18 Юли, 2012 11:53 58 842 30

Как да внасяме коли от Германия?

  • внос на автомобили-
  • германия-
  • транзитни номера

Преди около месец възникна сериозен проблем при вноса на коли от Германия. Колите с жълти рег. табели бяха спирани от движение в Унгария. Още тогава стана ясно по информация на унгарските граничари, че съгласно искане на немската полиция жълтите транзитни номера за автомобили втора употреба, закупени в Германия, са невалидни на територията на Унгария.

 
По повод на проблема от МВР обещаха да проучат нещата и да излязат с официална информация относно въпросните временни регистрационни табели. Ето и тяхната информация за режима на валидност на временните и специални регистрационни номера на закупени от Германия моторни превозни средства, преминаващи през територията на Унгария.
 
В повечето държави членки на ЕС, както и в Унгария се издават т.нар. временни или специални регистрационни номера. Те се издават при покупко-продажбата на МПС. Тези номера са валидни при техническите прегледи на закупеното МПС и са само за временна употреба. Някои типове временни номера са валидни само в страната, която ги издава. ЕС не може да възпрепятства правото на собствена преценка на страните членки, в резултат на което да бъдат въведени вътрешни правни разпоредби и по-строги условия. Поради това различните страни имат различен подход към чуждестранните временни регистрационни номера. В Унгария например, спрямо автомобилите, които се движат с чуждестранни временни номера, се прилагат правилата, валидни за държавата, в която автомобилите са регистрирани. В тази връзка движещите се с немски временни номера коли на територията на Унгария трябва да спазват следните разпоредби:
 
Специален временен рег. номер
Издава се заедно с временната регистрация и има валидност максимум 5 (пет) дни и е само за движение на територията на Германия. Целта на тази временна регистрация е автомобилът да може да участва в движение с временен  характер, напр. пробно изпитание, движение до конкретно място, където ще бъде регистрирано, ремонтирано и т.н.. При издаване на такъв тип регистрационни номера не е необходимо МПС да разполага с удостоверение за техническа изправност. Регистрационният номер започва с цифрите 04 и в дясното жълто поле е обозначен последният ден от валидността. Датата се разчита отгоре надолу: ден, месец, година, отбелязани в двуцифрени групи. Датата е от значение само на територията на Германия поради факта, че автомобил с подобен регистрационен номер няма право да се движи извън територията й. Този тип регистрационен номер обикновено се използва от автокъщи. Застраховката „Гражданска отговорност” към този номер е валидна само за територията на Германия. Въз основа на настоящата практика издаването на рег. номер и издаването на застраховка могат да се разделят на отделни процедури. Още повече, че застраховката „Гражданска отговорност” може да се направи и по Интернет. В Германия е възможно да се издаде “зелена” карта на МПС, която е валидна в чужбина, но превозното средство е регистрирано със специален временен номер, валиден само на територията на Германия.
 
Експортен регистрационен номер
Този тип регистрационен номер се издава, когато МПС ще се изнася от Германия. Целта е закупеното превозно средство да бъде транспортирано на собствен ход до мястото на експорта. В червеното поле е обозначен последният ден на валидността на рег. номер. Неразделна част към този рег.номер е “зелената” карта. Застраховката е валидна за страните-членки на ЕС, като има специални условия за трети страни. За да се издаде такъв тип рег. номер автомобилът трябва да разполага с удостоверение за валиден технически преглед
 
Важно е да се знае, че ако превозното средство има специален временен рег. номер, то няма право да се движи на територията на Унгария. Това право автомобилът има само при наличието на експортния рег. номер в рамките на неговата валидност. Законовата процедура е закупено в Германия МПС, което се транспортира в чужбина през Унгария, да бъде снабдено с експортен рег. номер, който е в рамките на срока на валидност, отбелязан върху него.
Така че ако преминавате пре Унгария с жълти рег. временни табели или срокът на червените регистрационни номера и документи е изтекъл, същите се считат за невалидни. При проверка табелите се отнемат и на водачите се съобщава, че МПС могат да бъдат транспортирани само на платформи.  Изключения не се допускат.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ауто_марио

    20 0 Отговор
    Браво. Много полезна информация. И един съвет от мен към тези, които ще си вкарват коли от ЕС. За предпочитане са колите от Германия и в краен случай от Северна Италия. Австрия и Южна Италия са само от боклук нагоре

    Коментиран от #15

  • 2 тест драйвър

    0 2 Отговор
    Страшна статия нема що :D То това дето го пише и първолаците го знаят и не е от вчера и онзи ден... Жълтите номера ВИНАГИ са били за Германия, важали са за другите страни от ЕС само с сключена зелена карта! Червените номера са за експорт, но са значително по-скъпи!
    Но нека има статии...
    А към предния коментар... не знам от шопско па-далече ходил ли си, но в Германия и Австрия важат едни и същи закони за прегледите и колите са еднакво качествени! В италия дали северна или южна прегледите са на две години и са по-зле от наще тука за това и колите там са леш!

    Коментиран от #3

  • 3 Батко

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "тест драйвър":

    Да де , но нали има тарикати които не искат да плащат и сега реват ,че ги глобявали.Ще ги глобяват и още как.
  • 4 дени

    6 0 Отговор
    Напълно съм съгласен с коментара на Марио.По големи кенефи от австрийските ръждилки няма.Така че не смятам че нашия пазар за старо желязо ще загуби от ограничаването на австийската скрап.
  • 5 Ники Николов

    0 3 Отговор
    който внесъл,внесъл, гадното е техни4еския преглед леко 4укната моеше и тук да я оправиш ама ве4е не
  • 6 жижо

    4 0 Отговор
    АБЕ АУТО МАРИО ТИ МНОГО СИ ЗАПОЗНАТ ОТКАДЕ КОЛИТЕ СА БОКЛУЦИ И ОТКАДЕ НЕ САМО ДА ТИ КАЖА ЧЕ НАВСЯКАДЕ ИМА И ХУБАВИ И ЛОШИ КОЛИ ВЪПРОС НА ПЛАЩАНЕ Е КАКТО ПРИ ХОРАТА ИМА И СВЕСНИ ИМА И КАТО ТЕБЕ ДЕТО КУПУВАТ НЕМСКИТЕ РАЖДИЛКИ И ИЗПРЪСКВАТ ПО ЕДИН КАШОН ЧЕРЕН СПРЕИ ОТДОЛО ДА СКРИЯТ РЪЖДИТЕ !!!!!! УВАЖАЕМИ КЛИЕНТИ КАТО КУПУВАТЕ ГЛЕДАИТЕ ДОКУМЕНТИТЕ ПРЕДИ ДА ПЛАТИТЕ ЛЪЖАТ ВИ В ГОДИНИТЕ И ГЛЕДАИТЕ КОЛИТЕ ОТДОЛО ДА НЕ СА ПРЪСКАНИ СЪС СПРЕИ ИМА ЛИ СПРЕИ ПОД НЕГО Е САМО РЪЖДА !!!!!!
  • 7 6i6ko

    1 1 Отговор
    nai dobrite koli kato cena -ka4estvo sa ot holandia
  • 8 bram

    1 10 Отговор
    Най-добрите са от Англия. Хем на половин цена, хем запазени. С десният волан се свиква за 1-2 седмици.

    Коментиран от #9, #20

  • 9 Real

    14 2 Отговор

    До коментар #8 от "bram":

    България е държава, в която посоката на движение е обратна от тази в Англия. Винаги съм се възмущавала от неадекватните реакции на участниците в движението с десен волан! Видимостта, която има водача на автомобил с обратна дирекция е нарушена и създава множество предпоставки за ПТП! Колкото и изгодно да излиза покупка на автомобил от Англия, аз съм против - поне докато посоката на движение е различна от английската...

    Коментиран от #11

  • 10 325tds

    4 0 Отговор
    Ем да ти кажа то и от Англия да е колата ако решиш да и обръщаш волана според зависи и от колата де то накрая ти стъпва горе доло на такава с ляв апък и не съм много сигурен в това обръщане като качество и здравина.Въпрос на избор :)
  • 11 ГГГ

    4 3 Отговор

    До коментар #9 от "Real":

    абе те неадекватните движения стават и с ляв волан не ми говори предпоставките кви били ! по новините го казаха че няма някви % специално за десните волани за ПТП а дори водачите били по внимателни от тези с ляв !!!!! като ти кажат катастрофа с ляв волан нищо не е станало нормално блъснали са се .. ама ако кажат някой с десен .. край значи волана е виновен не са хубави хаха като неможеш да караш не купуваш :)

    Коментиран от #23

  • 12 Цоло Цолов

    3 2 Отговор
    Абсолютно прави са колегите 6i6ko и тест-драйвър: кола само от Холандия, Германия и Австрия.
  • 13 ььь

    9 3 Отговор
    Трябва да се забрани нова регистрация на коли с десен волан. Точка.
  • 14 Vanko

    10 2 Отговор
    Абе дай Боже да се оправи тази тъпа държава , и всички от магазина с найлоните да си ги купувате ! А не да се драчите тука коя кола от къде била по-хубава . Хората си продават старите коли , а тука пет човека пари правят от нея . Жалко е ...
  • 15 Антон Дачев

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Ауто_марио":

    Дадох ти плюсче, защото си прав, но има много случаи, в които коли са внасяни в Германия от Италия.. И все пак кола, купена от Германия няма как да разочарова новия си собственик.. Не знам какво ги правят, но е факт.
  • 16 opel4o

    8 5 Отговор
    Пълна забрана на коли с десен волан!!! БЕЗ КОМЕНТАР!!! Омръзна ми да се засичам с тежкари ,дето нямат пари за нормална кола!!!Абсолютно опасно е шофирането на таралясници с дясна ориентация!! Многократно се убеждавам!!! Кога ще има ясни правила в Булгаристан,нали сме в Евросъюза??? Пълна Малоумщина!!!

    Коментиран от #24

  • 17 заз на газ

    2 0 Отговор
    от където и да е все е над 200 че и300 хиляди километра ,карана на обороти на запад и започва ремонта.Затова от Швейцария,Германия Холандия ,но до 5-6 години и до сто хиляди км ,е паричките са повече ама само ще караш
  • 18 bmw328i

    0 3 Отговор
    SWISS, е истината имам трето бмв от там и съм супер доволен!

    Коментиран от #21

  • 19 Кирил Ценков

    0 0 Отговор
    От Герамния и Швейцария ,добре ,ама ги внасят с затъмнените стъкла,че на далавера,а то ги карали там Турските гастери ,дето капака не са вдигали никога и после ще извие някой .Ама на ли е от там.Така ,че всичко зависи от човека и тук е така и тук има хубави коли на добри цени
  • 20 Ducati

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "bram":

    Май не си много на ясно с колите от Англия, на 10 от 9 нивото на маслото е под минимума а 7 годишна кола има над 5 собственика, прави сметка колко може да е поддържана една кола. А за забраната -всеки има право да избира каква кола да кара и каккъв гъзар да е, аз лично карам коли с десни волани от 13 години и сега карам такава-няма никакви ядове
  • 21 comment

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "bmw328i":

    Че предните две що ги разтика, нали са супер здрави. Ти ли ги скапа, или те самички?
  • 22 Грую

    1 0 Отговор
    Като гледам в сайтовете за продажба на коли цените то излиза, че в България цените по-ниски от Германия. На какви нива е достигнала мошенгията в нашата държава. По мое време такива номера само за пробване на колите имаха тези дето по занятие се занимават с препродажба на автомобили и не разбирам защо Германия ще прави такива балкански истории - да издава номера дето не вършат работа. На времето Ърнест Хемингуей като пътуващ кореспондент беше написал за провеждането на един европейски форум, че имал за цел да европеизира Балканите, но всъщност резултатът бил Балканизирането на Европа. Така или иначе излиза вярна мисълта: "Няма нищо ново под слънцето. Всичко е добре забравено старо."
  • 23 Real

    1 2 Отговор

    До коментар #11 от "ГГГ":

    Продължавам да подкрепям тезата, че в България не трябва да се позволява регистрация на автомобили с десен волан! Ако някой прецени, че желае да закупи подобен автомобил, да обърне дирекцията и да мине през Технотест!
    НЕ СЪМ СЪГЛАСНА АВТОМОБИЛИ С ДЕСЕН ДА МЕ ЗАСИЧАТ, ПОРАДИ НАМАЛЕНА ВИДИМОСТ ПРОИЗТИЧАЩА ОТ ДИРЕКЦИЯТА ИМ И ДА ПРАВЯТ ЗАДРЪСТВАНИЯ ПО УЛИЦИТЕ!!!
    Вие ако искате управлявайте и хеликоптер, стига да не пречите на заобикалящите ви и да спазвате законите и наредбите на страната!

    Коментиран от #26

  • 24 Real

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "opel4o":

    Напълно си прав! Подкрепям те!
  • 25 germaniq kaput

    0 0 Отговор
    дефакто немога да се прибера с жълти номера трябва да си взема червени дефакто транзитни номера ????
  • 26 Ducati

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Real":

    Доста си далече от истината, чак пък задръствания...верно е, че изпреварване не е като с нормален волан но няма никакви ядове , но от излишни спорове особенно с противоположния пол няма смисъл..
  • 27 Атанас Димитров

    1 0 Отговор
    a we kakuv vi e problema s desnia volan vie ne mojete da karate po princip ta ka 4e za kakvo govorim a puk toia opel4o sigurno kara njakoi kadet na 40 god. koito go krepi samo rujdata. koe e po opasno kola na 5 godini s desen volan ili kola na 35 s normalen.
    VSI4KO E DO 4OVEKA ZAD VOLANA!!!
  • 28 бат цък

    0 2 Отговор
    ами заобикаляйте я Унгария.А за колите от Англия-пълни кенефи ама наистина кенефи.

    Коментиран от #29

  • 29 ВИП АМГ

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "бат цък":

    a pa ot germania sa strashni.izgnili s bivshi sobstvenici arabi koito sa minali ciala evropa po niakolko pati s po edin ton bagaj.
  • 30 Young Driver

    0 0 Отговор
    Добър ден,
    имам няколко въпроса по темата:
    1. някой познава ли фирмите, автовозите от Мюнхен до Варна и каква ще е цената?
    2. при превоза на автовоза мисля че не трябва да поставям транзитни номера.
    Благодаря за отговорите предварително