Last news in Fakti

15 Март, 2016 12:40 63 958 47

6 съдбоносни BMW-та

  • bmw-
  • юбилей-
  • знакови автомобили
6 съдбоносни BMW-та - 1

Мюнхенската автомобилна компания навърши 100 години, а хората от BMW отбелязаха юбилея с нестандартен концепткар, идеята на който е да покаже виждането на марката за следващите 100 години. Сега обаче ще си поговорим за автомобилите, явяващи се крайъгълни камъни в по-новата история на баварската марка. Започваме с т.нар. "нов клас".

BMW 15006 съдбоносни BMW-та

Новият клас на BMW започва финансовото прераждане на компанията. Именно тези автомобили гарантират значителни финансови приходи и марката се изправя на крака след опустошителната и за нея Втора световна война. Първият автомобил от този клас е с индекс 1500 - седан с четири врати и с новия мотор М10 (М115). Различни версии на този двигател се правят чак до края на 1980-та година, което си е впечатляващо постижение за мотор, пуснат на пазара през 1962 година. Агрегатът М10 е произведен в тираж от над 3.5 млн екземпляра, а именно неговия блок служи за основа на мотора от Формула 1 за болида Brabham-BMW. Тази версия е с индекс М12 и е разпилена до умопомрачаващите 1500 конски сили.

BMW M16 съдбоносни BMW-та

Следва един автомобил, който остава в историята като единственото BMW, направено в сътрудничество с Lamborghini. Легендарният М1 е първото BMW с централно разположен двигател. Дизайнът му също е уникален. Той е дело на ателието Giugiaro и освен с остри, клиновидни форми впечатлява и с двете си емблеми отзад. За съжаление финансовите проблеми на италианците водят до провал в съвместното производство между BMW и Lamborghini. Бивши инженери от Lamborghini довършват започнатото, като основават нова компания (Italengineering), но до масово производство на М1 така и не се стига. Днес малкото останали екземпляри са истинска колекционерска ценност.

BMW M3 (E30)6 съдбоносни BMW-та

Легендата на туринга. Така е известен този автомобил, който всъщност е първата М3-ка. М-изпълнението е и първата пърформънс-версия на стандартната трета серия, като еволюира до най-успешния автомобил в клас "туринг" в света. Тя участва в много състезания, а победите следват една след друга. Каросерията на M3 (E30) се отличава от стандартното 3er Coupe. Доработената кола разполага и с различно окачване, друго кормилно управление, по-мощна спирачна система, както и с различна трансмисия. Двигателят е с индекс S14, а мощността му в "цивилните версии" варира от 192 до 238 коня. Състезателните версии са с мощ от 385 конски сили. От BMW M3 (E30) са произведени 16 202 автомобила.

BMW X56 съдбоносни BMW-та

Първи от многото. Така най-кратко може да се характеризира първата Х5-ица с моделно обозначение Е53. Този автомобил е разработен във времето, когато BMW все още е собственик на Land Rover. Продуктът се приема с недоверие първоначално, но много бързо се превръща в хит на пазара. Тиражите са огромни, а днес благодарение на първото поколение Х5, марката BMW и по-конкретно нейната система xDrive е една от най-популярните в света. Специално за хардкор феновете на марката, които не одобряват Х5, баварците пускат и М-версия.

BMW 2er Active Tourer6 съдбоносни BMW-та

Още един модел, недолюбван от заклетите почитатели на BMW, но отварящ нови хоризонти пред баварската компания. Това е първото BMW с предно предаване. Много скоро предноприводните BMW-та се разшириха моделно с версията GranTourer, което според ръководството на компанията ще привлече още клиенти към марката. Това са хора, които искат миниван с предно предаване, а според проучване на пазарите в Европа, те съвсем не са малко.

BMW i86 съдбоносни BMW-та

Съвременното "сърце" на BMW. i8 е и вторият автомобил на марката с двигател в средата. Плъгин хибрида съчетава външността и управляемостта на суперкар с изключителната икономичност за подобен род автомобили. Тази кола разполага и с първото за марката карбоново шаси, както и с врати от типа крила на пеперуда. Именно тези шест модела са основната причина за преуспяването на баварската компания през последните 100 години. Сега остава да разберем как ще се представят баварците през следващите 100.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ЦКСХ

    3 17 Отговор
    Немска кошница
  • 2 Mercedes

    3 17 Отговор
    Всеки ден безсмислена статия за трошки. Скууукаа!

    Коментиран от #4, #5

  • 3 ддд

    8 2 Отговор
    последното
    много добре изглежда
    и с разход според производителя 1.5
    не мога да си обясня
    защо всяка втора кола не е такава
    да скъпо е но има и други коли на тази цена
    с по високи продажби
    но определено не изглеждат така
  • 4 мдаа

    10 8 Отговор

    До коментар #2 от "Mercedes":

    МеРеноцедес никога не ще догонят това качество, дизайн и сила!
  • 5 Калоян

    12 2 Отговор

    До коментар #2 от "Mercedes":

    Ти си безсмислен. Статиите на мобиле са супер, а пък тази е просто мед за душата
  • 6 Carfen

    4 0 Отговор
    Който иска да прочете цялата статия - моля: http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/27095-nai-vajnite-modeli-na-bmw-v-istoriiata/
  • 7 РК1111АТ

    5 0 Отговор
    Само не видях дизелака с 8000лв тунинг на оня с магарето!
  • 8 onq s konq

    4 7 Отговор
    Статията е много кратка и семпла!Що няма като мойто БМВ?И то е крайъгален камак!!!!!С него започва ерата на истинските автомобили а тука е пренебрегнато!!!

    Коментиран от #18, #28, #29, #45

  • 9 ЧАПРАЗА

    3 1 Отговор
    КАК ДА ГО ИМА ТО ТАКИВА КАРАТ САМО от ФАКУЛТЕТА бе

    Коментиран от #10

  • 10 onq s konq

    3 3 Отговор

    До коментар #9 от "ЧАПРАЗА":

    Еми от факултета ги караме и от университета има също като мен - учени хора сме и затова а не като тебе прос с някаква тоьота или умрела хонда !!!
  • 11 ford 57

    4 1 Отговор
    колега леко с Хондите че ако не беше помощта на немското правителство през 60те години сега нямаше да знаеш за тази марка BMW

    Коментиран от #12

  • 12 мдаа

    1 2 Отговор

    До коментар #11 от "ford 57":

    През 59-та година и на МБ са потекли лигите да превземат БМВ, но не се дали, ето ви текста на англ. за който може да го чете: By 1959, BMW was nearing bankruptcy due to myriad factors (here's a hint: Cold War). Smelling blood, Mercedes' parent company Daimler-Benz mounted a Gordon Gekko-style hostile takeover attempt. It got... spicy.

    Collectively, BMW shareholders said "f*ck that noise" (an approximate translation from the German) and mounted a counter attack. Even the lowliest mechanics helped buy back shares. Eventually, a man by the name of Quandt took control; his family still owns a large chunk of the company today. This remains the major skirmish of the intense rivalry between Mercedes and BMW.
  • 13 Даниел

    3 8 Отговор
    Днес бутах един "баварец" да запали !!! ...страшни са
  • 14 ford 57

    1 2 Отговор
    Да колега ама го преведи на неграмотните и само плямпащи беемвистчета щото една кола и марка не е само да си сложиш вътре и да викаш колко голяма работа си вътре,

    Коментиран от #17, #32

  • 15 До каруцара

    1 0 Отговор
    Къде си учил?
    Питам за да знам да не записвам детето си в това училише.
  • 16 Vasik Atanasova

    11 4 Отговор
    ПРЕДНОТО ЛЯТО КАРАХ Х5 ДОСТА МИ ХАРЕСА
    РЕСПЕКТИРАЩ ДЖИП Е
    И ДОСТА СТАБИЛЕН

    Коментиран от #19, #26, #36

  • 17 мдаа

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "ford 57":

    Не ми се занимава,...предполага се, че щом се мотаеш в нета, то би трябвало да имаш поне малко знания относно най-лесния и употребяван език.
  • 18 Хах

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "onq s konq":

    E ми тук се говори за автомобили след Втората световна война. Явно за това твоята я няма.
  • 19 Румен Янев

    5 9 Отговор

    До коментар #16 от "Vasik Atanasova":

    Господин Атанасова!Фен сте на АЛУДИ и всички го знаем!!!И не пишете с големи букви защото е обидно за хората които четат бисерите ви г-н Атанасова!
  • 20 Роман Ценов

    6 3 Отговор
    BMW M3 (E30)красавец.
  • 21 Fake

    6 6 Отговор
    Грозотия след грозотия айде Фиат да ги купуват вече че да почнат да приличат на коли .

    Коментиран от #33

  • 22

    2 2 Отговор
    E30
  • 23 Дидо

    2 1 Отговор
    ъхъ създават Х5 когато придобизат ровър ха ха ха
  • 24 опсмопсус

    7 3 Отговор
    Съдбоносни, носещи съдба, бмв убива който не може да го кара!
    Особенно в БГ!

    Коментиран от #31, #34

  • 25 Роман Маверика Ценов

    3 7 Отговор
    Тази марка не е е добра. Доста проблемни коли са БМВтата. Сина ми има е39 само ядове му създава. Иска да се отърве от него, но от миналата година не може да го продаде за да си вземе нещо по добро. Харесал си е КИА

    Коментиран от #38, #42

  • 26 Естребовски

    4 5 Отговор

    До коментар #16 от "Vasik Atanasova":

    JEEP се произвежда от Крайслер.Невежа си ти.Ахмак.

    Коментиран от #27

  • 27 ЧЕСТНО

    6 0 Отговор

    До коментар #26 от "Естребовски":

    СТАРА ТИ Е ИНФОРМАЦИЯТА. КОНТРОЛНИЯ ПАКЕТ АКЦИИ НА КРАЙСЛЕР СЕ ДЪРЖИ ОТ ФИАТ 7-8 години.
  • 28 Васко

    7 0 Отговор

    До коментар #8 от "onq s konq":

    Дай на коня да пише,че ти си неграмотен.
  • 29 tost

    2 5 Отговор

    До коментар #8 от "onq s konq":

    Статията е за расови баварци а не за дърти кошници като твоето 330 ;).Вместо да си купиш хубаво,си избрал еФтено бе ен ве
  • 30 Антон

    1 4 Отговор
    Пак е пълно с фикалий тук.Ей по това се разбира кой харесват БМВ.

    JAPAN.

    Коментиран от #46

  • 31 пой

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "опсмопсус":

    оооо, колегата без кола пак си каза мнението!
  • 32 hellmaker

    4 3 Отговор

    До коментар #14 от "ford 57":

    Абе.."грамотния".. къде си видял президент или важен политик с Форд? Влиятелните и богати хора ОТ ЦЯЛ СВЯТ карат мерцедеси и бмв,а не форд,хюндай или хонда.. А колкото до името- не се излагай повече: точно БМВ беше официално обявена за най-влиятелна автом.марка в света. И най-скъпа марка. Как стават тия работи,а? Сигурно щото са кенефи и щото някой си го бил бутал другия? Тук се вихри простащина от висша класа...

    Коментиран от #35, #47

  • 33 hellmaker

    4 1 Отговор

    До коментар #21 от "Fake":

    Фиат да купи Бмв? И дизайн... лелее.. а кога разбра,че си превъртял?
  • 34 hellmaker

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "опсмопсус":

    Много правилно! Така е и със други печални модели: Ферари Ф40 и Porsche Carrera GT. Страхотни автомобили, но много опасни за шофиране.. голямото удоволствие "върви" успоредно с опасността..
  • 35 hellshaker

    1 1 Отговор

    До коментар #32 от "hellmaker":

    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/25091-toyota-otnovo-e-nai-skypata-avtomobilna-marka/ Чети преди да говориш БМВ са леко назад :) :)

    Коментиран от #44

  • 36 ОНЯ С ГЮМА

    4 9 Отговор

    До коментар #16 от "Vasik Atanasova":

    ПАК ТИ СИ КАРАЛ НЕ ПИШИ ГЛУПОСТИ И СИ КАРАИ АУДИ 80 КОЕТО СИ ИМАШ ОТ ВУИЧО ТИ
  • 37 МоТо

    7 0 Отговор
    Стара голяма Марка,карал съм известно време 3-ка,5-ца и едно Х5 (като на снимката).Солидни коли-така се усещат-това ми харесва ,но за съжаление -точната дума е капризни(например никакъв запас при смятането на охлаждащата система-купуваш ли я на старо,и обичаш да натискаш -приготви се).Надеждността им и някои чисто технически решения са си достатъчни да те накарат да размислиш,не съм им фен.Ако ще е за оцеляване някъде далеч от цивилизавия,направо си загубен,особено новите модели.
    За радост все още има и други бързи автомобили -без капризите!
  • 38 МоТо

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "Роман Маверика Ценов":

    Много точен коментар- хем ще спести някой лев и няма да се кахъри с ремонти!
  • 39 човек

    4 1 Отговор
    жена ми претърпя челен удар с над 100 км с друга голяма кола ако не беше с бмв абсурд с една драскотина на брадата а ония другите 4 дена критично състояние колата беше е39 според мен мерцедес волво /ама истинско/ и бмв това са колите все пак говорим за сигурност щото луди много но когато го преживееш разбираш малката кола си е малка няма същата защита комфорт надеждност на по големите автомобили това тук май никой не го отчита като основен факт.

    Коментиран от #40

  • 40 Румен Янев

    2 3 Отговор

    До коментар #39 от "човек":

    Челен удар със 100 километра???Онзи да не е карал на задна със 60???Аман от титаниеви беенвета!!!
  • 41 bmw

    3 1 Отговор
    Koito e imal bmw vednaj,vseki sledvasht pat shte si kupuva po golyamo po novo i po moshno BMW.Da dopalnya samo oshte BMW EM VOZI EM E.. ....
  • 42 Роман Ценов

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "Роман Маверика Ценов":

    Коментиран от #43

  • 43 Роман Ценов

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "Роман Ценов":

    Мишок не ми кради самоличноста.
  • 44 hellmaker

    4 0 Отговор

    До коментар #35 от "hellshaker":

    :) Поредния "начетен" .. hellshaker, очевидно ТИ трябва да почетеш преди да пишеш- първо,че съм писал "обявиха"! За да му покажа на другия "разбирач" ,като теб, за какво изобщо става въпрос и да спрете с вашите детинщини,че като не ви харесва една марка ,то значи е кофти и за нищо не става. И второ вземи та попрегледай класациите за последните 3-4 години и пак ще си говорим. Всяка от последните години Тойота,БМВ и Мерцедес си разменят първенството за най-скъп автомобилен бранд! По няколко пъти в годината ,защото класацията е на 3 или 4 месеца. А сега си лягай спокоен с временното ти първенство на Тойота.. И се пази от БМВ кошмари!
  • 45 1234

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "onq s konq":

    Добре кат толкова го хвалиш твойто BMW поне кажи кои модел е коя година малко инфо постни някоя снимка.
  • 46 майка ти...

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Антон":

    НЕГРАМОТЕН СИ КАТО КИТАЙСКИ КОМУНИСТ
  • 47 леле..

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "hellmaker":

    ти президент ли си ве ахаххахахаха