Преди около месец възникна сериозен проблем при вноса на коли от Германия. Колите с жълти рег. табели бяха спирани от движение в Унгария. Още тогава стана ясно по информация на унгарските граничари, че съгласно искане на немската полиция жълтите транзитни номера за автомобили втора употреба, закупени в Германия, са невалидни на територията на Унгария.
По повод на проблема от МВР обещаха да проучат нещата и да излязат с официална информация относно въпросните временни регистрационни табели. Ето и тяхната информация за режима на валидност на временните и специални регистрационни номера на закупени от Германия моторни превозни средства, преминаващи през територията на Унгария.
В повечето държави членки на ЕС, както и в Унгария се издават т.нар. временни или специални регистрационни номера. Те се издават при покупко-продажбата на МПС. Тези номера са валидни при техническите прегледи на закупеното МПС и са само за временна употреба. Някои типове временни номера са валидни само в страната, която ги издава. ЕС не може да възпрепятства правото на собствена преценка на страните членки, в резултат на което да бъдат въведени вътрешни правни разпоредби и по-строги условия. Поради това различните страни имат различен подход към чуждестранните временни регистрационни номера. В Унгария например, спрямо автомобилите, които се движат с чуждестранни временни номера, се прилагат правилата, валидни за държавата, в която автомобилите са регистрирани. В тази връзка движещите се с немски временни номера коли на територията на Унгария трябва да спазват следните разпоредби:
Специален временен рег. номер
Издава се заедно с временната регистрация и има валидност максимум 5 (пет) дни и е само за движение на територията на Германия. Целта на тази временна регистрация е автомобилът да може да участва в движение с временен характер, напр. пробно изпитание, движение до конкретно място, където ще бъде регистрирано, ремонтирано и т.н.. При издаване на такъв тип регистрационни номера не е необходимо МПС да разполага с удостоверение за техническа изправност. Регистрационният номер започва с цифрите 04 и в дясното жълто поле е обозначен последният ден от валидността. Датата се разчита отгоре надолу: ден, месец, година, отбелязани в двуцифрени групи. Датата е от значение само на територията на Германия поради факта, че автомобил с подобен регистрационен номер няма право да се движи извън територията й. Този тип регистрационен номер обикновено се използва от автокъщи. Застраховката „Гражданска отговорност” към този номер е валидна само за територията на Германия. Въз основа на настоящата практика издаването на рег. номер и издаването на застраховка могат да се разделят на отделни процедури. Още повече, че застраховката „Гражданска отговорност” може да се направи и по Интернет. В Германия е възможно да се издаде “зелена” карта на МПС, която е валидна в чужбина, но превозното средство е регистрирано със специален временен номер, валиден само на територията на Германия.
Експортен регистрационен номер
Този тип регистрационен номер се издава, когато МПС ще се изнася от Германия. Целта е закупеното превозно средство да бъде транспортирано на собствен ход до мястото на експорта. В червеното поле е обозначен последният ден на валидността на рег. номер. Неразделна част към този рег.номер е “зелената” карта. Застраховката е валидна за страните-членки на ЕС, като има специални условия за трети страни. За да се издаде такъв тип рег. номер автомобилът трябва да разполага с удостоверение за валиден технически преглед
Важно е да се знае, че ако превозното средство има специален временен рег. номер, то няма право да се движи на територията на Унгария. Това право автомобилът има само при наличието на експортния рег. номер в рамките на неговата валидност. Законовата процедура е закупено в Германия МПС, което се транспортира в чужбина през Унгария, да бъде снабдено с експортен рег. номер, който е в рамките на срока на валидност, отбелязан върху него.
Така че ако преминавате пре Унгария с жълти рег. временни табели или срокът на червените регистрационни номера и документи е изтекъл, същите се считат за невалидни. При проверка табелите се отнемат и на водачите се съобщава, че МПС могат да бъдат транспортирани само на платформи. Изключения не се допускат.
Поставете оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ауто_марио
Коментиран от #15
12:18 18.07.2012
2 тест драйвър
Но нека има статии...
А към предния коментар... не знам от шопско па-далече ходил ли си, но в Германия и Австрия важат едни и същи закони за прегледите и колите са еднакво качествени! В италия дали северна или южна прегледите са на две години и са по-зле от наще тука за това и колите там са леш!
Коментиран от #3
13:57 18.07.2012
3 Батко
До коментар #2 от "тест драйвър":
Да де , но нали има тарикати които не искат да плащат и сега реват ,че ги глобявали.Ще ги глобяват и още как.14:10 18.07.2012
4 дени
14:21 18.07.2012
5 Ники Николов
14:36 18.07.2012
6 жижо
14:59 18.07.2012
7 6i6ko
15:49 18.07.2012
8 bram
Коментиран от #9, #20
18:06 18.07.2012
9 Real
До коментар #8 от "bram":
България е държава, в която посоката на движение е обратна от тази в Англия. Винаги съм се възмущавала от неадекватните реакции на участниците в движението с десен волан! Видимостта, която има водача на автомобил с обратна дирекция е нарушена и създава множество предпоставки за ПТП! Колкото и изгодно да излиза покупка на автомобил от Англия, аз съм против - поне докато посоката на движение е различна от английската...Коментиран от #11
18:13 18.07.2012
10 325tds
19:42 18.07.2012
11 ГГГ
До коментар #9 от "Real":
абе те неадекватните движения стават и с ляв волан не ми говори предпоставките кви били ! по новините го казаха че няма някви % специално за десните волани за ПТП а дори водачите били по внимателни от тези с ляв !!!!! като ти кажат катастрофа с ляв волан нищо не е станало нормално блъснали са се .. ама ако кажат някой с десен .. край значи волана е виновен не са хубави хаха като неможеш да караш не купуваш :)Коментиран от #23
20:04 18.07.2012
12 Цоло Цолов
20:34 18.07.2012
13 ььь
22:21 18.07.2012
14 Vanko
22:22 18.07.2012
15 Антон Дачев
До коментар #1 от "Ауто_марио":
Дадох ти плюсче, защото си прав, но има много случаи, в които коли са внасяни в Германия от Италия.. И все пак кола, купена от Германия няма как да разочарова новия си собственик.. Не знам какво ги правят, но е факт.22:43 18.07.2012
16 opel4o
Коментиран от #24
01:44 19.07.2012
17 заз на газ
09:27 19.07.2012
18 bmw328i
Коментиран от #21
09:41 19.07.2012
19 Кирил Ценков
13:14 19.07.2012
20 Ducati
До коментар #8 от "bram":
Май не си много на ясно с колите от Англия, на 10 от 9 нивото на маслото е под минимума а 7 годишна кола има над 5 собственика, прави сметка колко може да е поддържана една кола. А за забраната -всеки има право да избира каква кола да кара и каккъв гъзар да е, аз лично карам коли с десни волани от 13 години и сега карам такава-няма никакви ядове13:26 19.07.2012
21 comment
До коментар #18 от "bmw328i":
Че предните две що ги разтика, нали са супер здрави. Ти ли ги скапа, или те самички?17:02 19.07.2012
22 Грую
17:02 19.07.2012
23 Real
До коментар #11 от "ГГГ":
Продължавам да подкрепям тезата, че в България не трябва да се позволява регистрация на автомобили с десен волан! Ако някой прецени, че желае да закупи подобен автомобил, да обърне дирекцията и да мине през Технотест!НЕ СЪМ СЪГЛАСНА АВТОМОБИЛИ С ДЕСЕН ДА МЕ ЗАСИЧАТ, ПОРАДИ НАМАЛЕНА ВИДИМОСТ ПРОИЗТИЧАЩА ОТ ДИРЕКЦИЯТА ИМ И ДА ПРАВЯТ ЗАДРЪСТВАНИЯ ПО УЛИЦИТЕ!!!
Вие ако искате управлявайте и хеликоптер, стига да не пречите на заобикалящите ви и да спазвате законите и наредбите на страната!
Коментиран от #26
18:20 19.07.2012
24 Real
До коментар #16 от "opel4o":
Напълно си прав! Подкрепям те!18:22 19.07.2012
25 germaniq kaput
23:19 19.07.2012
26 Ducati
До коментар #23 от "Real":
Доста си далече от истината, чак пък задръствания...верно е, че изпреварване не е като с нормален волан но няма никакви ядове , но от излишни спорове особенно с противоположния пол няма смисъл..23:39 19.07.2012
27 Атанас Димитров
VSI4KO E DO 4OVEKA ZAD VOLANA!!!
00:48 20.07.2012
28 бат цък
Коментиран от #29
05:08 20.07.2012
29 ВИП АМГ
До коментар #28 от "бат цък":
a pa ot germania sa strashni.izgnili s bivshi sobstvenici arabi koito sa minali ciala evropa po niakolko pati s po edin ton bagaj.10:29 22.07.2012
30 Young Driver
имам няколко въпроса по темата:
1. някой познава ли фирмите, автовозите от Мюнхен до Варна и каква ще е цената?
2. при превоза на автовоза мисля че не трябва да поставям транзитни номера.
Благодаря за отговорите предварително
11:14 19.07.2016