Last news in Fakti

26 Юни, 2012 13:05 46 309 89

Проблем с вноса на коли от Германия

  • внос на автомобили-
  • германия-
  • транзитни номера

 

Резнаха далаверата с транзитните номера на българските търговци на автомобили. По информация на унгарските гранични власти, съгласно искане на германската полиция, жълтите транзитни номера за автомобили втора употреба закупени в Германия и други европейски страни са невалидни на територията на Унгария.
 
Същите се свалят от автомобилите на граничните пунктове на Унгария, автомобилите се задържат на паркинг и могат да бъдат транспортирани до България единствено на платформи. С тази информация Министерство на външните работи е било уведомено вчера. Акцията на унгарската граница е започнала от миналата седмица – 17 или 18 юни след официално искане от страна на Германия.
 
Проблемът е изцяло по линия на полицейското сътрудничество. Нашенци дълги години са използвали вратичка, която дава Шенгенското пространство, това, че Германия няма външна граница, да преминават именно с жълтите номера.
В Германия има два вида транзитни номера –  с жълто и с червено обозначение. Тези с жълта лента са предпочитани от нашенските търговци на автомобили втора ръка, защото са доста по-евтини от червените, купуват се само с лична карта и могат да се поставят на автомобил без TUV сертификат
 
До този момент унгарците не се интересуваха кой с какъв номер преминава щом регистрационната табела е на държава на ЕС и не правеха никакви проблеми. Сега обаче Германия е изпратила официално писмо  до своите унгарски колеги с молба на унгарска територия да не се допускат автомобили с жълтите транзитни номера.

Има и друга версия, според която са зачестили застрахователните измами и катастрофите с жълтите транзитни номера на български автомобили на територията на Унгария, което е накарало унгарските власти да предприемат подобна крачка.

Така в момента около 50 българи седят на сръбско-унгарската граница, защото жълтите им номера са иззети от колите им. По принцип няма как да бъде заменен и номерът на превозното средство в Унгария, ако то е закупено в Германия, така че единствения изход е използване на автовоз, който оскъпява возилото с около 400 евро.
 
Първият ден, когато Унгария е предприела мерките, някои от българите както се казва „минали между капките”, но от там нататък останалите български търговци са били все пак изненадани, че не се сблъскват със старата практика на компромис.
 
 

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Баросану

    6 0 Отговор
    Честито !!!
  • 2 Коко

    2 5 Отговор
    Е има ли още балъци да купуват немските гнилочи? Само Италия оттам нямат и точка

    Коментиран от #5, #6

  • 3 Пацо

    6 3 Отговор
    Немските, особено с ТЮФ са 100 пъти по здрави и надеждни от италианките от моргите на юг
  • 4 Маримба

    10 3 Отговор
    Каква Италия бе момче на ония сервизите им са на нашето дередже не ставай смешен . Пък да не говорим че по платформите от Италия пристигат автомобили в направо разпаднато състояние със сплескани от седене гуми с буци кал и трева от седяне с години по моргите . Това че тука малко ги поизлъскат щото е по евтино не значи че има далавера от цялата работа за крайния клиент . Моргата и лъсната и блъсната все си е морга . А относно TUV и жълтите номера прави са да ги спират това на практика са незаконни автомобили които не са успели да покрият минималните изисквания . Аман от джамбази и тарикати в тая държава
  • 5 Сашо

    2 2 Отговор

    До коментар #2 от "Коко":

    Нови по-високи цени на колите от Италия!!!!
  • 6 Сашо

    2 2 Отговор

    До коментар #2 от "Коко":

    Е има ли още балъци да купуват немските гнилочи? Само Италия оттам нямат и помен от масло и обслужване,по добре от БГ!!Италия е бедна страна ......какво очакваш!!!!!
  • 7 Гошко

    4 1 Отговор
    Хора , не се излагайте, защо да пълним на швабите и без това дебелите джобове-ние ще си купуваме италянките, защото толкова средства имаме, а германците след време ще се усетят, че са направили грешка.Между другото в Италя има и добро коли.

    Коментиран от #68

  • 8 Търговец

    7 0 Отговор
    Никого не е било разрешено използването на жълтите транзитни номера от чужденци извън Германия и Австрия. Който е взимал от тях и е поне малко грамотен би трябвало да е обърнал внимание, че подписва една декларация в която е упоменато това.
    Но за съжаление повечето " колеги " са силно неграмотни и чули недочули си правят някакви абсурдни и нереални изводи.
    Време е и ние българските Европейци да започнем да спазваме правилата и законите.
  • 9 ерджан каризмата

    4 0 Отговор
    bravo na tyah superr sa !
  • 10 АЗ

    4 0 Отговор
    Има ли?
  • 11 Коко

    4 0 Отговор
    Е има ли още балъци да купуват немските гнилочи? Само Италия оттам нямат и точка.Най-евтините коли са австрийските и немските, справка автокъщите във Враца и Монтана. Там съм виждал дори гнило Ауди!!! В Германия и Австрия хубавото го обират руснаци и поляци, нашите джамбази вкарват оттам само гнила скрап. Италианците не били сменяли масло хаха еми пък швабите не карат с повече от 50 и си ги поддържат само в официалния сервиз хаха евтини джамбазки трикове
  • 12 ТЮФ

    7 0 Отговор
    Гошко, добре че са "швабите" да си плащат по 50% данъци, та да ни носят на гръб половин Европа.
    "Скъпото илиза по-евтино" някой е казал, по-добре дай 500-1000 евро повече и си купи кола която отговаря на това което е написано на табелата, отколкото да вземеш някой таралясник и да си прекарваш времето по сервизите и да се охарчиш още повече.
  • 13 Търговец

    4 1 Отговор
    До вносителите на автомобилна скрап на кило от бедната държава Италия КОКО и Гошко: Абе момци кога сте били в Германия та обяснявате какви коли карат хората носещи на гърбовете си цяла Европа.
    Аз се съмнявам , че и в Италия някога сте ходили защото нали купувате колите на кило по телефона, каквото ви предложат местните прекупвачи.
    Въобще как намирате балъци да ви плащат италианските отпадъци та даже ви вярват и на годината на регистрация и на километража. Българина наистина трябва да е много прост.

    Коментиран от #15

  • 14 TEXAS-BMW

    4 2 Отговор
    Не желая нищо от Италия. Даже и пици не могат да правят. Ако някога си купувам Ferrari ще гледам да е някой китайски модел проектиран и произведен в Ангола или Мозамбик само да ни го е пипал жабар. Даже и жените им не стават, гледаш я прилично изглежда и като отвори една уста пълна с кариеси, като започне да крещи 100 думи в минута..... три дена след разговора те боли главата. А Италианците дали лъжат много? Лъжат повече от сливенски ром, може би те са измислили лъжата.
  • 15 Коко

    5 1 Отговор

    До коментар #13 от "Търговец":

    Виждаме виждаме другарю врачански търгаш...виждаме че в мобиле.де няма кола над 200000км и отдолу автокъщите са с османски имена. Не съм търгаш, но познавам доста автотърговци и те са ми споделяли, че за коли от Германия и Австрия не искат и да чуват. Като дойде купувача и види ямите по праговете и гнилите вежди дори без пари не я иска. Отделно германчетата и австрийцетата лапат масло и винаги не им работят климатика и ръчната. Преди имаше далавера с немските боклуци, купят един кадет за 100Е, кърпене кит и боя в България и го продават на гладния за кола българин за 6-7000 марки. Но това време мина и на хората им писна да имат личен кърпач тенекеджия както личен лекар. Пак повтарям, в германия и Австрия има и хубави коли, но са скъпи и тях българските джамбази не ги и поглеждат, защото в България са НЕПРОДАВАЕМИ!
  • 16 Любен Попов

    3 1 Отговор
    В Германия и Швейцария за интервенция на километраж присъдата и 3.5 години затвор и от 25000 до 120000 евро глоба!Вие колеги си направете изводи!А колкото до номерата червените струват 120 евро и се пътува безпроблемно!А за ТЮВ ако колата е прилична има ТЮВ екпорт 40 евро !

    Коментиран от #19, #29

  • 17 Търговец

    2 1 Отговор
    (koko) :D kato teb smeshnik ne sym vijdal но явно има
  • 18 Търговец

    2 3 Отговор
    Коко, ако познанията ти за автомобилите и за търговията с тях ти е от интернет и от някакви докарвачи на тонове италианска скрап купена по телефона въобще не дискутирай темата с мен бе моето момче. Аз съм професионален търговец на автомобили бе бате. Не се вживявай в ролята на разбирач. Питай ги твоите познати защо купуват коли на кило по телефона, защо трябва купуват пакети в които половината бракми са за боклука и какво правят с тях. А тези дето не искат да чуват за коли от Германия са търговци колкото ти си марсианец.

    Коментиран от #20

  • 19 Коко

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Любен Попов":

    Това важи ако колата се продава На вътрешния пазар, за износ няма никакъв контрол! Не може коли на 2 и на 15г. да имат еднакъв пробег. Това за здравата кола от Германия е мит! Доказателство - пазара в България, а именно немски и австрийски коли се продават предимно във Враца и Монтана, като са значително по-евтини от италианските. Защо ли? Защо е толкова глупав търговеца да вкара супер колата от Германия и да я продава по-евтино от италианската от морга? Всеки умен човек ще си направи изводите, а който робува на стереотипи да си търси отсега евтин тенекеджия за германския гнилоч!
  • 20 Коко

    3 1 Отговор

    До коментар #18 от "Търговец":

    Вживявам се в ролята на клиент, който обикаля цяла България и знае много добре какво се продава. Не ме питай как съм псувал такива като теб, където по телефона се скъсват да хвалят немската си кола, а като изгубя цял ден и навъртя 1000км виждам една гнила бракма, с неработещи спирачки, превъртян километраж, късана тапицерия и т.н.

    Коментиран от #24

  • 21 Brytalista

    1 3 Отговор
    Попринцип спора е гоем защото са употребявани коли ! Не знаеш предишния да ли е бил Шумахер или е имал книжка за валяк.Карал съм коли от сякаде Холандия,Германия,Австрия,Италия - там повечето коли са боклуци !!! се не им работи нещо като например горивни помпи.Живял сам в Италия и им знам и език и сичко на тия нищо не пазят. НЕ СИ МИСЛЕТЕ ЧЕ ИТАЛИЯНСКИТЕ ВОЗИЛА СА МНОГО ЗДРАВИ :D:D

    Коментиран от #26

  • 22 Търговец

    2 4 Отговор
    За да си ми клиент трябва да имаш пари за кола а не за хладилник. Тези като теб са най-интересни, слагате 3-4000лв. в джобчето и тръгвате да търсите "Светия Граал". ВЯРНО ЛИ СИ ОБИКОЛИЛ БЪЛГАРИЯ ДОКАТО СИ КУПИШ КОЛА ? Е сега вече те признах, та ти си си похарчил половината парички в обикаляне и търсене бе пич. А майстори разбирачи води ли си да гледат да не би колата да има шарнир или тампон за смяна, че те са скъпи тези неща, струват най-малко колкото 5 литра бензин. Сигурен съм , че си от тези които карат колата си по-малко от колкото са я търсили. Кажи , ако не те е срам какво си купи, че тука до мен има един любопитен дето вече хълца от смях?
    с уважение: ТЪРГОВЕЦ

    Коментиран от #25

  • 23 Стоян

    2 0 Отговор
    Ако не е от северна Италия, не купувам.., подчертавам - СЕВЕРНА !!!
  • 24 Сашо

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "Коко":

    Спри се с тези постове,по описанието разбирам,че си търсиш 20г. кола,от където и да е ,името и няма да е КОЛА! Сигурно искаш да е на 85000км,до 3год.и ако може за 2300евро.......Така или иначе решението не е в интерес на купувачи,продавачи и много хора които работят и учат в Европа.Леко поскъпване на колите и от Италия,има няма само около 400лв-600лв

    Коментиран от #27

  • 25 Коко

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "Търговец":

    Като имам път към Враца може да се отбия до моргата ти да видиш какво карам. След дълго обикаляне се отчаях от немските суперкари и си взех Тойота Авенсис върната от лизинг от България. Иначе имам Терано от Италия на ИСТИНСКИ 75000км, със ЗДРАВИ ЛАМАРИНИ. Ако ми докараш такова от германия за по-малко от 8000Е те признавам. И не си губи времето да пишеш на невежа като мен, ами бягай да посрещащ клиентите, че се избиха за немските ти коли, дето и шарнир не е сменян, а от багаждика стърчи бастуна на немската баба.
  • 26 Коко

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "Brytalista":

    Поне тенекиите им стават, другото се прави
  • 27 Коко

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "Сашо":

    Аз колата съм си я намерил, но който си търси сега да има едно наум за германските легенди.
  • 28 Карал кола...

    2 0 Отговор
    Коко много си да кажем не в час... За какво гниене ми говориш при коли под 10 години!??! Май караш на спомен от кадет и ескорт... Единствените "по нови" (разбирай около 2000-та год) коли дето имат проблем с гниенето са японските. Немска кола без удар или тотално некадърно (евтино) поправен (пардон - замаскиран) такъв няма ръжда - набий си го в главата. Нормално е да останеш с лошо впечатление от вноса в България пък бил той и от Германия! Нали се търси максимална печалба от търговеца и минимална цена от купувача като теб и така...
    Вземи си германска кола от собсвеник (не с турска, арабска или сръбска) фамилия и полсе ми говори за итлиянските гробове - лъскава, с екстри и мотора умрял преди още да е тръгнала за тук.
    Всеобща заблуда (и тук я чета?!?!), че е по добре да е с мотор, а не с тенекии за ремонт - хаха... Ми то тенекия кола не кара бе! С козметичен удар се оправя прилично и с гаранция за малко пари и мотора ако е читав имаш надеждана кола за години напред, с изпял си песента мотор - оправял се, да бе да :))) Като знам майсторите и "оригиналните" части и си викам пази боже ;)

    Коментиран от #34

  • 29 _FMC_

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "Любен Попов":

    Абе Любчо, само преди няколко месеца Ауто Биллд направиха репортаж, как намериха човек да им върне километража на тестовия им Мерцедес C клас от 225000 на 85 000 км. Даже и специалистът не можа да разбере пробегът на тоя Мерцедес, какво остава за обикновения купувач в България? И за цялата работа имаше Мерцедес, струващ 6000 евро повече. И не това е най-интересното. По-важно е, че в репортажът се спомена, че 30 % от колите в Германия са с превъртени километражи, дори и такива в автокъщи с добри имена там!

    Ето ти и част от статията:

    http://store.picbg.net/pubpic/A7/3D/91b4bb02aacea73d.jpg

    И стига с тия наивни вярвания в евтината немска кола втора ръка! Ако има нещо евтино, то това е българската кола втора ръка, при която се избягват много от разходите при вносните автомобили. Кофтито е, че пазарът на нови автомобили в България е много малък, а от там и предлагането на коли, купени и карани в България.
  • 30 Дядо поп

    3 1 Отговор
    До # 22 Търговеца. Много си саркастичен ,но скоро и теб ще те налегне немотията.Всеки ден по 2-3 "автосалона" потъват в небитието поради липса на сделки.Ми естествено,че ще си води човека майстор с него ти какво искаш да купува на доверие ли.Много сте самонадеяни автоджамбазите ми се струва.И най малко майстора като дойде ще гледа за шарнири и накрайници.Омръзнало им е на хората да слушат приказки от рода на: климатика си бачка ама иска да се дозареди или всички ремъци,ролки ,филтри и масла са сменени.Да бе да.Даже на някой коли още боята и кита не са изсъхнали а вече се кипрят на салона.Еми с тази некоректност все по малко хора ще разчитат на автосалони.А и не е важно дали човека търси кола за 4000 или за 40000. Важно е отношението към него а и доверие да има .Аз лично предпочитам и винаги си купувам регистрирани коли карани и обслужвани в България и повярвайте ми когато си водите специалист със себе си който да ви предпази от мекерета джамбази със сигурност има шанс да си купите по обслужена и поддържана кола отколкото от тъй наречените "автосалони".
  • 31 Съни Миланов

    2 1 Отговор
    Мале , мале ! Тя статията за жълти номера , а какво се случи с коментарите ....
  • 32 _FMC_

    3 0 Отговор
    Каквото се случва винаги. Едва ли някой чете подробно статията, за да я коментира.
  • 33 кики

    1 2 Отговор
    Абе КАРАЛ кола Гниенето и ръждата на автомобилите в Германия идва не от годините а от климата и химикалите които пръскат по улиците.Вземете се научете вече.От Германия ръждясал а от Италия запарясана. За всекиги по нещо.
  • 34 Коко

    1 2 Отговор

    До коментар #28 от "Карал кола...":

    Погледни и с ендоскоп гредите и праговете и пак говори за ръжда! Естествено че кола на 3-4 години външно няма да е корозирала, но след още толкова ще е в язви. Докато същата кола от Италия няма да има и точка и след 15г.

    Коментиран от #52

  • 35 _FMC_

    2 1 Отговор
    Да бе да. Ако се кара в Италия, може да няма и точка. Тук обаче не става след последните няколко ужасни зими :) По-зле сме и от Германия зимата.
  • 36 грр

    2 1 Отговор
    само глупости измислят тия глупави германци!
  • 37 Real

    1 0 Отговор
    Прочетох всички коментари по темата и единствено ще напиша, че както в Италия, така и в Германия има прекрасни автомобили. Интервенция върху километрите може да има навсякъде в света, друг е въпроса какви са санкциите...
    Относно жълтите транзитни номера за автомобили втора употреба закупени в Германия - БРАВО най-накрая търговците на автомобили втора ръка от районите Враца и Монтана ще се научат да използват автовози и пътни помощи!

    Коментиран от #40

  • 38 Иванов

    0 1 Отговор
    до 34 Коко

    И какво от това ако има ръжда? Няма законови ограничения да не може да караш с ръжда по колата ръжда. На мене не ми пука ако има ръжда важното е да ме вози

    Коментиран от #39

  • 39 Real

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Иванов":

    Всеки има право на избор! Не можем всички да гледаме по един и същи начин, ако за мен е важно да няма ръжда по новозакупения автомобил, за друг преоритета при покупката е различен... Колкото и да е жалко за всички нас - евтиното и хубавото са на два различни щанда...
  • 40 _FMC_

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "Real":

    Лично аз не твърдя, че няма добри коли в Германия и Италия. Както и преди мен казаха, хубавите коли не са за българите, а за самите германци, поляци, руснаци. Ние вземаме възможно най-евтиното или нещо, на което да се върне километража. Никой не може да ме убеди, че тук масовите коли под 10 000 лева са под 150 000 км. Лично аз чета редовно статиите на Ауто Билд за автомобили втора употреба и там винаги цените за определени километри са много по-високи от тия в България. Това означава само едно - тук внасят боклуци, които по някакъв начин са лъснати за пред купувача. Ако наистина се внесе някой хубав автомобил, то цената му в никакъв случай не може да бъде такава, каквато е масовата по автокъщите. Защото представете си следната ситуация. Внасят се два автомобила на 170 000 км, като единият е с върнат километраж до 80 000.И двата са на една цена. Кой бихте взели и дали тоя на 170 000 км ще бъде продаден за тия пари? Няма, защото това е реалната цена за изминатите километри и състояние. Ние обаче сме свикнали да купуваме на външен вид, затова и не се внасят такива автомобили, за които трябва да се вземе реалната цена. Или ако се внасят, те са някакви екзотики, които мнозинството избягва.

    Коментиран от #43

  • 41 балтака

    1 0 Отговор
    колега вместо да четеш и да коментираш отиди в германиа и да видим дали мойеш да си купиш кафе пак камоли автомобил без да знаеш език и да си тарикат пич с двш думииграч аз сам бил много пти там и сам тарговец на голи и ти казавам да за 5000евро мога да ти докарам сичко и на по 1000жилада км
  • 42 гост

    2 1 Отговор
    ако скочат цените кофти за крайния, беден български клиент. а вие спорите немски или италиански. то ако имахме пари щяхме да купуваме нови и пазара втора ръка щеше да е малък. кога ще дойде момента да се спори по форумите коя чисто нова кола е по изгодна като - цена, качество, надежност, гаранция т. н. вие сте седнали да спорите. кола втора употреба си е до голяма степен и късмет.
  • 43 путак

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "_FMC_":

    @40 Много грешиш! Внасят се и хубави и лоши коли,за мизерните българи продавам само астрички със сменени калници и масло източена от кола в моргата която се долива в колата за продажба,тъпаци в българия много, работата върви хахахаха
  • 44 Маверик

    1 1 Отговор
    Е добре де защо все Българите,защо не казват колко Румънци,Турци,Грузинци,Араби и т.н. ползват такива номера,сигурно ще са в пъти повече от Българите.Каквото да стане все Българина е виновен!!!!!
  • 45 _FMC_

    0 0 Отговор
    Няма как да греша. Виждам какви боклуци се продават. Вярно, че отдавна не съм купувал кола втора ръка, но гледам мои близки какво вземат, аз също съм обикалял насам натам, търсейки "перфектната кола на перфектната цена". Понякога четенето помага. Едно примерче за цената на един автомобил. В реалната автокъща - 5500 лева с неработещ климатик и отстъпка 5000 лева. На другия ден си направих труда да потърся тая кола и в mobile.bg, защото бях сигурен, че ще е там. Такова нещо не може да се изпусне. Естествено, цената бе различна - 4800 лева. Балъкът се оказа моя близка, която купи по цвят. Лично аз не бих дал повече от 3000 лева за тая кола с неработещ климатик и уж сменен съединител, който изобщо не работеше добре. Да, ама балъци много.
  • 46 AЗТрейд

    0 0 Отговор
    Нормално е да бързаме с коментарите, но на някого направи ли му впечатление на коя граница са спрени според статията - със Сърбия? По принцип там не може да минеш с жълти номера легално.
    Относно едно изказване, че колите били незаконни, че нямали ТЮВ, айде няма нужда да се правим на всезнаещи - а в Германия какво ги прави законни с жълти номера? За червени номера ти трябва ТЮВ.
    Нека да изчакаме някой ден да се появи някаква яснота какво точно става.
    Два пъти съм си идвал с лични коли с жълти номера от тяхната официална служба съм ги купувал. Въпреки, че официално твърдят, че са само за територията на Германия. До сега проблем не са правили на територията на ЕС.
  • 47 Ducati

    0 0 Отговор
    Унгарците са гадни по принцип, те ни мразят нас българите, винаги съм имал проблеми с тях на сръбско-унгарската или унгарско-румънската граница, заслужават само бой по каските тъпите маджари.
    А за това къде колите втора употреба са зле- отговора е навсякъде в повече от случаите, Германия ,Италия, Австрия, Англия.Аз лично имам наблюдения върху Англия, където уж били много поддържани, от 10 коли ма 9 нивото на маслото е под минимума,праветре си сметка ,всеки купува втора ръка и кара докато колата грохне. А по пътя Англия -България не е истина колко коли има- родили на пътя
  • 48 Brytalista

    0 0 Отговор
    Затова на автовоза от италия качвам три коли с колани като ги дърпам с здравата кола каква е фаидата да имаш купе с без двигател :D колко сте заблодени колата докато стигне до вас в BG минава 3 - 4 търговци моите коли ги продавам дори да са дошли в БГ когато доиде автовоза идват и си ги вземат.После гледам колата която съм продал на частно лице е в Автокъща където е излъскана и тн.Въртележка и затова секи си слага наценка и тъка колата ускъпява :D Обаче най им го слагам при вноса от Холандия когато колата има RDW и трябва рег на мое име и плащане на данъци и чак тогава прехвърляне....
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 реално

    1 0 Отговор
    различавайте пазарите от автокъщите
  • 51 avtomorga

    2 0 Отговор
    vsi4ki avtojambazi sa ..........,az prodawam 4asti,na tiq i hi4 ne im se dawat pari4ki
  • 52 Карал кола

    3 0 Отговор

    До коментар #34 от "Коко":

    @34 Пример: Пасат 2000г от Германия и си има 12 години официална гаранция против ръжда. То според теб излиза, че всички неблъскани карани в Германия и Австрия на 7-та година VW трябва да си ги изтегли да им смени тенекийте :))) Аре слезмалко на земята - повтарям! Тва с ръждата поради климата и химийте важеше за колите до към 2000-та година... Следващите модели (дори и Опел!) имат по над 10 години гаранция против ръжда! Да не говорим, че Мерцедес дават и по 30г! гаранция! Е? Мерцедес не се ли кара в Германия, а?!?!?! Стига митове и легенди от седенките пред блока. За жълтите номера - ами внасял съм кола с такъв номер от Германия и си минахме - Австрия, Италия, ферибота до Гърция и тук. По скъпо с около 400лв, + 1 ден, но си направихме екскурзия и си спестихме простотийте каквито се срещат в Сърбия, Унгария или Румъния. А пък и на платформа за 1100лв са ми докарвали от Германия пак (леко ударена)...За повечко автомобили автовози се намират по 700-800,незнам какво толкова ревът. Пък и това ще се отрази на купувача, не на продавача... Хубава кола за малко пари се намира - аз лично си взимам с леки удари и на реални малко км. От там на татък знам какво се прави по колата и до сега кола на пътя не ме е оставяла нито съм влизал в сервиз за сериозни неща...
  • 53 TUV

    1 0 Отговор
    Ами като няма TUV,това е равносилно на потенциално ПТП,или не дай боже на по лошо,но на времето тези номера важаха само 5 дни в рамките на Германия.И наистина са по евтини,това какво говори,че потенциално опасните коли по най-бързия начин трябва да напуснат страната...
  • 54 реално

    2 0 Отговор
    Хора разберете хубавата кола струва пари.Тези приказки за немските коли са легенди на пишман търговци,без никакво реноме в този бизнес.Но така ще бъде след като всеки 2ри продава автомобили и всеки е голям разбирач.Примери много.Реално и наще транзитни номера са менте.Издават се без технически преглед и се управляват от несъотвеващи лица относно тяхното издаване.
  • 55 Балканец

    5 1 Отговор
    Доста популярна темичка, всеки българин има нещо общо с колите втора употреба. Много е жалко да видиш в Германия някой БГ автовоз или платформа с Голф тройчица или БМВ от началото на 90-те или ръждясала астричка. Но това е огледалото на пазара в БГ, няма пари, бедни сме за голямо съжаление, мачкани и оставени да преживяват едвам,едвам и повечето от нас се радват стари коли по на 12+, после на всичкото от горе като се купят тия бракми се обсужват за по 1000 лева все едно че ще станат нови и ще вървят повече с някое скъпо масло на който търговеца е сложил двойна надценка, супер жалко...до някъде не по наша вина ние сме цървулите на Европа...кофти но факт.

    Коментиран от #56

  • 56 реално

    3 0 Отговор

    До коментар #55 от "Балканец":

    Колега не си прав.Не бедни а прости не се обиждай но при автомобилите втора употреба 12+ нищо незначи.Той или става или не.Но българина е грандоман или си купува някой нов пласмасов курник или търси нов модел на престижна марка на евтина цена и ако може понеже в момента е модерно на бартер.Е нестава хем така хем иначе.Затова съсщесвуват битаците втора 3-5 -8 употреба с нереални транзитни номера.
  • 57 Балканец

    2 1 Отговор
    Абе съгласен съм с теб.Много дразни цена на няква бръкма 3000 лева но при бартер става 5000лв., от къде на къде...Или пък няква бръкма на която някой иска ненормални пари, като си мисли че притежава кола от злато...като тя например 5555 евро-кво по дяволите.
    http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11241344333629015&f1=details
  • 58 Martin

    2 5 Отговор
    Не мога да разбера как може някой да предпочете Голф пред Мазда 323 BJ, която е много по-красива и качествена.
  • 59 търся кола 2 хенд

    5 0 Отговор
    Тва е голяма простотия, защото българите, като най БЕДНИ в цяла Европа, купуват най големите боклуци, т.е. коли без TUV. Така да се каже сега ще им изнасят боклука само с автовози, което ще доведе до повече боклук в уредената им държава.
    Това все пак са сериозни приходи, тъй като тези коли които се внасят от Германия на практика са за СКРАП.
    Ние българите сме, като мравките на Европа, обираме цялата смет.
    До къде ни докараха тия не е истина. :(
  • 60 Дядо поп

    2 1 Отговор
    До # 50 Карал кола. Абе човек ти каква кола си карал след 2000г са същите боклуци.Вземи и слез в канала та да видиш в какво състояние са им носачите,мостовете болтовете.Всичко е кафяво от ръжда.Болтовете не се отвиват а направо се късат.Нали по цял ден с това си вадя хляба.А за Мерцедес изобщо не коментирай защото нищо не разбираш.Макар и голяма марка няма по кьопава кола в отношение на ръжда от мерца.Всички мечоци гният като за световно толкова години как не се научиха да ги обработват.А и мерцедес с 30 год. гаранция против ръжда.Това е някаква нова шега.

    Коментиран от #73

  • 61 истина

    5 0 Отговор
    Имам приятел германец, който караше Корса 2000 г. с TUV, сервизна книжка, обслужвана редовно, на реални към 160 000 км, немците обичат да карат колелета също.:) Та миналата година си купи любимия на всички немци, VW Golf 6 на 1 г. и реши да дойде с Корсата до България, да я подари на негови близки.
    Въпреки, че колата си беше супер с всичките му TUV, такси и т.н. сервизни книжки, ги остави на пътя - текнал му е радиатора. Преди да тръгне на път колата също е проверена и сменил гърнето(може би цялата изпускателна система).
    Така, че тоя TUV не е ама, никаква гаранция, че колата е читава!!!!
    Старата кола, дали е немска, италианска и т.н. си е стара кола и винаги може да ви изненада неприятно с нещо, колкото и да е поддържана.
    Тъй, че тоя спор италианка или германка е безмислен, все едно да се спори кой е из.рал по хубаво л..но.
    Старите коли са си барутници, което е ясно на всеки, ама такъв ни стандарта, станали сме м....лите на Европа.
  • 62 истина

    4 0 Отговор
    Тъй, като познавам доста немци, мога да ви кажа, че всичките експлоатират до ОТКАТ. Немеца никога не изхвърля нещо, ако не се изхаби тотално или му излиза много скъп ремонта. Вярно е, че поддържат, ама винаги си правят сметката на всичко и не робуват на комплексите си, т.е. тва, че кара по стара кола за немеца не е проблем, ако колата си върви, докато за българина е..:)
    Немеца си купува ново, само ако старото не става!
  • 63 мммм

    3 0 Отговор
    разликата между червените и жълтите номера е 30-40€. Всеки знае рисковети, сърбите периодично правят проблеми и редовно се заяждат за тях. Внасял съм коли от 2002 до 2006 и не е никаква тайна и нищо ново така, че не съжаляваите тарикатите. Жълтите номера са да си вземеш колата от мястото където си я купил и да си я закараш до в къщи /в Гелмания/ и да си я регистрираш в рамките на 4-5 дена. Зелените карти които ги издават към жълтите номера со 90% фалшиви и ако стане ПТП.......... смятам знаете.
  • 64 ХИХО

    4 0 Отговор
    РАДВАМ СЕ ТЪКМО ДА НАМАЛЕЕ ВНОСА ОТ РАЗНИ ШМАТКИ ДЕТО САМО МЪТЯТ ПАЗАРА !!!!! ДА ВКАРАТ И ЛИЦЕНЗИ ПО 10000-20000 ЛВ НЕ СУЛЮ И ПУЛЮ ДА КАРАТ КОЛИ И ДА СТАВАТ ТЪРГОВЦИ ИДА ПИШАТ ДОГОВОРИ НА ПАЗАРИТЕ !!!!!!

    Коментиран от #71

  • 65 Martin

    0 5 Отговор
    "Тъй, че тоя спор италианка или германка е безмислен." Така е, нормалните интелигентни хора купуват японско, европейките са прехвалени каруци!

    Коментиран от #67

  • 66 mmmm

    1 0 Отговор
    Истината е, че колите до 2004-5 година бяха по-качествени.
  • 67 Ицо

    3 0 Отговор

    До коментар #65 от "Martin":

    Е японското от Япония ли ще го внесеш бе умник?

    Коментиран от #70

  • 68 Tomas

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Гошко":

    Хахахахахахахахахахахаха
  • 69 Мечтател

    1 1 Отговор
    Абе най- хубаво да си купуваме нови коли и пазара втора ръка да не с "нов внос". Примерно да идват от Северна Африка и да купуват от нас. Но реално погледнато,аз съм на 30 години, едва ли близките 50 години ще стане това...така че в другия живот.

    Коментиран от #74

  • 70 Tomas

    1 0 Отговор

    До коментар #67 от "Ицо":

    Не бе от германия ще го внесе, ама да е японско Хахахахахахаха
  • 71 ХАХО

    0 0 Отговор

    До коментар #64 от "ХИХО":

    Напълно съм съгласен с теб.
  • 72 Отмъстителни Унгарци

    1 0 Отговор
    Еми брато това означава , че знаят какво си правил с жените и дъщерите им по морето и се чудят как да ти го върнат.
  • 73 Карал кола

    1 0 Отговор

    До коментар #60 от "Дядо поп":

    @60 Дядо попе то хубаво с това си вадиш хляба, ама това ли си учил? Аз за това преди да тръгна към сервиза се кръстя по 10 пъти... Едни "знаещи и можещи", че не търпят и да им кажеш нищо! Ами като не вярваш за 30-те г. звънни и питай! Пука ми на какво вярваш! Гаранцията е че няма да избие по боядисваните детайли. От долу бият камъчета, жулят по неравности и т.н. Тази ръжада дето я гледаш отдоло да напарви проблем (няколко милиметра метал) ще трябват доста над десет години! Ако не вярваш забучи винкел 3-5 мм в земята без никаква корозионна защита и пробвай след 10 години да го огънеш ;) Колкото до болтовете - късат се, като само в България всичко е 100-на употреба! Прочети сервизно ръководство да видиш на колко места при ремонт/смяна на детай искат подмяна на болтове и гайки. Последният път сваляме рейка, накрайниците с контра гайки - пише СМЯНА след отвиването им! "Майстора" си слага същите и вика - "нема да се плашиш"...а мен от нема страшно ме е най страх!;) Та така... Коли съм имал от 6г до 21 годишни и имам неква представа ;)
  • 74 _FMC_

    0 0 Отговор

    До коментар #69 от "Мечтател":

    Пич и аз мислех като теб на 30, но на 33 все пак си купих нова кола, а на 38 втора нова :) Не ми се чака до следващия живот, сори :P
  • 75 mmmm

    0 1 Отговор
    Хахаха номер 72 ти добре ли си? Унгарки отдавна не идват по нашето скапано Черноморие. А 74, новите коли след 2005-та са грозни, с отвратителен, гейски/женски дизайн.

    Коментиран от #76

  • 76 _FMC_

    1 0 Отговор

    До коментар #75 от "mmmm":

    Така ти се струва. До скоро тия след 2000 бяха такива, сега вече отиде на 2005-та :) През 2015 твърдението ти ще бъде за автомобили след 2010-та, когато ще си се качил на някой 10 годишен "гейски "автомобил :P
  • 77 Martin

    0 0 Отговор
    2002-2004 се правеха най-качествените и красиви автомобили. Сега всички са с гадни изопнати фарове тип Пежо.
  • 78 _FMC_

    0 0 Отговор
    Има нещо вярно. Още по-вярно е, че всички ние сме различни поколения, имаме различни вкусове и това, което харесва на мен, може да не се харесва на теб. Що се отнася до дизайна на автомобилите...като всеки човек и аз имам свои предпочитания, но в никакъв случай те не се заключават в това да определям най-добрите фодини за дизайна. Винаги е имало и красиви и грозни и посредствени автомобили през дадена година, та била тя и 2004-та. Например аз смятам, че задницата на Фиеста е най-добрата на пътя. КАрам такава, но когато срещна мои съавтомобилци, не мога да отлепя поглед от формите на задните части ;) Няма друг подобен автомобил по нашите пътища. Виждаш ли, моите вкусове са различни от твоите и те нямат нищо общо с автомобила, който карам. Вярно, че нацелиха и дизайна, защото през 2007-ма година Vervе бе революция и ме грабна от първи поглед, но това бе само една снимка за мен. действителността е различна и когато човек си изясни нещата на живо, разбира какво харесва и какво не. Аз мога да ти дам десетки примери за лош дизайн от 2004-та година, но и ти сам може да си ги намериш. За радост, вече минава модата на извитите фарове и форми. Идва ред на ръбовете и изчистените форми. Това обаче не означава, че на даден етап формите тип Пежо 206 не са били добри. Напротив. Всички почнаха да копират, а това говори само едно - вкусовете на хората са били такива.

    Коментиран от #79

  • 79 Martin

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "_FMC_":

    78, на 23 съм само, обаче вдсе още колите от онзи период 2001/2-2004 ми харесват повече. И колкото и странно да звучи бащата има чисто нова кола, отвътре /салона/ ме кефи и като двигател, обаче отвън ми е грозна и не мога да я гледам. Преди години не предполагах че някога Форд Фиеста ще прилича на Пежо.
  • 80 ка

    0 0 Отговор
    _FMC_, странното при Фиеста (и доскорошния Фокус) е, че базовите модели (без кичозните фарове за мъгла) изглеждат по-добре, някак си по-изчистени.
  • 81 _FMC_

    0 0 Отговор
    На мен пък са ми противни базовите модели отпред с черната пластмаса вместо фарове за мъгла. Точно хрома ми харесва и бих желал да е повечко, защото примерно отстрани е само в долната част на прозорците. Освен това светлинните тела при Titanium са различни и изглеждат много по-добре от базовото изпълнение. За салона да не говорим. Много са ми странни почти голите базови модели с онова малко екранче по средата. Не мисля, че Фиеста прилича на Пежо. На кое Пежо? 206? Всяка кола прилича на някоя друга преди нея. Днес съзерцавах едно Пежо 207, но не видях нищо общо с моята Фиеста. Отзад пък изобщо не можете да сбъркате Фиеста, освен с новия Фокус. Няма друга такава кола или поне няма масова такава, която като погледнеш отзад да сбъркаш с Фиеста. Формата на Фиеста е такава, сякаш покрива слиза към земята. Много пъти съм наблюдавал тоя ефект, карайки или спирайки зад модели като моя. Не мисля, че Фиеста може да се сбърка с друг подобен автомобил, освен може би с Хюндай, понеже горките доста изкопираха напоследък от Форд.
  • 82 krasko

    0 0 Отговор
    Ами явно си падаш по лъскавко, по шареничкото, по кича.
  • 83 _FMC_

    0 0 Отговор
    Така е. Падам си по лъскавото, но не и по кича. Мразя черната пластмаса по коя да е част от автомобила. Колкото по-малко, толкова по-добре.
  • 84 Martin

    1 0 Отговор
    Ясно е, че Киа и Хюндай са по-качествени от френските, Фиат, Форд и Опел, и то още от края на 90-те. Яд ме е, че започнаха да ги хвалят и превъзнасят точно в момента, в който ги загрозиха с евродизайн. До преди 8-9 години си имаха свой, уникален дизайн и не подражаваха на европейците. Тогава всички ги игнорираха, а сега изведнъж ахнаха и ги превъзнасят, пък новото i30 мяза на нещо, което е излязло от Франция... нищо общо с Акцента от статията, който с 3 врати напомняше на спортно купе. И точно това ми харесваше в тях, че се отличаваха от сивата маса фордове, опели, пежа, ситроени и рена. За съжаление и японците напоследък са така и подражават на европейския дизайн, особено на французите, а те са известни с грозните си автомобили.
  • 85 Дядо поп

    2 1 Отговор
    До#73 Карал кола Айде пак Българина на топа на устата.Ми нали идва от Германия тази кола и нали там уж е поддържана както трябва.що не са ги сменяли болтовете та сега ние да сме им виновни.А ти на гаранции много не вярвай,че в последно време ми прави впечатление ,че май ги раздават на килограм на балъците.А новите коли наистина са грозни и то отвратително грозни.Навремето всеки производител си държеше на линията на автомобила ,на материалите които ползва на качеството а сега колите се правят с една единствена цел.Да изкарат 10години и с това са съобразени и материалите които се ползват за да излезе по евтина колата на пазара.Ползват се кооперативни елементи за да не се харчат излишни пари за разработки.Тъпчат колите с електроника за да ни се налага после да си даваме парите отново на техните специализирани сервизи..Новите автомобили вече нямат собствено излъчване.Ми да вземат да ги произвеждат тези пластмасови боклуци в един завод и после на всеки клиент да дават емблема според предпочитанието му и така ще им излезе най евтино.
  • 86 Николай Загоров

    0 0 Отговор
    Браво отдавна трябваше да стане това !!! Да почнат и малко провери сега по тържищата ни ,че много "вносители" станаха напоследък
  • 87 _FMC_

    0 0 Отговор
    Дядо попе, доста глупав пост написа.
  • 88 гост

    0 0 Отговор
    е този от обявата е голям смешник, и как завършва накрая, такава в германия срува 12 000 евро. това са пари за чисто нова кола. а даже за две дачии. маааалеееее. http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11241344333629015&f1=details
  • 89 вици

    1 0 Отговор
    прочетох само три коментара. Повръща ми се. Без да обявът че тези номера не важът те спират наши хора на средата на пътя германия България по некаквиси техни правила без да имаш алтернатива да се върнеш или да търсиш правата си. Препоръчвам око видите унгарска кола в България да си купите една ножица за ламарина от първата железари.