 Отговор
    надали на хората които имат коли от фв групата със 2.0 тди и 3.0 тди им пука че колите им изхвърлят 10-20-30 пъти повече отровни газове от колко пише по каталог.то и на мен не ме интересува дали колата ми замърсява въздуха повече от колкото пише по каталог,на мен това въобще не ме бърка.по важното е да не харчи със повече от 10-15-20% от колкото е дават

    Коментиран от #51, #54

  • 51 do w222

    2 1 Отговор

    До коментар #50 от "w222":

    Колега, вероятно все още нямаш деца. Когато ти се родят такива, ще се замислиш малко по-сериозно относно замърсяването и ще ти запука.

    Коментиран от #53

  • 52 пак аз

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "бмв е61":

    хахахахаха къв викаш е пазарния дял ня вагончетата в щатите? Недей моля ти се...
  • 53 пак аз

    3 1 Отговор

    До коментар #51 от "do w222":

    кви деца, той диплома за средно няма...
  • 54 Gospod

    2 1 Отговор

    До коментар #50 от "w222":

    До кога няма да ти пука за вредните емисии ? Или за това колко храна изхвърляш ? Или за това колко фасове и боклук хвърляш ? Защо цялата земя е пълна с ........... като теб, на които "не им пука" за нищо друго, освен за това което е пред носа им. Знаеш ли в каква критична точка се намираме и колко е важно да намалим емисиите ? Иначе всички знаем какво ни чака...
  • 55 MOTO

    2 1 Отговор
    Тук става въпрос за едни милиарди - не за това на кой му пука ,здраво ги одупиха - най-вероятно ще продават коли в САЩ след 10-тина години,така наказва EPA !
  • 56 wert

    3 2 Отговор
    Povecheto hora si karat pechkite i si mislqt che im e po evtino za 2 3 litra na 100 det she spestish 5 6 lv kat smenish diuzi i pompa sled 100 000 km izliza sashtoto :) kat da si karam benzina.kogato pochnat v f1 i wrc da izpolzvat nafta togava shte se zamislq pak :) no do togava ima mnogo vreme...

    Коментиран от #63

  • 57 Бай Коста

    8 0 Отговор
    Пропускате нещо съществено. При обработката на нефта не можете да получите само бензин. Поради това дизелът и мазутът ще се използват паралелно с бензина, докато се използват петролни горива. Няма кой да хвърли половината нефт, образно казано. Затова дори и на газ да карате, просто някой друг ще изгори дизела - комшията, парното на детската градина до вас, автобусът, някой параход. Няма да го хвърлят. Така че не се карайте през кой комин ще излезе.
  • 58 Hell Reaper

    0 1 Отговор
  • 59 Hell Reaper

    0 1 Отговор
  • 60 МоТо

    1 2 Отговор
    Дизела трябва да остане само за големи машини(строителството,корабоплаването,тирове,кранове... ),тягата на дизелака не можеш я сравни с наличните за момента алтернативи.
    Лични автомобили,автобуси,други по-малки превозни средства на бензин,газ,ток!Прави са колегите -аз лично много се дразня в града като стара дизелова печка пред мен изпърди гадни ,канцерогенни сажди- директно отиват във вентилацията и усещаш гадната смрад .Затова като видя дърт дизел пред мен винаги обръщам на рециркулация предварително.Но какво да кажат пешеходците?!
  • 61 КРОМАЗА

    2 1 Отговор
    Че какво толкова ,кой казва че германците не са крадливи ? А автомобилните им компании са същите разбойници като останалите по света - алчни мошеници.
  • 62 mne

    0 4 Отговор
    На мене ми пука пък чепа коя кви емисии има. Няма деца неща и да имам,пък аз ще съм умрял много преди нещо да стане дории и всички коли да са на дизел само. Апък другите ора грам нема е.. за тях ахах :Д Обобщавам : Кото и да става боли ма фара и за VW и за тебе и тебе и тебе
  • 63 Иван

    2 0 Отговор

    До коментар #56 от "wert":

    VW, Seat, Scoda, Subarо имат дизелови рали автомобили. В ф1 мисля че няма да има скоро, но виж Льо Манс - там има няколко вече
  • 64 МАЙНА

    3 0 Отговор
    ДО ПОД МЕН ДА ТИ КАЖА ,ЧЕ БАЩА ТИ ПО-ДОБРЕ ДА ТЕ БЕШЕ ХВЪРЛИЛ НА ПОДА !!! АМАН ОТ ЕГОИСТИ !!! НЯМАЛ ДЕЦА , НЯМАЛ И ДА ИМА... ДА НЕ СИ ОТ ДРУГИЯ БРЯГ ???
  • 65 алфред

    3 3 Отговор
    още малко барутници далеч от пътя браво на инспекцията
  • 66 философ

    2 2 Отговор
    всички завиждат на автомобилния гигант който завладя вече и продажбите в цял свят в другите компании отчитат рязък спад в продажбите и затова фолксваген и ауди им станаха неудобни
    благодаря на разбирачите за вниманието
  • 67 Иван Господинов

    6 1 Отговор
    Просто Америка извива ръцете на Германия. Всичко е политика. Фолксваген е огромен данъкоплатец и всеки скандал е удар по акциите на компанията. Могат до безкрай да ги въртят за която и да е автомобилна система. В случая не става изобщо въпрос за автомобили проста геополитика. Ако си мислите че Германия се кефи да гълта стотици хиляди бежанци жестоко се лъжете. Просто щатите набараха един страхлив и мекушав канцлер и гледат да наврат колкото се може повече мюсюлмани в сърцето на християнска Европа. Не можаха да ни вкарат във война с Русия и сценария Украйна отиде на заден план. Сега ще ни инжектират тия получовеци и ще ни запалят отвътре. Това е цялата игра.

    Коментиран от #76, #82

  • 68 wert

    2 1 Отговор
    Tam ako ne se laja ima ot 2 3 godini dizeli no tova e dr tema nishto obshto s tova koeto az imah predvit.misalta mi bieshe na tam che nemoje da sravnsh PRIMERNO 3.0 benzin s 3.0 dizel i da kajesh che dizela varvi poveche...
  • 69 Стефан Бълчанов

    2 1 Отговор
    Броих, броих и накрая се отказах да смятам, колко са безсмислените плювни. Не съм особен фен на Ваген най-вече заради скучния дизаин, но арам тяхна кола, защото е практична и достатъчно икономична като разходи и поддръжка.
    А голата истина я е написал Иван Господинов в коментар номер 67, така че няма защо да го повтарям.
  • 70 Иво

    4 0 Отговор
    Тия ще вземат да фалират ..... Лошото е, че те не отричат този софтуер, което значи, че наистина го съществува. Аутобилд (списанието на ВАГ) се опитаха да набедят БМВ, но от там нищо не излезе. Аз съм за присъствието на дизелови двигатели в леките автомобили. Според мен са доста по надеждни от бензиновите и по-икономични. Не се нуждаят инвестиция за газови уредби които са популярни в Италия и на балканския полуостров .

    Коментиран от #84

  • 71 Жоро

    2 1 Отговор
    Лъжат всички, а американците защититават американските пари, а не хорското здраве и природата. Нито Ford, нито GM, нито японцте успяха да искарат дизели на нивото на европейските. Проблема с дизела и азотния окис е принципен. Но пък в техните законови норми не се изисква проверка на бензинови двигатели за наносажди, които новите супертурбирани бензини с директно впръскване изкарват почти колкото и дизелите, а америкаците инвестираха доста в тях (макар и пак да не докарват нивото на европейските).
  • 72 Дошo

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "копеле":

    Не са по-екологични от американските бе.Двигателите на СОЦваген работят на много голяма компресия при, което се отделя много азотен оксид.Може да е 2.0ТДИ, но да отделя повече азотни окиси от американски 5.0 дизел
  • 73 Дошo

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "копеле":

    Не са по-екологични от американските бе.Двигателите на СОЦваген работят на много голяма компресия при, което се отделя много азотен оксид.Може да е 2.0ТДИ, но да отделя повече азотни окиси от американски 5.0 дизел

    Коментиран от #79

  • 74 Дошo

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "бмв е61":

    Пазарния дял на СОЦваген в Америка е нищожен.Стига сте сънували.Ако не е Китай СОЦваген ще е зад Хюндай/Киа пообем на производство и съответно продажби.
  • 75 Дошo

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Ghost":

    Абе батка тебе те командват от горе, да знаеш!Свещи викаш за по 25лв и кабели?А стига бе?Турбина, дюзи и филтър за твърди частици сигурно е по-евтино а?
  • 76 Mercedes-Benz

    1 0 Отговор

    До коментар #67 от "Иван Господинов":

    Канцлера не е мекушав, а просто тяхна собственост като всички досега от войната насам. САЩ имат подписано примирие с Германия след ВСВ, което накратко значи че са в състояние на война до ден днешен, без да е подписан договор за край на сраженията, за разлика от другите съюзници. Не случайно е базата в Рамщайн, ако надигнат глава да ги ударят. Ако следите събитията в Германия ще видите, че състоянието на армията им умишлено се скапва, като при нас, за да не могат да отговорят при нужда. Все пак меркел и боко са хора на църния и изпълняват!
  • 77 Кибик

    1 0 Отговор
    Като нямате пари за бензин, айде кой от къде е, ма село с каручка 1 конска или магарешка сила, зарежда с трева на ливадата, няма свещи, няма ремъци, няма дюзи, няма изгорели а изпърдени газове (метан) които отговарят на стандарт Евро 66 и не се облагат с данъци.
  • 78 Кибик

    0 0 Отговор
    До #34 Ghost

    Ти верно изби сичката риба с тоя коментар че подръжката на бензинката е скъпа щото сменяваш сека година свещи и кабели. Що не земеш на дизела да ги сменяваш дюзите при секо зареждане на нафта, а сека година фърляй и сменявай целия двигател и скоростна кутия, продаваш старите за скрап и печалбите инвестираш във храна.
  • 79 Ярослав Станчев

    1 1 Отговор

    До коментар #73 от "Дошo":

    Да бе,на ВАГ дизелите работят на 32 бара компресия,а американските дизели са на 9-максимум и затова изкарват само рози и парфюм през баджата.
    Дошо,някой път и сам не можеш да разбереш какви простотии си написал.
    5,9 или 6,7 литра турбо-дизел на Къминс с разход 15++++ нафта колко ли по-екологично чист ще е от който и да е 2,0 тди с разход 5,5 л.????

    Коментиран от #81

  • 80 Ghost

    0 1 Отговор
    Коментар до #40:
    Какво да не повтаряш ?
    Ти и всички бензин фенове,да не смятате,че бензина е безвреден ?
    Или по малко ? Или нещо друго помисли пак...
    Коментар до #78:
    Ами не знам моята немска морга си е таркалям от 4 години за 4 години не съм барнал инвестирал или барнал по тази система освен 2 подгревни свещи за по 18 лева и 4 горивни филтъра.
    Извън градско ми гори 5.2-5.5 и като се замисля брей 1 литър от дизела икономия верно за 50 000км имало смисъл...
  • 81 Дошo

    1 0 Отговор

    До коментар #79 от "Ярослав Станчев":

    Защо въпросния голям американски дизел да не е по-чист като 2.0ТДИ надвишава еко нормите 40 пъти?
  • 82 koko73

    0 0 Отговор

    До коментар #67 от "Иван Господинов":

    Абсолютно подкрепям мнението ти.Трябва да си слепец за да не виждаш на какъв бавен огън ни пекат....
  • 83 Някой си

    1 0 Отговор
    Това си е жив рект за приемане на търговският договор, а крайният резултат е почти предрешен и следва нов удар върху ЕС барабар удара с имигрантите, които са си живи мигранти, а част от тях са си главорези на ИД и другата пасмина на радикалният ислям. Много скоро срив в ЕС, и е много вероятно кой от къде е по единично..... Ние в момента сме пред фалит, а като намалят програмите и дотациите гледайте, що ще стане тук. Това е неизбежно, както вървят нещата и то с тези милиардни заеми, с които наужким да се пооправят нещата. Може би Китай, и Русия постъпват правилно, което правият чрез одържавяване на добива, и експлоатацията на енергоземни ресурси, както и структорноопределящи производства на икономиката, които пълнят бюджета. Създават държавни корпорации имайки в предвид това, което ще последва в близко бъдеще. Е, малко са позакъсняли руснаците, но по добре късно отколкото никага. Тук не ми се мисли, какво ще става в близките няколко години поради липсата на постъпления в бюджета, а социалните разходи тепърва, ще достигат милиардни суми, а няма откъде. Сега се бунтуват полицаи и военни, а след това цялата страна и това ще стане поради некомпетентното управление от началото на прехода та чак досега. Пазарна икономика ли, всичко частно ли, корупция ли, съдебна система ли, национална сигурност ли, стандарт на живот ли....та откъде средства. По натам няма да изброявам, че свят ще ни се завие.... и стягането на колана може да не спаси държавата. Умните се наумуваха, а лудите наскачаха и....па продължавайте да се делите на незнам, какви си цветове и етноси....ще стане още по зле, ако продължава да се мисли и действа по този начин......
  • 84 МоТо

    0 0 Отговор

    До коментар #70 от "Иво":

    "Аз съм за присъствието на дизелови двигатели в леките автомобили. Според мен са доста по надеждни от бензиновите и по-икономични."
    Иво ти колко дизелови автомобила си имал ?Доста по- надеждни - ама друг път,доста по-икономични-само ако караш минимум 35000 км на година.За 10 години ако теглиш чертата (всички разходи за непланирана подръжка(амортизация),гориво,годишен сервиз консумативи..),ще останеш изненадан,почти винаги си на далавера с бензина (дори и без газово).
    Само един пример - смених турбина и интеркуулер и ЕГР клапан- 4000 лв с труда!Това са 1941 литра бензин по цена за деня ,тоест да караш 20000 км - за мен това са си почти за 2 години бензина .
    и нямаш гаранция че утре ,я някоя дюзичка ще се разтече,подгревна свещ,не дай си боже ГНП - къде му е кирията,да не говорим за скапаната нафта в България-един Бог знае какво слагат вътре.
    Дизела стана все по-сложен и претъпкан с електроника,мех. компресор + турбочарджър,че и сега гледам с ел. мотор чарджъри.Преди 2-а ,сега три ,а и вече по 4-ри турбота на двигател .
    Да говорим ли за допълнителните балансиращи валове и дву-масови маховици гасящи вибрациите?
    Последен фактор(за мен е първи)- виждал ли си дизел на 9000 оборота,тръпката от атмосферен бензак с отворени докрай дроселови клапи пилящ се на 8000-9000 оборота е незаменима !
    Дизелов бих си купил ,само Трактор !
  • 85 шибаген

    0 0 Отговор
    Ако Ваген бяха нормална компания, изходът от ДизелГейт щеше да е ясен: фалит и закупуване от китайците. Но те са всъщност нещо много повече: икономически символ на тоталната доминация на Германия в ЕС! Затова ще се опитат да ги извадят от тресавището, като им ударят едно политическо рамо и им налеят едни големи кинти (също както при гърците). Ама колкото гърците ще си върнат някога борчовете, толкова и Ваген ще си върне доверието на потребителите, акционерите и политиците... Така че, рано или късно китайците ще дойдат и тогава: Ваген Reloaded - Ваген Ред Стар!!! :))