21 Септември, 2010 12:33 104 269 80

Автомобилът на старо: Renault Megane или Peugeot 307

  • renault megane-
  • peugeot 307

Техническите служби винаги са били сурови с френските автомобили. Статистиките за надеждност традиционно ги подреждат назад в класациите. Не особено благосклонен към галската продукция е и шофьорският фолклор, който обикновено я сродява с италианската по признака качество. Въпреки това има съвсем немалка група купувачи, които просто имат слабост към френската школа. Показателен за тези пристрастия е не само делът на Renault и PSA в продажбите на нови автомобили, а и популярността на марките на вторичния пазар. Ако изборът на страна-производител е предрешен въпреки наличието на доказано по-надеждни модели, кой заслужава повече внимание в най-оспорвания сегмент - Megane или 307?

Двете наперени франсета са сред най-популярните представители на Голфовия клас, продават се на цени под средната за него и са на приблизително еднаква възраст не само в календарно, а и в технологично отношение. Хващат окото със засукан дизайн, който все още не изглежда остарял. Разполагат с надеждна антикорозионна подготовка на каросериите. Дребни изключения са само някои партиди от ранните серии на Megane, по чиито задни калници понякога възниква повърхностна корозия. Далеч по-притеснителнит са проблемите с осветителната система на Renault-о. Освен че смяната на най-обикновена крушка на фаровете отнема часове, магарии заради окислени клеми правят мигачите, а проникналата влага лесно уврежда заводския ксенон. Всъщност електрическите и електронните помощници на Megane се смятат за една от най-слабите страни на модела. Сензорът за дъжд, например, може да лиши водача от видимост в най-проливния порой, а да отказва да изключи чистачките в 40-градусов пек. Ако пък работи, неприятни изненади готвят или двигателчето, или задвижващият механизъм на чистачките. С особена надеждност не може да се похвали нито един електрически мотор на борда - като се започне с тези на стъклата и централното заключване и се стигне до стартера. Особено неприятни изненади сервира една от най-шумно рекламираните иновации в компактното Renault - картата, която отключва, заключва и стартира двигателя.

Проблеми сервира и инсталацията на 307. Отказите на електрическите стъкла са най-дребният повод за раздразнение. Попадането на вода при бушоните може да създаде маса главоболия. Самата инсталация е изключително податлива на външни влияния заради изработката си. Влагата вади от строя модула на централното заключване на багажника, а бордовият компютър често засипва с грешни съобщения. Слабо място и при двата модела е блокът на превключвателите зад волана, в който се протрива захранващият кабел на еърбега.

Салоните на двата автомобила са издържани в типичния френски стил, който поставя елегантността и авангардните решения на водещо място. Нито Renault-о, нито Peugeot-о изпъкват с образцова видимост - особено назад. При Megane обзорът се ограничана също и от лявата стойка на предното стъкло, а миниатюрната чистачка покрива символична част от задното. Самото то е силно податливо на издраскване и струва безбожно скъпо.

В интериора на 307 господства елегантността, подчертана от плавните линии и внимателно пресметнатата ергономия, докато Megane залага на необичайни решения като козирката на показателните уреди, изпъкналата централна конзола и оригиналния П-образен лост на ръчната спирачка. Сред недостатъците на Peugeot-о се открояват скъсаната кожена тапицерия в долната част на облегалките на предните седалки и разхлабеният им крепеж към пода. При Megane пък се наблюдава противен на логиката спад в качеството на сглобката на таблото след 2006 г., което издава повече паразитни шумове отпреди.

Renault-о показва и повече дефекти в механичен план. Най-уязвимо място в двигателите на Megane е системата за изменение на газоразпределителните фази. В най-добрия случай работи безотказно 80-100 хил. км, но понякога се поврежда след едва 40 000. Дефектират също бобините Sagem и датчикът за положението на разпределителния вал (1.6 16V). При по-активен стил на шофиране задният тампон на двигателя може да сдаде багажа и след 30 000 км, а ако моторът отказва да запали, виновник нерядко се оказва окислената клема на датчика на коляновия вал.
За най-неудачен се сочи 1.4-литровият агрегат на 307. при него са регистрирани най-много случаи на протекла гарнитура на цилиндровия блок и замърсен регулатор на празния ход. Той е единственият двигател в гамата на Peugeot-о, който не разполага с компенсатори на клапаните и изисква регулирането им на всеки 70-80 000 км. Понякога в колите с двулитров мотор възниква характерен резонанс, предизвикан от разхлабването на изпускателния колектор.

HDi-системата на PSA не понася никак добре некачествената нафта, която вреди на цялата горивна апаратура - дюзи, помпи под ниско и високо налягане и регулиращи клапани на налягането. dCi на Renault се справя една идея по-добре с българската нафта, но експериментите все пак си остават силно непрепоръчителни.

Неизправности застрашават скоростните кутии и при двата модела. Най-карпизни са автоматичните трансмисии. При 307 се повреждат изпълнителните механизми за превключване на предавките, а при Megane списъкът с трошливите детайли е по-дълъг. Renault-о може да изненада с неизправности на модулиращите клапани, хидравличния блок, семерингите, трансформатора и т.н.

Характерен недостатък на механичните скоростни кутии на Peugeot-о са протеклите уплътнения на полуосите. Дори при нежно отношение, съединителят издържа не повече от 80-90 000 км. Неприятности с амбриажа съвсем не са изключени и при Renault-о. Някои партиди на Megane са известни и с хроничните течове на масло от скоростната кутия.

Ресурсът на ходовата част при двата френски модела е практически еднакъв. Шарнирите и втулките на предните носачи издържат между 80 и 120 хил. км, а тампоните на задната полузависима греда - над 150 000. Най-бързо се износват втулките на стабилизиращите щанги на Renault-о (40 000 км). В 307-ицата могат да изкарат и 100 000. Най-слаби обаче са опорните лагери на МакФерсоните на Megane. Понякога се нуждаят от смяна след едва 15 000 км.

Кормилната уредба създава главоболия най-вече при Renault-о. Кормилните щанги изкарват средно по 20 000 км, доста бързо се разбива и втулката на рейката. При Peugeot-о неизправностите обикновено възникват след 100 000 км, когато се износва шибърът на рейката, чиято замяна изисква цялостно разглобяване на кормилната уредба. След още 100 000 не са изключени повреди на електромотора на усилителя. Накрайниците на кормилните щанги издържат около 80 000 и при двата автомобила.

Характерни проблеми по спирачната система на 307 не са известни, което не може да се каже за Megane. Освен че нарушенията в захранването на датчиците на ABS-а не са рядкост, колите отпреди 2006 г. не разполагат със защитни ламаринки от вътрешната страна на апаратите. Така мръсотията прониква безпрепятствено в спирачката. В резултат накладките и дисковете се изтриват със скоростта на тебешир.

Макар съвсем да не е безупречно като надеждност, Peugeot-о печели прекия сблъсък със земляка си. 307-ицата трупа точки с високото ниво на комфорта, уютния салон и меката возия. Много от възлите и агрегатите в конструкцията на Megane отстъпват като рeсурс в сравнение с аналогичните при конкурента, а и като чиста статистика дефектира по-често. Renault-о компенсира пасивите си с чувствително по-ниска цена, богато серийно оборудване и необичаен дизайн, който се харесва на нетрадиционалистите.

СПРАВКА ЗА МОДЕЛА

Renault Megane II (M)

ИСТОРИЯ
  

Октомври 2002 
  Започват продажбите на хечбека Renault Megane II. Предлагат се бензинови двигатели с мощност от 98 до 135 к.с. и два турбодизела с 82 и 120 коня. Серийното оборудване включва ESP.

Януари 2003

Започва монтирането на нов 1.4-литров бензинов мотор с мощност 82 к.с.
Септември 2003 Дебютират седанът и комби версията.
Април 2004
Представена е топмодификацията Megane Sport с 224 к.с.
Май 2005
Моторната гама се допълва от двулитров турбодвигател със 163 коня.
Юли 2005 Започва монтирането на 1.9-литров турбодизел със 130 к.с.   

 

 

 

 

 

 

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ 

Двигател
5 600 EUR
Скоростна кутия (механична) 1 835 EUR
Динамо 310 EUR
Стартер 410 EUR
Водна помпа 290 EUR
Ауспух (без катализатор) 200 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 235 EUR
Накладки (предни дискови) 115 EUR
Фар (комплект)

255 EUR

Калник 405 EUR

Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Renault Megane 1.5 dCi /101 к. с./, произведен 2003 г.

 

Peugeot 307 (3RHY/3RFN/3NFU)

ИСТОРИЯ 

Юли 2001 Започват продажбите на Peugeot 307 с каросерия хечбек с три и пет врати. Моделът се екипира с 1.6-литров 16-клапанов бензинов двигател с мощност 109 к.с. и двулитров дизел HDi със 107 коня.

Октомври 2001

Моторната гама се обогатява с двулитров бeнзинов агрегат с мощност 136 к.с. и нов дизел HDi с 90 к.с.
Януари 2002 Започват продажбите на новата базова модификация с 1.4-литров бензинов двигател с мощност 75 к.с.
Април 2002 На пазара излиза комбиверсията SW.
Март 2003 Гамата на модела се допълва от купе-кабриолета 307 СС. Топмодификацията му Sport се екипира с двулитров мотор с мощност 177 к.с.
Септември 2003 Мощността на дизеловия топдвигател нараства на 136 к.с., като едновременно с това вредните му емисии са вместени в нормите Euro 4.
Ноември 2003 Нов 1.6-литров дизелов HDi с мощност 109 к.с. допълва гамата. 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ

Двигател (без оборудване)
4 890 EUR
Скоростна кутия (механична) 2 475 EUR
Динамо 370 EUR
Стартер 370 EUR
Водна помпа 115 EUR
Ауспух (без катализатор) 480 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 215 EUR
Накладки (предни дискови) 115 EUR
Фар (комплект)

175 EUR

Калник 290 EUR

Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Peugeot 307 1.6 /109 к. с./, произведен 2001 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 M_Power

    36 30 Отговор
    Мале, мале това Рено направо може да те съсипе психически. :D
  • 2 aha

    17 35 Отговор
    za6to li 4etoh statiqta ,kato znam 4e peugeot es klasi po-dobro pri vsi4ki modeli :D
  • 3 Ogi

    61 20 Отговор
    Поредната порция злоба и ненавист към френските автомобили. В това гнусно антрефиле няма почти нищо вярно. Това са едни от най-добрите коли в класа си и само у нас може да се пишат подобни гадости. Имам познати, които карат по няколко години и двата модела и казват едно и също: СМЕНЯМ КОНСУМАТИВИ, КАРАМ И НИЩО ДРУГО НЕ ПИПАМ.

    Коментиран от #5

  • 4 Николай

    20 18 Отговор
    Факт, е че Рено имаха проблеми с качеството.
    Това, че приятеля на моя приятел е нямал проблеми с такава кола не значи, че цялото поколение е читаво. ;)
    Малко прибързваш с изводите.
  • 5 Tosheto

    10 24 Отговор

    До коментар #3 от "Ogi":

    А да си чувал какво казват за спагетите, римуващата се с тях дума за орална любов и взаимовръзката им с производството на автомобили?

    Коментиран от #43

  • 6 Ogi

    40 7 Отговор
    Ти да нямаш нещо против спагетите и френската любов. Аз лично обичам и двете, супер са. Ники, не говоря за приятеля на моя приятел, а за живи хора, които карат от години тези автомобили, и с които разговарям човешки. Тоя с пежото каза, че го кара от ново шеста година и не е пипнал нищо освен консумативи. Меганът на другия е купен втора ръка, но на малко години и също няма оплаквания. какво, да ги разпъна на кръст ли, само и само да кажат, че имат проблеми, за да си начешете крастата по немските коли. Вземете се в ръце, бе хора, стига сте робували на балкански шаблони!

    Коментиран от #18

  • 7 ЦСКА

    9 47 Отговор
    Не бих си взел нито едно от тея двете,просто не ми се харесват тоя клас коли.В ходеща гробница не се качвам,предпочитам голям и сигурен седан,като някоя 5-ца от колкото тея картинги,отделно на тва и не вървят хич.
  • 8 ILIQ

    17 2 Отговор
    moga da sporq za problemite na reno -dizel ako se ispolzva lo6a nafta -rezultata e mnogo estestven i e bez komentar -stava vapros za vsi4ki -cdi motori
  • 9 stefan

    32 3 Отговор
    pulni gluposti karam peugiot 307 ot 2002 g do sega sum navartql 250 hil km i nikakvi problemi ni6to ne e smenqno po kolata osvem konsumativi pulni gluposti sa tova koeto sa pisali
  • 10 шестак

    11 44 Отговор
    ем.. хубави са бих казал, на снимките.. :}
    аз лично не срещам по улицата .. хора хвалещи се от френска кола (освен някой загубеняци, които не могат да признаят че карат боклуци) .. ;]

    Коментиран от #26

  • 11 envy

    19 37 Отговор
    Щайги.
  • 12 баце ЧОЧКО

    19 36 Отговор
    И двете са коли по 4-5 метра и не ми харесват. Аз с моето Айго лесно паркирам, не заемам много място, бърз съм и все положителни неща. рено меган и пежо 307 са доста огромни коли и заради всичко това на собствениците все ще им е криво, а баце ви ЧОЧКО щастлив и безгрижен, ще си кара Айгото.

    Коментиран от #14

  • 13 Ogi

    22 9 Отговор
    Баце Чочко, ти си мъж!
  • 14 Blake

    36 8 Отговор

    До коментар #12 от "баце ЧОЧКО":

    Карай си мизерната гробница и недей я хвали щото ако те изпука един тир и ще те стържат със шпатолка после за да те съберат,в тия мизерни колички даже ме е страх да седя като съм спрял па камо ли да влезна в движението с тоя кашон.
  • 15 rogi

    23 7 Отговор
    Някой е преписвал от друго място и не е разбрал
    нищо от това което е написано.
    Имам поглед и върху двата модела.Малко неща са
    верни от написанотои има неща които не са опоменати.
  • 16 Garo

    11 36 Отговор
    ютията не става.пежото е пълен боклук. купи си форд(фокус) за да си горд
  • 17 miji

    29 18 Отговор
    От 15 години дъня пежа и сам много много доволен имал сам 405 206 и сега карам 406 и сам мн доволен луксозни автомобили возят като лодка икономични добри нафтови двигатели...това е
  • 18 M_Power

    18 12 Отговор

    До коментар #6 от "Ogi":

    Не ни се карай, моля ти се на нас, затова че от мобиле.бг са написали какви боклуци са тези коли. Ти също спамиш в теми за БМВ и се опитваш да наложиш твоя шаблон, че Ситроен и Рено са по-здрави, по-надеждни и по-хубави от БМВ. Става ми смешничко...
  • 19 Viva Italy

    29 9 Отговор
    Става ли въпрос за дизелови двигатели и двете са добри варианти.Особено 307,сносен дизайн, сравнително нови,добри двигатели и добра цена.Струват си и двете определено.Статията наистина няма общо с истината.Да не говорим че возията им е на светлинни години от Голфове 4 и 5 които са в същия клас.Знам че няма общо статията с Голф но бога ми мразя я тая кола.

    Коментиран от #79

  • 20 mehanika

    4 31 Отговор
    Pejo i reno = na lai..
  • 21 един

    49 5 Отговор
    Четох тази статия и ту се пълних с възмущение, ту се смях. Причината е, че карам нов Рено Меган, който вече е на 130 000 км. Авторът на статията, наред с 2-3 вярни неща, е написал АБСОЛЮТНИ ГЛУПОСТИ. Ако му вярвам, би трябвало да съм сменил 6 пъти кормилни щанги и 3 пъти втулки на стабилизиращата щанга и 8 пъти опорни лагери. Е, аз не съм ги сменял и веднъж и нямам оплаквания. Накладките се изтривали като тебешир, казва авторът. Аз ги смених на 90 000 км. и имаше още за каране. На калко ли трябваше да ги сменя, ако не се изтриваха като тебешир - на 900 000? Въобще, самата идея, че нова кола дава дефекти на 15, 20 или 40 000 км е нелепа. И нито дума за технологиите на двете коли, за размерите им, за икономичността им и т.н. Авторът си знае, че Пежо е по-добрата кола и това си е. Защото Реното се чупело повече. Ама явно аз съм попаднал на единствената късметлийска бройка във Вселената.

    Коментиран от #23

  • 22 pizo

    17 5 Отговор
    po goljama tapotija ne bjah chel skoro!!!Tozi deto go e pisal tova da ne e njakoy pernishki kreten postignal balgarskata mechta a imenno:golfche s gaz i ushirena garsoniera v panelno blokche!!!Kato se zamogne da si kupi 5-ka PD ta da umalee da smenja turbini,mahovici,razpred valove i blokove(vtrora raka razbira se)zashtoto e tarikat!!!!
  • 23 renolud

    22 13 Отговор

    До коментар #21 от "един":

    megana e po cool ot onja torba 307
  • 24 MERCEDES FAN

    9 45 Отговор
    I DVETE KOLI SA PULEN BOKLUK S PLASMASOVI KALNICI TVA AKO SE UDARQT SI4KI VUTRE 6TE UMRAT

    Коментиран от #76

  • 25 bat audi

    13 14 Отговор
    Статията Ви говори какви дефекти дават и двете марки измежду хиляди автомобили и като дефекти които са проблем на марките,,,разбира се че повечето хора са като "ЕДИН", но това не прави по-добри франсетата...нали
  • 26 Mercedes-Benz

    10 31 Отговор

    До коментар #10 от "шестак":

    Като тоя Ogi axxaxaxaa АЗ ще си карам немския ''курник'' пък нека ми е зле,само знам че като тръгна из Европа и на магистралата за няколко часа виждам МИНИМУМ 4-5 скапали се френски ''АВТОМОБИЛА'' ,а аз с моя немски ''ДЪРГЕЛ'' ги отминавам спокойно с усмивка на лицето :))))))))))))
  • 27 Mercedes-Benz

    9 36 Отговор
    А дали тоя Ogi,не е писал с различни никове 60% от негативните коментари по адрес на немските коли,а?? xaxaxaxaaxaxxa Абе ФРАНКОФОН,скивай че във всеки коментар говориш за 'balgarskata mechta'' и как всеки българин искал немска кола!! Бягай да си караш ''ПЛАВАЩИЯ'' Ситроен с мекичкото окачване и да въздишаш колко хубави са френските коли :D:D Само че ако видиш в огледалата мерник,синьо-бяла кръгла емблема или четири свързани кръга,бягай в дясно,щото току виж са минали през тебе и твоето Цитроенче axxaaxxaaxxaxaxa
  • 28 ВДВ

    12 14 Отговор
    Даааааа! Френски боклуци. Как ли ще изглежда една здрава българска кола?
  • 29 krasio

    10 12 Отговор
    fen sam na Renault no mejdu tezi dve koli predpo4itam Peugeot 307 prosto e kola s mnogo hubav dizain i mnogo dobri pokazateli
  • 30 ЦАКО

    10 17 Отговор
    Колегата ми кара Меган 2003. АБСОЛЮТНО всичко,което пише в статията е ВЕРНО. Има го от 5 години и седим един до друг
  • 31 инфо

    31 2 Отговор
    Я да напиша малко за автомобилите, че в тази статия и в повечето коментари истината я няма:
    1. Размерите. Меган е по-голям. База Меган - 1686, База 307 - 1616. Ширина Меган - 1777, Ширина 307 - 1730. Дължина Меган - 4355, Дължина 307 - 4210.
    2. Сигурност. Рено Меган - 5 звезди, 307 - 4 звезди. EuroNCAP. Рено Меган II е първата кола с 5 звезди в класа си!
    3. Технологиите. Рено Меган предлага иновативни технологии - паленето на колата е с бутон и с карта серийно, усилването на волана е електрическо, с електронно управление на усилието спрямо скоростта. Задното окачване на Меган е едновременно с пружина и торсион. За Пежо не съм сигурен, но май е само с пружина и май е на греда. Нека ако някой знае - да каже.
    4. Оборудване - и двата автомобила се предлагат серйно с 4 дискови спирачки. Меган серийно е с 6 еърбега, серийно с климатик (с изключение на 1.4 бензин)
    5. Награди. Меган е кола на годината за 2003-та година.
    6. Някои предимства и недостатъци. Меган е с повдигнато и подсилено окачване за България и Румъния и с дебела метална кора под двигателя. Повдигането е и добро и лошо. От една страна е проходим и безпроблемен, от друга - гори повече при висока скорост. Интериорът на Пежо изглежда като на по-скъпа кола.
    7. Качество. Според ТUV, за 2007-а година при 4-5 годишните Меган е на 74-то място, а 307 на 86-то.
    8. Дизайн. И двете коли имат оригинален и силен дизайн. Дизайнът на Пежо е по-универсален и се харесва почти на всеки, докато дизанът на Меган вкарва хората в крайности - има силни поддръжници и такива, които го отричат (става дума основно за задницата на хеча).
    В заключение: Меган е по-добрият автомобил и предлага повече, но това е естествено, отчитайки това, че моделът на Пежо е по-стар с почти 2 години.
  • 32 инфо

    22 1 Отговор
    Забравих да напиша за двигателите. И двата автомобила имат хубави двигатели. Рено се славят с добрите си двигатели. При дизелите и двата автомобила предлагат много качествен и икономичен комън рейл. Пряко сравнение е трудно да се направи, защото обемът на най-добрият дизел на Рено е 1.5, а Пежо нямат такъв. Въпросният двигател на Рено се предлага във версии от 80 до 110 к.с. с над 200 Nm въртящ момент, реализиран при по-малко от 2000 оборота. Средният разход е 4.6/100, а на извънградско 3.9/100. В реални условия, обаче, този двигател може да гори още по-малко. Преди години група български журналисти направиха тест с Рено Меган II и Клио. По маршрут София - Бургас - София, Меган показа показа среден разход от по-малко от 3/100!!! Невярващите могат да намерят статията за това в електронното издание на вестник Дневник. Има я и в други издания.
  • 33 Име!

    23 1 Отговор
    Ако абсолютно всичко в тази статия е вярно, колегата ти трябваше да си държи колата само в сервиза. И аз имам Меган и когато съм ходил през 15 000 км. за обслужване, в сервиза не съм виждал други Мегани, освен за обслужване. Познавам и приемчика и сме говорили по темата качество. Нищо подобно на написаното няма! Единствено кормилните накрайници се сменят на 80-100 хил. км., но това е заради "прекрасните" ни пътища.
  • 34 бай онзи

    9 28 Отговор
    Френски дървета !
  • 35 Ogi

    24 2 Отговор
    Няма смисъл да се говори разумно на кухи кратуни като Mercedes-Benz и сие. Ти по какви пътища си ходил в Европа, та виждаш неща, които никой не вижда? Никакви аварирали френски коли не съм виждал оттук до Париж и обратно няколко пъти. А новото Пежо 207 и новият Меган са на всяка крачка в Германия. Нищо против нямам немските автомобили освен залитането по правене на тежки джогани и кьотуци с неефективни двигатели. И само не ми цитирайте TUV, защото класациите им нямат нищо общо с истината. Четкат си родното производство и толкова.
  • 36 ukovv

    15 5 Отговор
    Да бе , бегаме като ги видиме тия емблеми.Другарю старши лейтенант , сменям между 5-7 коли на година. Осъществявам си детските мечти , не за друго. Чешам си сега сърбежите от едно време. Всичките коли който сам карал поддържат спокойно 140-160 като постоянна скорост. При ограничение от 130 км. на магистрала за чий ...трябва да бягам бе чичо Мишо. Уважавам всички марки , защото съм карал почти всички по-известни и масови. Ама некакви надъхани левечета самоубийци много ме дразнат. Само един пример , две години карах успоредно Меган Сценик и Паджеро. Сценика го карах по-сватбарски от джипа и на втората година му испусна заден десен амортисьор. Не толерирам една марка за сметка на друга. Всяка си има + и - . Ама са ми много дразнещи някакви келешчета заблещели. О'к тия трите марки са хита в автомобилостроенето и нищо друго не става. Яж сланина с лук , защото така са ти казали , че е супер и недей да пробваш пържоли. Айде остани си сьс здраве и понатрупай малко опит.
  • 37 Някой

    127 6 Отговор
    Не пишете глупости.Всеки знае,че сега най-добри са HDI моторите на PEUGEOT и CITROEN.Това са най-добрите дизелови двигатели.Хич не ми хвалете другите,камо ли на FORD-TDCI-пълен боклук!

    Коментиран от #42, #50

  • 38 VAG

    4 8 Отговор
    hahaha edin be6e napisal "pejo e bokluk, kupi si ford..." Demek ot edin bardak na o6te po golem kenef
  • 39 TDI

    5 17 Отговор
    Naroda e kazal pi4k..., ma4ka i bor4e ne kupuvai!
  • 40 Сако

    11 6 Отговор
    Аз съм имал и 307 и въпросния меган. Сега пак карам рено, но лагуна. Фен съм на френските коли, но трябва да кажа, че в статията много от нещата са верни. Казвам ви го не като фен, а като собственик на сервиз за френски автомобили. И обвиненията, че пишело глупости са напълно лаишки и неоправдани. Това е самата истина. Удоволствие е да караш рено, но дава и доста дефекти. За пежо важи същото. Име естествено и изключения
  • 41 renault

    35 0 Отговор
    Здравейте колеги,
    Относно статията и коментарите ви мога да кажа, че повечето коментари тук са написани от хора, които нямат никакъв шофьорски опит. Чета постоянно за мерцедес, бмв и ауди. Защо ги споменавате, като не са в този, тъй наречен среден клас. Каква е базата за сравнение между едно рено меган, на което цена при топ оборудване е около 28 000лв и мерцедес Ц класа където базата на най-спънатия двигател започва от 56 000лв. Помислете малко, Имах рено меган 1 купих си го ново 1998 година, когато повечето драскачи още са се напикавали в памперсите и го карах до 2004 година. Колата влизаше в сервиз само за консумативи. единственото слабо място, което бих отбелязал при меган 1 е проблеми с бубините и пукане на спускателен колектор от намокряне, защото не е добре защитен, но капака може да се доработи и няма грижи. Това са двете неща, които съм сменял за 170 хиляди километра.Не вярвам следващия меган да е по-зле , а напротив даже мисля, че хората трябва да са го подобрили като качество. В момента карам Ауди и който каже, че това е хубава кола мога да му предложа мойта А4 (2006 год 72 000км)- продава се. Това е най-скапания боклук правена някога. Така, че не ми говорете за Ауди въобще. Защото цифрите дадени за смяна на някои от нещата при Рено са по-валидни за Ауди.За рено и пежо бих казал само че хич не са лоши коли и са бюджетни, което е най-важното за един потребител. Това е моят опит с коли, защото гледам да си ги купувам нови, за да знам че ако колата не е качествена проблема не е в това кой я е карал преди мен а в самият автомобил.
    Безавариййна на всички.
  • 42 ---

    16 5 Отговор

    До коментар #37 от "Някой":

    Някой, ти явно знаеш как сам да си натряскаш 100 положителни гласа на мнението си, но не знаеш, че tdci и hdi са един и същ двигател! Форд и Пежо имат общ завод за двигатели. А това "Всеки знае,че сега най-добри са HDI моторите" ми го кажи на мен, за да ти кажа как сервизът на Пежо е пълен с hdi. Дори и в тази статия е казано с половин уста, че са чувствителни към нафтата. HDI моторите бяха нещо наистина добро преди 7-8 години, когато нямаха конкуренция. Но сега далеч не са на върха. Сега дори и Опел, ФВ и Ауди правят комън рейл. Че и корейците, които преди продаваха само бензинови. Че и Хонда от доста години. Както и Субару. Не остана марка без собствен комън рейл. А къде отидоха перфектните дизели на БМВ и Мерцедес? А dci мотора на Рено. Или за него нищо не си чувал и затова той не е добър, нали?
  • 43 а

    5 9 Отговор

    До коментар #5 от "Tosheto":

    Едно е да си чувал, а друго е да си сменил 3 коли от една от тези марки и прекрасно да знаеш, че подобна статия не почива на факти! Бих искал Рено и Пежо да заведат дело срещу това вестниче.
  • 44 Driver

    13 4 Отговор
    Edinstveniqt na4in Vie koito karate nemski 4e6ki i ispanski koli da usetite udovolstvieto ot 6ofiraneto e da sednete zad volana na FRENSKA ITALIANSKA ili v kraen slu4ay QPONSKA kola
  • 45 VW POLO 1983 г

    4 13 Отговор
    Аз имам близо 30 годишно поло и го търкалям по пътищата от близо 15 години.Моторът му е над 500 хил по мои сметки иначе и господ не го знае.Сменял съм предница и лагери задни и предни.Редовно му сменям маслото на всеки 8 хил.км. и имам чувството ,че колата няма да се откаже да прави още и още километри.Колко 30 годишни коли френски коли виждате на пътя .

    Коментиран от #54

  • 46 Aleks 307

    7 3 Отговор
    Привет , колеги ! От 7 месеца карам 307 1.4 бензин ( 75 к.с. ) и съм повече от доволен . Имам навъртяни около 35 хил. км и съм сменил само една биалетка , освен задължителните консумативи за обслужване . Много добри и читави са . Също така е много лесен за обслужване и всякакъв вид диагностики . :)
  • 47 ulegnal

    10 2 Отговор
    колеги,следя тоя вестик още от първите му броеве,и в статиите за "Автомобила на старо" много рядко откривах меродавни и безпристрастни мнения.Тази статия ме убеди окончателно,че авторът й трябваше отдавна да си потърси
    друго поприще.Ако сте посъбрали някой и друг измъчен лев,изберете си по-запазен екземпляр и карайте.И двата модела са добри.Ако пък толкова му вярвате идете в Перник и си купете Голф.......пък здраве да е
  • 48 Цвятко от Драгомъж

    13 6 Отговор
    НА МЕН КОЛА НЕ МИ ТРЯБВА,АЗ МОГА ДА ВЪРВЯ ПЕША ОТ ПРАГА ДО ДРАГОМЪЖ! НО ВИЕ НЕ МОЖЕТЕ-ХА ХА !
  • 49 Цвятко от Драгомъж

    9 3 Отговор
    ЧИ ТО НЕ САМО У ПЕРНИК ИМА ГОЛФОВЕ,ВЕ ПИЧ !
  • 50 М_Power

    10 5 Отговор

    До коментар #37 от "Някой":

    Ей, дри*ко ти знаеш ли случайно, че HDI и TDCi са обща разработка?? Като ти стигат познанията дотам, че само да се изложиш недей да пишеш.
  • 51 noname

    11 1 Отговор
    До MERCEDES FAN.....
    А бе пич, като нищо не става от Рено защо от Мерцедес се довлякоха да им се молят(след като БМВ и Фолксваген ги отрязоха) да им дадат платформа и мотори за новите SMART и А-класата? ;)
    Същата база, които Рено ще си ги ползва за Туинго и Клио.
  • 52 Ицо

    7 2 Отговор
    До VW POLO 1983 г...
    Това е така, защото по старите коли има много по-малко неща за скапване. Да не говорим, че на времето едва ли основната цел на производителя е била возилото да преживее гаранционния срок. Колкото до марката, аз още имам първото Клио от '91, дето под купето си е Рено 5. Километрите дори не искам да ги гадая. Е, вече почти не го карам, ама и след 3 месеца престой на улицата - пали и тръгва. Още си е със заводските амортисьори. Не помня кога последно съм сменял нещо, различно от масло и филтри. Та, идеята ми е, че дали е Поло или Клио, ако е читаво, произхода няма значение и няма какво да го изтъкваш твоето като успех.
  • 53 nikoloff

    3 5 Отговор
    МОй приятел си беше купил чисто ново 307 hdi 136кс. Найстина интериора е доста хубав и колата дърпа много, но от друга страна на 15к смени надрани предни дискове и съединител. То хубаво новите коли не са като старите, ама като даваш 50 хиляди лева за пежо, то поне гаранцията да си изкара! Да не говориме че тея неща не ги покри гаранцията ама това е друга тема.
    До преди няколко години карах 20 годишно Е30 и майстора се чудеше как така повечето части за си оригиналните...
  • 54 eti

    5 1 Отговор

    До коментар #45 от "VW POLO 1983 г":

    Хах! Абе хората си карат още и Москвичи и Лади на по 30 години и те като теб твърдят, че нищо не сменят, но на кого е нужно подобно мъчение? Вторачил си се в твоята кола и не виждаш, че на пътя има и много стари Рено 5, които също са здрави и вървят. Не е проблем да караш една кола и повече години. Аз също преди повече от 10 години карах една, дето беше на повече от 30 години и знам какво е да имаш такава кола.. Ама това, дето му сменяш маслото на 8000 км. те издава, че си малко неадекватен към колата. За какво я пазиш? За музея ли? Всеки нормален автомобил с нормално масло влиза за смяна на 10000 км. Вторачил си се в това желязо. Споко, ако е кола като кола, нищо няма да й стане.
  • 55 ***

    7 4 Отговор
    И аз съм чувал много страшни неща за 307. Но повтарям: чувал съм. Един ми каза, че негов познат работел при дилъра на Пежо и веднъж дори им дошла нова кола без зъбчатка в скоростната кутия. Кълнеше се, че е истина. Но не съм го видял с очите си. С очите си обаче вече 5-та година гледам и карам същия Меган за който се говори тук и за 130 000 километра не съм имал и 5% от проблемите, които описва тази статия и които трябваше да са ми се случвали още преди години. И когато съм ходил за обслужване в официалния сервиз, докато съм чакал и гледал, никога не съм чувал и за 90% от проблемите, които са описани в статията. Единствените верни неща за Мегана са:
    1. Крушка на фара се сменя трудно, но за часове, както пише, може да я смени само друсано-пияна блондинка-инвалид.
    2. Могат да възникват известни проблеми с електрически компоненти, като по-честа смяна на някоя крушка и странно поведение на моторче на чистачки и моторче на вентилатор за купето.
    3. Може да се появи потракване в предницата заради проблем с опорните лагери на пружините в предното окачване. На Реното, което карам още не са сменени, но може би скоро ще се сменят.
    4. Външните кормилни накрайници са първото нещо по окачването, което се сменя. На Реното, което карам са сменени на 100 000 и цената им е съвсем приемлива.

    В заключение ще кажа, че и двата модела се вкарват като втора употреба и километражите им обикновено показват около 250 000 км. На колко са реално не знам. И колите са в отлично състояние. Ако тази статия е вярна, някой европеец би трябвало стотици пъти да е посещавал сервиза, да е сменил поне два пъти двигателя, 3 пъти окачването и 5 пъти ел. инсталацията. Като се чете тази статия, все едно се описват проблемите с някой Москвич на който му се правеше основен ремонт на 100 000 км, като докато се навъртят тези километри се правеха безброй други ремонти.
  • 56 CITROEN C4

    2 1 Отговор
    Карам ситроен ц4 дизел 2.0, колата е купена от дильр на ситроен на 35000 км през 2007г .Направил сьм пробег от близо 60 хил км.По колата сьм сменял следните неща:
    1 сьединител на 70 000 км цена с труд 600 лева
    2 ЕГР клапан цена с труд 250 лева
    3 турбо 2 употреба цена с труд 750 лева
    4 проблем с ел стьклата и централно за ремонт:
    300 лева
    Всичко за ремонт за 3 години на почти нова кола:
    1900 лева
    Като се сложат и консумативи от рода на смяна на масла и филтри сигурно надхвьрлям 2000 лева.
    Преди ситроена имах пежо 307 1.4 75 коня втора употреба 2004 г сьщо купена от дильр на 80 000 км .С колата имах основно проблеми по електрониката и сменях компютьр поради проблем сьс запалването ,а по кьсно гаснеше и в движение.След смяната проблема се оправи ,но вече нямах доверие на колата и я продадох на половин цена обратно на дильра.Моето мнение е ,че не само френските коли имат проблеми ,а като цяло всички нови автомобили дават много дефекти по електрониката просто защото колите вече не са това,кето бяха преди 10-20 години,а са сьздадени да се карат 10 години ,да си направят пробега и след това тотално се скапват.Иначе автомобилните компании ще фалират,кой ще купува новите им коли.
  • 57 Някой

    8 4 Отговор
    Напълно съм съгласен с CITROEN C4.В предното изказване не бях точен.Вече по-новите фордове имат HDI двигатели.Мога да го кажа за FORD FOSUS с 1.6 TDCI.Той е новия HDI и такъв съм карал и от него съм доволен.Исках да изразя отрицателно мнение към FORD TOURNEO CONNECT-1.8 TDCI.От този двигател не съм доволен,защото го сравнявм с моя CITROEN C5 2.2 HDI,който е на същите години и на същите километри и не съм му правил почти нищо,сравнение с FORDA,на който направо се олях да правя ремонти.А за стрите коли-много са здрави.Ако искате ми вярвате,но аз съм на 63 години и 22 години търкалях МОСКВИЧ 408-1360м3.Имаше период,в който трябваше да пътувам от Варна до Перник по 3-4 пъти в седмицата и съм нямал никакви проблеми.Даже съм го товарил с 750килограма цимент,но му се обърнаха ресьорите.И веднъж като се връщах от Перник изгасна.Бубината беше изгоряла.Но като цяло проблеми не съм имал.Даже хората ми казваха,че моя МОСКВИЧ е излязъл златен.Че никоя нова кола не може да се сравнява с една стара.И аз затова имам една приказка-"МОСКВИЧА не е кола".

    Коментиран от #58

  • 58 M_Power

    2 9 Отговор

    До коментар #57 от "Някой":

    Бате, че не си на 63 ми е ясно. Да сравняваш C5 със Тоурнео 1.8 с Ц5 е като да сравняваш Мондео 2.2 с Берлинго 1.6... Сеш се?
  • 59 Някой

    21 3 Отговор
    Ако искаш вярвай.Сина ми има 406 2.0 HDI и пак няма проблемите на Форда.
  • 60 •Моля попълнете Име!

    4 23 Отговор
    Чиче, чичееее, големи глупости пишеш. Още форд Фокус 1 има tdci двигател, което е hdi! Смятай кога е това, след като вече излезе Фокус 3! Ама какво ли се чудя, след като си преживял толкова километри с Москвич. То е все едно да си работил в мина. Аз съм имал и Форд и няколко френски коли и една италианска и не съм и чувал за проблемите, които тук някои пишат. Как ги карате тези коли за да смените съединител на дизел на 70 хил. км??? Малък бензинов двигател на голямо купе изяжда феродото на съединтеля почти на 100 хил. А дизелово Рено сменя съединител на 200-250 хил. км. А легенди всякакви се носят и за всякакви марки, без изключения.
  • 61 Helzer

    6 2 Отговор
    Abe neznam dali Ford da si kupia ama znam edno,che Ford i ciganin da ne ti vlizat v kashtata!A za Renault Megane si e mnogo hubava,prekrasna i ikonomichna kola!Po tovo moga da sporia zashtoto ia imam kolata i nai veche sam ia izpital i sam strashno mnogo dovolen!Za Peugeot neznam zashtoto ne sam karal i imal,no predpolagam,che sashto kato marka ne e losha!
  • 62 шшг

    1 1 Отговор
    Много здрави тия френските коли. Сигурен съм , че за Европа ги правят в друг завод различен от този за България за да ги изкарват такива ненадеждни.
  • 63 щщ

    4 1 Отговор
    карам 307 и след внимателен прочит на статията трябва веднага да кажа "Благодаря!", щото "Дори при нежно отношение, съединителят издържа не повече от 80-90 000 км", а аз до тук съм минал 80+90, т.е. 170 000 и на моя му няма нищо, което значи че съм най-нейнич пич:-). може и да е само защото съм късметлия, но дасега съм сменил само две кормилни щанги и предни спирачни дискове. за мен колата е добра! друг е въпросът къде има свестен сервиз.
  • 64 bmw

    1 18 Отговор
    horata sa kazali "reno peugeot citroen i svirki ne pravq "xaxa
  • 65 колос

    4 2 Отговор
    Отдавна не бях се смял така,както днес...а имам и Меган.
    Журналиста е умник от класа.
    Ха-ха-ха-ха.........смешко
  • 66 $e$enec

    1 15 Отговор
    Нямам доверие на френските коли :))) ама никакво 3 пъти се наемах да си купя френски автомобил ама немога се прежаля но са красиви спор няма :))имат хубаво вино)))ама за друго благодарско
  • 67 520 zender

    0 13 Отговор
    нито една от двете-вече не.....
  • 68 ...

    5 0 Отговор
    Карал съм Clio Symbol dci , Renault 21 и двете таксита на незнайни километри и не съм имал никакви ядове ( с изключение на жило на съединителя при 21-та) Сега имам 19 и за 4 години и 60 хил. км. съм сменял само масло, ремъци ,филтри , моторче за ел стъклата, стъпков мотор и крайно гърне на ауспуха...
  • 69 RS

    1 0 Отговор
    Интересно защо ли при 140 000 километра навъртяни из България нямам и 1% от проблемите...
    ремонтите са шарнир 1бр ( отдясно) - 10лв от Ас Метал (на 120 000км) и хидравлична помпа на съединителя -100лв - Валео - пак на 120 000км. ( шарнира се видя, че е тръгнал при смяната на помпата)
    и пластмасова щипка за захващане на жилото на скоростите ( сигурен съм, че е счупена при демонтажа за смяна на помпата, но не си признават)

    Интересно, че автомобилът е от най-оплювана турска сглобка и така разнасяните легендарни проблеми с тапицериите и бушоните, не се оказаха проблеми на производителя на автомобила, а проблеми създадени от нашенския алармаджия, който си е завирал ръчичките наслука, когато е монтирал задължителната за автокаско алармена система .... че даже е и счупил укрепващи щипки на чисто нов автомобил ....

    " оправданието после е ... " това е Турска сглобка"

    А относно автомобилите от втора употреба и нарочените за Грижовни Западно европейци -

    В западна Европа с цел стимулиране покупката на нов автомобил, чрез обещаване на по-малко сервизни грижи - СМЕНЯТ МАСЛА НА 30 000км, дори и на дизелови двигатели, както и филтрите на двойно по-дълъг пробег от този в България.

    Маслата в България се сменят на 10 000км на дизела и 15 000км на бензиновите версии ...

    Помислете къде да търсим ключа на проблемите, при производителя, който си е свършил работата, като автомобилът е изкарал безпроблемно гаранционния период или в обслужването, при което не може да се обвинява производителя след излизане от гаранция...
  • 70 307

    3 0 Отговор
    Човека писал статията никога не се е качвал на 1 от 2те коли. Според него кои са "надеждните" марки? Голф който чупи скорости по често от смяна на масло и окачването изкарва макс 100 000, или пък на немските коли интериора който се изтрива за 2-3г каране, да не говорим че смърди на евтина пластмаса при всяко оставяне на слънце?
  • 71 niki7271

    1 1 Отговор
    пежо 307, 1.4 на 75 или 90 коня, това се колебая да си купя? Търся кола с разход на готриво в града не повече от 8 на 100? Твоята 30-7ца колко харчи?
  • 72 Стоян

    1 0 Отговор
    Карам Меган 1,6 16V. Забележете-служебен. Имам и лично Пежо 406 1,9 TDI. Като начало не съм съгласен с настроението в тази статия,защото ясно личи личното пристрастие на АВТОРЧЕТО-използвам умишлено умалително съществително по-подобие на използваните в "творбата". Поводът да прочета горенаписаното е, че търсех информация за Мегана за смяна на маслото на 250000 км. Каран е само с Elf 5w40 и е в перфектно състояние....доста голфове съм гледал в огледалото...и със сигурност е 30% по-икономичен.
    Споменах,че колата е служебна по повод факта,че доста фирми купуват нови автомобили и при достигането на 150000 ги продават. Мой познат си купи "Джета"2005г.,карана лично от него 4-5 години на 150000 от фирмата в,която работи...двигателят блокира малко след 160000.ФАКТ!!!! Съдбата и споходи още две нейни сестри-Факт!!!
    ...И ще завърша с думите на колега който кара Алфа: "Огледай се-сервизите са пълни с немски коли"
  • 73 Веселин

    5 1 Отговор
    Ей , голям умник е този автор , вярно , карам само немски и шведски коли , но автора е взаимствал материали откъдето свари без да си направи труда за потвърждаване на всички тези твърдения . За автоматичните скоростни кутии на реното , не знам как се развалят , като имат проблемите на абсолютно всички други такива на всички марки - Рено Меган НЯМАТ СОБСТВЕНИ РАЗРАБОТКИ на автоматични скоростни кутии , всички те са ГЕРМАНСКО И ЯПОНСКО ПРОИЗВОДСТВО , а понеже авторът си мисли че е умен , хайде сега да си направи труда да провери на кои марки принадлежат скоростните кутии . Е , трябва и да си дава зор човек , да попрочита по нещо , да проверява , а не наготово като храндутник , егати професията практикува тоя писач , много лесно бе ... Плюс това , бензиновите двигатели и на двете коли са безупречни , особено по - голямата кубатура . И пежото ( 307 ) да вози меко - е по - голям абсурд не бях чувал , реното вози много по - добре и стои отлично на пътя и в завои , в пежото позицията е някак неестествена , висока . Това момче или дядка ли е не знам , чичка ли е , изобщо не е опитвал която и да е от колите , нормално , по български , мързеливец и тарикат готован .
  • 74 Димитър

    7 0 Отговор
    По добре такива неуки /прости/ хора никога да не пишат статии за това, което нито са виждали нито чували.
  • 75 прасе

    7 0 Отговор
    Ха - ха - ха -ха!!!
    По-проста статия не бях чел...
  • 76 Краси

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "MERCEDES FAN":

    Далеч си много от истината приятел. Карам рено меган 2 комби, няма да ти казвам как ме удря и въртя тир. Замислих се, когато всичко вече приключи, че няма да мога да слезна от реното, защото си представях колата смачкана и всичко вътре при мен, както ти си го описал, но познай-жив и здрав съм, както и двете ми деца, които бяха с мен, както и мегана, който се размина с вдлъбнатина на задна лява врата от 3-5 см., още не съм я вкарвал в сервиз, немога да си позволя да бъда без кола заради децата. Това се случи ноември 2016, а сега е август 2019. Прави си сам изводите за пластмасовите калници.......
  • 77 Искам джип

    0 0 Отговор
    Доскоро имах Пежо 307 бензин, 1,6 куб., 2006 г. /110 к.с/, сега съм с Меган 2 бензин, 2,0 куб., 136 коня, също 2006 г.. И двете – хечбек, и двете много запазени и безпроблемни. Пежото го разкарах, защото не можах да изтърпя тъпата позиция на шофиране – високо поставено табло и високо поставен волан, които никакви корекции не можаха да компенсират. При максимално вдигната седалка и максимално снижена кормилна конзола, воланът пак ми виреше високо и някак ме дразнеше. Обичам позиция „висока седалка-нисък волан“, но в пежо 307 тази комбинация е безумно изпълнена и неудобна. В мегана ми е по-удобно, нищо, че в 307-цата е малко по-широко отпред. Да, широко е, но заради отстоянието на предната седалка от прага, трябваше да правя едва ли не полушпагат, за да изляза от колата, а при напълно отворена шофьорска врата ръката ми би следвало да се удължава с 15-20 см , за да стигна дръжката за затваряне. Пък да кажеш, че съм някой гном… метър и 78 съм. За задните пасажери пежото е тясно. На пътя и в завоите меганът стои по-добре от 307. Пежото е по-неудобно за паркиране, въпреки леко по-високата позиция, може би заради малките странични огледала.
    Единствените предимства в извънтехническо отношение на 307 пред хеча на меган 2 са може би не-налудничавият външен дизайн и малко по-обемния багажник. Изразявам личните си наблюдения над тези два модела и за мен като цяло пежо 307 е НЕПРИЯТЕН за шофиране модел заради недомислената ергономия на вътрешното пространство, нищо
  • 78 DAN

    0 0 Отговор
    Интересно Вече 7-ма година карам Сценик 1,6 16V (99-та год.). Като го купих или показваше 111000 или 116, но ето вече е на близо 190000. Като изключим амортисьорите (предни и задни) по окачването съм сменил само тампони, маншони и лагери отпред. 2-пъти тампон на скоростната кутия, съединител, който все още имаше живот, но лагерът шумеше на студено.
  • 79 Иво Симеонов

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Viva Italy":

    Имах Ксара 2,0 Hdi, сега Берлинго - 2,0 Hdi, а ксарата я смених с C5 2,0 Hdi 136кс. Всички работеха добре първите 3 години. След това оле. Проблемът е в горивата и липсата на специалисти.
  • 80 Сцо

    0 0 Отговор
    Меган класик 1 е най големия кошник който може да се направи!