Last news in Fakti

25 Октомври, 2011 10:55 15 634 24

Почват масови проверки за гумите

  • мтитс-
  • гуми-
  • автобуси-
  • камиони-
  • проверка
Почват масови проверки за гумите - 1
Снимка: БГНЕС

Започнаха масови проверки на камионите и автобусите в цялата страна, а под лупа ще са състоянието на гумите и изправността на спирачната уредба. Акцията е разпоредена от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски инспекторите на ИА „Автомобилна администрация”.

Инспекторите ще следят за разкъсвания по гумите, дълбочината на грайфера и закрепващите елементи на автомобилните колела. Те ще проверяват за течове и изпускане на въздух от спирачната уредба, наличието на пукнатини на спирачните дискове, дебелината на накладките и всички останали елементи, които имат отношение с безопасността на движението. Целта на засилените проверки е повишаване на сигурността на превозните средства и гарантиране живота и здравето на гражданите през настъпващия зимен сезон, съобщават от ресорното транспортно министерство.

Съгласно нормативните изисквания, дълбочината на грайфера на гумите за автобуси и камиони трябва да бъде не по-малко от 1.6 mm. Когато гумите не отговарят на тези изисквания, спирачният път се увеличава драстично, припомнят от МТИТС. При мокри или заснежени настилки, спирачният път при гума с износен грайфер може да се увеличи с 20 %.

Много често точно това е причината за сериозни произшествия и жертви на пътя. Когато товарно превозно средство се движи с износени гуми, то губи странична устойчивост. Заради това автомобилът може лесно да поднесе или да навлезе в платното за насрещно движение.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мирослав борисов

    0 2 Отговор
    тия инспектори тряяяяя да са като подвижни сервизи по пътищата които има съвест ще си подготви колата или там с каквото се движи по пътя а още по малко че тия разбират колко аз от квантова физика !!!!!!!!!!! ГЛУПАВА ДЪРЖАВА С УМОПОМРАЧИТЕЛНИ УПРАВЛЯВАЩИ ................
  • 2 gost

    0 0 Отговор
    Когато държавата си свърши работата, т.е. да оправи пътищата, да сложи маркировка и други основни неща тогава ще има пълното и основателно право да иска и ние д асме изрядни.
    П.с. Маршрутките дали попадат графата за проверки? Ако е така може би 70% от тях трябва да ги спрат за пълна профилактика на оказване и спирачки!
  • 3 хахаха

    0 0 Отговор
    Всяка гума губи от качествата си с времето дори ако не е карано с нея. няма значение какъв е грайфера, но в БГ това се гледа и всичко е наред, а всъщност не е ... Тука масово се кара с гуми ''2-ра'' употреба на по 5-6 и повече години, които са изхвърлени като негодни на запад, но ние сме щастливи, защото все още имала грайфер, хахаха
  • 4 Емил Иванов

    1 0 Отговор
    Само глоби и само така за нещастниците които карат с износени гуми.Заради такива марлячи загинаха много невинни хора.Тресни му 300 лева акт да се сети че е могло с тях да си купи гуми но заради глупостта си ще ги даде на държавата във вид на глоба.Автомобили с износени гуми трябва да се конфискуват!
  • 5 аззз

    1 1 Отговор
    Трябва да се забранят продажбите на гуми втора употреба, това е и да се задължат всичките да карат с 4 зимни гуми, който нема пари да не кара кола, тва е целата работа, макар че те и катаджиите са толкова умни и толкова разбират че незнам...
  • 6 baikata

    0 0 Отговор
    Не забравяйте ,че шофьорите не са виновни ,трябва глобите да са за собствениците.
  • 7 post

    1 1 Отговор
    като нямат пари хората какво да правят?защо не се премахне ддс върху гумите? държавата е виновна за вси4ките ни беди просто няма кои не аз искам да вземам наи малко пари от цяла европа просто такава е ситуацията 4е 4овек гледа да използва гумите и не само тях до последно така 4е не ние сме виновни като нямаш пари какво да правиш?
  • 8 morski

    2 1 Отговор
    hubavi novi gumi mogat da si pozvoliat samo b.borisov,diankov i drugite kradci ot pravitelstvoto.
  • 9 morski

    1 2 Отговор
    hubavi novi gumi mogat da si pozvoliat samo b.borisov,diankov i drugite kradci ot pravitelstvoto.

    Коментиран от #13

  • 10 ВОДАЧ

    1 0 Отговор
    Да нацията е бедна, но проблема е в това че не се мисли! Няма пари но като стане беля намират стотици за доктори и адвокати!!! 4гуми от малкия клас струват около 200-250 лв, и всички ще се върнат живи издрави! Мое мнение е за зимата с 1.6мм може само да стои в гаража!
  • 11 desislav

    1 0 Отговор
    malko hora mogat da si pozvoliat novi gymi.s tia dohodi...
  • 12 ВИП АМГ

    0 0 Отговор
    samo proverki za balgarina inache stavat katastrofi zashtoto bai kockan ot gorno nanadolnishte iskal da spesti 200lv za gumi
  • 13 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "morski":

    @9 are be viarnoli
  • 14 петър Антонов

    0 0 Отговор
    а знаете ли колко шофьори карат с нови гуми а въобще незнаят закакво става дума срещам ги всеки ден по пътищата
  • 15 Бръм

    1 0 Отговор
    А знаете ли, че зимната гума над 3 сезона и под 4 мм грайфер не е зимна гума?! То затова втората ръка у нас са все зимни - щото са с "много" грайфер. Мда ама по закон в Германия на 4 мм се хвърлят, а не като тука. Аз смятам, че за 10-ната дни с истински зимни условия (освен ако не си високопланински джентълмен) и положителните средно месечни зимни температури у нас за къв са му на човек 400лв гуми като няма да им навърти в условия с реална нужда от зимни гуми повече от 1-2к км?!? Изключвам служебните и много пътуващи автомобили. Говоря за кола караща се по 10-15к км годишно каквито са огромният процент у нас. То кво става - нови няма смисъл, втората ръка са "все едно" си с зимни гуми и така... Сега естествено ще скочат, че има разлика, е може и да има ако втората ръка зимни заменят летни 5-6 и повече годишни джапанки.
  • 16 Пичагата

    1 0 Отговор
    Нямам пари за зимни гуми, карам с летните. Ще си купя зимни гуми и ще си плащам данъците когато заплатата ми стане 1700евро.
  • 17 kalin

    0 0 Отговор
    И аз нямам излишни пари,но живота и здравето на децата ми е най-важно,пък и в Перник улица да се почисти от снега-все още това е само мечта...
  • 18 Gogo

    0 0 Отговор
    То и аз искам винаги да карам със нови гуми въпреки че западняка работи за тях един ден а тука минималната искат да я направят 290 лева да ние честито повишението не знам как ще ги изхарчим
  • 19 GTE

    0 0 Отговор
    Ако 2-рата ръка не са напукани и са с по 6 мм грайфер, няма лошо да се сменят летните с такива зимни. При всички случаи е по-добре. Не всяка гума 2-ра ръка е пълен боклук. Че 75% са боклуци е факт, но се намират читави и истински. Но и за гуми с по 4 мм не си струват парите за гумите и за монтажа, дори и за един сезон.
  • 20 злосторника

    0 0 Отговор
    Аз до началото на декември съм си с летните. Хич не ги е.авам.
  • 21 diwanel

    0 0 Отговор
    незнам защо все говорят за дълбочина на грайфера? това не е никакъв фактор ако е опечена гумата. много хора карат колите си и лятото със зимна гума и после чакат тази гума да работи на следващата зима! това няма как да стане! моите уважения тук става въпрос за камиони но това си важи и за тях и за колите! не само грайфера е важен а дали работи самата смес на гумата и в какво състояние е ! :)))
  • 22 гост

    0 0 Отговор
    А аз не знам защо мислиш, че "не знам" са една дума???
  • 23 vezo

    0 0 Отговор
    Уважаеми читатели на тази статия,нека и аз споделя нещо.В каучука от който се изработват автомобилните зимни гуми се добавя материал наречен силика.Именно той запазва еластичността на гумата при ниски температури което от своя страна спомага за запазване на силите на сцепление на гумата с пътя.При тази условия летните гуми се втвърдяват и не вършат никаква робота , а спомагат по лесно да се убиете. Всички ние знаем че кислородът който се съдържа във въздуха е окислител.Когато свалим пролетта зимните гуми съставките на каучука взаимодействат с кислорода и гумата продължава да старее макар и да не се кара.Ето защо е добре свалените зимни гуми да се поставят в полиетиленови чували.Това спомага за намаляване на стареенето понеже няма взаимодействие с нови порций кислород.Ако искате да имате добро сцепление зимно време винаги намаляйте размера на гумите по широчина.Нпример ако летните ви гуми са 185 за зимни е добре да изберете 175 или 165,а увеличете височината така ,че при пълен ляв или десен завой тя да не опира в подкалничното пространство.По такъв начин вие ще разпределите теглото на вашият автомобил на по-малка площ, а от това ще повишите сцеплението.Успех.

    Коментиран от #24

  • 24 hienata

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "vezo":

    23 коментара за зимни гуми на леки коли, а в статията се говори за гуми на камиони и автобуси не виждам никаква връзка между коментарите и статията. Мое мнение е,че грайфера на гумите трябва да е повече от 2.5mm независимо дали е на вътрешна на задния мост и всеки шофьор да носи вериги, ако ДАЙ не бяха толкова корумпирани и си гледаха работата голяма част от задръстванията по планинските проходи нямаше да ги има.