Все по-строгите екологични стандарти и методи за тестване ще оскъпят дизеловите технологии до такава степен, че автомобилите с такива двигатели ще станат прекалено скъпи и икономически неизгодни, смята директорът на Renault по конкурентоспособността Тиери Болор, цитиран от Reuters.
От Режията отбелязват, че нафтовите мотори по начало са скъпи, но компенсират с икономичност. Оборудването на някои автомобили с дизелов двигател вече се смята за неоправдано. Повечето модели от клас A (напр. Twingo) така или иначе се продават само с малки бензинови агрегати. Според прогнозите на Renault в резултат от ожесточаването на еконормите нафтовите мотори ще станат рядкост и в моделите от по-високи класове като В (Clio) и С (Megane).
В края на август The Financial Times цитира членове на специална правителствена комисия, според които Renault SA е използвала специален софтуер за манипулиране на реалните стойности на вредните емисии подобно на Volkswagen. Френското правителство обаче скрило част от подробностите от разследването и ги е спестило в окончателния доклад, публикуван в края на юли.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ото
12:51 07.09.2016
2 Рено
Коментиран от #15
13:05 07.09.2016
3 фен
Коментиран от #4, #58
13:19 07.09.2016
4 Jenson Bourne
До коментар #3 от "фен":
Май ти е време да си пиеш хапчетата. Къде са санитарите да те изконтролират?13:44 07.09.2016
5 Бай Тошо
Коментиран от #6, #14
13:59 07.09.2016
6 гост
До коментар #5 от "Бай Тошо":
Газ и метан означава добавено тегло от поне 100кг,а при метан може и 200кг да станат. Системите са рентабилни ако се монтират от завода, вместо бензинов резервуар да има бутилки метан, а за бензина само 10 литра за палене (както е при ФВ). Преправянето е много популярно, но у нас не се прави както трябва, поне в повечето случаи, затова е опасно. Направи ли се както трябва излиза скъпо и рентабилно само при дълга експлоатация.Коментиран от #7
14:27 07.09.2016
7 Баце
До коментар #6 от "гост":
Айде ся извади тия 100-200 кила, щото бензиновия мотор е по-лек от тракторния.Особено както са вече с малък обем и турбо.Та по-добре е отвсякъде една малка турбо бензинка на газ от кой да е тракторен мотор.14:43 07.09.2016
8 всички сравняват
14:52 07.09.2016
9 гост
15:45 07.09.2016
10 ФЯЩ
Специално бензиновите мотори на VAG, EcoBoost на Ford както и Баварците направо нямам думи. Сега... вярно че при потегляне, докато не ритне турбото са размисливи но от 1500 оборота вече....
15:57 07.09.2016
11 DARK
16:01 07.09.2016
12 Мето
1. ако сте чели по-внимателно докладите за "скандала с VW" щяхте да сте разбрали, че всъчност софтуера НЕ ЛЪЖЕ тестерите, а отчита, че го тестват и привежда системите си в оптимален режим. (опаа, къде е разликата,а ?!?!)
2. Renault са ненадминати при малолитражните дизели, а и при малолитражните бензинки! Много марки не само в Европа, но и в световен план ползват двигателите им (половината корейчета са с Рено)
3. пропан-бутнът/метанът са неизгодни от търговска гледна точка, я колко е скъм бензина, защо да даваме на хората евтина алтернатива?!
имайте в предвид, че LPG е с много по-ниски вредни емисии от бензин/дизел, защо не е масов?! казвате ОПАСЕН?! колко коли на газ сте карали? аз съм карал 15-ина автомобила на пропан-бутран, като се почне от Москвич 408 до Sandero 2 и нямам оплаквания! Толкова катастрофи се случват всеки ден, колко пъти сте чули по новините за взривила се бутилка?! или някой вярва на статистиката на bTV, че едва 15-ина % от БГ колите са на газ?!
Коментиран от #24
16:05 07.09.2016
13 Кофата
Коментиран от #22
16:11 07.09.2016
14 Бай Тошо
До коментар #5 от "Бай Тошо":
100 кила за метана може.А за пропан бутана 60 литрова бутилка тежи 24 кг с цялата хамалогия хваща около 30 кгЕдвали я усеща тая тежест колата
16:14 07.09.2016
15 mr A
До коментар #2 от "Рено":
Колега А и Б класа го ползват този двигател не Ц класата,братовчед ми работи в мерцедес и каза че им е писнало на мерцедес от този калпав двигател и повече няма да повторят грешката си да работят с рено,аз бих те посъветвал да пробваш да караш мерцедес преди да хвалиш рено,евтини части-постоянно се чупи.Нормалните коли даваш веднаж в годината 500 лева за ремонт(примерно) ,а за рено даваш 20 пъти по 50 лева,изгодно е само за тези който не могат да смятат!Коментиран от #16
16:22 07.09.2016
16 бай Гост
До коментар #15 от "mr A":
Ама за нормални коли ли говорим или за 10+ годишни кенефи?Щото НОРМАЛНО за нормалните коли пари даваш само за консумативи ( вкл. и за Рено)Коментиран от #17
16:28 07.09.2016
17 DARK
До коментар #16 от "бай Гост":
До mr AC180 BlueTEC и C200 BlueTEC са Рено мотори.Незнам братчед ти какво работи в Mercedes ама да вземе да се поинтересува от това което продават и потдържат.
Колкото до това де си обяснил , че се чупят по 20 пъти рената е вярно за тия дето им се свидят 80лв. за лагер главина SNR/SKF и вземат за 20-30лв турски боклуци , 70лв. биалетка но що да не взема тая за 20лв. и да си я сменям всяка година като консуматив същото и за тампони и всичко останало така , че не ми говори мойта 18 годишна Лагуна тая година не е стъпвала в сервиз още но ще трябва за масла и филтри ей са и винаги като има нещо си го правя с оригинални части в оторизирания сервиз или ако е възможно и с по-добри от оригиналните.Щото както каза ти не ми се ходи на визитация като останалите колеги по 20 пъти в сервиза а на дълъг път ме интересува пътя не колата.
Коментиран от #18
17:09 07.09.2016
18 гост
До коментар #17 от "DARK":
И аз карам Лагуна, при покупката й направих пълен преглед и смених всичко необходимо. Резултат: досега само консумативи, не е влизала за ремонти, защото е направена масивно, купето е подцинковано и с пластмаси, окачването е здраво, билаетките на 40х.км не са сменяни и не тропат, няма точка ръжда отдолу и пали на -20гр без проблем. Рената са добри коли, много по-евтини от немските, и като покупна цена и като поддръжка. Не сравнявайте возията на Рено с тази на голф 3, не са еднакви коли, едното е удобна кола, а другото съвсем не. Това че има барутници е резултат от много им каране и предвидими ремонти на агрегати, а не глобални масови дефекти. Всеки да си дава парите за каквото си реши, но тези с бмв и ауди всеки ден ги виждаме как карат и не е похвално.17:22 07.09.2016
19 LGP
Коментиран от #21
17:37 07.09.2016
20 тео
За мен бъдещето са хибридите и пълните ел,двигатели или водородни такива (тойота Мюрай например).
18:16 07.09.2016
21 всички
До коментар #19 от "LGP":
казвате със здраве,ами то не остана здраве от тия дизели и свободията всеки да си прави каквото иска!Сполай ти ити пожелавам следващата ти кола да е ел !18:43 07.09.2016
22 Jack Ballard
До коментар #13 от "Кофата":
Не мойто момче, пий си хапчетата, бедняците с основно образование карат бензинови коли с газ и метан, щото не им стигат парите за истинско гориво. И после ми обясняват, че го правели от екологична подбуда. ХА-ХА! Това е истината.Коментиран от #37
19:54 07.09.2016
23 Martin
20:05 07.09.2016
24 Тодор Иванов
До коментар #12 от "Мето":
Да ве, да ве, ненадминати са. Хората чак почнаха да си сменят поршетата с клиота. То затова има не малко майстори, които като те видят с френска кола и те гонят. Щото са много надеждни и е много приятно да се работи по тях.20:14 07.09.2016
25 ime gost
Коментиран от #34
20:45 07.09.2016
26 прост
Жулят малолитражки с турбини и хич не им пука на производителите.
21:06 07.09.2016
27 Аз съм
21:08 07.09.2016
28 gustava
21:17 07.09.2016
29 Дядо поп
един атом въглерод,който на практика подпомага съхране-
нието на водорода и заради това се явява като най-еколо-
гичното гориво след водорода.
Проблема е в мръсотията(политиците) облагащи метана с
акциз за да хранят огромната армия чиновници,назначени
от самите тях.
21:47 07.09.2016
30 Рендак
21:52 07.09.2016
31 КОРАБА
21:58 07.09.2016
32 мъжкар
22:25 07.09.2016
33 спайдърмен
22:29 07.09.2016
34 бай Гост
До коментар #25 от "ime gost":
Ми по-скъпото му е, че на бензина степента на сгъстяване е 9.5 а на дизела - 22 от там цялата горивна уредба на дизела работи при може би 4-5 пъти по-високо налягане. Уплътняването е метал в метал което иска голяма прецизност на обработката и от там едно ГНП е колко двигателя на цена23:47 07.09.2016
35 Matros
Коментиран от #36
23:48 07.09.2016
36 Фауве
До коментар #35 от "Matros":
Той Форд си го е казал най-хубавата кола..новата.. и аз бях по тарикатлъците, като ме одрусаха 4К ''близки приятели в приятелски сервиз'' и стоях 3 месеца без кола ''Б8ца'' (зимата) за един съединител с маховик (ръчни скорости моля..). Еми вече не ми пука много, много за табелите отпред или отзад квото има на пазара върнато от лизинг ала бала на прилични километри 50-60 хил и 3-4 год макс .. И прилично лизингче карай там па дали е дизел или не ...все е тая ...на дизелите им харесвах, че в града дърпа по преките и светофарите без да си даваш много зор .. и то4ка а-б бяха по близо.. и еств. икономия на дълго , останалото е илюзия ако не е гаранционно и с ''заместващ автомобил'' ама в БГ тая екстра е т.....к разбира се. :) си е по скоро за по-тежки автомобили икономични (лимузини) , бусове и тн...01:24 08.09.2016
37 Кофата
До коментар #22 от "Jack Ballard":
Ти си пий хапчетата!Дизелите са за рейсове, камиони и коли на бедняци!Коментиран от #52
06:06 08.09.2016
38 max
08:04 08.09.2016
39 Евстати
08:08 08.09.2016
40 Вероника
11:05 08.09.2016
41 Лагуна
12:15 08.09.2016
42 Селянина с Колелото
12:45 08.09.2016
43 Селянина с Колелото
12:47 08.09.2016
44 Селянина с Колелото
12:48 08.09.2016
45 Селянина с Колелото
Коментиран от #60
12:50 08.09.2016
46 Селянина с Колелото
12:51 08.09.2016
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 ТТИП
15:17 08.09.2016
52 Jack Ballard
До коментар #37 от "Кофата":
Такива като тебе карат Рено Клизма 1.0 бензин с газово (няма пари за бензин, нали се сещаш) на обща стойност 450 лв. и се мислят за висша класа, докато бедняците карат V6 и V8 дизелова S-класа. Мишка такава.Коментиран от #54
16:54 08.09.2016
53 hmhmhm
17:41 08.09.2016
54 Кофата
До коментар #52 от "Jack Ballard":
АВЕ КОЙ УВАЖАВАЩ СЕБЕ СИ , ЩЕ КАРА ДИЗЕЛОВА ЕС КЛАСА?Коментиран от #55
19:19 08.09.2016
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Опа
21:12 08.09.2016
58 Фиат
До коментар #3 от "фен":
Бъркаш се, фиат произвеждат най-добрите дизели в света с тяхната мулти джет технология.21:23 08.09.2016
59 Gost
21:49 08.09.2016
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 кроко
Още преди десетина години фифт гиър бяха направили едно сравнение, което обхващаше цените на колите с дизелови ДВГ и бензинови ДВГ, цените на нафтата и бензина и разхода на гориво на двата двигателя. И излизаше че въпреки че дизела харчи по-малко, поради по-високата цена на кола с дизелов ДВГ и по-високата цена на нафтата, тези повече пари ще има да си ги избиват от гориво докато колата стане на майка си и баща си километри и няма да става вече за нищо!
23:16 08.09.2016
62 мишу
00:21 09.09.2016
63 Гиш
09:14 11.09.2016