По-рано днес в интернет пространството се завъртяха твърдения, че „Европейският съюз е затворил завода за автомобили“ на „Литекс Моторс“, поради несъответствие на произвежданите от него автомобили с екологичните норми на Европейския съюз. Сега ви предлагаме официалната информация по темата, разпространена от Илия Терзиев - изпълнителен директор на Литекс Моторс АД
"Във връзка с това, че отделни факти са извадени от контекста и са представени по изкривен начин, бихме искали да заявим:
На първо място, произведените в завода край Ловеч автомобили с марка Great Wall са сертифицирани от британската сертификационна агенция VCA. Те отговарят на всички изисквания и норми на Европейски съюз и могат да бъдат законосъобразно разпространявани, регистрирани и пускани в движение на неговата територия. В допълнение на това, производството не е непременно обусловено от конкретни европейски категории и норми, доколкото произведените автомобили могат да бъдат предназначени и за други пазари, извън общността.
На второ място, заводът не е затворен. Действително, производството е временно преустановено, но това е обичайна практика при всяко производство и причината не се крие в забрана. Причината е в подготовката на поточните линии за предстоящите нови модели, които показахме по време на Автосалон София 2015. В момента партньорът ни - китайската компания Great Wall Motor Company - подготвя съответстващо европейско типово одобрение за тях.
"Литекс Моторс", към момента, е единственият действащ завод за производство на автомобили в България и ние сме горди с това. Всичко останало са необясними действия на неясни лица чрез определени български медии."
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миро
Коментиран от #21
20:05 13.01.2016
2 Румен Янев
Коментиран от #3
20:11 13.01.2016
3 аааааааа
До коментар #2 от "Румен Янев":
черногледко! карай си старото колело от баща ти - колите не са за теб.20:39 13.01.2016
4 991
Коментиран от #13
20:46 13.01.2016
5 Атанаска Васкова
20:54 13.01.2016
6 ЗНАЕЩ
20:54 13.01.2016
7 тъп българин
21:28 13.01.2016
8 гост
Завода има потенциал, но няма търсене, което да обоснове по-голямо производство. Просто не се търсят тези коли, макар и да не са лоши. Ак оотворите форумите на други марки ще видите, че производствени проблеми имат повечето марки, въпреки че са много по-развити и с дълги традиции.
Както в Румъния дирекции и местна власт кара Дачия, така и в България може навсякъде да се кара Грейт Уол: Горско, Пожарна, Полиция министерства и общини. Поддръжката и частите се произвеждат в България, но има политика на отричане на тези коли, няма как да се получи след като нашите управници малки и големи знаят само мерцедес и бмв на цена няколко пъти по-висока, но никой не им държи сметка и затова се случва така.
21:35 13.01.2016
9 Айде сега де
21:51 13.01.2016
10 onq s konq
Коментиран от #26
22:41 13.01.2016
11 Слушател
23:07 13.01.2016
12 G Owell
23:25 13.01.2016
13 БаХуРа
До коментар #4 от "991":
И кое е нашенско ? Къде точно го видя това питам ? Все едно един турчин да каже ТОЙОТА Е ТУРСКА МАРКА защото имат завод там .Ае беж кълвач - определението НАШЕНСКО не се формулира от чуждестранни фирми - КАПИШ00:00 14.01.2016
14 xzx
Коментиран от #17
03:09 14.01.2016
15 Бай Онзи
Естествено причината, колите да се"сглобят в Бг е само избягване на импортни такси.
Не мисля, че държавата може да задължи общините да и пожарни да купуват нещо, защото става само с конкурс.
Аз не съм видял някакъв маркетинг на тази марка. Може би и Литекс не си дават много зор да продават. А дали всъщност това им е целта?
Или както много неща в Бг, прави се да се прикрие нещо друго?
Не съм чул, кога Волво, Ауди или Порше, спират производството, за настройка, за новият модел/Той пък, старият се изчерпа?? Всъщтност работят на 3 смени и не могат да задоволят търсенето...
05:39 14.01.2016
16 Бай Онзи
Сглобяваше се и москвич за малко. и акумулатори се правиха, и гуми. Но, закриха. Специалистите се пенсионираха, децата им заминаха по света....И това направихме от държавата си.
05:44 14.01.2016
17 гост
До коментар #14 от "xzx":
Бензинките не са им на Тойота, а Мицубиши. Дизела е Делфи...06:02 14.01.2016
18 Mopcku
- Две чистачки за Vollex.
- Какви искате - оригинални китайски или менте Bosch?
06:14 14.01.2016
19 dimitur
07:29 14.01.2016
20 fff
08:54 14.01.2016
21 шофьор
До коментар #1 от "Миро":
1.Научи се да пишеш.2.Научи се да лъжеш.
3.Научи и коя марка какви модели произвежда и какви са тт данните им.
С други думи Волекс, дали ще е 10,20 или 30, е само с предно а не 4х4
И въобще 90% от коментиращите тук са .......
Ако няма какво да кажеш, по-добре не се излагай.............
И после всички критикуват ББ за коментара че ни е калпав материала........
09:01 14.01.2016
22 шофьор
Коментиран от #23
09:03 14.01.2016
23 Истината
До коментар #22 от "шофьор":
Истината е че продукцията на китайците е позор за световното автомобилостроене, срам за всяка нация и единствения вариант да се спре бълването на пълните боклуци сглабяни в ловеч е да се закрие завода - незабавно!!!!!Коментиран от #28
09:26 14.01.2016
24 mediator37
Проблемът е, че рушветът е процент от цената и няма как ниската оферта на Грейт Уол да спечели. Печелят скъпите марки.
09:28 14.01.2016
25 гост
10:00 14.01.2016
26 Ленчето от Каспичан
До коментар #10 от "onq s konq":
Уважаеми, язди си коня и си остани със здраве! Или си много глупав и заядлив, или си платен. От къкав зор ЕК (Европейската комисия представлява интересите на ЕС като цяло. Тя прави предложения за нови закони до Европейския парламент и Съвета на Европейския съюз и следи за правилното прилагане на правото на ЕС от неговите страни членки - да се запознаеш с какво се занимават там хората) ще затваря каквото и да било производство?! Ми ако фабриката изнася за Таджикистан? Там Евро 6 няма. Стандарта е задължителен на този етап за страните членки на ЕС, а не за цяла Европа.Това е 1, другото пък е, че в тази норма не влизат всички превозни средства. Капиш? А и те хората ти го обясняват що не произвеждат в момента - "подготовката на поточните линии за предстоящите нови модели". Аз лично съм впечатлена от видяното на автосалона и с нетърпение чакам да ги пуснат в продажба.
10:09 14.01.2016
27 Пепино
11:21 14.01.2016
28 Дани
До коментар #23 от "Истината":
Качи се на голфа и отпрашвай за село. На Автосалон 2015 се качих във всички модели на Грейт Уол и мога да кажа , че са добри. Не са на нивото на VW и Хюндай например , но са коли си коли и не са лоши и ДАВАТ РАБОТА на Българи, което не най-важното от всичко.11:30 14.01.2016
29 браво
Някакъв олигарх, за който казаха, че източвал 250 милиона ДДС на година бил дал работа на 100-200 човека, плащал им 500 лв на месец и продавал коли, на които им се чупи задния мост, а след известно време и всичко останало.
Голям принос за икономиката на България, голяма гордост, няма що.
Докато в България мафията управлява всички сфери на живота, няма да може да си купим и най-евтиния китайски кенеф.
11:40 14.01.2016
30 честно
12:34 14.01.2016
31 Гост
13:05 14.01.2016
32 qwerty
14:13 14.01.2016
33 asoos
Коментиран от #37
14:14 14.01.2016
34 беден прос удобен и грозен
14:49 14.01.2016
35 До Ленчето
Истината е, че завода в Баховица не сглобява, защото плаца е пълен, а търсене няма. Освен това, на китайците им е през ... за завода в Баховица. Те нямат проблем с реализацията на домашния си пазар - там има недостиг и всеки компонент заделен за БГ трябва да го вземат от поточната линия в Китай... Та тъй за "подготовката на поточните линии". А за европейската комисия си права!
15:03 14.01.2016
36 asoos
Коментиран от #39
16:13 14.01.2016
37 кара Лада
До коментар #33 от "asoos":
Точно, кратко и ясно. Ние сме велики затова не поизвеждаме нищо и плюскаме бракуваните боклуци внесени откъде ли не. Сутринта гледах по телевизията за моркови с олово...16:42 14.01.2016
38 asoos
20:01 14.01.2016
39 Румен Гумен
До коментар #36 от "asoos":
не си прав ,аз съм каратист и много добре разбирам,ти си от варна да и ти личи -хахаххашкода 100 -- лада петица имам -страшни са !
пък той в варна кара дачия---психо май
16:36 15.01.2016
40 лъжичка
14:10 16.01.2016
41 истината
14:12 16.01.2016
42 Foff
01:11 17.01.2016