Мюнхенската автомобилна компания навърши 100 години, а хората от BMW отбелязаха юбилея с нестандартен концепткар, идеята на който е да покаже виждането на марката за следващите 100 години. Сега обаче ще си поговорим за автомобилите, явяващи се крайъгълни камъни в по-новата история на баварската марка. Започваме с т.нар. "нов клас".
Новият клас на BMW започва финансовото прераждане на компанията. Именно тези автомобили гарантират значителни финансови приходи и марката се изправя на крака след опустошителната и за нея Втора световна война. Първият автомобил от този клас е с индекс 1500 - седан с четири врати и с новия мотор М10 (М115). Различни версии на този двигател се правят чак до края на 1980-та година, което си е впечатляващо постижение за мотор, пуснат на пазара през 1962 година. Агрегатът М10 е произведен в тираж от над 3.5 млн екземпляра, а именно неговия блок служи за основа на мотора от Формула 1 за болида Brabham-BMW. Тази версия е с индекс М12 и е разпилена до умопомрачаващите 1500 конски сили.
Следва един автомобил, който остава в историята като единственото BMW, направено в сътрудничество с Lamborghini. Легендарният М1 е първото BMW с централно разположен двигател. Дизайнът му също е уникален. Той е дело на ателието Giugiaro и освен с остри, клиновидни форми впечатлява и с двете си емблеми отзад. За съжаление финансовите проблеми на италианците водят до провал в съвместното производство между BMW и Lamborghini. Бивши инженери от Lamborghini довършват започнатото, като основават нова компания (Italengineering), но до масово производство на М1 така и не се стига. Днес малкото останали екземпляри са истинска колекционерска ценност.
Легендата на туринга. Така е известен този автомобил, който всъщност е първата М3-ка. М-изпълнението е и първата пърформънс-версия на стандартната трета серия, като еволюира до най-успешния автомобил в клас "туринг" в света. Тя участва в много състезания, а победите следват една след друга. Каросерията на M3 (E30) се отличава от стандартното 3er Coupe. Доработената кола разполага и с различно окачване, друго кормилно управление, по-мощна спирачна система, както и с различна трансмисия. Двигателят е с индекс S14, а мощността му в "цивилните версии" варира от 192 до 238 коня. Състезателните версии са с мощ от 385 конски сили. От BMW M3 (E30) са произведени 16 202 автомобила.
Първи от многото. Така най-кратко може да се характеризира първата Х5-ица с моделно обозначение Е53. Този автомобил е разработен във времето, когато BMW все още е собственик на Land Rover. Продуктът се приема с недоверие първоначално, но много бързо се превръща в хит на пазара. Тиражите са огромни, а днес благодарение на първото поколение Х5, марката BMW и по-конкретно нейната система xDrive е една от най-популярните в света. Специално за хардкор феновете на марката, които не одобряват Х5, баварците пускат и М-версия.
Още един модел, недолюбван от заклетите почитатели на BMW, но отварящ нови хоризонти пред баварската компания. Това е първото BMW с предно предаване. Много скоро предноприводните BMW-та се разшириха моделно с версията GranTourer, което според ръководството на компанията ще привлече още клиенти към марката. Това са хора, които искат миниван с предно предаване, а според проучване на пазарите в Европа, те съвсем не са малко.
Съвременното "сърце" на BMW. i8 е и вторият автомобил на марката с двигател в средата. Плъгин хибрида съчетава външността и управляемостта на суперкар с изключителната икономичност за подобен род автомобили. Тази кола разполага и с първото за марката карбоново шаси, както и с врати от типа крила на пеперуда. Именно тези шест модела са основната причина за преуспяването на баварската компания през последните 100 години. Сега остава да разберем как ще се представят баварците през следващите 100.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ЦКСХ
12:58 15.03.2016
2 Mercedes
Коментиран от #4, #5
13:27 15.03.2016
3 ддд
много добре изглежда
и с разход според производителя 1.5
не мога да си обясня
защо всяка втора кола не е такава
да скъпо е но има и други коли на тази цена
с по високи продажби
но определено не изглеждат така
13:34 15.03.2016
4 мдаа
До коментар #2 от "Mercedes":
МеРеноцедес никога не ще догонят това качество, дизайн и сила!13:37 15.03.2016
5 Калоян
До коментар #2 от "Mercedes":
Ти си безсмислен. Статиите на мобиле са супер, а пък тази е просто мед за душата13:53 15.03.2016
6 Carfen
14:37 15.03.2016
7 РК1111АТ
14:39 15.03.2016
8 onq s konq
Коментиран от #18, #28, #29, #45
16:03 15.03.2016
9 ЧАПРАЗА
Коментиран от #10
16:11 15.03.2016
10 onq s konq
До коментар #9 от "ЧАПРАЗА":
Еми от факултета ги караме и от университета има също като мен - учени хора сме и затова а не като тебе прос с някаква тоьота или умрела хонда !!!16:28 15.03.2016
11 ford 57
Коментиран от #12
17:03 15.03.2016
12 мдаа
До коментар #11 от "ford 57":
През 59-та година и на МБ са потекли лигите да превземат БМВ, но не се дали, ето ви текста на англ. за който може да го чете: By 1959, BMW was nearing bankruptcy due to myriad factors (here's a hint: Cold War). Smelling blood, Mercedes' parent company Daimler-Benz mounted a Gordon Gekko-style hostile takeover attempt. It got... spicy.Collectively, BMW shareholders said "f*ck that noise" (an approximate translation from the German) and mounted a counter attack. Even the lowliest mechanics helped buy back shares. Eventually, a man by the name of Quandt took control; his family still owns a large chunk of the company today. This remains the major skirmish of the intense rivalry between Mercedes and BMW.
17:19 15.03.2016
13 Даниел
17:46 15.03.2016
14 ford 57
Коментиран от #17, #32
17:59 15.03.2016
15 До каруцара
Питам за да знам да не записвам детето си в това училише.
18:05 15.03.2016
16 Vasik Atanasova
РЕСПЕКТИРАЩ ДЖИП Е
И ДОСТА СТАБИЛЕН
Коментиран от #19, #26, #36
18:13 15.03.2016
17 мдаа
До коментар #14 от "ford 57":
Не ми се занимава,...предполага се, че щом се мотаеш в нета, то би трябвало да имаш поне малко знания относно най-лесния и употребяван език.18:16 15.03.2016
18 Хах
До коментар #8 от "onq s konq":
E ми тук се говори за автомобили след Втората световна война. Явно за това твоята я няма.18:20 15.03.2016
19 Румен Янев
До коментар #16 от "Vasik Atanasova":
Господин Атанасова!Фен сте на АЛУДИ и всички го знаем!!!И не пишете с големи букви защото е обидно за хората които четат бисерите ви г-н Атанасова!18:49 15.03.2016
20 Роман Ценов
19:19 15.03.2016
21 Fake
Коментиран от #33
19:51 15.03.2016
22
19:56 15.03.2016
23 Дидо
20:01 15.03.2016
24 опсмопсус
Особенно в БГ!
Коментиран от #31, #34
20:14 15.03.2016
25 Роман Маверика Ценов
Коментиран от #38, #42
20:47 15.03.2016
26 Естребовски
До коментар #16 от "Vasik Atanasova":
JEEP се произвежда от Крайслер.Невежа си ти.Ахмак.Коментиран от #27
20:51 15.03.2016
27 ЧЕСТНО
До коментар #26 от "Естребовски":
СТАРА ТИ Е ИНФОРМАЦИЯТА. КОНТРОЛНИЯ ПАКЕТ АКЦИИ НА КРАЙСЛЕР СЕ ДЪРЖИ ОТ ФИАТ 7-8 години.21:25 15.03.2016
28 Васко
До коментар #8 от "onq s konq":
Дай на коня да пише,че ти си неграмотен.22:35 15.03.2016
29 tost
До коментар #8 от "onq s konq":
Статията е за расови баварци а не за дърти кошници като твоето 330 ;).Вместо да си купиш хубаво,си избрал еФтено бе ен ве22:54 15.03.2016
30 Антон
JAPAN.
Коментиран от #46
23:48 15.03.2016
31 пой
До коментар #24 от "опсмопсус":
оооо, колегата без кола пак си каза мнението!01:05 16.03.2016
32 hellmaker
До коментар #14 от "ford 57":
Абе.."грамотния".. къде си видял президент или важен политик с Форд? Влиятелните и богати хора ОТ ЦЯЛ СВЯТ карат мерцедеси и бмв,а не форд,хюндай или хонда.. А колкото до името- не се излагай повече: точно БМВ беше официално обявена за най-влиятелна автом.марка в света. И най-скъпа марка. Как стават тия работи,а? Сигурно щото са кенефи и щото някой си го бил бутал другия? Тук се вихри простащина от висша класа...Коментиран от #35, #47
01:05 16.03.2016
33 hellmaker
До коментар #21 от "Fake":
Фиат да купи Бмв? И дизайн... лелее.. а кога разбра,че си превъртял?01:11 16.03.2016
34 hellmaker
До коментар #24 от "опсмопсус":
Много правилно! Така е и със други печални модели: Ферари Ф40 и Porsche Carrera GT. Страхотни автомобили, но много опасни за шофиране.. голямото удоволствие "върви" успоредно с опасността..01:18 16.03.2016
35 hellshaker
До коментар #32 от "hellmaker":
http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/25091-toyota-otnovo-e-nai-skypata-avtomobilna-marka/ Чети преди да говориш БМВ са леко назад :) :)Коментиран от #44
01:29 16.03.2016
36 ОНЯ С ГЮМА
До коментар #16 от "Vasik Atanasova":
ПАК ТИ СИ КАРАЛ НЕ ПИШИ ГЛУПОСТИ И СИ КАРАИ АУДИ 80 КОЕТО СИ ИМАШ ОТ ВУИЧО ТИ08:16 16.03.2016
37 МоТо
За радост все още има и други бързи автомобили -без капризите!
09:46 16.03.2016
38 МоТо
До коментар #25 от "Роман Маверика Ценов":
Много точен коментар- хем ще спести някой лев и няма да се кахъри с ремонти!09:51 16.03.2016
39 човек
Коментиран от #40
13:56 16.03.2016
40 Румен Янев
До коментар #39 от "човек":
Челен удар със 100 километра???Онзи да не е карал на задна със 60???Аман от титаниеви беенвета!!!16:07 16.03.2016
41 bmw
18:05 16.03.2016
42 Роман Ценов
До коментар #25 от "Роман Маверика Ценов":
Коментиран от #43
21:01 16.03.2016
43 Роман Ценов
До коментар #42 от "Роман Ценов":
Мишок не ми кради самоличноста.21:01 16.03.2016
44 hellmaker
До коментар #35 от "hellshaker":
:) Поредния "начетен" .. hellshaker, очевидно ТИ трябва да почетеш преди да пишеш- първо,че съм писал "обявиха"! За да му покажа на другия "разбирач" ,като теб, за какво изобщо става въпрос и да спрете с вашите детинщини,че като не ви харесва една марка ,то значи е кофти и за нищо не става. И второ вземи та попрегледай класациите за последните 3-4 години и пак ще си говорим. Всяка от последните години Тойота,БМВ и Мерцедес си разменят първенството за най-скъп автомобилен бранд! По няколко пъти в годината ,защото класацията е на 3 или 4 месеца. А сега си лягай спокоен с временното ти първенство на Тойота.. И се пази от БМВ кошмари!12:20 25.03.2016
45 1234
До коментар #8 от "onq s konq":
Добре кат толкова го хвалиш твойто BMW поне кажи кои модел е коя година малко инфо постни някоя снимка.17:58 19.02.2017
46 майка ти...
До коментар #30 от "Антон":
НЕГРАМОТЕН СИ КАТО КИТАЙСКИ КОМУНИСТ19:21 20.06.2017
47 леле..
До коментар #32 от "hellmaker":
ти президент ли си ве ахаххахахаха19:26 20.06.2017