Автомобилът ВАЗ - Porsche 2103 е резултат от сътрудничеството между Porsche Engineering и АвтоВАЗ през 70-те години на миналия век. По-конкретно проектът е напълно готов през 1976 година.
Тогава германските конструктори предлагат на руснаците своето виждане за модернизация на Lada-та. Немските специалисти премахват всички хромирани елементи от екстериора, включително страничните лайстни и броните, като ги заменят с пластмасови, боядисани в цвета на купето.
Автомобилът изглежда значително по-модерно за времето си, но така и не се стига до серийното му производство. Причините са няколко, но основните са две. Първо, модернизацията на Porsche значително оскъпява Lada-та и второ, по същото време руснаците са готови със свой собствен проект ВАЗ-2106.
Сътрудничеството между двете компании обаче продължава и години по-късно Porsche помага на АвтоВАЗ при разработката на първата им кола с предно предаване - ВАЗ-2108 или позната още като Samara.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Чебурашка
Коментиран от #5, #10, #16, #33
10:31 19.04.2018
2 Фери
Коментиран от #4
10:36 19.04.2018
3 ksjsjsbdb
11:08 19.04.2018
4 ksjsjsbdb
До коментар #2 от "Фери":
Спорно е кой точно двигател настройват.Някои викат 8 кл на Самара, други викат че били започнали разработката на 16 кл.(който се появява с 2110)
Обаче и шасито барват малко.
Коментиран от #14
11:10 19.04.2018
5 ksjsjsbdb
До коментар #1 от "Чебурашка":
С какво е каруца бе умник?Какво по-добро са имали другите в бюджетния клас?
Коментиран от #19
11:13 19.04.2018
6 GTE
Коментиран от #9
12:04 19.04.2018
7 анонимен
Коментиран от #8, #17, #40, #41
12:20 19.04.2018
8 Random
До коментар #7 от "анонимен":
За в България не знам, ама за в Европа като цяло има статистика:Та,:
2014-1 602
2015-1 883
2016-3 681
2017-5 260
http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/lada/
12:28 19.04.2018
9 Random
До коментар #6 от "GTE":
Със 124 има над 800 разлики.Писна ми да ви обяснявам.
Накратко-
купе
двигател(нищо общо с италианския освен закръгленото число на кубатурата)
ск.кутия
окачване
малки промени по интериора.
То какво е останало от фиата?
Коментиран от #13
12:30 19.04.2018
10 мамо аз съм пилот
До коментар #1 от "Чебурашка":
такава омраза, а не виждам за какво. Това е кола, а не Сталин или Ленин в опаковка ала трансформърс, и за времето си ладата беше повече от приличен автомобил. Единствено ми е липсвала хидравликата. Дори и в момента това е единственото условие, което търся в автомобил- лек волан и нищо повече.13:03 19.04.2018
11 Алфа Ромео
13:46 19.04.2018
12 Алфа Ромео
13:48 19.04.2018
13 К.К.
До коментар #9 от "Random":
Разликата е една- едното е оригинал другото е лицензно копие постигнато със съдействието на много инженери командировани от Фиат в Русия за усвояване на производството.14:11 19.04.2018
14 Фери
До коментар #4 от "ksjsjsbdb":
Те не настройват а конструират двигателя. Чети и ще научиш.Коментиран от #18
14:22 19.04.2018
15 гост
16:53 19.04.2018
16 Гостът
До коментар #1 от "Чебурашка":
Искам да кажа на всички безхаберници че ладата нямаше конкуренция като цена качество. Беше по добра от доста западни таралясници за доста повече пари .И най важното за господата разбирачи- за нещо което не сте карали като ново и изобщо не давайте мнения !
Коментиран от #32
17:56 19.04.2018
17 Гостът
До коментар #7 от "анонимен":
А частите на каква цена са бе разбирател !Раждяса лада ли ? Ами раждясал опел ами ръждясал форд ами ръждясала очиларка ...а ?!!
Ама от идиоти !
18:02 19.04.2018
18 Random
До коментар #14 от "Фери":
Точно го настройват.Руснаците са имали готов двигател, обаче (понеже е нямало място и не са могли да ползват стария от 2101-7) е бил по-немощен и т.н. и така и така немците им били помогнали с шасито, що не и двигателя.
Коментиран от #30
19:05 19.04.2018
19 АУАУ
До коментар #5 от "ksjsjsbdb":
Какво имаха другите,ние не знаехме,защото тези каруци ни се налагха от СССР и нямахме избор.И на всичкото отгоре чакахме по 15 години.И пак бяха скъпи за повечето хора с 150 лева заплата.20:37 19.04.2018
20 Гост
20:47 19.04.2018
21 Шматка
21:01 19.04.2018
22 5555
Коментиран от #25
21:13 19.04.2018
23 Знаещ
21:15 19.04.2018
24 Asdfghjk
Коментиран от #26
22:26 19.04.2018
25 Алфа Ромео
До коментар #22 от "5555":
Сигурно се шегуваш че западняците са имали мерак да карат Лади вместо Кадет, Ескорт, Голф.22:32 19.04.2018
26 Алфа Ромео
До коментар #24 от "Asdfghjk":
Тогавашните Кадет, Ескорт и Голф примерно бяха много по-тихи при движение, с по-добро и стабилно пътно поведение и много по-икономични. Всеки има носталгия по миналото и младостта, но да бъдем реалисти все пак.22:41 19.04.2018
27 Жоро
00:10 20.04.2018
28 Жоро
00:15 20.04.2018
29 незнайко
10:15 20.04.2018
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 иван
16:37 20.04.2018
32 Гост
До коментар #16 от "Гостът":
И как ги сравни? След като западните "таралясници" не можеше да ги помиришеш даже, освен на някой курорт на морето! Ти просто имаше избор само из между няколко боклука от соцлагера,и Лада беше най малкия боклук измежду всички!Коментиран от #37
09:23 22.04.2018
33 БМВ фен
До коментар #1 от "Чебурашка":
Лека подробност!!!Пътищата в БГ са само за каруци!!!
Кой не е криел джанта,или не е пукал възглавница!!!
После на западняците колите не издържали и то на по 300000-км!!!
11:16 21.05.2018
34 БМВ фен
11:17 21.05.2018
35 Един
21:17 11.08.2018
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Ами
До коментар #32 от "Гост":
Няма как различен ценови клас порше е спорт много по скъпо. Освен ако не доработка за рали обаче само джантите и гумите. Са цена порше двигател турбо малко по евтино.00:48 22.10.2019
38 Пешо
10:07 19.03.2020
39 Пешо
10:08 19.03.2020
40 Георги Петров
До коментар #7 от "анонимен":
Виждал съм преди години,но произведена за Германия и съответно купена от там.11:06 29.03.2020
41 Георги Петров
До коментар #7 от "анонимен":
Виждал съм преди години,но произведена за Германия и съответно купена от там.11:07 29.03.2020