24 Април, 2012 18:29 9 166 64

Със 140 км/ч по БГ магистралите. Да или Не?

  • ограничение на скоростта-
  • магистрала-
  • магистрали

 

Скоростта за движение по-магистралите в България се увеличава от с 10 км/ч. Това обаче се отнася само за новите отсечки от аутобаните в страната ни, където според депутатите настилката позволява тази скорост.
 
В ожесточената дискусия по промените в Закона за пътищата, които бяха одобрени на първо четене обаче, никой не повдигна въпроса: Дали масово използваните автомобили "втора ръка" са годни безопасно да се движат с тази скорост.
 
На всеки е известно, че след като ограничението е 140 км/ч. болшинството от водачите без проблем ще си позволяват скорости от поне 150 км/ч. Всъщност радарите на КАТ винаги се настройват с 10 км/ч. отгоре. Това е така, защото се знае, че скоростомерите на много от автомобилите дават отклонения.
 
Една интересна статистика, над която депутатите трябва сериозно да се замислят преди да приемат промените на второ четене, изнесе Иван Иванов от ДСБ. Според нея повишаването на скоростта с 10 км/ч, повишава катастрофите с 20%, а смъртните случаи с 30%. Тук обаче едва ли се отчита техническото състояние на родния ни автопарк, което както е известно по надеждност е доста под средните нива за Европа.
 
Много по-смислено е решението на новите аутобани да не бъдат поставяни билбордове. С новите промени стана ясно и значението на термина "скоростен път". Той ще представлява магистрала, но без аварийна лента. Там ограничението ще е 120 км/ч.

Още преди промените да са приети на второ четене, решихме да ви попитаме:

 
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ML 320 CDI

    4 11 Отговор
    ТРЯБВА НЕ 140 КМ/Ч А 140 МИЛИ,ЗАЩОТО КОЙ КАРА СЪС 130-140 НА МАГИСТРАЛАТА-НИКОЙ.140 КМ/Ч ТРЯБВА ДА НАПРАВЯТ ЗА ИЗВЪН ГРАДСКО И 100 КМ/Ч ЗА ГРАДСКО !!!!!
  • 2 318 is

    4 8 Отговор
    Ами моето бмв от 2000г при тази скорост гори повечко бензин,при 100-120 по икономично е.Според мен трябва да е 120км в час.

    Коментиран от #24

  • 3 Калоян

    12 2 Отговор
    Ти меко казано си луд. 80% от колите в БГ са смъртно опасни при скорости над 100 км. Ти може и хубава кола да караш, ама някой галфон с голф 3 правен от кварталния майстор и на 20 години така може да ти обърка спатиите... Не ти го пожелавам, но се замисли и не само ти.
  • 4 FMC

    3 3 Отговор
    Отзад напред. Тия 120 км/ч са много за така наречените "скоростни пътища". По-реално би било едно ограничение от 100 км/ч. Ще се аргументирам защо. Такъв път по проект би трявбало да има от Русе към Търново. Както е известно, това е един от най-натоварени откъм тежкотоварни автомобили участък. Това означава, че голяма част от тях ще си карат със 80-90 максимум. Всеки знае, какво се случва, ако някой е решил да пести бензин със 100 км/ч и застигне TIR движещ се с 80-90. Тръгва да го изпреварва и в тоя момент налита някой джигит със 130, защото както се казва и в тая статия, никой няма да го спре за 10 км/ч отгоре. Няма аварийна лента, няма къде да отбие и тежкотоварния камион дори да иска това. За мен тия 120 км/ч са глупост на тоя етап, когато заплатите ни са ниски, а всяка капка бензин ценна. От друга страна е хубаво човек да знае, че на магистрала може да кара и със 140 км/ч ако е необходимо. Лично аз доста често карам под ограниченията за максимална скорост, а гледам, че има и доста такива като мен, дето масово се движат със 100 км/ч Аз понякога дори си карам с 90, като не бързам за никъде. Просто ако се налага, ползвам и аварийната, макар да е забранено това. Не мисля, че всички масово ще хукнат да карат със 150. Ами то това е граничната скорост за повечето морги, а и не само морги карани тук. Не ми се мисли с тоя 20 годишен автопарк, как ще я караме със 150 и никой няма дори забележка да ни прави! Ако паркът ни е нов, както германския примерно, нямам нищо против и 150 ограничение да сложат, стига човек да знае, че ABS-ът му е ABS, ESP-то му е ESP и системата за поддържане на лентата, и радара за следене на скоростта са си на място. Иначе не става. Не може да пуснеш някой с Лада петица със 140, колкото е максималната скорост на тая машина! Не може да пуснеш и някой изяден от ръждата 20 годишен автомобил с изтрит грайфер по гумите втора употреба със 150! Тук трябва да има някакво разграничение. Ако ще това да е по годините, на която е колата по талон. Едно 12 години е смислена граница!Пък нека всеки си прави сметката като го спрат, колко годишна е колата му. Някой ще каже, че това не е коректно, но в общия случай е напълно в резона на нещата. Все пак правителство и парламент трябва по някакъв начин да помогнат за обновяване на тоя автопарк, та ако ще и със 7-8 годишни автомобили. Стига са ни лъгали с тия 10 годишни ковчези на колела в незнайно техническо състояние и изминати километри!

    Коментиран от #39

  • 5 R & B BG

    4 10 Отговор
    със 140 карам градско в булевардите,а в магистралата залепям 200 ако имам настроение и 240-260 правя с хубава музика.Извън градско от 160 надолу не падам.
  • 6 михаел шумахер е №1

    3 2 Отговор
    най-добре да караш с 90-110 по икономично е. умната караи внимателно.успех
  • 7 GTI

    2 2 Отговор
    Нашите 20г технически амортизирани коли трудно ще подържат тази скораст.За България тази скорост е опасна.
  • 8 ML 320 CDI

    3 5 Отговор
    направо трябва както в германия без ограничение.с колко си искаш с толкова си караш ако ще и с 500
  • 9 458

    3 2 Отговор
    Който има кола кара със 140 км/ч. Който няма си преценява с колко е безопасно. Били амортизирани колите. Кой е казал, че всички трябва да се напнат да карат със 140..
  • 10 милионерче

    3 3 Отговор
    Ще карам със 160, а в града със 80-90.
  • 11 тони

    3 0 Отговор
    до номер 4. колега прав си като цяло но има един момент които не знам дали осъзнаваш. ти и другите които карат с по 90 - 100 на магистралата създавате един доста интересен проблем.кара баща ми ми в лява лента с 130. настига го някой с голяма скорост и той съответно се прибира в дясна лента където набивам спирачки щото се влачат с 90 което е ограничението за извънградски път а не магистрала. а сега ми кажи как да се върне в лява лента спокойно??? не знам какво може да се направи, защото нито тя в дясна лента карат, нито тия които те настигат карат нормално. не казвам че трябва да се кара задължително с 130 защото си е вярно че за някои коли ще е опасно. но се смятам за правилно да има 2 ленти и разликата в скоростта им да е 60. а да не говорим че това нащо не е магистрала и има участъци които ме е страх да карам с 120 по тях. абе няма оправяне. на някой му е хрумнала тази идея или за да изцинира "вижте ме мисля за народа" или му е писнало да го глобяват и си вика дай да вдигна лимита

    Коментиран от #18

  • 12 Ганьо Балкански

    4 0 Отговор
    Ако поставят минимална скорост на магистрала ще постигнат по-голям успех! Влаченето на лек автомобил със 90-100 на магистралата е по опасно за трафика и околните автомобили отколкото всички автомобили да се движат със 150! На който автомобила му неможе да изкачи баира на магистралата с повече от 100, да хваща рейса!!! Не сме длъжни тия които си поддържаме автомобилите плащаме по 500 лв данъци за тях да си губиме времето и нервите и да застрашаваме живота си като караме редом с хора които са попаднали на неправилното за техните автомобили място - магистралката! 130 е перфектна скорост, само ако няма кой да те кара да заореш на спирачките до 80-90-100 през 5 минути! Това е опасното.
  • 13 FMC

    2 1 Отговор
    @Тони, нали и аз говоря за разликата в скоростите? Как на двулентов път, дето някои TIR-ове имат ограничение на скоростта, ще става подобно придвижване със 120 км/ч? Длъжен ли съм и аз да карам с тая неикономична скорост? Ами аз искам да карам с 80-90, щото портфейла ми е празен :) Освен това, застигнат ли се два ТИА-а, става мазало единия като тръгне да изпреварва. А за магистралата казах. ПОНЯКОГА карам със 90-100, но само за да видя, колко гориво ще спестя. Бъдете сигурни, че осъзнавам бавната си скорост и когато се наложи, се дърпам в аварийната! Иначе си пускам темпомата на 120-130 и така. Пак някой ме настига и аз настигам по-бавни, но човек трябва да си прави преценка отдалече. 140 км/ч ако става въпрос, е нормална за мен и на първокласен път. Все пак колата ми обикновено е на възраст от няколко месеца докъм 5 години :) Това не отрича и НОРМАЛНОТО каране! Ганьо Балкански, замисли се каква глупост написа. Щом аз съм пречка за теб с моята бавна кола, караща с 90-100, какво за теб са големите тирове по магистрала Тракия примерно? Та нали точно заради тях Европа иска тая магистрала? Иначе за какво ни е? И без това си имате хубав път под Балкана. Аз не виждам смисъл от магистрала, гълтаща милиарди! Или какво, да пуснем и тировете със 140, защото ти си калпав шофьор и не може да изпреварваш?
  • 14 FMC

    0 1 Отговор
    И между другото, я пак прочети правилника с колко трябва да се движат максимално тежкотоварните автомобили. Не си наясно? Тогава за къде си тръгнал с твоите 140 км/ч?
  • 15 ВИП АМГ

    2 2 Отговор
    ma to nikoi ne e kazal che 140km/h e zadaljitelna za vsichki.kato smiatate chee kolite vi sa opasni i stari si karaite s 90 ama zashto drugite triabva da patiat zaradi vashite stari klozeti.
  • 16 бавареца

    1 1 Отговор
    проблема не е скоростта, а трафика. ако караш съвременна кола на магистрала, когато няма трафик няма проблем да караш с 180 - най много да си опасен за самия себе си. но когато магистралата е натоварена и 140 може да е опасно докато минаваш покрай стар москвич каран от дедо с дебели очила. в германия ограничения няма на определени места и дори в определени часове - когато няма трафик. иначе светват едни знаци с ограничения. ЗДП би следвало да е доста по гъвкъв. само дето не вярвам това скоро да стане в нашата мила родина.
  • 17 FMC

    3 1 Отговор
    Не смятам, че опасността зависи от възрастта. Да, има някаква тенденция, че младите шофьори и пенсионерите са по-опасни, но това изобщо не е задължително. Но защо сте против Москвич, каращ с 90, а забравяте за това, че по пътя ви ще срещнете 10 пъти повече турски ТИР-ове, каращи с подобна скорост? Не е ли по-лесно да изпреварите бавна кола, отколкото да профучите и бъдете засмукани от бавно движещ се ТИР по някой баир? Значи, според вас трябва да направят магистрали за бързи автомобили и магистрали за таралясници и тежкотоварни камиони? В закона пише - минимум 50 км/ч по магистрала. Това е. Ако сложат минимум 90, ще се съобразяваме и с това, само че не знам как някои ще спазват това правило при изкачване на наклон. И сега какво, да забраним движението на ТИР? Ами мушмуроци, нали Европа затова ни даде пари! Да си карат турчелята камионите и гастарбайтерите да се прибират бързо от Германия! Като им забраните да се движат, защото са бавни, как ще обясните това на Европа?

    Коментиран от #19

  • 18 Петър

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "тони":

    @11 Ти май още нямаш книжка, а? Само си се возил при тати? Не виждам какъв е проблема, който ти описваш. Прибираш се вдясно, онзи дето бърза я мачка излита и преди да си настигнал предния се изнасяш пак в ляво. Пък и дори едно ускорение от 90 до 120-130 дето ти е достатъчно да се включиш в движението не е толкова трудно, да не казвам никак. Все едно на междуградски път с по 1 лента в посока да не изпреварваш, защото някой бунак е пуснал коли да се движат насреща ти.
    @12 Ама ти ходи ника, който си си избраал. Как виждаш да задължат хората да карат със 130 точно??? Представи си ТИР със 130, да оставим настрана колко гори, какви загуби ще понесат превозвачите, знаеш ли как се спира това нещо? Или пък някоя по-неопитна жена, или някой възрастен човек, наложило им се е нещо да се качат на магистралата, и какво, лепят 130, защото на Ганьо му е скимнало така. Това, че ограничението е 130, не означава, че ще караш със 140 и ще имаш царски път, или е минимална, освен и максимална скорост. Случвало ми се е да пътувам надалеч, 220 километра, 180 са ми по магистрала, не бързам за никъде. Гледам си разходомера. А там пише доста интересни работи да ти кажа: 95 км/ч - 4,5л/100, 130 км/ч - 6,5 км/ч, 145 км/ч - 7,5 до 8 л/100. Мислиш ли, че при положение, че не бързам за никъде, аз ще си дигна разхода с 3 литра, за да им е удобно на ей такива като тебе?

    Нека ги дигнат ограниченията, 10 км/ч не е толкова много, ама да оправят магистралите с тия пари, които събират от глоби от камерите. И без това ни дуварят яко вече, поне да има защо. Тези, които са карали по Тракия няма как да не са забелязали, как минавайки покрай отбивката за Панагюрище все едно влизаш в Бомбенстан, магистрала пък колата се тресе мощно.

    Коментиран от #21

  • 19 Ганьо Балкански

    0 4 Отговор

    До коментар #17 от "FMC":

    @17 FMC очевидно не си особено интелигентен! Иди покарай в австрийска или Унгарска или Немска магистрала и ще видиш какво значи движение на целия трафик както е натоварен със скорост около 140км/ч! няма големи разлики в скоростта на движещите се и разминаващите се един с друг автомобили, много по-безопасно е да изпревариш движещия се с 15км/ч по-ниска скорост отколкото да караш със 130 и да се разминаваш с леки коли които се тътрят с 90 на магистралата. ТИР-овете са опасни най-вече заради заспиването на шофьорите им. Иначе се виждат отдалече и е ясно че карат със 90-100. Кофти е като се изпреварват, но поне се виждат и немогат да изпреварят рязко! Ако ти си негоден за шофьор и не можеш да се движиш в трафик, хвърляй си книжката и хващай влака! които нямат пари да си поддържат колата във вид които да може да се справи с магистралната скорост по-добре да се вози с влака! Аз лично съм ЗА, гражданската отговорност да стане 2000 лв за да може да се отсеят хората които дават повече пари за колата си отколкото за детето си. Като нямаш пара не караш кола, така трябва да стане! Сега всеки с 500 лв заплатка е дръпнал кредитче за Гоуфче което се купува лесно и после не иска никаква поддръжка, щото може и счупено да се движи...
    МИНИМУМ 120 за лек автомобил на магистралата и камери за следене на средна скорост.

    Коментиран от #20, #22, #31

  • 20 хулигана

    6 0 Отговор

    До коментар #19 от "Ганьо Балкански":

    @19 Абе бай ганю тили ще кажеш на хората дали ще хващат реиса, за какъв се мислиш ти,такива като тебе ли ще дадат акъл на хората ще карам както си искам има си закон
  • 21 Ганьо Балкански

    0 4 Отговор

    До коментар #18 от "Петър":

    @18 За такива като тебе които карат с разходомера ти казах да хващаш влака! Там направо без пари ти излиза! Като нямаш пари не карай! Заради твоя разход някой по-заспал така ще те нацепи отзад, че ще си занесеш целия разход който си спестил в подземния сандък! Не се оправдавайте с ТИР-овете, които се търтрят по магистралата защото немат 2 лева в джоба, но иначе са яхнали таралясника. ВЛАК, АВТОБУС, КОРАБ, ПЛАТНОХОДКА, все видове транспорт които можеш да позлваш и да се движиш на "тънко". Когато съм бил като тебе съм се возил на автобуса и не съм пречел на никого да се възползва от възможностите на автомобила си и на максималната скорост която са му дали от държавата. За които се докосват до лявата лента с ЛЕК автомобил със скорост 100 км/ч желая ГРАЖДАНСКАТА ДА СТАНЕ 2000 ЛВ!!!! за да ти видя разходомера тогава колко ще ти покаже!
  • 22 хулигана

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "Ганьо Балкански":

    @19 Още не сам виждал задръстена магистрала в издуханата БГ даржава за какви нерви говориш карай си в лявото платно с 160 плащал 500лв данък ти какъв си бе аз плащам 1000лв

    Коментиран от #25

  • 23 Ганьо Балкански

    2 1 Отговор
    Държа да отбележа, че не се числя към хората с високи доходи, но държа като си плащам като поп за да държа автомобила си в пълна изправност, като си плащам като поп за нови гуми, като си плащам като по за данък, гражданска, каско, винетка и незнам още какво си... искам да мога да се движа със позволената МИ максимална скорост без през 200 метра да трябва да скачам на спирачките заради някой като тебе който е решил да пести гориво на магистралата, но все пак не му се кара зад ТИР-а който се движи с 4 км/ч по-бавно и трябва да бъде изпреварен със скорост със скорост 95 км/ч.
    Знам, че икономическото положение е тежко и всеки иска да спести от нещо, но не трябва да се пести от сигурността на себе си и другите шофьори!
    Аз не съм се напънал да искам да карам с повече от разрешеното! Аз искам да мога да карам с разрешеното и такива недоразумения които нямат място на магистралата да си хващат другите извънградски пътища на които спокойно да се движат с 90!

    Коментиран от #35, #36

  • 24 Kobester

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "318 is":

    @2 Кой го интересува твоето бмв?
    @1Така е. 100 в града е много, 80.
    @5 Нормално
    @8 Това е добър вариант, но ако стане некоя катастрофа, все ще се намери някой да опищи света.
    @11 За това - "Минимална ЗАДЪЛЖИТЕЛНА скорост на магистрала" 90 и всичко се оправя ;)
    @15 Много си прав



  • 25 Ганьо Балкански

    0 4 Отговор

    До коментар #22 от "хулигана":

    @22 Плащай ако искаш и 10 000! Точно това е проблема, ЧЕ БЪЛГАРИНА най-добре знае как да си кара!!! И точно има си закон който ако си чел, трябва да ти стане ясно, че можеш да изпреварваш САМО ако не застрашаваш сигурността на другите шофьори! Но това е известно на точно никой. На пътя има правилник който е хубаво да четеш преди да си купиш книжката безценна! И незнам за кви 160 ми говориш като аз толкова вдигам само като изпреварвам за да мога да се отдалеча по-бързо за да не го отнеса заради негодното шофиране.
  • 26 Ганьо Балкански

    1 1 Отговор
    Глава шеста
    ДВИЖЕНИЕ ПО АВТОМАГИСТРАЛА
    Чл. 97. При движение по автомагистрала се използва най-дясната свободна лента, ако не са въведени други специални условия чрез съответни пътни знаци, маркировка и сигнал.
    (1) Водач, който ще предприеме излреварване, е длъжен:

    1. преди да подаде сигнал, да се убеди, че не го изпреварва друго пътно превозно средство и че движещото се след него пътно превозно средство или това, което ще изпреварва, не е подало сигнал за изменение на посоката си на движение наляво;
    2. след като е подал сигнал, да се убеди, че има видимост, свободен път на разстояние, достатъчно за изпреварване, и че може да заеме място в пътната лента пред изпреварваното пътно превозни средство, без да го принуждава да намалява скоростта или да изменя посоката на движение.

    Да припомня малка част от правилника на които твърдят, че ще си карат както си искат! Не, ще карате както ви е разрешено!
    Ааа и за да съм сигурен, че съм разбран добре ще допълня, че няма нищо против да се движиш със 90 на магистралата като ти е икономично, но не влизай в ЛЯВАТА лента където не ти е мястото!

    Коментиран от #27

  • 27 случаен

    3 1 Отговор

    До коментар #26 от "Ганьо Балкански":

    @26 Прав си колега но отиди го разкажи на с някакви изгнили 25г коли които се влачат по магистралата с 80км в час,те и подръжка не правят на колите си но карат.
  • 28 петър василев

    0 0 Отговор
    Защо не се уважаваме като сънародници?Какви са тези комплекси ,каква е тая злоба? хвалят че са много добри "карачи" и аз умирам от смях и ги надъхвам....Помислете като изливате злобата и комплексите си,тоя срещу вас,защо ви надъхва.....

    Коментиран от #29

  • 29 Ганьо Балкански

    1 2 Отговор

    До коментар #28 от "петър василев":

    @28 Айде бегай па ти!
    Няма злоба и комплекси! Има Правилно и неправилно шофиране. В Германия има в стотици пъти повече автомобили, карат много по-бързо от нас и въпреки това имат много по-малко в ПРОЦЕНТНО отношение пътни инциденти и смъртни случаи от нас. Щото ние си караме както си искаме и както си знаем. Никой неможе да каже на НАС как да караме и да не пречим. Защото ако направим мръсно на ВУте дето се е "Залетял" със 130км/ч по лявата лента и вземем та му се изпречим на пътя - ще се приберем вкъщи доволни и спокойни, че сме прееа.али все пак някой днес!
    УСпех желая на всички които карат по правилника и не пречат на тези които искат да се движат със разрешената им скорост!
    За тези които си карат както си знаят, пожелавам яки майки, за да държат на всичко това което се говори за тях по магистралите и пътищата!
  • 30 Холандеца дето лети

    2 0 Отговор
    Е са 140 - 150 - 200 как дойде. Какво значение има?
  • 31 Николай Тодоров

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "Ганьо Балкански":

    @19 Ганьо не мога да се съглася с теб, защото 90% от хората в китната ни родина карат стари таралясници.Следвайки логиката ти най-добре да ги пратим по дяволите за да могат шепа мутряги и богаташчета да си карат скъпите кочини със 200, така ли?Вярно че това е българската логика и все пак, по-редно е друго, да се научим да сме по-социални и отговорни към околната среда, според мен намаляването на ограничението ще спести доста вредни емисии и гориво и ще повиши безопасността, защото всички знаем че основните виновници за тежките катастрофи са или разни г.зета със скъпи и мощни коли , които са си повярвали, че са Сена и Шумахер взети заедно.Като се има предвид че цените на горивата ще растат в бъдещето не виждам логика и здрав разум в това решение, цяла Европа ще ни се смее, още нямаме 1 цяла магистрала , но за сметка на това има на 5 места по нея различни ограничения , защото е като лунен пейзаж!

    Коментиран от #32

  • 32 Ганьо Балкански

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "Николай Тодоров":

    @31 ОК няма проблеми, следвайки пък твоята логика да направят ограничението пък 30 км/ч за да може и каручките да се включат защото все пак трябва да сме социални? А защо понеже сме социални не направим и някоя друга пешеходна пътека на магистралата за да си пресичат козичките все пак? И немога да разбера къде съм споменавал друго освен 130 като скорост, та ми споменавате все 200?? Никъде в 20-те тома писания които написах тая вечер не съм писал, че искам да си карам с 200 или одобрявам увеличението на скоростта на 140. Аз искам само да карам със 130 без да ми се налага да спирам с 90 за6тото някой охлюв не си е на мястото и не може да прецени как да изпревари така, че да не пречи на другите. А за вредните емисии... автомобила отделя много вредни емисии и гори повече когато ускорява, а не когато се движи с постоянна скорост. Постоянните спирания и ускорявания на магистралата увеличават разхода и съответно врените емисии! Както ако в големите градове имаше работещи зелени вълни, отделянето на вредни емисии ще е в пъти по-малко! И си прав за катастрофите с г.зетата и Фитипалдитата, но те са неизбежен случай и по-добре им направи път да се избият далеч от тебе отколкото да им се изпречиш и да те пометат. Докато хората не започнат да се пазят сами, няма кой да ги опази. Джигити на пътя винаги ще има, но въпроса е да са малък процент, а не всички. И не смятам, че като се придвижвам предимно във лявата лента със 130 съм от джигитите, а предвид финансовото ми
  • 33 Виктор Георгиев

    0 2 Отговор
    пак с глупости се занимават вместо да напишат един нормален закон за атв-тата....
  • 34 VR4 TT

    1 1 Отговор
    Клише - тая държава никога няма да се оправи. :) Коментарите го потвърждават.
  • 35 Петър

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "Ганьо Балкански":

    @23 Ти карал ли си по магистралите ни скоро, да видиш какво е положението? Масово вече се кара със 100, хората не могат да си позволят много повече. Ако реша, че ще пестя по магистралата, ще го правя там. Виж вече е друго дали хората ускоряват поне като изпреварват, за да не създават сложни пътни положения. А за гумите и колата ми... гумите са 2012 купени нови, колата 2006 нова, без да си говорим дали си я поддържам или не, моя си работа. Но да ми казва Ганьо да бързам без причина няма да стане. Хората по цял свят се чудят как да намалят скоростта, не че ми харесва, но е така. В Германия се носеше слух, че мислят да сложат ограничение само за да намалят разхода на колите. Интересно ми е, ако имаше малко по-малко пари, дали щеше да движиш с автобус или влак? Май не, нали?

    Коментиран от #40

  • 36 Виктор Георгиев

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "Ганьо Балкански":

    @23 ами да ти построим една магистрала само за теб ако искаш !?
  • 37 ОБИКНОВЕН БЪЛГАРСКИ ШОФЬОР

    2 0 Отговор
    ВИЖТЕ НЕ ЗНАМ ЗА 140 ОБАЧЕ ДА ВЗЕМАТ И ДА СИ ОПРАВЯТ СМЕШНИТЕ ОГРАНИЧЕНИЯ ЗА ПО 40 - 50 КМ. В ЧАС ЧЕ МИ ОМРЪЗНА ОТ НЕГРАМОТНИ КОРУМПИРАНИ МИЛИЦИОНЕРИ КОИТО СЕ ВЪЗПОЛЗВАТ ОТ НЕАДЕКВАТНИТЕ ОБОЗНАЧЕНИЯ И СТОЯТ В ХРАСТИТЕ С РАДАР И САМО ЛЕВЧЕТА ПРОСЯТ ... ЯВНО ПАРЛАМЕНТА Е ПРЕНАСЕЛЕН ОТ ХОРА С УВРЕДЕНИ МОЗЪЦИ -МНОГО ЛИЧИ НА ДЪРЖАВАТА ВЕЧЕ !??? ... НЕ КАЗВАЙТЕ НА НИКОЙ ... :–)
  • 38 Carlos

    2 1 Отговор
    До @35
    Петъре, кога си карал последно на магистрала ? Лично аз последно карах преди 2 седмици и ми направи впечатление, че масово народа НЕ КАРА със 100, а с доста повече ! Карам си аз със 140 и гледам в огледалото как една над 20 годишна Джета ме изпреварва 0_о Да не говорим, че имаше коли след които карах с над 170 и не можех да ги стигна, а не бяха нито чисто нови мерцедеси, аудита или бмв-та ! ;) Явно скоро не си карал...
  • 39 борисоввввввв борислав

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "FMC":

    @4 мойто момче скоростния път е с 2 ленти в едната посока така,че такива измислени сценарии ги прекрати веднага
  • 40 Ганьо Балкански

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "Петър":

    @35 Когато нямах възможност да карам автомобил съм се движил САМО с автобус и влак и не съм пречел на тия които имат тая възможност да си карат колите! Писах го вече, прочети преди да ми приписваш неща които не съм казвал. Ако колата ми издъхва на магистралата и изпреварвайки преча на движещите се пак с разрешена скорост значи нещо не е в ред във мен и моето шофиране! Аз поне бих се сетил веднага, за разлика в пишещите тука.
    Евала ти за дето се похвали за колата и гумите :) Сега сигурно си горд, че всички ще ти завиждаме :)
    И не бързай! Карай си просто нормално! С колкото е разрешено.
    @36 Да ако може една за мен и другите които се движат нормално. Даже ако може да са платени като в Сърбия най-добре ще е. Тогава още повече ще спестявате като карате по страничните пътища(Вие които не бързате!)
  • 41 Ганьо Балкански

    2 3 Отговор
    Магистралата - за хората които могат да си я позволят!
    Клошарите на пътя - на влака!
    Тези които искат да икономисат гориво и да си карат спокойно с ниска скорост - по-ивзънградските пътища или зад камиончетата на магистралата без да изпреварват с 90км/ч!
    Щом има места на които е разрешено да карам с 130, ще карам с толкова и ще пропускам тези които искат да карат по-бързо. А който(със лека кола) ми се завре пред мен с 90 и ме накара да скачам на спирачките ще го освиркам, напсувам или при възможност ще го шамаросам и така ще си я караме по стар български обичай без и грам да се приближаваме до европейския манталитет на шофиране... защото просто така си обичаме.

    Коментиран от #42

  • 42 Kobester

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "Ганьо Балкански":

    @41 Евала за това изказване (bow)
  • 43 петър василев

    0 3 Отговор
    Вие неразбрахте ли ,че в живота днеска имаш пари утре нямаш-нищо не се знае...Какво значение има?"Клошарите на пътя"-да знаеш че за други хора ти си клошар,как мислиш ходи ли ти се на боклука ?

    Коментиран от #45

  • 44 Васил

    0 0 Отговор
    http://vbox7.com/play:593455f9
  • 45 Ганьо Балкански

    2 0 Отговор

    До коментар #43 от "петър василев":

    @43 Поне си знам мястото! И напротив всичко се знае, когато те мързи да гледаш и по цял ден висиш по кафетата и кръчмите и се оплакваш, че си беден и неможеш да се движиш като другите със нормална скорост, не ме обвинявай мен в това! Не съм ти виновен, че НЕМОЖЕШ и, че си негоден! Можеш да си мрънкаш глупостите колкото искаш, света се движи от работливите а не от мързелите като теб. А работливите нямат време да те чакат да се накумиш на пътя! Така, че не ми обяснявай за нещата от живота.
  • 46 FMC

    1 0 Отговор
    Ганьо Балкански, четох ти глупостите донякъде, ама ми писна по едно време. За Германия си прав, но не съвсем. Процентно катастрофите не са по-малко. По-малко са смъртните случаи, което е различно. Ако погледнеш статистиката по главните ни пътища и магистрали ще видиш, че произшествията не са толкова много. Много обаче са загиналите, съпоставени с тия произшествия. А много от тия загинали, биха могли да бъдат живи, ако просто колата им бе по-ниовичка, имаше малко по-яко купе, някой ABS, ESP и някоя нова електронна система, като да кажем радар за следене на дистанцията, система за поддържане на пътната лента, предупреждение за умора, система за предупреждение при автомобил в мъртвата зона и така нататък. Тия неща тук ги няма или поне липсват при 99 % от автомобилите. В Германия не е така. Всичко това, взето заедно, включително и 20-25 годишния ни парк, води до многото смъртни случаи и сакатлъци по главните ни пътища и магистрали. Значи, ние с новите автомобили и без това си плащаме големи суми за автокаско. 1000 лева гражданска няма да ни стресне. Само, че аз те питам. Ти като искаш да плащаш 1000 лева, имаш ли застраховка автокаско или не? Има и доста противоречие в коментарите ти. ОК, ТИР-ове изпреварваш лесно, защото ги виждаш отдалече. Освен това и карат с 90-100. Значи ги минаваш от раз, стига разбира се тоя ТИР да не тръгне да изпреварва друг ТИР в баир, каквито случаи съм срещал често. Добре, да кажем, че се справяш с тировете. Как стои въпроса обаче, като решиш да изпревариш някой, каращ със 130, който в същото време изпреварва друг със 120? Няма ли пак да се лепнеш на гърба му и по тоя начин да създадеш ненужна нервна и опасна ситуация? Не си прав, че само на Запад карали всички с еднаква скорост, а тук не. Да вземем за пример летния сезон, когато всички се прибират в неделя от морето и се движат по автомагистрала Хемус. Ами всички си карат със 120-130, някои със 110. такава блъсканица е, че това си е направо лудост. Даваш мигач, излизаш, прибираш се, щото някакъв ти мига с фаровете или набиваш спирачки, щото друг решил да изпревари със 115 км/ч. Все тая, дали ще прехвърлим войната на скорост 120-150 или ще остане на 100-130. И в двата случая има опасни ситуации, само дето в първия е доста по-опасно с тия високи скорости. Няма как всички да караме със 120, щото доста от нас имат темпомати, решават да ги застопорят на дадена скорост, обаче виждаш ли, при колегата скоростомера показва по-малко или повече, а той е пуснал колата си на 118. И какво? Застигам го. Какво става те питам аз, с тия малки разлики в скоростите? Ако е Москвич, каращ със 90, минаваш и заминаваш за 5 секунди. Ако е обаче някой, каращ със 120, а ти си със 130, какво правим?Я си оправи малко сметките и престани малко с тия глупости. Винаги ще има ситуации на магистрала, при които ще се налага да набиваш спирачките. Като не искаш да набиваш спирачки, има си ВЛАКОВЕ, както сам каза. А ако наистина искаш да си европеец, просто включваш адаптивния радар и не ти дреме, кой с колко карал. Не е ли така? Вместо да даваш 1000 лева за ГО, по-добре си поръчай тая система. Няма да се гневиш толкова по форуми и да пишеш по 10 удивителни на пост. Успокой се малко и виж истинските причини за неадекватното ти поведение на пътя. Може би те не са в правилата за движение, а някъде другаде. Вероятно жена, деца, работодател или работници, ако си работодател, а може би банки, дето си търсят парите или хора, които ти дължат пари. Карай я по-спокойно и без средни пръсти на пътя.

    Коментиран от #48

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Ганьо Балкански

    1 0 Отговор

    До коментар #46 от "FMC":

    @46 Aбе ... , ти не разбираш ли, че аз не изпреварвам! аз карам само в лявата лента и се местя в дясната за да пропусна тези които са решили да карат по-бързо от ограничението. И карам в лявата лента защото в дясната е невъзможно да се кара с повече от 100 заради които се влачат. Като се изпреварват ТИР-овете си ги чакаш, те няма как да изпреварят по-бързо. Но с Гоуф който едвам се движи, но пък и е решил да го кара икономично с 80 в най-лявата лента ако искаш и роман ми напиши тука, няма да ме обедиш, че е в правото си.
    Аз не изпреварвам такива каращи със 130! Аз карам с толкова! Но карам с толкова и на баир и на спускане и на квото искаш. Няма как да застраша или да натискам някой който кара със 130 пред мен! Има си нормална дистанция за това и така. НИкога досега не съм се лепил на който и да е пред мен и да го натискам да се маха от пътя. Винаги съм изчаквал. Но тиквите на които им личи, че не се усещат, че не са където трябва винаги ще ме изнервят.
    За какви изпреварвания ми говориш на магистралата със 120-130 105 немога да те разбера...карай си там дъргела със 100 в дясната лента или некаде в нивата и не ми се пречкай в лявата и това е. Нито ще те изпреварвам нито нищо, само ще те подминавам. А това, че винаги ще има ситуации в които ще се спира е ясно, затова са спирачките. Но такива като тебе докато не разберат, че трябва да карат където им е мястото според скоростта с която могат да се движат - винаги ще създават положения

    Коментиран от #49

  • 49 Киро

    0 2 Отговор

    До коментар #48 от "Ганьо Балкански":

    @48 Внимавай какво пишеш бе,с гоуф бил абе ти какво караш кажи да видим аз карам голф 6 1.4 160 коня за вас ако голф означава голф 2 или 3 които се влачат грешиш

    Коментиран от #50, #51, #55

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 FMC

    0 0 Отговор
    Абе Ганьо, как така караш само в лявата лента? Ей такива много ги мразя - светнали фаровете в ляво и трявба да им даваш път от километър. Не мислиш ли, че така притесняваш останалите участници в движението? Не всеки може да прецени, че караш със 130. И какво, трябва да те чака да го минеш една мин ута, за да почне и той изпреварване? Не става така. Има си закон, караш вдясно. Като настигнеш някой, гледаш в огледалото, даваш мигач и изпреварваш. После пак мигач и се прибираш вдясно. Честно да ти кажа, не разбирам такива като теб, каращи само в лявата лента. Противоестествено е. Говориш за "голфаджии", а манталитетът ти е точно такъв, ако се опрем на родния фолклор. Ей затова и гласувам с две ръце на всеки километър да има полицейски пост или радар. Видяло се е , че разум в българина рядко има. Такива като теб го доказват. Абе човек, има си правила и трябва да ги спазваш. Останалото е самоинициатива и подлежи на наказание. Има минимално ограничение на магистрала 50 км/ч така, че точка по въпроса. Когато променят закона и напишат 120 км/ч, тогава ще говорим кой трябва и кой не трябва да кара по магистралите.
  • 54 Human

    0 0 Отговор
    Ако магистралите са добре поддържани защо не?
  • 55 ВИП АМГ

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "Киро":

    @49 ako shte golfa da e 9 pak si e klozet.
  • 56 до ФМЦ

    0 0 Отговор
    Е дай да се влачим всички със 100 в дясната. За чии са ни дали 130 ограничение, за да караме със 100 като ТИР-овете ли? Да караш със 130 си е напълно в правилата! Какво има да преценява дали карам със 130 някой при положение, че ми е разрешено и той трябва да го предполага по начало?
  • 57 Prelude

    0 1 Отговор
    Не, 160 е по нормална цифра.
  • 58 JulioS

    0 0 Отговор
    Пълни простотии...
    А може би целта е да сме сигурни че некой клозет като се шибне некъде нема да има оцелели... И няма да е нарушил закона...
  • 59 FMC

    1 0 Отговор
    Ами нямам нищо против всички да караме със 130. Ама защо всички трябва да караме със 140? Това е поне един литър отгоре бензин. Не съм засичал, но колкото по-голяма е скоростта, толкова въздушното съпротивление оказва по-голямо влияние на разхода. Какво, искат със закон да ме накарат да купувам повече бензин от мнонополиста Лукойл? Ами аз искам като тръгна, да се върна без да зареждам малко преди да пристигна :) Не е само до това, дали ще дам 100 или 120 лева, спазвайки или неспазвайки ограниченията стриктно. 20 лева са си 20 лева, това може да означава една хубава вечеря. Тия пари не ги ринем от земята с лопата, а ги заработваме с труд и пот на челото. Няма заради 5 % търтеи и лентяи в БГ да карам като Шумахер, само защото нямали спирачки и не им се спирало! Не че е проблем, ама защо да ви правя кефа, гледайки стоповете ми?
  • 60 конса

    0 0 Отговор
    Има автомобили,които като ги караш с 130,все едно се влачиш.140 е ОК!Така имаш толеранс до 150,преди да отнесеш честитката.
  • 61 GolfaForevar

    0 0 Отговор
    hahaha as karam s 240 4i i pove4ebili prieli nikoi nimoe sa upre na golfa
  • 62 Кирил Червенков

    0 0 Отговор
    добре е
  • 63 slavi

    0 0 Отговор
    Никой не е казал, че всички трябва да караме със 140. Ти ако искаш си карай и да свободна по надолнищата да пестиш.
  • 64 marto

    0 0 Отговор
    Забавно е как се дърляте за глупости :) 90-130-280 винаги се съобразяваш с пътната обстановка. Всеки ден карам на немския аутобан и си има хора, които си карат със 100, такива, които карат със 120 и състезатели и някак си се оправят хората. А дали ще намалиш от 130 до 120 за да си с потока или ще ускориш от 120-130 мисля, че е все едно. Никога не си сам така или иначе и се съобразяваш. Навсякъде е така, винаги е било така и винаги ще е така, а цялата дискусия е безмислена.