Скоростта за движение по-магистралите в България се увеличава от с 10 км/ч. Това обаче се отнася само за новите отсечки от аутобаните в страната ни, където според депутатите настилката позволява тази скорост.
В ожесточената дискусия по промените в Закона за пътищата, които бяха одобрени на първо четене обаче, никой не повдигна въпроса: Дали масово използваните автомобили "втора ръка" са годни безопасно да се движат с тази скорост.
На всеки е известно, че след като ограничението е 140 км/ч. болшинството от водачите без проблем ще си позволяват скорости от поне 150 км/ч. Всъщност радарите на КАТ винаги се настройват с 10 км/ч. отгоре. Това е така, защото се знае, че скоростомерите на много от автомобилите дават отклонения.
Една интересна статистика, над която депутатите трябва сериозно да се замислят преди да приемат промените на второ четене, изнесе Иван Иванов от ДСБ. Според нея повишаването на скоростта с 10 км/ч, повишава катастрофите с 20%, а смъртните случаи с 30%. Тук обаче едва ли се отчита техническото състояние на родния ни автопарк, което както е известно по надеждност е доста под средните нива за Европа.
Много по-смислено е решението на новите аутобани да не бъдат поставяни билбордове. С новите промени стана ясно и значението на термина "скоростен път". Той ще представлява магистрала, но без аварийна лента. Там ограничението ще е 120 км/ч.
Още преди промените да са приети на второ четене, решихме да ви попитаме:
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ML 320 CDI
18:47 24.04.2012
2 318 is
Коментиран от #24
18:48 24.04.2012
3 Калоян
18:50 24.04.2012
4 FMC
Коментиран от #39
18:51 24.04.2012
5 R & B BG
18:53 24.04.2012
6 михаел шумахер е №1
18:59 24.04.2012
7 GTI
19:07 24.04.2012
8 ML 320 CDI
19:07 24.04.2012
9 458
19:29 24.04.2012
10 милионерче
19:43 24.04.2012
11 тони
Коментиран от #18
20:08 24.04.2012
12 Ганьо Балкански
20:38 24.04.2012
13 FMC
20:55 24.04.2012
14 FMC
20:58 24.04.2012
15 ВИП АМГ
20:58 24.04.2012
16 бавареца
20:58 24.04.2012
17 FMC
Коментиран от #19
21:24 24.04.2012
18 Петър
До коментар #11 от "тони":
@11 Ти май още нямаш книжка, а? Само си се возил при тати? Не виждам какъв е проблема, който ти описваш. Прибираш се вдясно, онзи дето бърза я мачка излита и преди да си настигнал предния се изнасяш пак в ляво. Пък и дори едно ускорение от 90 до 120-130 дето ти е достатъчно да се включиш в движението не е толкова трудно, да не казвам никак. Все едно на междуградски път с по 1 лента в посока да не изпреварваш, защото някой бунак е пуснал коли да се движат насреща ти.@12 Ама ти ходи ника, който си си избраал. Как виждаш да задължат хората да карат със 130 точно??? Представи си ТИР със 130, да оставим настрана колко гори, какви загуби ще понесат превозвачите, знаеш ли как се спира това нещо? Или пък някоя по-неопитна жена, или някой възрастен човек, наложило им се е нещо да се качат на магистралата, и какво, лепят 130, защото на Ганьо му е скимнало така. Това, че ограничението е 130, не означава, че ще караш със 140 и ще имаш царски път, или е минимална, освен и максимална скорост. Случвало ми се е да пътувам надалеч, 220 километра, 180 са ми по магистрала, не бързам за никъде. Гледам си разходомера. А там пише доста интересни работи да ти кажа: 95 км/ч - 4,5л/100, 130 км/ч - 6,5 км/ч, 145 км/ч - 7,5 до 8 л/100. Мислиш ли, че при положение, че не бързам за никъде, аз ще си дигна разхода с 3 литра, за да им е удобно на ей такива като тебе?
Нека ги дигнат ограниченията, 10 км/ч не е толкова много, ама да оправят магистралите с тия пари, които събират от глоби от камерите. И без това ни дуварят яко вече, поне да има защо. Тези, които са карали по Тракия няма как да не са забелязали, как минавайки покрай отбивката за Панагюрище все едно влизаш в Бомбенстан, магистрала пък колата се тресе мощно.
Коментиран от #21
22:22 24.04.2012
19 Ганьо Балкански
До коментар #17 от "FMC":
@17 FMC очевидно не си особено интелигентен! Иди покарай в австрийска или Унгарска или Немска магистрала и ще видиш какво значи движение на целия трафик както е натоварен със скорост около 140км/ч! няма големи разлики в скоростта на движещите се и разминаващите се един с друг автомобили, много по-безопасно е да изпревариш движещия се с 15км/ч по-ниска скорост отколкото да караш със 130 и да се разминаваш с леки коли които се тътрят с 90 на магистралата. ТИР-овете са опасни най-вече заради заспиването на шофьорите им. Иначе се виждат отдалече и е ясно че карат със 90-100. Кофти е като се изпреварват, но поне се виждат и немогат да изпреварят рязко! Ако ти си негоден за шофьор и не можеш да се движиш в трафик, хвърляй си книжката и хващай влака! които нямат пари да си поддържат колата във вид които да може да се справи с магистралната скорост по-добре да се вози с влака! Аз лично съм ЗА, гражданската отговорност да стане 2000 лв за да може да се отсеят хората които дават повече пари за колата си отколкото за детето си. Като нямаш пара не караш кола, така трябва да стане! Сега всеки с 500 лв заплатка е дръпнал кредитче за Гоуфче което се купува лесно и после не иска никаква поддръжка, щото може и счупено да се движи...МИНИМУМ 120 за лек автомобил на магистралата и камери за следене на средна скорост.
Коментиран от #20, #22, #31
22:28 24.04.2012
20 хулигана
До коментар #19 от "Ганьо Балкански":
@19 Абе бай ганю тили ще кажеш на хората дали ще хващат реиса, за какъв се мислиш ти,такива като тебе ли ще дадат акъл на хората ще карам както си искам има си закон22:48 24.04.2012
21 Ганьо Балкански
До коментар #18 от "Петър":
@18 За такива като тебе които карат с разходомера ти казах да хващаш влака! Там направо без пари ти излиза! Като нямаш пари не карай! Заради твоя разход някой по-заспал така ще те нацепи отзад, че ще си занесеш целия разход който си спестил в подземния сандък! Не се оправдавайте с ТИР-овете, които се търтрят по магистралата защото немат 2 лева в джоба, но иначе са яхнали таралясника. ВЛАК, АВТОБУС, КОРАБ, ПЛАТНОХОДКА, все видове транспорт които можеш да позлваш и да се движиш на "тънко". Когато съм бил като тебе съм се возил на автобуса и не съм пречел на никого да се възползва от възможностите на автомобила си и на максималната скорост която са му дали от държавата. За които се докосват до лявата лента с ЛЕК автомобил със скорост 100 км/ч желая ГРАЖДАНСКАТА ДА СТАНЕ 2000 ЛВ!!!! за да ти видя разходомера тогава колко ще ти покаже!22:52 24.04.2012
22 хулигана
До коментар #19 от "Ганьо Балкански":
@19 Още не сам виждал задръстена магистрала в издуханата БГ даржава за какви нерви говориш карай си в лявото платно с 160 плащал 500лв данък ти какъв си бе аз плащам 1000лвКоментиран от #25
22:53 24.04.2012
23 Ганьо Балкански
Знам, че икономическото положение е тежко и всеки иска да спести от нещо, но не трябва да се пести от сигурността на себе си и другите шофьори!
Аз не съм се напънал да искам да карам с повече от разрешеното! Аз искам да мога да карам с разрешеното и такива недоразумения които нямат място на магистралата да си хващат другите извънградски пътища на които спокойно да се движат с 90!
Коментиран от #35, #36
23:03 24.04.2012
24 Kobester
До коментар #2 от "318 is":
@2 Кой го интересува твоето бмв?@1Така е. 100 в града е много, 80.
@5 Нормално
@8 Това е добър вариант, но ако стане некоя катастрофа, все ще се намери някой да опищи света.
@11 За това - "Минимална ЗАДЪЛЖИТЕЛНА скорост на магистрала" 90 и всичко се оправя ;)
@15 Много си прав
23:09 24.04.2012
25 Ганьо Балкански
До коментар #22 от "хулигана":
@22 Плащай ако искаш и 10 000! Точно това е проблема, ЧЕ БЪЛГАРИНА най-добре знае как да си кара!!! И точно има си закон който ако си чел, трябва да ти стане ясно, че можеш да изпреварваш САМО ако не застрашаваш сигурността на другите шофьори! Но това е известно на точно никой. На пътя има правилник който е хубаво да четеш преди да си купиш книжката безценна! И незнам за кви 160 ми говориш като аз толкова вдигам само като изпреварвам за да мога да се отдалеча по-бързо за да не го отнеса заради негодното шофиране.23:10 24.04.2012
26 Ганьо Балкански
ДВИЖЕНИЕ ПО АВТОМАГИСТРАЛА
Чл. 97. При движение по автомагистрала се използва най-дясната свободна лента, ако не са въведени други специални условия чрез съответни пътни знаци, маркировка и сигнал.
(1) Водач, който ще предприеме излреварване, е длъжен:
1. преди да подаде сигнал, да се убеди, че не го изпреварва друго пътно превозно средство и че движещото се след него пътно превозно средство или това, което ще изпреварва, не е подало сигнал за изменение на посоката си на движение наляво;
2. след като е подал сигнал, да се убеди, че има видимост, свободен път на разстояние, достатъчно за изпреварване, и че може да заеме място в пътната лента пред изпреварваното пътно превозни средство, без да го принуждава да намалява скоростта или да изменя посоката на движение.
Да припомня малка част от правилника на които твърдят, че ще си карат както си искат! Не, ще карате както ви е разрешено!
Ааа и за да съм сигурен, че съм разбран добре ще допълня, че няма нищо против да се движиш със 90 на магистралата като ти е икономично, но не влизай в ЛЯВАТА лента където не ти е мястото!
Коментиран от #27
23:19 24.04.2012
27 случаен
До коментар #26 от "Ганьо Балкански":
@26 Прав си колега но отиди го разкажи на с някакви изгнили 25г коли които се влачат по магистралата с 80км в час,те и подръжка не правят на колите си но карат.23:24 24.04.2012
28 петър василев
Коментиран от #29
23:31 24.04.2012
29 Ганьо Балкански
До коментар #28 от "петър василев":
@28 Айде бегай па ти!Няма злоба и комплекси! Има Правилно и неправилно шофиране. В Германия има в стотици пъти повече автомобили, карат много по-бързо от нас и въпреки това имат много по-малко в ПРОЦЕНТНО отношение пътни инциденти и смъртни случаи от нас. Щото ние си караме както си искаме и както си знаем. Никой неможе да каже на НАС как да караме и да не пречим. Защото ако направим мръсно на ВУте дето се е "Залетял" със 130км/ч по лявата лента и вземем та му се изпречим на пътя - ще се приберем вкъщи доволни и спокойни, че сме прееа.али все пак някой днес!
УСпех желая на всички които карат по правилника и не пречат на тези които искат да се движат със разрешената им скорост!
За тези които си карат както си знаят, пожелавам яки майки, за да държат на всичко това което се говори за тях по магистралите и пътищата!
23:43 24.04.2012
30 Холандеца дето лети
23:48 24.04.2012
31 Николай Тодоров
До коментар #19 от "Ганьо Балкански":
@19 Ганьо не мога да се съглася с теб, защото 90% от хората в китната ни родина карат стари таралясници.Следвайки логиката ти най-добре да ги пратим по дяволите за да могат шепа мутряги и богаташчета да си карат скъпите кочини със 200, така ли?Вярно че това е българската логика и все пак, по-редно е друго, да се научим да сме по-социални и отговорни към околната среда, според мен намаляването на ограничението ще спести доста вредни емисии и гориво и ще повиши безопасността, защото всички знаем че основните виновници за тежките катастрофи са или разни г.зета със скъпи и мощни коли , които са си повярвали, че са Сена и Шумахер взети заедно.Като се има предвид че цените на горивата ще растат в бъдещето не виждам логика и здрав разум в това решение, цяла Европа ще ни се смее, още нямаме 1 цяла магистрала , но за сметка на това има на 5 места по нея различни ограничения , защото е като лунен пейзаж!Коментиран от #32
00:07 25.04.2012
32 Ганьо Балкански
До коментар #31 от "Николай Тодоров":
@31 ОК няма проблеми, следвайки пък твоята логика да направят ограничението пък 30 км/ч за да може и каручките да се включат защото все пак трябва да сме социални? А защо понеже сме социални не направим и някоя друга пешеходна пътека на магистралата за да си пресичат козичките все пак? И немога да разбера къде съм споменавал друго освен 130 като скорост, та ми споменавате все 200?? Никъде в 20-те тома писания които написах тая вечер не съм писал, че искам да си карам с 200 или одобрявам увеличението на скоростта на 140. Аз искам само да карам със 130 без да ми се налага да спирам с 90 за6тото някой охлюв не си е на мястото и не може да прецени как да изпревари така, че да не пречи на другите. А за вредните емисии... автомобила отделя много вредни емисии и гори повече когато ускорява, а не когато се движи с постоянна скорост. Постоянните спирания и ускорявания на магистралата увеличават разхода и съответно врените емисии! Както ако в големите градове имаше работещи зелени вълни, отделянето на вредни емисии ще е в пъти по-малко! И си прав за катастрофите с г.зетата и Фитипалдитата, но те са неизбежен случай и по-добре им направи път да се избият далеч от тебе отколкото да им се изпречиш и да те пометат. Докато хората не започнат да се пазят сами, няма кой да ги опази. Джигити на пътя винаги ще има, но въпроса е да са малък процент, а не всички. И не смятам, че като се придвижвам предимно във лявата лента със 130 съм от джигитите, а предвид финансовото ми00:47 25.04.2012
33 Виктор Георгиев
01:08 25.04.2012
34 VR4 TT
01:27 25.04.2012
35 Петър
До коментар #23 от "Ганьо Балкански":
@23 Ти карал ли си по магистралите ни скоро, да видиш какво е положението? Масово вече се кара със 100, хората не могат да си позволят много повече. Ако реша, че ще пестя по магистралата, ще го правя там. Виж вече е друго дали хората ускоряват поне като изпреварват, за да не създават сложни пътни положения. А за гумите и колата ми... гумите са 2012 купени нови, колата 2006 нова, без да си говорим дали си я поддържам или не, моя си работа. Но да ми казва Ганьо да бързам без причина няма да стане. Хората по цял свят се чудят как да намалят скоростта, не че ми харесва, но е така. В Германия се носеше слух, че мислят да сложат ограничение само за да намалят разхода на колите. Интересно ми е, ако имаше малко по-малко пари, дали щеше да движиш с автобус или влак? Май не, нали?Коментиран от #40
01:32 25.04.2012
36 Виктор Георгиев
До коментар #23 от "Ганьо Балкански":
@23 ами да ти построим една магистрала само за теб ако искаш !?01:39 25.04.2012
37 ОБИКНОВЕН БЪЛГАРСКИ ШОФЬОР
03:46 25.04.2012
38 Carlos
Петъре, кога си карал последно на магистрала ? Лично аз последно карах преди 2 седмици и ми направи впечатление, че масово народа НЕ КАРА със 100, а с доста повече ! Карам си аз със 140 и гледам в огледалото как една над 20 годишна Джета ме изпреварва 0_о Да не говорим, че имаше коли след които карах с над 170 и не можех да ги стигна, а не бяха нито чисто нови мерцедеси, аудита или бмв-та ! ;) Явно скоро не си карал...
09:02 25.04.2012
39 борисоввввввв борислав
До коментар #4 от "FMC":
@4 мойто момче скоростния път е с 2 ленти в едната посока така,че такива измислени сценарии ги прекрати веднага09:03 25.04.2012
40 Ганьо Балкански
До коментар #35 от "Петър":
@35 Когато нямах възможност да карам автомобил съм се движил САМО с автобус и влак и не съм пречел на тия които имат тая възможност да си карат колите! Писах го вече, прочети преди да ми приписваш неща които не съм казвал. Ако колата ми издъхва на магистралата и изпреварвайки преча на движещите се пак с разрешена скорост значи нещо не е в ред във мен и моето шофиране! Аз поне бих се сетил веднага, за разлика в пишещите тука.Евала ти за дето се похвали за колата и гумите :) Сега сигурно си горд, че всички ще ти завиждаме :)
И не бързай! Карай си просто нормално! С колкото е разрешено.
@36 Да ако може една за мен и другите които се движат нормално. Даже ако може да са платени като в Сърбия най-добре ще е. Тогава още повече ще спестявате като карате по страничните пътища(Вие които не бързате!)
09:10 25.04.2012
41 Ганьо Балкански
Клошарите на пътя - на влака!
Тези които искат да икономисат гориво и да си карат спокойно с ниска скорост - по-ивзънградските пътища или зад камиончетата на магистралата без да изпреварват с 90км/ч!
Щом има места на които е разрешено да карам с 130, ще карам с толкова и ще пропускам тези които искат да карат по-бързо. А който(със лека кола) ми се завре пред мен с 90 и ме накара да скачам на спирачките ще го освиркам, напсувам или при възможност ще го шамаросам и така ще си я караме по стар български обичай без и грам да се приближаваме до европейския манталитет на шофиране... защото просто така си обичаме.
Коментиран от #42
09:31 25.04.2012
42 Kobester
До коментар #41 от "Ганьо Балкански":
@41 Евала за това изказване (bow)09:45 25.04.2012
43 петър василев
Коментиран от #45
11:33 25.04.2012
44 Васил
11:55 25.04.2012
45 Ганьо Балкански
До коментар #43 от "петър василев":
@43 Поне си знам мястото! И напротив всичко се знае, когато те мързи да гледаш и по цял ден висиш по кафетата и кръчмите и се оплакваш, че си беден и неможеш да се движиш като другите със нормална скорост, не ме обвинявай мен в това! Не съм ти виновен, че НЕМОЖЕШ и, че си негоден! Можеш да си мрънкаш глупостите колкото искаш, света се движи от работливите а не от мързелите като теб. А работливите нямат време да те чакат да се накумиш на пътя! Така, че не ми обяснявай за нещата от живота.11:59 25.04.2012
46 FMC
Коментиран от #48
16:11 25.04.2012
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Ганьо Балкански
До коментар #46 от "FMC":
@46 Aбе ... , ти не разбираш ли, че аз не изпреварвам! аз карам само в лявата лента и се местя в дясната за да пропусна тези които са решили да карат по-бързо от ограничението. И карам в лявата лента защото в дясната е невъзможно да се кара с повече от 100 заради които се влачат. Като се изпреварват ТИР-овете си ги чакаш, те няма как да изпреварят по-бързо. Но с Гоуф който едвам се движи, но пък и е решил да го кара икономично с 80 в най-лявата лента ако искаш и роман ми напиши тука, няма да ме обедиш, че е в правото си.Аз не изпреварвам такива каращи със 130! Аз карам с толкова! Но карам с толкова и на баир и на спускане и на квото искаш. Няма как да застраша или да натискам някой който кара със 130 пред мен! Има си нормална дистанция за това и така. НИкога досега не съм се лепил на който и да е пред мен и да го натискам да се маха от пътя. Винаги съм изчаквал. Но тиквите на които им личи, че не се усещат, че не са където трябва винаги ще ме изнервят.
За какви изпреварвания ми говориш на магистралата със 120-130 105 немога да те разбера...карай си там дъргела със 100 в дясната лента или некаде в нивата и не ми се пречкай в лявата и това е. Нито ще те изпреварвам нито нищо, само ще те подминавам. А това, че винаги ще има ситуации в които ще се спира е ясно, затова са спирачките. Но такива като тебе докато не разберат, че трябва да карат където им е мястото според скоростта с която могат да се движат - винаги ще създават положения
Коментиран от #49
18:51 25.04.2012
49 Киро
До коментар #48 от "Ганьо Балкански":
@48 Внимавай какво пишеш бе,с гоуф бил абе ти какво караш кажи да видим аз карам голф 6 1.4 160 коня за вас ако голф означава голф 2 или 3 които се влачат грешишКоментиран от #50, #51, #55
19:58 25.04.2012
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 FMC
21:20 25.04.2012
54 Human
23:54 25.04.2012
55 ВИП АМГ
До коментар #49 от "Киро":
@49 ako shte golfa da e 9 pak si e klozet.23:59 25.04.2012
56 до ФМЦ
21:38 26.04.2012
57 Prelude
21:42 26.04.2012
58 JulioS
А може би целта е да сме сигурни че некой клозет като се шибне некъде нема да има оцелели... И няма да е нарушил закона...
10:42 27.04.2012
59 FMC
16:07 27.04.2012
60 конса
09:46 28.04.2012
61 GolfaForevar
14:54 29.04.2012
62 Кирил Червенков
22:12 29.04.2012
63 slavi
15:16 30.04.2012
64 marto
18:13 02.05.2012