През 2012 г. в пенсия бе изпратен последният голям Citroen. Марката остана без модел в бизнес сегмента, с което бе сложен край на десетилетни традиции. Производството на C6 бе прекратено заради слаби продажби въпреки уникалния му френски стил и великолепната возия, която осигуряваше хидропневматичното окачване.
"Двата шеврона" обаче нямат намерение да се отказват от борбата за място сред горния сегмент на средния клас. В Китай, където Citroen има стабилни позиции от години, обичат големите коли и французите смятат отново да опитат късмета си в този капризен клас.
В момента марката продава цели 5 седана на китайския пазар, но всички те са базирани на C4 и не могат да се мерят с немската конкуренция. Новият флагман ще бъде построен на платформата EMP2, което ще позволи на съвместното предприятие Dongfeng-PSA да предложи автомобил с огромно междуосие и изобилие от място на задните седалки.
Наследникът на C6 ще носи същото обозначение и ще се появи в дилърските центрове през есента. Според CarNewsChina за автомобил са предвидени два турбодвигателя с обем 1.8 и 2.0 литра, към които на по-късен етап ще се присъедини и хибридна силова установка заради изискванията на китайските власти за намаляване на средния разход на моделната линия на всеки производител до 5 л/100 км.
Дизайнът на китайския С6 ще бъде изпълнен в стила на прототипа Metropolis, показан на салона в Шанхай през 2010 г. Луксозният бранд DS също ще има своя версия на флагмана, но тя ще прилича повече на концепта Numero 9. Citroen смята да продава C6 и в Европа, но тукашният вариант няма да разчита на размери, а на култовото хидропневматично окачване и други напредничави технологии.
Подробни ТТ данни за съществуващата генерация на Citroen C6 , вижте ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 незнайко
Коментиран от #2, #31
12:03 04.01.2016
2 будалата
До коментар #1 от "незнайко":
купи си ситроен с такова окачване и ще плащаш Здраво..това окачване е "машине за пари" ..за Сервизите ;)
имам познат с С-5 - седан ....не може да го продаде , а е на 2 год , дизел , автоматик....
даваха му 26 000 лева....а го е купил за 63 000 ..
13:15 04.01.2016
3 оппайшю7
Имам ситроен от 10 години и всичко което съм дал за окачване е 100лв - една тръбичка. взех го на 58,000км вече прехвърля 200,000.
Сам си прави изводите.
13:23 04.01.2016
4 знаещ
Коментиран от #5, #7
13:32 04.01.2016
5 Никой
До коментар #4 от "знаещ":
Вече започна да ми писва как в всяка статия трябва да сравнявате напълно различни коли. Ситроена е за возия, едно А4 и изобщо немските коли от неговия клас са по-спортни. Къде ги сравнявате. Да не говорим, че обичате да повтаряте небивалици разправяни по форумите от японски фенове като Дошо.Коментиран от #6, #16
14:29 04.01.2016
6 знаещ
До коментар #5 от "Никой":
Като ти е писнало - не чети! Или още по добре - преди да пишеш, прочети по внимателно за какво иде реч. Става дума за това колко ще плащаш ако си купиш дадената кола. Не коментирахме коя е по добра (вечния безмислен спор), коя какъв клас и тип е, а това колко ти излиза на джоба. И темата тръгна от изказване на колегата "будалата", че Ситроена бил машина за пари. Което не е така, а напротив. И трябваше да сравня с нещо, за да се обоснова. Ако бях сравнил с Лада или Дачия - то наистина ситроена ще е машина за пари. Но такова сравнение вече наистина е смехотворно. Докато сравнението с АУДИ А4 между другото е съвсем адекватно, защото става дума хем за горе долу еднакъв клас коли, хем и аналогични по цена.14:51 04.01.2016
7 мм
До коментар #4 от "знаещ":
Само малко уточнение - 1000лв струва да се сменят всичките 7 сфери на окачването. И то ако решиш да си купуваш оригинални от Автомотор, което надали някой с германска кола въобще някога в живота си е правил. А това е като да смениш всичките амортисьори на конвенционалното окачване. А ако амортисьорите са електронни тогава тия 1000лв ще ти се видят недостижима мечта :)15:23 04.01.2016
8 1912 plovdiv
16:53 04.01.2016
9 Чоки
Коментиран от #12
18:00 04.01.2016
10 cordel walker
18:44 04.01.2016
11 бай Иван
18:59 04.01.2016
12 iii
До коментар #9 от "Чоки":
Май си виждал истински Ситроени само на картинки.20:39 04.01.2016
13 дженев
ще осъди съответната служба и ще си има 4 нови. А. тук......спирам
Ни съм фен на Ситроен,но съм обективен и смело мота да заявя,че това е една от най технологична марка.За жалост бе изпреварила времето си и остана неразбрана.Наследниците се принудиха да произвеждат масовки за да оцелеят.Но аз дълбоко уважавам тогавашните инжинери....сигурно разбираш ако си над 50.
Коментиран от #22, #23
21:17 04.01.2016
14 Vasik Atanasova
VW СИРОКО
Коментиран от #15, #20
21:24 04.01.2016
15 Вай сик
До коментар #14 от "Vasik Atanasova":
Гавориш Глупасти ,стига!21:52 04.01.2016
16 За Дърдорко
До коментар #5 от "Никой":
Гавориш Глупасти,както обикновено,млъкни моля!21:53 04.01.2016
17 миткопом
Коментиран от #25
22:00 04.01.2016
18 Маурчи IV
Тва и мойте африканци не моат го напрай толкоз грозно.
22:23 04.01.2016
19 самосвала
22:37 04.01.2016
20 citro
До коментар #14 от "Vasik Atanasova":
сус бе кьопек,от какво ауди са крали като прототипа им е още от 2010.00:35 05.01.2016
21 Иван Господинов
01:59 05.01.2016
22 бай Иван
До коментар #13 от "дженев":
А ти гражданино се научи да пишеш правилно! " Ни съм фен" Ха ха ха ха ха07:49 05.01.2016
23 бай Иван
До коментар #13 от "дженев":
Ако ми говориш за Ситроен ДЦ 19 те разбирам напълно но ми кажи от тогава какво смислено са направили? Може ли на съвременен инженерда му хрумне да върже най главните системи за управление, спиране и окачване на една хидро помпа и да разчита на нея? С една дума ако помпата откаже което е напълно възможно и се е случвало много пъти или се получи пробив в системата и изтече маслото да останеш без управление и спирачки?Мисля ,че е доста глупаво инженерно решение.А относно комфорта от возията на това окачване много можем да си говорим за плюсове и минуси,Май само децата му се радват ту нагоре ту надолу с едно бутонче като колички от Луна парк са.
07:55 05.01.2016
24 Citronn
бай Иване, хареса ми това за детската радост,това ми позволява да се радвам в днешното тежко време.
Коментиран от #29
09:51 05.01.2016
25 Stoich
До коментар #17 от "миткопом":
Трошляци казваш... Вече 21 години карам ХМ от най-луксозната серия. Колата е на 353000 км и освен консумативи нищо не съм сменял. Относно Хамериканския и Канадския пазар, на металната табела на автомобила е указано, че за там гаранцията не важи, поради ниското качество на консумативите в тези страни. Имах и ВХ, също дизелов, на който три жени се учиха да карат и не го потрошиха. Все още го кара мой близък приятел. Повечето хора над 50 биха потвърдили написаното от мен, ако са имали Ситроен.11:27 05.01.2016
26 Знаещ от опит
11:56 05.01.2016
27 Иван Господинов
Коментиран от #28
12:33 05.01.2016
28 Всички са едни и същи
До коментар #27 от "Иван Господинов":
А автопарка на фирмата, в която работя е от 82 броя VW-на.Джета 2.0 дизел - 12000 км - Нов двигател.
Пасат 2.0 дизел - на 18000 км - Нов двигател.
Пасат 2.0 дизел - 9000 км - Скоростна кутия.
За дюзи изобщо няма да говоря. Сервизни акции през няколко месеца.
Резервните двигатели били консуматив и идват без серийни номера. Как ще продадът въпросните коли в последствие?
Коментиран от #39
12:50 05.01.2016
29 Любо
До коментар #24 от "Citronn":
Напротив, повечето ситроени остават без спирачки след загубата на течност или налягане! И аз съм на мнение ,че Ситроен е доста калпава марка.А и ненужно са усложнени заради един просвет, все едно ,че ще го караш в нивата между картофите този Ситроен. За какво му е да се повдига толкова много?Коментиран от #33
12:50 05.01.2016
30 миткопом
13:31 05.01.2016
31 Citronn
До коментар #1 от "незнайко":
1."повечето ситроени остават без спирачки след загубата на течност или налягане!"- два броя лични опити- единият път се прибрах на 20 км, другия на 25. Освен това на С-5 вече има отделни ел. помпи за окачването, сервото и спирачките.2."За какво му е да се повдига толкова много?"
ами за кеф и радост..! Шега.
3. не отричам качествата на другите коли /особенно японските, имал съм Сузуки Самурай и Субару Джъстиу, много готини машинки, зависи от коя страна го гледаш. Аз винаги съм подхождал емоционално , а не рационално при избора на автомобил, и да , все съм на загуба, но Ситроен с хидропневматично окачване има само крайни варианти- или го намразваш- "ситрофобия" или те завладява за цял живот- т.н. заболяване в две степени- 1."ситромания", и 2."ситрофилия". Средно положение няма. Това са коли за индивидуалисти маниаци и, да от практична гледна точка не ги препоръчвам на всеки. А новите ситроени са си пежа отвсякъде, нямат нищо общо с това за което говоря по горе. Все пак всеки трябва да кара това което му доставя удоволствие.
Сетих се и друго нещо- китайците произвеждат с 5 млн. повече автомобила годишно от САЩ, преди една година гледах Лифан 2012г с всички екстри / сглобява се в Черкасия под името Солано/ само за 4500 лева, но се отказах, защото нямат представител в България и доставката на части е само през Али експрес и други подобни до месец-два.
Коментиран от #37
14:03 05.01.2016
32 Citronn
14:11 05.01.2016
33 Stoich
До коментар #29 от "Любо":
На всички Ситроени с хидро-пневматично окачване ръчната спирачка е на предните колела на механичен принцип. На ХМ е с педал от ляво и има опция тресчотката да не блокира. Колата се управлява в това положение и ако се наложи спира ефективно, разбира се ако се кара нормално, а не се състезаваш. Лично съм пробвал много пъти, за да съм сигурен.14:43 05.01.2016
34 6х6 Голфарчето
17:16 05.01.2016
35 Телевизора на Елвис
17:19 05.01.2016
36 френсеарабе
17:52 05.01.2016
37 Любо
До коментар #31 от "Citronn":
Реално нямам нищо против Ситроените и тяхното окачване.Просто мразя всички коли независимо от марката при които има излишни екстри които скъсяват живота на собственика им.А в последно време всичките са такива независимо от марката.Лично на мен С5 не ми харесва как вози.Струва ми се доста дървен , но може и да се лъжа макар ,че съм карал доста коли.Но пък е красив и комфортен като интериор.17:55 05.01.2016
38 Citronn
10:34 06.01.2016
39 йки
До коментар #28 от "Всички са едни и същи":
Всички знаят, че фирмените коли се карат зверски, сякаш дай да видим колко ще ми издържи тази количка в ръцете. Що се отнася до номера на двигателя, то и аз съм без такъв в големия талон, лично я регистрирах преди 1г. като нов внос от Италия. Смятам, че това е предимство.11:52 06.01.2016