Last news in Fakti

3 Август, 2012 12:51 20 703 20

ЗиЛ втора ръка от Калифорния

  • зил-
  • 41052-
  • обява-
  • калифорния

На сайта на световноизвестната борса за луксозни возила и имоти James List се появи обява за продажбата на бронирана съветска лимузина ЗИЛ 41052, дивят се руските медии. Автомобилът е регистриран през 1989 г. и според официалната заводска статистика е един от едва 13-те произведени екземпляра.

Продавачът уточнява, че ЗиЛ-ът се намира в Сан Луис Оубиспоу, Калифорния - приблизително на средата на разстоянието между Лос Анджелис и Сан Франциско. Пробегът на лимузината е 39 000 мили, а обявената цена - $990 000. За същата сума в James List се продава червено Bugatti Veyron от 2007 г. на 5 000 км.



ЗиЛ 41052 влиза в производство през 1987 г. Последният екземпляр е сглобен през 1999-а, но е зачислен в правителствените гаражи на Кремъл чак през 2003-та след преработка на салона.

Съветската лимузина се смята за една от най-сигурните в света. Конструирана е като херметична капсула, около която е изграден автомобилът. Бронята от стомана 68ХГСЛМН, използвана за БТР-ите от онова време, има дебелина от 4 до 10 мм. В зависимост от оборудването 41052 тежи между 5 160 и 5 225 кг.



Автомобилът има два акумулатора, дублирана електрическа инсталация, два подсилени отоплителя на салона и климатик. Оборудва се със 7.7-литров V-образен осмак с мощност 232 кВт (315 к.с.). Пиковата стойност на въртящия момент от 608 Нм е достъпна при 2 500 об/мин.

Максималната скорост достига 190 км/ч, а дори с четири спукани гуми лимузината може да поддържа уверено 160 км/ч. Дисковите спирачки са в състояние да приведат в покой дори цистерна.



Като нов 41052 струва на ЗиЛ еквивалента на $600 000. Твърди се, че в завода "Лихачов" все още има недовършен 14-и екземпляр от модела. По непотвърдена информация руснаците са готови да изпълнят поръчка за изцяло нов 41052 срещу $500 000.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 cuyo

    4 0 Отговор
    mnogo kefffffffff
  • 2 Юлиян Димитров

    4 1 Отговор
    това е истинска кола ! Не като сегашните луксозни коли !
  • 3 xaxaaxaxax

    0 6 Отговор
    kenef nai stra6en i za 6 dolara nem a da ia kupa taia toaletna!!

    Коментиран от #5

  • 4 Николай Христов

    7 0 Отговор
    е те руснаците лека кола може и да не могат да направят ама виж тежките ... :D Браво !!! Това е бронирана кола !!!
  • 5 ЗАВИСТ

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "xaxaaxaxax":

    смешен си
  • 6 wefer

    0 2 Отговор
    навремето на = сделано в ссср = се казваше - издялано в ссср
  • 7 Юлиян Димитров

    3 0 Отговор
    Абе мнго ми харесва колата ама чак 1 милион си множко !
  • 8 klhg

    3 0 Отговор
    Кой го е казал това? Тези дето се облизваха по Лада 1600
  • 9 AzTiToi

    3 1 Отговор
    Ехх как го искам това зверче ама газифицирано.... :)
  • 10 Явор Кръстев

    4 0 Отговор
    Е това е Колата.
  • 11 ми24

    1 0 Отговор
    "...И все-таки, лучшие внедорожники делают именно в России!
    Только, почему-то на гусенечном ходу и с пушкой..." :))
    В случая същото важи и за ЗиЛ-а като най-доброто правено някога в класа на бронираните автомобили.
    П>П> в допълнение под капака е имало и бутилки със сгъстен въздух даващи възможност на 4 човека в капсулата да оцелеят около 40 мин. независимо от външните условия :))
  • 12 ГДР

    1 1 Отговор
    Евала на колегата дето каза ,че е кенеф. Бих добавил ,че копираният V-8 вероятно от USA е жалко нескопосано подобие , а и кога руснак е правил 7.7л V-8 с толко ниска пикова мошност. От един красив щатски V-8 е направил о.ран клозет пълен с компромиси и на вид изглежда каточели е леана уземи тая Бандоза

    Коментиран от #14, #15

  • 13 0987

    1 0 Отговор
    Бегай да се разходиш някаде
  • 14 Кенеф си ти

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "ГДР":

    Дай факти, че е копиран или пак от завист и чул не дочул дай да оплюем уникален автомобил? Толкова си смешен, че чак ми става жал за България, че се раждат такива завистливци тук!
  • 15 хахахах

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "ГДР":

    Ходи се скрий някъде, че ставаш смешен с глупавите си коментарчета!
  • 16 Mikko

    0 0 Отговор
    Слязохте от Ладите и вече започнахте да плюете руското. Ех как забравят някои хора какво са карали преди...

    Не е по темата, но понеже тук пишат много автофенове:

    Търся стари броеве на вестник "АвтоПазар" от периода 2002-2004 година. Който има такива, да ми пише на имейл [email protected]
  • 17 руснака

    1 1 Отговор
    тая барака е направена да не се кара.
  • 18 D0t Dr01D

    1 0 Отговор
    Mother Russia! I proud for you!
  • 19 Емо

    0 1 Отговор
    Чудесна бронирана кола, но ще те застрелят когато слизаш от нея.
    Най вече можеш да си я използваш за самосвал. Щом го е "сделал" ЗИЛ става за летяща чиния. Още повече ако Серьога я е сделал в панедельник.
  • 20 до гдр и другите разбирачи

    0 0 Отговор
    Много ви занят устите и псувате ,ама за разлика от безмозачното наливане на в8 ци от по 7-8 литра в малки автомобили , руснацие ги ползваха за камиони!
    И ако 320 коня от 7 литра е малко за кола ,то 608 н/м е добро за камион от 5 -6 тона , навярно е и всегоривен , ама нали ви знаят главите много и разбирате хехехе.