Ако сте собственик на хибридна Toyota от първото поколение, не бързайте да я продавате. Цените на оригиналните Prius-и скоро ще тръгнат нагоре, тъй като моделът има колекционерски потенциал, казва известният автомобилен ентусиаст и собственик на една от най-ценните сбирки от класически коли Джей Лено в интервю за Business Insider.
Toyota представи първата генерация на бензин-електрическия Prius през 1997-а. Три години по-късно започва износът му за Щатите. Хибридът има 1.5-литров двигател с мощност 70 к.с., работещ по цикъла на Аткинсън. Съчетан е с електромотор с 44 к.с., захранван от 274-волтова никел-металхидридна батерия.
При представянето на Prius в Щатите Американската агенция за опазване на околната среда (EPA) измерва среден разход от 48 мили/галон (4.9 л/100 км). С промяната на методиката през 2008 г. този показател се влошава до 41 мили/галон (5.7 л/100 км), но въпреки това си остава впечатляващ.
Не конструкцията и икономичността обаче карат Джей Лено да смята, че Prius ще се превърне в колекционерска ценност. "Това е колата, в която израсна цяло поколение. С нея ходеха на абитуриентски балове. С нея татковците водеха децата на сладолед в неделя. Тази кола ще колекционира следващото поколение. Тя е колкото кола, толкова и спомен", смята бившият телевизионен водещ.
Според Лено електрическите коли от последните две десетилетия със сигурност ще поскъпват тепърва. Той илюстрира твърдението с оферта от $440 000, която някакъв човек му отправил за един от електромобилите в колекцията му.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Japan
Коментиран от #2, #4, #10
13:05 01.05.2018
2 Random
До коментар #1 от "Japan":
Че за какво им е да произвеждат боклуци?Коментиран от #3, #9
13:29 01.05.2018
3 гост
До коментар #2 от "Random":
Ами за да не ги поръчват сега на други да ги произвеждат , примерно !! За начало ВАГ догодина ще трябва да решат на кого да поръчат 350 000 електромобила за Китай , щото за една година посмъртно не могат направи даже 3500 , та камо ли 350 000 !!! А само четири години след това трябва вече да са 700 000 ГОДИШНО !!!! Как ти се вижда , предстои веселба , а ??!!Коментиран от #7
15:46 01.05.2018
4 Японеца
До коментар #1 от "Japan":
Прехвалените германци тогава имаха бенве Е39 и мерцедес очиларка.Скъпи и трошливи бОклуци.
ФолЦваген, Нафта.
Коментиран от #8
18:13 01.05.2018
5 анонимен
Коментиран от #6, #12
18:34 01.05.2018
6 Зорлем
До коментар #5 от "анонимен":
Нали го пробваха това. Не помня точно, а и ме мързи да търся, ама май почнаха с 5% био дизел към нормалния и плановете бяха постепенно да стане нам-си-колко % ама нещо работата се разпърдя.21:31 01.05.2018
7 Зорлем
До коментар #3 от "гост":
Само пропусна да отбележиш, че всичко това са АДМИНИСТРАТИВНИ ограничения и изисквания, т.е. нямат нищо общо с техническите и икономическите предимства и недостатъци на едната или другата технология.Общо взето нещо като изстъпленията с фреоните по хладилниците/климатиците (че и дезодорантите?!?!) или "енергоспестяващите" крушки.
Коментиран от #11
21:34 01.05.2018
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 профан
До коментар #2 от "Random":
току що нарече всички хибриди, включително и немските боклуци :)10:05 02.05.2018
10 гост
До коментар #1 от "Japan":
Немците тогава са се радвали на огромните продажби на ТДИ, които днес тровят нас с канцерогени. Около нас хората дават на драго сърце 10-12х.лв за мерцедес е класа, ауди а6 тди - окастрени, изрязани и пушещи, а никой не си купува дачия сандеро с евро 6. Такова е мисленето. Докато това не се промени, няма да се променят и цифрите на старите дизели, само раковите заболявания ще продължават да растат. Вече 2/3 от автопарка е дизел, но само тези, които си имат работа в онкоцентър виждат, че вече е препълнено там и то с млади хора. Замислете се какво причинявате на околните за 2-3лв спестени от разход на гориво за 100км.11:15 02.05.2018
11 гост
До коментар #7 от "Зорлем":
Естествено , че ще има административни мерки , за какво иначе е тая държава ??!! Да ти припомня ли досега какво щеше да е без такива ? За начало още щяхме да дишаме ОЛОВО от оловния бензин , дизелите щяха да си пишат като Беларуси , а разхода поне по три и въобще газовите камери ряпа да ядат !!! Да ти припомня ли колко мастити учени и университети доказваха години наред , че цигарите били полезни , а оловния бензин , безвреден !!!! По-скоро проблема е , че мерките са много меки и им се оставят цели 10-15 години да изхвърлят окончателно кюмбетата !!Коментиран от #13, #14
08:32 03.05.2018
12 гост
До коментар #5 от "анонимен":
Остава да обясниш откъде ще се появи тоя "чист" биодизел в количество 100 000 000 барела НА ДЕН !!!!!!!!!! ВСЕКИ ДЕН !!!!!! Обработваемата земя на планетата я остави , ама и планините да изравниш и океаните да пресушиш , силно се съмнявам да произведеш толкова !! За твое сведение петрола дето се кълнете в него , планетата го е складирала МИЛИОНИ години , ама много милиони , а хората го изсмукаха за има-няма 200 !!!!! И накрая не разбрах , ти от слънчева светлина ли ще се захранваш и на безводен режим ли ще минеш или най-добре да се изнесем на Марс , че да не пречим за "дизеловото" производство , а ??!!08:46 03.05.2018
13 гост
До коментар #11 от "гост":
Изхвърляне на тип двигател, който се вгражда в 45% от колите няма как да стане. Но, може да се стимулира намаляване на потреблението както стана с евронормите и локалните забрани. За две години търсенето на дизел в Европа спадна от 55% на 45% и тенденцията е за още понижаване. Само у нас от за същия този период процентите от 50% се вдигнаха на 75%. Незнайно защо българите не разбират, че това им носи много негативи на тях и на техните близки. Само те не разбират, че колкото по-високо налягане има в горивната камера, толкова повече канцерогени се отделят. За разлика от един изряден дизел с катализатор, егр и дпф, у нас малцина се лишават от удоволствието да ги изрежат и в сервизите ги съветват да правят това, за да нямали проблеми с двигателя. Е да, нямаш проблем, но съседа ти като диша твоето обгазаване и следващата година ще се чуди, защо е раково-болен, а той се хранел здравословно. Държавата насърчава употребата на стари, мръсни и тровещи коли, няма каквато и да е визия и политика за бъдещето, няма никакви планове за данъчни реформи и облекчения или поне да изкопира европейските добри практики, няма никаква просветителна и разяснителна дейност.09:31 03.05.2018
14 Зорлем
До коментар #11 от "гост":
Сега остава да обясниш и как определяш кои точно "мастити учени и университети" са правилните "мастити учени и университети", чието мнение приемаме за меродавно, и цена няма да имаш. Не за друго, а защото и едните и другите все са мастити, нали?И тъй като дори и Нобеловият комитет например имат странни присъждания, от които ги хваща срам 10-20 години по-късно, така че човек трябва да е внимателен с клеймосването и анатемосването.
09:41 03.05.2018
15 гад
11:46 03.05.2018