Last news in Fakti

13 Май, 2006 09:12 1 057 0

Harley-Davidson Duo-Glide

  • duo-glide-
  • harley-davidson-
  • harley-davidson duo-glide

Историята на модела Duo-Glide започва през 1922 година с появата на първия 1 200 - кубиков мотор с означение JD. През 1930 на тази база се конструира моделът VL. Той се различава от предшественика си най-вече с променената система за отвеждане на изгорелите газове, което едва ли може да се нарече феноменален скок. Още 11 години са необходими на Harley-Davidson, за да конструира двигателя Big Twin с горно разположение на клапаните. 1948-а е годината, в която производителите променят цилиндровата глава. Новата е изработена от специална сплав и е по-лека с близо 3.5 кг. Капакът на клапаните наподобява обърната тенджера. Това позволява на моторът да работи при по-нисък температурен режим. На агрегата се монтират хидравлични повдигачи на клапаните. Диаметърът и ходът на буталото остават както при по-старите двигатели - 87/101 мм.

1947-ма маркира дебюта на серията Glide, която не слиза от “мото-сцената” цели 20 години. Една година по-късно е премиерата на модела Hydra-Glide. Въпреки че се запазва твърдото задно окачване, предното е заменено с телескопично. За да компенсира тази малка новост Hydra запазва уникалното ръчно превключване на предавките до 1952 година. Duo-Glide е следващата логична стъпка на фирмата. Моделът се появява през 1958 година. Оборудването, което предлага този байк, е добре познато на големите европейски производители. В техническо отношение няма нищо ново. “ Расовият американец” е доста тромав и не обича много острите завои.При Duo-Glide задното окачване вече е с два амортисьора, откъдето идва и името му.

Хидравличната задна спирачка е друго нововъведение, с което конструкторите се надяват да овладеят голямата маса на Duo. Огромният бавнооборотен двигател е двуцилиндров, с въздушно охлаждане и един разпределителен вал. Работният му обем е 1 212 см3. Мощността на Duo е 54 к.с. Оборудван е с четиристепенна скоростна кутия. Спирачките са барабанни и на двете колела. Максималната скорост, която тромавата машина развива, е 128 км/ч. Към окомплектовката на новия модел Glide са прибавени двойни задни светлини. Всички детайли на двигателя са никелирани и демонстративно изложени на показ. Огромният клаксон и белият кант на гумите са задължителни за Duo. Това е класически мотоциклет за шосейна езда. През 50-те години на ХХ век с Duo-Glide е оборудвана цялата щатска магистрална полиция. Днес моделът Duo се счита за един от най-добрите класически супер мотори за всички времена.

Когато производството на модела спира през 1964, неговият наследник е орисан да стане следващата американска легенда. Новият мотоциклет е наречен вече Electra-Glide. Разликата във външния вид не е съществена. Фирмата се стреми да запази ретростила от 50-те години. В техническо отношение новост е електрическото запалване, от там идва и името на модела. Фирмата Harley-Davidson се стреми да не модернизира V-образния двуцилиндров двигател, също и да не осъвременява дизайна на мотоциклетите си, което е и основното достойнство на марката сред ретро любителите на двуколесни.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА