Техническите служби винаги са били сурови с френските автомобили. Статистиките за надеждност традиционно ги подреждат назад в класациите. Не особено благосклонен към галската продукция е и шофьорският фолклор, който обикновено я сродява с италианската по признака качество. Въпреки това има съвсем немалка група купувачи, които просто имат слабост към френската школа. Показателен за тези пристрастия е не само делът на Renault и PSA в продажбите на нови автомобили, а и популярността на марките на вторичния пазар. Ако изборът на страна-производител е предрешен въпреки наличието на доказано по-надеждни модели, кой заслужава повече внимание в най-оспорвания сегмент - Megane или 307?
Двете наперени франсета са сред най-популярните представители на Голфовия клас, продават се на цени под средната за него и са на приблизително еднаква възраст не само в календарно, а и в технологично отношение. Хващат окото със засукан дизайн, който все още не изглежда остарял. Разполагат с надеждна антикорозионна подготовка на каросериите. Дребни изключения са само някои партиди от ранните серии на Megane, по чиито задни калници понякога възниква повърхностна корозия. Далеч по-притеснителнит са проблемите с осветителната система на Renault-о. Освен че смяната на най-обикновена крушка на фаровете отнема часове, магарии заради окислени клеми правят мигачите, а проникналата влага лесно уврежда заводския ксенон. Всъщност електрическите и електронните помощници на Megane се смятат за една от най-слабите страни на модела. Сензорът за дъжд, например, може да лиши водача от видимост в най-проливния порой, а да отказва да изключи чистачките в 40-градусов пек. Ако пък работи, неприятни изненади готвят или двигателчето, или задвижващият механизъм на чистачките. С особена надеждност не може да се похвали нито един електрически мотор на борда - като се започне с тези на стъклата и централното заключване и се стигне до стартера. Особено неприятни изненади сервира една от най-шумно рекламираните иновации в компактното Renault - картата, която отключва, заключва и стартира двигателя.
Проблеми сервира и инсталацията на 307. Отказите на електрическите стъкла са най-дребният повод за раздразнение. Попадането на вода при бушоните може да създаде маса главоболия. Самата инсталация е изключително податлива на външни влияния заради изработката си. Влагата вади от строя модула на централното заключване на багажника, а бордовият компютър често засипва с грешни съобщения. Слабо място и при двата модела е блокът на превключвателите зад волана, в който се протрива захранващият кабел на еърбега.
Салоните на двата автомобила са издържани в типичния френски стил, който поставя елегантността и авангардните решения на водещо място. Нито Renault-о, нито Peugeot-о изпъкват с образцова видимост - особено назад. При Megane обзорът се ограничана също и от лявата стойка на предното стъкло, а миниатюрната чистачка покрива символична част от задното. Самото то е силно податливо на издраскване и струва безбожно скъпо.
В интериора на 307 господства елегантността, подчертана от плавните линии и внимателно пресметнатата ергономия, докато Megane залага на необичайни решения като козирката на показателните уреди, изпъкналата централна конзола и оригиналния П-образен лост на ръчната спирачка. Сред недостатъците на Peugeot-о се открояват скъсаната кожена тапицерия в долната част на облегалките на предните седалки и разхлабеният им крепеж към пода. При Megane пък се наблюдава противен на логиката спад в качеството на сглобката на таблото след 2006 г., което издава повече паразитни шумове отпреди.
Renault-о показва и повече дефекти в механичен план. Най-уязвимо място в двигателите на Megane е системата за изменение на газоразпределителните фази. В най-добрия случай работи безотказно 80-100 хил. км, но понякога се поврежда след едва 40 000. Дефектират също бобините Sagem и датчикът за положението на разпределителния вал (1.6 16V). При по-активен стил на шофиране задният тампон на двигателя може да сдаде багажа и след 30 000 км, а ако моторът отказва да запали, виновник нерядко се оказва окислената клема на датчика на коляновия вал.
За най-неудачен се сочи 1.4-литровият агрегат на 307. при него са регистрирани най-много случаи на протекла гарнитура на цилиндровия блок и замърсен регулатор на празния ход. Той е единственият двигател в гамата на Peugeot-о, който не разполага с компенсатори на клапаните и изисква регулирането им на всеки 70-80 000 км. Понякога в колите с двулитров мотор възниква характерен резонанс, предизвикан от разхлабването на изпускателния колектор.
HDi-системата на PSA не понася никак добре некачествената нафта, която вреди на цялата горивна апаратура - дюзи, помпи под ниско и високо налягане и регулиращи клапани на налягането. dCi на Renault се справя една идея по-добре с българската нафта, но експериментите все пак си остават силно непрепоръчителни.
Неизправности застрашават скоростните кутии и при двата модела. Най-карпизни са автоматичните трансмисии. При 307 се повреждат изпълнителните механизми за превключване на предавките, а при Megane списъкът с трошливите детайли е по-дълъг. Renault-о може да изненада с неизправности на модулиращите клапани, хидравличния блок, семерингите, трансформатора и т.н.
Характерен недостатък на механичните скоростни кутии на Peugeot-о са протеклите уплътнения на полуосите. Дори при нежно отношение, съединителят издържа не повече от 80-90 000 км. Неприятности с амбриажа съвсем не са изключени и при Renault-о. Някои партиди на Megane са известни и с хроничните течове на масло от скоростната кутия.
Ресурсът на ходовата част при двата френски модела е практически еднакъв. Шарнирите и втулките на предните носачи издържат между 80 и 120 хил. км, а тампоните на задната полузависима греда - над 150 000. Най-бързо се износват втулките на стабилизиращите щанги на Renault-о (40 000 км). В 307-ицата могат да изкарат и 100 000. Най-слаби обаче са опорните лагери на МакФерсоните на Megane. Понякога се нуждаят от смяна след едва 15 000 км.
Кормилната уредба създава главоболия най-вече при Renault-о. Кормилните щанги изкарват средно по 20 000 км, доста бързо се разбива и втулката на рейката. При Peugeot-о неизправностите обикновено възникват след 100 000 км, когато се износва шибърът на рейката, чиято замяна изисква цялостно разглобяване на кормилната уредба. След още 100 000 не са изключени повреди на електромотора на усилителя. Накрайниците на кормилните щанги издържат около 80 000 и при двата автомобила.
Характерни проблеми по спирачната система на 307 не са известни, което не може да се каже за Megane. Освен че нарушенията в захранването на датчиците на ABS-а не са рядкост, колите отпреди 2006 г. не разполагат със защитни ламаринки от вътрешната страна на апаратите. Така мръсотията прониква безпрепятствено в спирачката. В резултат накладките и дисковете се изтриват със скоростта на тебешир.
Макар съвсем да не е безупречно като надеждност, Peugeot-о печели прекия сблъсък със земляка си. 307-ицата трупа точки с високото ниво на комфорта, уютния салон и меката возия. Много от възлите и агрегатите в конструкцията на Megane отстъпват като рeсурс в сравнение с аналогичните при конкурента, а и като чиста статистика дефектира по-често. Renault-о компенсира пасивите си с чувствително по-ниска цена, богато серийно оборудване и необичаен дизайн, който се харесва на нетрадиционалистите.
СПРАВКА ЗА МОДЕЛА
Renault Megane II (M)
ИСТОРИЯ
Октомври 2002 |
Започват продажбите на хечбека Renault Megane II. Предлагат се бензинови двигатели с мощност от 98 до 135 к.с. и два турбодизела с 82 и 120 коня. Серийното оборудване включва ESP. |
Януари 2003 |
Започва монтирането на нов 1.4-литров бензинов мотор с мощност 82 к.с. |
Септември 2003 | Дебютират седанът и комби версията. |
Април 2004 |
Представена е топмодификацията Megane Sport с 224 к.с. |
Май 2005 |
Моторната гама се допълва от двулитров турбодвигател със 163 коня. |
Юли 2005 | Започва монтирането на 1.9-литров турбодизел със 130 к.с. |
ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател |
5 600 EUR |
Скоростна кутия (механична) | 1 835 EUR |
Динамо | 310 EUR |
Стартер | 410 EUR |
Водна помпа | 290 EUR |
Ауспух (без катализатор) | 200 EUR |
Спирачни дискове (2 бр. предни) | 235 EUR |
Накладки (предни дискови) | 115 EUR |
Фар (комплект) |
255 EUR |
Калник | 405 EUR |
Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Renault Megane 1.5 dCi /101 к. с./, произведен 2003 г.
Peugeot 307 (3RHY/3RFN/3NFU)
ИСТОРИЯ
Юли 2001 | Започват продажбите на Peugeot 307 с каросерия хечбек с три и пет врати. Моделът се екипира с 1.6-литров 16-клапанов бензинов двигател с мощност 109 к.с. и двулитров дизел HDi със 107 коня. |
Октомври 2001 |
Моторната гама се обогатява с двулитров бeнзинов агрегат с мощност 136 к.с. и нов дизел HDi с 90 к.с. |
Януари 2002 | Започват продажбите на новата базова модификация с 1.4-литров бензинов двигател с мощност 75 к.с. |
Април 2002 | На пазара излиза комбиверсията SW. |
Март 2003 | Гамата на модела се допълва от купе-кабриолета 307 СС. Топмодификацията му Sport се екипира с двулитров мотор с мощност 177 к.с. |
Септември 2003 | Мощността на дизеловия топдвигател нараства на 136 к.с., като едновременно с това вредните му емисии са вместени в нормите Euro 4. |
Ноември 2003 | Нов 1.6-литров дизелов HDi с мощност 109 к.с. допълва гамата. |
ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател (без оборудване) |
4 890 EUR |
Скоростна кутия (механична) | 2 475 EUR |
Динамо | 370 EUR |
Стартер | 370 EUR |
Водна помпа | 115 EUR |
Ауспух (без катализатор) | 480 EUR |
Спирачни дискове (2 бр. предни) | 215 EUR |
Накладки (предни дискови) | 115 EUR |
Фар (комплект) |
175 EUR |
Калник | 290 EUR |
Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Peugeot 307 1.6 /109 к. с./, произведен 2001 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 M_Power
15:55 08.09.2011
2 aha
15:55 08.09.2011
3 Ogi
Коментиран от #5
15:55 08.09.2011
4 Николай
Това, че приятеля на моя приятел е нямал проблеми с такава кола не значи, че цялото поколение е читаво. ;)
Малко прибързваш с изводите.
15:55 08.09.2011
5 Tosheto
До коментар #3 от "Ogi":
А да си чувал какво казват за спагетите, римуващата се с тях дума за орална любов и взаимовръзката им с производството на автомобили?Коментиран от #43
15:55 08.09.2011
6 Ogi
Коментиран от #18
15:55 08.09.2011
7 ЦСКА
15:55 08.09.2011
8 ILIQ
15:55 08.09.2011
9 stefan
15:55 08.09.2011
10 шестак
аз лично не срещам по улицата .. хора хвалещи се от френска кола (освен някой загубеняци, които не могат да признаят че карат боклуци) .. ;]
Коментиран от #26
15:55 08.09.2011
11 envy
15:55 08.09.2011
12 баце ЧОЧКО
Коментиран от #14
15:55 08.09.2011
13 Ogi
15:55 08.09.2011
14 Blake
До коментар #12 от "баце ЧОЧКО":
Карай си мизерната гробница и недей я хвали щото ако те изпука един тир и ще те стържат със шпатолка после за да те съберат,в тия мизерни колички даже ме е страх да седя като съм спрял па камо ли да влезна в движението с тоя кашон.15:55 08.09.2011
15 rogi
нищо от това което е написано.
Имам поглед и върху двата модела.Малко неща са
верни от написанотои има неща които не са опоменати.
15:55 08.09.2011
16 Garo
15:55 08.09.2011
17 miji
15:55 08.09.2011
18 M_Power
До коментар #6 от "Ogi":
Не ни се карай, моля ти се на нас, затова че от мобиле.бг са написали какви боклуци са тези коли. Ти също спамиш в теми за БМВ и се опитваш да наложиш твоя шаблон, че Ситроен и Рено са по-здрави, по-надеждни и по-хубави от БМВ. Става ми смешничко...15:55 08.09.2011
19 Viva Italy
Коментиран от #79
15:55 08.09.2011
20 mehanika
15:55 08.09.2011
21 един
Коментиран от #23
15:55 08.09.2011
22 pizo
15:55 08.09.2011
23 renolud
До коментар #21 от "един":
megana e po cool ot onja torba 30715:55 08.09.2011
24 MERCEDES FAN
Коментиран от #76
15:55 08.09.2011
25 bat audi
15:55 08.09.2011
26 Mercedes-Benz
До коментар #10 от "шестак":
Като тоя Ogi axxaxaxaa АЗ ще си карам немския ''курник'' пък нека ми е зле,само знам че като тръгна из Европа и на магистралата за няколко часа виждам МИНИМУМ 4-5 скапали се френски ''АВТОМОБИЛА'' ,а аз с моя немски ''ДЪРГЕЛ'' ги отминавам спокойно с усмивка на лицето :))))))))))))15:55 08.09.2011
27 Mercedes-Benz
15:55 08.09.2011
28 ВДВ
15:55 08.09.2011
29 krasio
15:55 08.09.2011
30 ЦАКО
15:55 08.09.2011
31 инфо
1. Размерите. Меган е по-голям. База Меган - 1686, База 307 - 1616. Ширина Меган - 1777, Ширина 307 - 1730. Дължина Меган - 4355, Дължина 307 - 4210.
2. Сигурност. Рено Меган - 5 звезди, 307 - 4 звезди. EuroNCAP. Рено Меган II е първата кола с 5 звезди в класа си!
3. Технологиите. Рено Меган предлага иновативни технологии - паленето на колата е с бутон и с карта серийно, усилването на волана е електрическо, с електронно управление на усилието спрямо скоростта. Задното окачване на Меган е едновременно с пружина и торсион. За Пежо не съм сигурен, но май е само с пружина и май е на греда. Нека ако някой знае - да каже.
4. Оборудване - и двата автомобила се предлагат серйно с 4 дискови спирачки. Меган серийно е с 6 еърбега, серийно с климатик (с изключение на 1.4 бензин)
5. Награди. Меган е кола на годината за 2003-та година.
6. Някои предимства и недостатъци. Меган е с повдигнато и подсилено окачване за България и Румъния и с дебела метална кора под двигателя. Повдигането е и добро и лошо. От една страна е проходим и безпроблемен, от друга - гори повече при висока скорост. Интериорът на Пежо изглежда като на по-скъпа кола.
7. Качество. Според ТUV, за 2007-а година при 4-5 годишните Меган е на 74-то място, а 307 на 86-то.
8. Дизайн. И двете коли имат оригинален и силен дизайн. Дизайнът на Пежо е по-универсален и се харесва почти на всеки, докато дизанът на Меган вкарва хората в крайности - има силни поддръжници и такива, които го отричат (става дума основно за задницата на хеча).
В заключение: Меган е по-добрият автомобил и предлага повече, но това е естествено, отчитайки това, че моделът на Пежо е по-стар с почти 2 години.
15:55 08.09.2011
32 инфо
15:55 08.09.2011
33 Име!
15:55 08.09.2011
34 бай онзи
15:55 08.09.2011
35 Ogi
15:55 08.09.2011
36 ukovv
15:55 08.09.2011
37 Някой
Коментиран от #42, #50
15:55 08.09.2011
38 VAG
15:55 08.09.2011
39 TDI
15:55 08.09.2011
40 Сако
15:55 08.09.2011
41 renault
Относно статията и коментарите ви мога да кажа, че повечето коментари тук са написани от хора, които нямат никакъв шофьорски опит. Чета постоянно за мерцедес, бмв и ауди. Защо ги споменавате, като не са в този, тъй наречен среден клас. Каква е базата за сравнение между едно рено меган, на което цена при топ оборудване е около 28 000лв и мерцедес Ц класа където базата на най-спънатия двигател започва от 56 000лв. Помислете малко, Имах рено меган 1 купих си го ново 1998 година, когато повечето драскачи още са се напикавали в памперсите и го карах до 2004 година. Колата влизаше в сервиз само за консумативи. единственото слабо място, което бих отбелязал при меган 1 е проблеми с бубините и пукане на спускателен колектор от намокряне, защото не е добре защитен, но капака може да се доработи и няма грижи. Това са двете неща, които съм сменял за 170 хиляди километра.Не вярвам следващия меган да е по-зле , а напротив даже мисля, че хората трябва да са го подобрили като качество. В момента карам Ауди и който каже, че това е хубава кола мога да му предложа мойта А4 (2006 год 72 000км)- продава се. Това е най-скапания боклук правена някога. Така, че не ми говорете за Ауди въобще. Защото цифрите дадени за смяна на някои от нещата при Рено са по-валидни за Ауди.За рено и пежо бих казал само че хич не са лоши коли и са бюджетни, което е най-важното за един потребител. Това е моят опит с коли, защото гледам да си ги купувам нови, за да знам че ако колата не е качествена проблема не е в това кой я е карал преди мен а в самият автомобил.
Безавариййна на всички.
15:55 08.09.2011
42 ---
До коментар #37 от "Някой":
Някой, ти явно знаеш как сам да си натряскаш 100 положителни гласа на мнението си, но не знаеш, че tdci и hdi са един и същ двигател! Форд и Пежо имат общ завод за двигатели. А това "Всеки знае,че сега най-добри са HDI моторите" ми го кажи на мен, за да ти кажа как сервизът на Пежо е пълен с hdi. Дори и в тази статия е казано с половин уста, че са чувствителни към нафтата. HDI моторите бяха нещо наистина добро преди 7-8 години, когато нямаха конкуренция. Но сега далеч не са на върха. Сега дори и Опел, ФВ и Ауди правят комън рейл. Че и корейците, които преди продаваха само бензинови. Че и Хонда от доста години. Както и Субару. Не остана марка без собствен комън рейл. А къде отидоха перфектните дизели на БМВ и Мерцедес? А dci мотора на Рено. Или за него нищо не си чувал и затова той не е добър, нали?15:55 08.09.2011
43 а
До коментар #5 от "Tosheto":
Едно е да си чувал, а друго е да си сменил 3 коли от една от тези марки и прекрасно да знаеш, че подобна статия не почива на факти! Бих искал Рено и Пежо да заведат дело срещу това вестниче.15:55 08.09.2011
44 Driver
15:55 08.09.2011
45 VW POLO 1983 г
Коментиран от #54
15:55 08.09.2011
46 Aleks 307
15:55 08.09.2011
47 ulegnal
друго поприще.Ако сте посъбрали някой и друг измъчен лев,изберете си по-запазен екземпляр и карайте.И двата модела са добри.Ако пък толкова му вярвате идете в Перник и си купете Голф.......пък здраве да е
15:55 08.09.2011
48 Цвятко от Драгомъж
15:55 08.09.2011
49 Цвятко от Драгомъж
15:55 08.09.2011
50 М_Power
До коментар #37 от "Някой":
Ей, дри*ко ти знаеш ли случайно, че HDI и TDCi са обща разработка?? Като ти стигат познанията дотам, че само да се изложиш недей да пишеш.15:55 08.09.2011
51 noname
А бе пич, като нищо не става от Рено защо от Мерцедес се довлякоха да им се молят(след като БМВ и Фолксваген ги отрязоха) да им дадат платформа и мотори за новите SMART и А-класата? ;)
Същата база, които Рено ще си ги ползва за Туинго и Клио.
15:55 08.09.2011
52 Ицо
Това е така, защото по старите коли има много по-малко неща за скапване. Да не говорим, че на времето едва ли основната цел на производителя е била возилото да преживее гаранционния срок. Колкото до марката, аз още имам първото Клио от '91, дето под купето си е Рено 5. Километрите дори не искам да ги гадая. Е, вече почти не го карам, ама и след 3 месеца престой на улицата - пали и тръгва. Още си е със заводските амортисьори. Не помня кога последно съм сменял нещо, различно от масло и филтри. Та, идеята ми е, че дали е Поло или Клио, ако е читаво, произхода няма значение и няма какво да го изтъкваш твоето като успех.
15:55 08.09.2011
53 nikoloff
До преди няколко години карах 20 годишно Е30 и майстора се чудеше как така повечето части за си оригиналните...
15:55 08.09.2011
54 eti
До коментар #45 от "VW POLO 1983 г":
Хах! Абе хората си карат още и Москвичи и Лади на по 30 години и те като теб твърдят, че нищо не сменят, но на кого е нужно подобно мъчение? Вторачил си се в твоята кола и не виждаш, че на пътя има и много стари Рено 5, които също са здрави и вървят. Не е проблем да караш една кола и повече години. Аз също преди повече от 10 години карах една, дето беше на повече от 30 години и знам какво е да имаш такава кола.. Ама това, дето му сменяш маслото на 8000 км. те издава, че си малко неадекватен към колата. За какво я пазиш? За музея ли? Всеки нормален автомобил с нормално масло влиза за смяна на 10000 км. Вторачил си се в това желязо. Споко, ако е кола като кола, нищо няма да й стане.15:55 08.09.2011
55 ***
1. Крушка на фара се сменя трудно, но за часове, както пише, може да я смени само друсано-пияна блондинка-инвалид.
2. Могат да възникват известни проблеми с електрически компоненти, като по-честа смяна на някоя крушка и странно поведение на моторче на чистачки и моторче на вентилатор за купето.
3. Може да се появи потракване в предницата заради проблем с опорните лагери на пружините в предното окачване. На Реното, което карам още не са сменени, но може би скоро ще се сменят.
4. Външните кормилни накрайници са първото нещо по окачването, което се сменя. На Реното, което карам са сменени на 100 000 и цената им е съвсем приемлива.
В заключение ще кажа, че и двата модела се вкарват като втора употреба и километражите им обикновено показват около 250 000 км. На колко са реално не знам. И колите са в отлично състояние. Ако тази статия е вярна, някой европеец би трябвало стотици пъти да е посещавал сервиза, да е сменил поне два пъти двигателя, 3 пъти окачването и 5 пъти ел. инсталацията. Като се чете тази статия, все едно се описват проблемите с някой Москвич на който му се правеше основен ремонт на 100 000 км, като докато се навъртят тези километри се правеха безброй други ремонти.
15:55 08.09.2011
56 CITROEN C4
1 сьединител на 70 000 км цена с труд 600 лева
2 ЕГР клапан цена с труд 250 лева
3 турбо 2 употреба цена с труд 750 лева
4 проблем с ел стьклата и централно за ремонт:
300 лева
Всичко за ремонт за 3 години на почти нова кола:
1900 лева
Като се сложат и консумативи от рода на смяна на масла и филтри сигурно надхвьрлям 2000 лева.
Преди ситроена имах пежо 307 1.4 75 коня втора употреба 2004 г сьщо купена от дильр на 80 000 км .С колата имах основно проблеми по електрониката и сменях компютьр поради проблем сьс запалването ,а по кьсно гаснеше и в движение.След смяната проблема се оправи ,но вече нямах доверие на колата и я продадох на половин цена обратно на дильра.Моето мнение е ,че не само френските коли имат проблеми ,а като цяло всички нови автомобили дават много дефекти по електрониката просто защото колите вече не са това,кето бяха преди 10-20 години,а са сьздадени да се карат 10 години ,да си направят пробега и след това тотално се скапват.Иначе автомобилните компании ще фалират,кой ще купува новите им коли.
15:55 08.09.2011
57 Някой
Коментиран от #58
15:55 08.09.2011
58 M_Power
До коментар #57 от "Някой":
Бате, че не си на 63 ми е ясно. Да сравняваш C5 със Тоурнео 1.8 с Ц5 е като да сравняваш Мондео 2.2 с Берлинго 1.6... Сеш се?15:55 08.09.2011
59 Някой
15:55 08.09.2011
60 •Моля попълнете Име!
15:55 08.09.2011
61 Helzer
15:55 08.09.2011
62 шшг
15:55 08.09.2011
63 щщ
15:55 08.09.2011
64 bmw
15:55 08.09.2011
65 колос
Журналиста е умник от класа.
Ха-ха-ха-ха.........смешко
15:55 08.09.2011
66 $e$enec
15:55 08.09.2011
67 520 zender
15:55 08.09.2011
68 ...
15:55 08.09.2011
69 RS
ремонтите са шарнир 1бр ( отдясно) - 10лв от Ас Метал (на 120 000км) и хидравлична помпа на съединителя -100лв - Валео - пак на 120 000км. ( шарнира се видя, че е тръгнал при смяната на помпата)
и пластмасова щипка за захващане на жилото на скоростите ( сигурен съм, че е счупена при демонтажа за смяна на помпата, но не си признават)
Интересно, че автомобилът е от най-оплювана турска сглобка и така разнасяните легендарни проблеми с тапицериите и бушоните, не се оказаха проблеми на производителя на автомобила, а проблеми създадени от нашенския алармаджия, който си е завирал ръчичките наслука, когато е монтирал задължителната за автокаско алармена система .... че даже е и счупил укрепващи щипки на чисто нов автомобил ....
" оправданието после е ... " това е Турска сглобка"
А относно автомобилите от втора употреба и нарочените за Грижовни Западно европейци -
В западна Европа с цел стимулиране покупката на нов автомобил, чрез обещаване на по-малко сервизни грижи - СМЕНЯТ МАСЛА НА 30 000км, дори и на дизелови двигатели, както и филтрите на двойно по-дълъг пробег от този в България.
Маслата в България се сменят на 10 000км на дизела и 15 000км на бензиновите версии ...
Помислете къде да търсим ключа на проблемите, при производителя, който си е свършил работата, като автомобилът е изкарал безпроблемно гаранционния период или в обслужването, при което не може да се обвинява производителя след излизане от гаранция...
15:55 08.09.2011
70 307
15:55 08.09.2011
71 niki7271
00:40 27.12.2014
72 Стоян
Споменах,че колата е служебна по повод факта,че доста фирми купуват нови автомобили и при достигането на 150000 ги продават. Мой познат си купи "Джета"2005г.,карана лично от него 4-5 години на 150000 от фирмата в,която работи...двигателят блокира малко след 160000.ФАКТ!!!! Съдбата и споходи още две нейни сестри-Факт!!!
...И ще завърша с думите на колега който кара Алфа: "Огледай се-сервизите са пълни с немски коли"
09:31 27.02.2015
73 Веселин
10:48 04.04.2015
74 Димитър
09:02 05.12.2015
75 прасе
По-проста статия не бях чел...
14:20 25.06.2016
76 Краси
До коментар #24 от "MERCEDES FAN":
Далеч си много от истината приятел. Карам рено меган 2 комби, няма да ти казвам как ме удря и въртя тир. Замислих се, когато всичко вече приключи, че няма да мога да слезна от реното, защото си представях колата смачкана и всичко вътре при мен, както ти си го описал, но познай-жив и здрав съм, както и двете ми деца, които бяха с мен, както и мегана, който се размина с вдлъбнатина на задна лява врата от 3-5 см., още не съм я вкарвал в сервиз, немога да си позволя да бъда без кола заради децата. Това се случи ноември 2016, а сега е август 2019. Прави си сам изводите за пластмасовите калници.......11:37 03.08.2019
77 Искам джип
Единствените предимства в извънтехническо отношение на 307 пред хеча на меган 2 са може би не-налудничавият външен дизайн и малко по-обемния багажник. Изразявам личните си наблюдения над тези два модела и за мен като цяло пежо 307 е НЕПРИЯТЕН за шофиране модел заради недомислената ергономия на вътрешното пространство, нищо
15:19 23.03.2020
78 DAN
20:55 17.01.2021
79 Иво Симеонов
До коментар #19 от "Viva Italy":
Имах Ксара 2,0 Hdi, сега Берлинго - 2,0 Hdi, а ксарата я смених с C5 2,0 Hdi 136кс. Всички работеха добре първите 3 години. След това оле. Проблемът е в горивата и липсата на специалисти.20:59 17.01.2021
80 Сцо
15:44 25.05.2022