Резнаха далаверата с транзитните номера на българските търговци на автомобили. По информация на унгарските гранични власти, съгласно искане на германската полиция, жълтите транзитни номера за автомобили втора употреба закупени в Германия и други европейски страни са невалидни на територията на Унгария.
Същите се свалят от автомобилите на граничните пунктове на Унгария, автомобилите се задържат на паркинг и могат да бъдат транспортирани до България единствено на платформи. С тази информация Министерство на външните работи е било уведомено вчера. Акцията на унгарската граница е започнала от миналата седмица – 17 или 18 юни след официално искане от страна на Германия.
Проблемът е изцяло по линия на полицейското сътрудничество. Нашенци дълги години са използвали вратичка, която дава Шенгенското пространство, това, че Германия няма външна граница, да преминават именно с жълтите номера.
В Германия има два вида транзитни номера – с жълто и с червено обозначение. Тези с жълта лента са предпочитани от нашенските търговци на автомобили втора ръка, защото са доста по-евтини от червените, купуват се само с лична карта и могат да се поставят на автомобил без TUV сертификат
До този момент унгарците не се интересуваха кой с какъв номер преминава щом регистрационната табела е на държава на ЕС и не правеха никакви проблеми. Сега обаче Германия е изпратила официално писмо до своите унгарски колеги с молба на унгарска територия да не се допускат автомобили с жълтите транзитни номера.
Има и друга версия, според която са зачестили застрахователните измами и катастрофите с жълтите транзитни номера на български автомобили на територията на Унгария, което е накарало унгарските власти да предприемат подобна крачка.
Така в момента около 50 българи седят на сръбско-унгарската граница, защото жълтите им номера са иззети от колите им. По принцип няма как да бъде заменен и номерът на превозното средство в Унгария, ако то е закупено в Германия, така че единствения изход е използване на автовоз, който оскъпява возилото с около 400 евро.
Първият ден, когато Унгария е предприела мерките, някои от българите както се казва „минали между капките”, но от там нататък останалите български търговци са били все пак изненадани, че не се сблъскват със старата практика на компромис.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Баросану
13:45 26.06.2012
2 Коко
Коментиран от #5, #6
13:49 26.06.2012
3 Пацо
14:01 26.06.2012
4 Маримба
14:07 26.06.2012
5 Сашо
До коментар #2 от "Коко":
Нови по-високи цени на колите от Италия!!!!14:38 26.06.2012
6 Сашо
До коментар #2 от "Коко":
Е има ли още балъци да купуват немските гнилочи? Само Италия оттам нямат и помен от масло и обслужване,по добре от БГ!!Италия е бедна страна ......какво очакваш!!!!!14:43 26.06.2012
7 Гошко
Коментиран от #68
14:51 26.06.2012
8 Търговец
Но за съжаление повечето " колеги " са силно неграмотни и чули недочули си правят някакви абсурдни и нереални изводи.
Време е и ние българските Европейци да започнем да спазваме правилата и законите.
15:10 26.06.2012
9 ерджан каризмата
15:13 26.06.2012
10 АЗ
15:14 26.06.2012
11 Коко
15:15 26.06.2012
12 ТЮФ
"Скъпото илиза по-евтино" някой е казал, по-добре дай 500-1000 евро повече и си купи кола която отговаря на това което е написано на табелата, отколкото да вземеш някой таралясник и да си прекарваш времето по сервизите и да се охарчиш още повече.
15:24 26.06.2012
13 Търговец
Аз се съмнявам , че и в Италия някога сте ходили защото нали купувате колите на кило по телефона, каквото ви предложат местните прекупвачи.
Въобще как намирате балъци да ви плащат италианските отпадъци та даже ви вярват и на годината на регистрация и на километража. Българина наистина трябва да е много прост.
Коментиран от #15
15:26 26.06.2012
14 TEXAS-BMW
15:42 26.06.2012
15 Коко
До коментар #13 от "Търговец":
Виждаме виждаме другарю врачански търгаш...виждаме че в мобиле.де няма кола над 200000км и отдолу автокъщите са с османски имена. Не съм търгаш, но познавам доста автотърговци и те са ми споделяли, че за коли от Германия и Австрия не искат и да чуват. Като дойде купувача и види ямите по праговете и гнилите вежди дори без пари не я иска. Отделно германчетата и австрийцетата лапат масло и винаги не им работят климатика и ръчната. Преди имаше далавера с немските боклуци, купят един кадет за 100Е, кърпене кит и боя в България и го продават на гладния за кола българин за 6-7000 марки. Но това време мина и на хората им писна да имат личен кърпач тенекеджия както личен лекар. Пак повтарям, в германия и Австрия има и хубави коли, но са скъпи и тях българските джамбази не ги и поглеждат, защото в България са НЕПРОДАВАЕМИ!15:45 26.06.2012
16 Любен Попов
Коментиран от #19, #29
15:45 26.06.2012
17 Търговец
16:00 26.06.2012
18 Търговец
Коментиран от #20
16:12 26.06.2012
19 Коко
До коментар #16 от "Любен Попов":
Това важи ако колата се продава На вътрешния пазар, за износ няма никакъв контрол! Не може коли на 2 и на 15г. да имат еднакъв пробег. Това за здравата кола от Германия е мит! Доказателство - пазара в България, а именно немски и австрийски коли се продават предимно във Враца и Монтана, като са значително по-евтини от италианските. Защо ли? Защо е толкова глупав търговеца да вкара супер колата от Германия и да я продава по-евтино от италианската от морга? Всеки умен човек ще си направи изводите, а който робува на стереотипи да си търси отсега евтин тенекеджия за германския гнилоч!16:27 26.06.2012
20 Коко
До коментар #18 от "Търговец":
Вживявам се в ролята на клиент, който обикаля цяла България и знае много добре какво се продава. Не ме питай как съм псувал такива като теб, където по телефона се скъсват да хвалят немската си кола, а като изгубя цял ден и навъртя 1000км виждам една гнила бракма, с неработещи спирачки, превъртян километраж, късана тапицерия и т.н.Коментиран от #24
16:42 26.06.2012
21 Brytalista
Коментиран от #26
16:56 26.06.2012
22 Търговец
с уважение: ТЪРГОВЕЦ
Коментиран от #25
17:02 26.06.2012
23 Стоян
17:02 26.06.2012
24 Сашо
До коментар #20 от "Коко":
Спри се с тези постове,по описанието разбирам,че си търсиш 20г. кола,от където и да е ,името и няма да е КОЛА! Сигурно искаш да е на 85000км,до 3год.и ако може за 2300евро.......Така или иначе решението не е в интерес на купувачи,продавачи и много хора които работят и учат в Европа.Леко поскъпване на колите и от Италия,има няма само около 400лв-600лвКоментиран от #27
17:12 26.06.2012
25 Коко
До коментар #22 от "Търговец":
Като имам път към Враца може да се отбия до моргата ти да видиш какво карам. След дълго обикаляне се отчаях от немските суперкари и си взех Тойота Авенсис върната от лизинг от България. Иначе имам Терано от Италия на ИСТИНСКИ 75000км, със ЗДРАВИ ЛАМАРИНИ. Ако ми докараш такова от германия за по-малко от 8000Е те признавам. И не си губи времето да пишеш на невежа като мен, ами бягай да посрещащ клиентите, че се избиха за немските ти коли, дето и шарнир не е сменян, а от багаждика стърчи бастуна на немската баба.17:30 26.06.2012
26 Коко
До коментар #21 от "Brytalista":
Поне тенекиите им стават, другото се прави17:32 26.06.2012
27 Коко
До коментар #24 от "Сашо":
Аз колата съм си я намерил, но който си търси сега да има едно наум за германските легенди.17:33 26.06.2012
28 Карал кола...
Вземи си германска кола от собсвеник (не с турска, арабска или сръбска) фамилия и полсе ми говори за итлиянските гробове - лъскава, с екстри и мотора умрял преди още да е тръгнала за тук.
Всеобща заблуда (и тук я чета?!?!), че е по добре да е с мотор, а не с тенекии за ремонт - хаха... Ми то тенекия кола не кара бе! С козметичен удар се оправя прилично и с гаранция за малко пари и мотора ако е читав имаш надеждана кола за години напред, с изпял си песента мотор - оправял се, да бе да :))) Като знам майсторите и "оригиналните" части и си викам пази боже ;)
Коментиран от #34
18:22 26.06.2012
29 _FMC_
До коментар #16 от "Любен Попов":
Абе Любчо, само преди няколко месеца Ауто Биллд направиха репортаж, как намериха човек да им върне километража на тестовия им Мерцедес C клас от 225000 на 85 000 км. Даже и специалистът не можа да разбере пробегът на тоя Мерцедес, какво остава за обикновения купувач в България? И за цялата работа имаше Мерцедес, струващ 6000 евро повече. И не това е най-интересното. По-важно е, че в репортажът се спомена, че 30 % от колите в Германия са с превъртени километражи, дори и такива в автокъщи с добри имена там!Ето ти и част от статията:
http://store.picbg.net/pubpic/A7/3D/91b4bb02aacea73d.jpg
И стига с тия наивни вярвания в евтината немска кола втора ръка! Ако има нещо евтино, то това е българската кола втора ръка, при която се избягват много от разходите при вносните автомобили. Кофтито е, че пазарът на нови автомобили в България е много малък, а от там и предлагането на коли, купени и карани в България.
18:38 26.06.2012
30 Дядо поп
18:40 26.06.2012
31 Съни Миланов
18:50 26.06.2012
32 _FMC_
18:55 26.06.2012
33 кики
19:05 26.06.2012
34 Коко
До коментар #28 от "Карал кола...":
Погледни и с ендоскоп гредите и праговете и пак говори за ръжда! Естествено че кола на 3-4 години външно няма да е корозирала, но след още толкова ще е в язви. Докато същата кола от Италия няма да има и точка и след 15г.Коментиран от #52
19:07 26.06.2012
35 _FMC_
19:30 26.06.2012
36 грр
19:41 26.06.2012
37 Real
Относно жълтите транзитни номера за автомобили втора употреба закупени в Германия - БРАВО най-накрая търговците на автомобили втора ръка от районите Враца и Монтана ще се научат да използват автовози и пътни помощи!
Коментиран от #40
20:02 26.06.2012
38 Иванов
И какво от това ако има ръжда? Няма законови ограничения да не може да караш с ръжда по колата ръжда. На мене не ми пука ако има ръжда важното е да ме вози
Коментиран от #39
20:12 26.06.2012
39 Real
До коментар #38 от "Иванов":
Всеки има право на избор! Не можем всички да гледаме по един и същи начин, ако за мен е важно да няма ръжда по новозакупения автомобил, за друг преоритета при покупката е различен... Колкото и да е жалко за всички нас - евтиното и хубавото са на два различни щанда...20:19 26.06.2012
40 _FMC_
До коментар #37 от "Real":
Лично аз не твърдя, че няма добри коли в Германия и Италия. Както и преди мен казаха, хубавите коли не са за българите, а за самите германци, поляци, руснаци. Ние вземаме възможно най-евтиното или нещо, на което да се върне километража. Никой не може да ме убеди, че тук масовите коли под 10 000 лева са под 150 000 км. Лично аз чета редовно статиите на Ауто Билд за автомобили втора употреба и там винаги цените за определени километри са много по-високи от тия в България. Това означава само едно - тук внасят боклуци, които по някакъв начин са лъснати за пред купувача. Ако наистина се внесе някой хубав автомобил, то цената му в никакъв случай не може да бъде такава, каквато е масовата по автокъщите. Защото представете си следната ситуация. Внасят се два автомобила на 170 000 км, като единият е с върнат километраж до 80 000.И двата са на една цена. Кой бихте взели и дали тоя на 170 000 км ще бъде продаден за тия пари? Няма, защото това е реалната цена за изминатите километри и състояние. Ние обаче сме свикнали да купуваме на външен вид, затова и не се внасят такива автомобили, за които трябва да се вземе реалната цена. Или ако се внасят, те са някакви екзотики, които мнозинството избягва.Коментиран от #43
21:54 26.06.2012
41 балтака
22:18 26.06.2012
42 гост
22:19 26.06.2012
43 путак
До коментар #40 от "_FMC_":
@40 Много грешиш! Внасят се и хубави и лоши коли,за мизерните българи продавам само астрички със сменени калници и масло източена от кола в моргата която се долива в колата за продажба,тъпаци в българия много, работата върви хахахаха22:24 26.06.2012
44 Маверик
22:46 26.06.2012
45 _FMC_
22:50 26.06.2012
46 AЗТрейд
Относно едно изказване, че колите били незаконни, че нямали ТЮВ, айде няма нужда да се правим на всезнаещи - а в Германия какво ги прави законни с жълти номера? За червени номера ти трябва ТЮВ.
Нека да изчакаме някой ден да се появи някаква яснота какво точно става.
Два пъти съм си идвал с лични коли с жълти номера от тяхната официална служба съм ги купувал. Въпреки, че официално твърдят, че са само за територията на Германия. До сега проблем не са правили на територията на ЕС.
22:59 26.06.2012
47 Ducati
А за това къде колите втора употреба са зле- отговора е навсякъде в повече от случаите, Германия ,Италия, Австрия, Англия.Аз лично имам наблюдения върху Англия, където уж били много поддържани, от 10 коли ма 9 нивото на маслото е под минимума,праветре си сметка ,всеки купува втора ръка и кара докато колата грохне. А по пътя Англия -България не е истина колко коли има- родили на пътя
23:19 26.06.2012
48 Brytalista
23:27 26.06.2012
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 реално
00:37 27.06.2012
51 avtomorga
00:43 27.06.2012
52 Карал кола
До коментар #34 от "Коко":
@34 Пример: Пасат 2000г от Германия и си има 12 години официална гаранция против ръжда. То според теб излиза, че всички неблъскани карани в Германия и Австрия на 7-та година VW трябва да си ги изтегли да им смени тенекийте :))) Аре слезмалко на земята - повтарям! Тва с ръждата поради климата и химийте важеше за колите до към 2000-та година... Следващите модели (дори и Опел!) имат по над 10 години гаранция против ръжда! Да не говорим, че Мерцедес дават и по 30г! гаранция! Е? Мерцедес не се ли кара в Германия, а?!?!?! Стига митове и легенди от седенките пред блока. За жълтите номера - ами внасял съм кола с такъв номер от Германия и си минахме - Австрия, Италия, ферибота до Гърция и тук. По скъпо с около 400лв, + 1 ден, но си направихме екскурзия и си спестихме простотийте каквито се срещат в Сърбия, Унгария или Румъния. А пък и на платформа за 1100лв са ми докарвали от Германия пак (леко ударена)...За повечко автомобили автовози се намират по 700-800,незнам какво толкова ревът. Пък и това ще се отрази на купувача, не на продавача... Хубава кола за малко пари се намира - аз лично си взимам с леки удари и на реални малко км. От там на татък знам какво се прави по колата и до сега кола на пътя не ме е оставяла нито съм влизал в сервиз за сериозни неща...00:51 27.06.2012
53 TUV
00:58 27.06.2012
54 реално
01:20 27.06.2012
55 Балканец
Коментиран от #56
01:22 27.06.2012
56 реално
До коментар #55 от "Балканец":
Колега не си прав.Не бедни а прости не се обиждай но при автомобилите втора употреба 12+ нищо незначи.Той или става или не.Но българина е грандоман или си купува някой нов пласмасов курник или търси нов модел на престижна марка на евтина цена и ако може понеже в момента е модерно на бартер.Е нестава хем така хем иначе.Затова съсщесвуват битаците втора 3-5 -8 употреба с нереални транзитни номера.01:39 27.06.2012
57 Балканец
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11241344333629015&f1=details
02:08 27.06.2012
58 Martin
02:34 27.06.2012
59 търся кола 2 хенд
Това все пак са сериозни приходи, тъй като тези коли които се внасят от Германия на практика са за СКРАП.
Ние българите сме, като мравките на Европа, обираме цялата смет.
До къде ни докараха тия не е истина. :(
07:59 27.06.2012
60 Дядо поп
Коментиран от #73
08:35 27.06.2012
61 истина
Въпреки, че колата си беше супер с всичките му TUV, такси и т.н. сервизни книжки, ги остави на пътя - текнал му е радиатора. Преди да тръгне на път колата също е проверена и сменил гърнето(може би цялата изпускателна система).
Така, че тоя TUV не е ама, никаква гаранция, че колата е читава!!!!
Старата кола, дали е немска, италианска и т.н. си е стара кола и винаги може да ви изненада неприятно с нещо, колкото и да е поддържана.
Тъй, че тоя спор италианка или германка е безмислен, все едно да се спори кой е из.рал по хубаво л..но.
Старите коли са си барутници, което е ясно на всеки, ама такъв ни стандарта, станали сме м....лите на Европа.
08:37 27.06.2012
62 истина
Немеца си купува ново, само ако старото не става!
08:50 27.06.2012
63 мммм
09:20 27.06.2012
64 ХИХО
Коментиран от #71
09:44 27.06.2012
65 Martin
Коментиран от #67
11:12 27.06.2012
66 mmmm
11:14 27.06.2012
67 Ицо
До коментар #65 от "Martin":
Е японското от Япония ли ще го внесеш бе умник?Коментиран от #70
11:58 27.06.2012
68 Tomas
До коментар #7 от "Гошко":
Хахахахахахахахахахахаха12:27 27.06.2012
69 Мечтател
Коментиран от #74
12:37 27.06.2012
70 Tomas
До коментар #67 от "Ицо":
Не бе от германия ще го внесе, ама да е японско Хахахахахахаха12:52 27.06.2012
71 ХАХО
До коментар #64 от "ХИХО":
Напълно съм съгласен с теб.13:14 27.06.2012
72 Отмъстителни Унгарци
13:37 27.06.2012
73 Карал кола
До коментар #60 от "Дядо поп":
@60 Дядо попе то хубаво с това си вадиш хляба, ама това ли си учил? Аз за това преди да тръгна към сервиза се кръстя по 10 пъти... Едни "знаещи и можещи", че не търпят и да им кажеш нищо! Ами като не вярваш за 30-те г. звънни и питай! Пука ми на какво вярваш! Гаранцията е че няма да избие по боядисваните детайли. От долу бият камъчета, жулят по неравности и т.н. Тази ръжада дето я гледаш отдоло да напарви проблем (няколко милиметра метал) ще трябват доста над десет години! Ако не вярваш забучи винкел 3-5 мм в земята без никаква корозионна защита и пробвай след 10 години да го огънеш ;) Колкото до болтовете - късат се, като само в България всичко е 100-на употреба! Прочети сервизно ръководство да видиш на колко места при ремонт/смяна на детай искат подмяна на болтове и гайки. Последният път сваляме рейка, накрайниците с контра гайки - пише СМЯНА след отвиването им! "Майстора" си слага същите и вика - "нема да се плашиш"...а мен от нема страшно ме е най страх!;) Та така... Коли съм имал от 6г до 21 годишни и имам неква представа ;)14:33 27.06.2012
74 _FMC_
До коментар #69 от "Мечтател":
Пич и аз мислех като теб на 30, но на 33 все пак си купих нова кола, а на 38 втора нова :) Не ми се чака до следващия живот, сори :P17:32 27.06.2012
75 mmmm
Коментиран от #76
17:40 27.06.2012
76 _FMC_
До коментар #75 от "mmmm":
Така ти се струва. До скоро тия след 2000 бяха такива, сега вече отиде на 2005-та :) През 2015 твърдението ти ще бъде за автомобили след 2010-та, когато ще си се качил на някой 10 годишен "гейски "автомобил :P18:40 27.06.2012
77 Martin
19:18 27.06.2012
78 _FMC_
Коментиран от #79
20:00 27.06.2012
79 Martin
До коментар #78 от "_FMC_":
78, на 23 съм само, обаче вдсе още колите от онзи период 2001/2-2004 ми харесват повече. И колкото и странно да звучи бащата има чисто нова кола, отвътре /салона/ ме кефи и като двигател, обаче отвън ми е грозна и не мога да я гледам. Преди години не предполагах че някога Форд Фиеста ще прилича на Пежо.20:05 27.06.2012
80 ка
20:07 27.06.2012
81 _FMC_
22:07 27.06.2012
82 krasko
22:44 27.06.2012
83 _FMC_
23:49 27.06.2012
84 Martin
03:26 28.06.2012
85 Дядо поп
07:55 28.06.2012
86 Николай Загоров
11:31 28.06.2012
87 _FMC_
17:11 28.06.2012
88 гост
02:45 29.06.2012
89 вици
19:23 24.01.2013