Last news in Fakti

13 Януари, 2016 19:48 40 984 42

Какво се случва с „Литекс Моторс“?

  • литекс моторс
Какво се случва с „Литекс Моторс“? - 1

По-рано днес в интернет пространството се завъртяха твърдения, че „Европейският съюз е затворил завода за автомобили“ на „Литекс Моторс“, поради несъответствие на произвежданите от него автомобили с екологичните норми на Европейския съюз. Сега ви предлагаме официалната информация по темата, разпространена от Илия Терзиев - изпълнителен директор на Литекс Моторс АД

"Във връзка с това, че отделни факти са извадени от контекста и са представени по изкривен начин, бихме искали да заявим:
На първо място, произведените в завода край Ловеч автомобили с марка Great Wall са сертифицирани от британската сертификационна агенция VCA. Те отговарят на всички изисквания и норми на Европейски съюз и могат да бъдат законосъобразно разпространявани, регистрирани и пускани в движение на неговата територия. В допълнение на това, производството не е непременно обусловено от конкретни европейски категории и норми, доколкото произведените автомобили могат да бъдат предназначени и за други пазари, извън общността.

На второ място, заводът не е затворен. Действително, производството е временно преустановено, но това е обичайна практика при всяко производство и причината не се крие в забрана. Причината е в подготовката на поточните линии за предстоящите нови модели, които показахме по време на Автосалон София 2015. В момента партньорът ни - китайската компания Great Wall Motor Company - подготвя съответстващо европейско типово одобрение за тях.

"Литекс Моторс", към момента, е единственият действащ завод за производство на автомобили в България и ние сме горди с това. Всичко останало са необясними действия на неясни лица чрез определени български медии."


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миро

    1 4 Отговор
    Не им вървят много продажбите на литекс, но колите и завода са си ок, ама разни медии се опитват да направят български "Дизелгейт". Явно не се получава на този етап. Браво, че публикувате инфо от извора, не че и шефа на литекс не може да излъже, ама е по-добре така.

    Коментиран от #21

  • 2 Румен Янев

    1 2 Отговор
    Големия вол - кола на годината за 2016-та !!!Х.явей-най-добър телефон за 2016-та!!!Това е положението!!!Това - мерцедеси ...аудита...хонди...мицубишита - пасти да ядат !!!

    Коментиран от #3

  • 3 аааааааа

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "Румен Янев":

    черногледко! карай си старото колело от баща ти - колите не са за теб.
  • 4 991

    1 3 Отговор
    Ей, страшна работа сме ние българите! Винаги да се оплюе нещо, което си е нашенско. Не че няма неща в България за оплюване, но тук всичко "минава под ножа" - и добро, и лошо. За това положението ни е такова. Винаги сами се препъваме.

    Коментиран от #13

  • 5 Атанаска Васкова

    4 1 Отговор
    Явно "шекереното петле" пак си е повярвал, че може да прецака някой? Уви, помашките номера вървят само в Български извор и Неделино, където също не им се връзват много. И сега какво, къщички за пиленца ли ще произвеждаме?
  • 6 ЗНАЕЩ

    7 1 Отговор
    За не осведомените този завод е само за ...както се казва за парлама.Произвежда колкото да не затвори иначе колите си пристигаха на пристанище Бургас,и след това се водиха че са произведени в Европейски съюе.Както е с повечето заводи у нас стоката идваот Китай,Украйна и ....бие се щампа EU и хоп сделано в Европа.А иначе имаме производство....дръжки.
  • 7 тъп българин

    3 3 Отговор
    АМИ АИДЕ ДА ЗАКРИЕМ ДЪРЖАВАТА ТЯ И БЕЗ ТОВА Я НЯМА, ТОГАВА БОЙКО ЩЕ ИЗБЯГА И ЩЕ ОСТАНАТ САМО БИВШИ ЧЕНГЕТА И ЦИГАНИ
  • 8 гост

    8 1 Отговор
    Завода си е добре, идват полусглобени и в завода се разтоварват от контейнерите и се монтират основни части, не е пълен цикъл на производство, така е.
    Завода има потенциал, но няма търсене, което да обоснове по-голямо производство. Просто не се търсят тези коли, макар и да не са лоши. Ак оотворите форумите на други марки ще видите, че производствени проблеми имат повечето марки, въпреки че са много по-развити и с дълги традиции.
    Както в Румъния дирекции и местна власт кара Дачия, така и в България може навсякъде да се кара Грейт Уол: Горско, Пожарна, Полиция министерства и общини. Поддръжката и частите се произвеждат в България, но има политика на отричане на тези коли, няма как да се получи след като нашите управници малки и големи знаят само мерцедес и бмв на цена няколко пъти по-висока, но никой не им държи сметка и затова се случва така.
  • 9 Айде сега де

    1 1 Отговор
    "Какво се случва с „Литекс Моторс“? Какво ли? Ами как какво - реклама! Ако не се пише това - онова, кой ще им обърне някакво внимание?
  • 10 onq s konq

    4 0 Отговор
    "Заводът не е затворен,но НЕ РАБОТИ"?!А защо не работи?-ами защото продукцията му не съответства на евростандартите."Обвовяваме поточните линии"-ами като ги обновите ще дойде еврокомисия,ще прецени нещата и МОЖЕ И ДА РАЗРЕШИ по-нататъшно производства.А иначе целта на китаеца е кристално ясна-не че му трябва евтина българска ръка защото в Китай е в пъти по-евтина, а ИЗБЯГВАНЕ НА ЕКСПОРТНИ МИТА И ЩАМПАТА "EU"!А иначе заводът никак не е затворен...:)

    Коментиран от #26

  • 11 Слушател

    4 1 Отговор
    Не са виновни колите,виновни са цените.Тези,които биха си ги купили са им скъпи,а тези за които не са скъпи,не си купуват"GreatWall".Вярно е,че държавата може да помогне на завода,като задължи държавните служби да ползват"GreatWall",но тя не прави нищо безплатно или поне не без комисионна.Най лошото обаче е,че в Европа няма развита сервизна мрежа и не е спокойно пътуването из Европа с такава кола.Иначе"GreatWall"едвали е по лоша от средно статистическия автомобил в света.
  • 12 G Owell

    5 1 Отговор
    А фирмите имат недостиг на бизнес анализатори и маркетинг специалисти. Те всичките пишат коментари във Факти.бг бе! :D Great Wall в България се справят относително добре при продажбите на нови автомобили, особено като се има предвид, че марката е нова за местния пазар. През 2015 година имаха малък ръст в сравнение с предходната година. Аз лично съм забелязал, че в София се срещат често. Вярно е, че тук почти единствено се сглабят, но не е ли по-добре поне това, от колкото абсолютно нищо да не се случва в тази държавица?
  • 13 БаХуРа

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "991":

    И кое е нашенско ? Къде точно го видя това питам ? Все едно един турчин да каже ТОЙОТА Е ТУРСКА МАРКА защото имат завод там .Ае беж кълвач - определението НАШЕНСКО не се формулира от чуждестранни фирми - КАПИШ
  • 14 xzx

    0 1 Отговор
    Какви еко норми бензинките им са vvt-i на тойота, за дизела незнам. Тва с тия еко норми само извиват ръцете на който им е неодобен.

    Коментиран от #17

  • 15 Бай Онзи

    4 1 Отговор
    Здравейте, да дам и аз моето мнение:
    Естествено причината, колите да се"сглобят в Бг е само избягване на импортни такси.
    Не мисля, че държавата може да задължи общините да и пожарни да купуват нещо, защото става само с конкурс.
    Аз не съм видял някакъв маркетинг на тази марка. Може би и Литекс не си дават много зор да продават. А дали всъщност това им е целта?
    Или както много неща в Бг, прави се да се прикрие нещо друго?
    Не съм чул, кога Волво, Ауди или Порше, спират производството, за настройка, за новият модел/Той пък, старият се изчерпа?? Всъщтност работят на 3 смени и не могат да задоволят търсенето...

  • 16 Бай Онзи

    5 0 Отговор
    Да не говорим, че имаше и друг завод на Маестро във Варна, който се построи, произведоха 1000 бр. и спря.
    Сглобяваше се и москвич за малко. и акумулатори се правиха, и гуми. Но, закриха. Специалистите се пенсионираха, децата им заминаха по света....И това направихме от държавата си.
  • 17 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "xzx":

    Бензинките не са им на Тойота, а Мицубиши. Дизела е Делфи...
  • 18 Mopcku

    8 0 Отговор
    Собственик на Great Wall в официалния сервиз:
    - Две чистачки за Vollex.
    - Какви искате - оригинални китайски или менте Bosch?
  • 19 dimitur

    3 5 Отговор
    Имал съм волекс и след 6 мес го върнах защото като е на 4х4 и само ядове ми давеше. Неравноверен двегател като на кола на 20г. трака вози твърдо на завоите валовете вият като на зил. Иначе да цената е атрактивна но сичко вътре скарца за цената си не става за кола. Срещу тея пъри добавих след гаубата на 3000лв за връщането от цената де. Та добавих още 6 000 и си зах на тойота рав 4 ката феис лифта преди тоя сега последния. Еми родих се бе хора то това си екола да по-скапа е да ако се развали ще те одерт жив ма 5г. гаранция още не съм пипал нищо по нея. 3г. само карам. Като стане време за масло и антифрис филтри и тн. отивам давам я в сервиза те ми дават служебно некво акю или подобна да си върша работата за 4ч докато я опслужат и гоново.
  • 20 fff

    6 0 Отговор
    dimitur, какво си има.? Волекс няма модел 4х4. Хайде сега обясни как си имал кола, дето да половин година не си и научил името? Големи фантазьори сте, да не кажа друго...
  • 21 шофьор

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "Миро":

    1.Научи се да пишеш.
    2.Научи се да лъжеш.
    3.Научи и коя марка какви модели произвежда и какви са тт данните им.
    С други думи Волекс, дали ще е 10,20 или 30, е само с предно а не 4х4
    И въобще 90% от коментиращите тук са .......
    Ако няма какво да кажеш, по-добре не се излагай.............
    И после всички критикуват ББ за коментара че ни е калпав материала........
  • 22 шофьор

    1 0 Отговор
    коментара ми по-долу всъщност е до #19 от dimitur

    Коментиран от #23

  • 23 Истината

    3 2 Отговор

    До коментар #22 от "шофьор":

    Истината е че продукцията на китайците е позор за световното автомобилостроене, срам за всяка нация и единствения вариант да се спре бълването на пълните боклуци сглабяни в ловеч е да се закрие завода - незабавно!!!!!

    Коментиран от #28

  • 24 mediator37

    4 1 Отговор
    Конкурс за обществена поръчка може да заложи такива критерий, че точно определена марка-модел да спечели, както беше преди години, където основно изискване да има мигачи и на страничните огледала, каквито имаше САМО моделът на предизвестения победител.
    Проблемът е, че рушветът е процент от цената и няма как ниската оферта на Грейт Уол да спечели. Печелят скъпите марки.
  • 25 гост

    3 2 Отговор
    Не говоря за корупция, а за чисто икономическо решение. Цените на ГУ са най-ниските за кола с почти всички нужни екстри, само постна Дачия и Лада може да бият цената на ГУ от същия клас. След това сглобка и продукция е на местно ниво, още по-добре от внос. Вие говорите за корупция при поръчката, аз говоря за морал и отговорност към данъкоплатците от страна на общински съвет. Когато колата е служебна дали скърца или не, не е от значение, щом са похарчени в пъти по-малко пари от джоба на държавната хазна, не е ли така? Напълно погрешно е да се смята, че БМВ повече си струва, но на цената на кметското БМВ може да се закупят 3 Ховъра на газ и да се извършва 3 пъти повече активна работа, а не кмета да се хвали с луксозна кола. Така е на Запад, само тук народа си мисли, че щом е кмет е нормално да харчи много, при държавни длъжности лукс само със собствени средства. Преди време гоското купиха 40бр Кия, а на половин цена можеха да закупят два пъти повече Х5, а не после да казват нямаме коли да обикаляме и следим и да им се вярва.
  • 26 Ленчето от Каспичан

    2 2 Отговор

    До коментар #10 от "onq s konq":

    Уважаеми, язди си коня и си остани със здраве! Или си много глупав и заядлив, или си платен. От къкав зор ЕК (Европейската комисия представлява интересите на ЕС като цяло. Тя прави предложения за нови закони до Европейския парламент и Съвета на Европейския съюз и следи за правилното прилагане на правото на ЕС от неговите страни членки - да се запознаеш с какво се занимават там хората) ще затваря каквото и да било производство?! Ми ако фабриката изнася за Таджикистан? Там Евро 6 няма. Стандарта е задължителен на този етап за страните членки на ЕС, а не за цяла Европа.
    Това е 1, другото пък е, че в тази норма не влизат всички превозни средства. Капиш? А и те хората ти го обясняват що не произвеждат в момента - "подготовката на поточните линии за предстоящите нови модели". Аз лично съм впечатлена от видяното на автосалона и с нетърпение чакам да ги пуснат в продажба.
  • 27 Пепино

    3 0 Отговор
    Това ни е проблема - всичките дето пишат не са правили автомобили - ама разбират - аз съм правил, но си мълча - в тази държава е безумие масовият потребител да мисли за нов автомобил, евятините са калпави, а на скъпите не можем да плащаме само автокаското...
  • 28 Дани

    1 4 Отговор

    До коментар #23 от "Истината":

    Качи се на голфа и отпрашвай за село. На Автосалон 2015 се качих във всички модели на Грейт Уол и мога да кажа , че са добри. Не са на нивото на VW и Хюндай например , но са коли си коли и не са лоши и ДАВАТ РАБОТА на Българи, което не най-важното от всичко.
  • 29 браво

    4 1 Отговор
    В България, страната на мутрите и олигарсите всичко е опорочено още в зародиш.
    Някакъв олигарх, за който казаха, че източвал 250 милиона ДДС на година бил дал работа на 100-200 човека, плащал им 500 лв на месец и продавал коли, на които им се чупи задния мост, а след известно време и всичко останало.
    Голям принос за икономиката на България, голяма гордост, няма що.
    Докато в България мафията управлява всички сфери на живота, няма да може да си купим и най-евтиния китайски кенеф.
  • 30 честно

    2 0 Отговор
    Родината ни произвеждаше Джапанки и какво ли още не без одобрението на Евроинтригантите и Сега КОНЯ Е У РЯКЪТА
  • 31 Гост

    3 0 Отговор
    Извода от появилата се информация, че Литекс Моторс фалира е, че Коледа мина, а прасето още е живо.
  • 32 qwerty

    1 0 Отговор
    в работата имаме пикапи-стийд 2,4 бензин с газови, двойна кабина. на задната седалка трима "малки" от по 180 см/95кила не могат да се съберат. по баирите към с.габра издишаше яко и реално двигателчето му е слабо
  • 33 asoos

    4 1 Отговор
    Вместо да изказва ме абсолютни тъпи мнения хубаво е да си отговорим защо никоя компания не иска да произвежда автомобили в БГ зощо може в Полша Словакия Чехия Унгария Румъния Русия всички соц страни.

    Коментиран от #37

  • 34 беден прос удобен и грозен

    3 0 Отговор
    японско японско даже и да е втора ръка по добре. може и немско даже и втора ръка пак бива.
  • 35 До Ленчето

    2 0 Отговор
    Ленче, стой си в Каспичан, мило!
    Истината е, че завода в Баховица не сглобява, защото плаца е пълен, а търсене няма. Освен това, на китайците им е през ... за завода в Баховица. Те нямат проблем с реализацията на домашния си пазар - там има недостиг и всеки компонент заделен за БГ трябва да го вземат от поточната линия в Китай... Та тъй за "подготовката на поточните линии". А за европейската комисия си права!
  • 36 asoos

    2 1 Отговор
    Във Варна се сглобяваше Роувър маестро вярно грозен стар автомобил като Дачия тогава колите втора употреба бяха по хубави те и сега са по хубави от нова Дачия но ставаха за сл .коли пожарна МВР и т.н.трябваше да се произведат 2000 бр. и да се продат в БГ . Вярно беше пълен плац допълнителни паркинги англ.искаха намаляне на мито за да им намалят цената .след маестро щеше да се произвежда роувър 200 красив малък автомобил .БГ ПРАВИТЕЛСТВО РЕШИ ДА НАМАЛИ МИТОТО НА ШКОДА СЕГА НА НЕГОВО МЯСТО ИМА ПРАЗЕН БАУМАКС

    Коментиран от #39

  • 37 кара Лада

    3 1 Отговор

    До коментар #33 от "asoos":

    Точно, кратко и ясно. Ние сме велики затова не поизвеждаме нищо и плюскаме бракуваните боклуци внесени откъде ли не. Сутринта гледах по телевизията за моркови с олово...
  • 38 asoos

    1 1 Отговор
    бива за нас като разведена жена с три деца от трима различни мъже :))))
  • 39 Румен Гумен

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "asoos":

    не си прав ,аз съм каратист и много добре разбирам,ти си от варна да и ти личи -хахахха
    шкода 100 -- лада петица имам -страшни са !
    пък той в варна кара дачия---психо май
  • 40 лъжичка

    0 0 Отговор
    ВОЛЕКС НЯМАТ 4Х4 !Май нещо си пил оцет приятел!
  • 41 истината

    2 1 Отговор
    Всички прозвеждат-само ние плюем и се правим на експерти!Хайде измислете един автомобил па било то и като Грейтчетата и тогава ще говорим.Правехме Рено на времето ама и там се ослахме и сега пак ФИЛОСОФИ КОЛКОТО СИ ЩЕШ!
  • 42 Foff

    1 1 Отговор
    Ъъъъ......ПРЪЦ!!! Има ли още балъци да купуват тези недоразумения?!?!?! Или по-скоро не "балъци", а мазохисти.....