Last news in Fakti

14 Февруари, 2000 00:00 1 866 1

Harley-Davidson Duo-Glide

  • harley-davidson duo-glide-
  • harley - davidson-
  • duo-glide

Малко мотоциклети могат да ангажират емоционално човек, така както класическия Harley - Davidson. Бавен, тежък и солиден - това е машина която внушава стабилност и традиционализъм. Той не вдъхновява единствено любителите на бързи, спортни байкове. За рокерите тази марка е издигната в култ. Harley - Davidson става символ на американската младеж след Втората световна война.

Мечтата на истинския рокер е Duo-Glide

Един от недостатъците на първите модели - Davidson са слабите спирачки, които не съответстват на голямата маса. Въпреки това Harley-Davidson е безспорен хит от създаването на фирмата до наши дни.
Историята на модела Duo-Glide започва през 1922 година с появата на първия 1 200 - кубиков мотор JD. През 1930 на тази база се конструира модела VL. Той се различава от предшественика си най-вече с променената система за отвеждане на изгорелите газове, което едва ли може да се нарече прогресивна стъпка. Още 11 години са необходими на фирмата Harley-Davidson за да конструира двигателя Big Twin, с горно разположение на клапаните. 1948 е годината в която производителите променят цилиндровата глава. Новият модел е изработен от специална сплав и е по-лек с близо 3.5 кг. Капакът на клапаните прилича на обърната тенджерка. Тази новост позволява на мотора да работи при по-нисък температурен режим. На агрегатът се монтират хидравлични повдигачи на клапаните. Диаметърът и хода на буталото си остават, както при по-старите двигатели - 87/101 мм. 1947 маркира дебюта на серията Glide, която не слиза от “сцената” цели 20 години. Една година по-късно се появява модела Hydra-Glide. Въпреки, че се запазва твърдото задно окачване, предното е заменено с телескопично. За да компенсира тази малка новост Hydra запазва уникалното ръчно превключване на предавките до 1952 година. Duo-Glide е следващата логична стъпка на фирмата. Той се появява през 1958 година. Оборудването, което предлага този мотоциклет е добре познато на големите европейски производители. В техническо отношение няма нищо ново. “Расовият американец” е доста тромав и не обича много острите завои.

При този модел задното окачване вече е с два амортисьора, откъдето идва и името му. Хидравличната задна спирачка е друга новост, с която конструкторите се надяват да овладеят огромната маса на Duo. Огромният бавнооборотен двигател е двуцилиндров, с въздушно охлаждане и един разпределителен вал. Работният му обем е 1 212 см3. Мощността на Duo е 54 к.с. Оборудван е с четиристепенна скоростна кутия. Спирачките са барабанни и на двете колела. Максималната скорост, която Duo-Glide може да развие е 129 км/ч ( 80 мили ). Към окомплектовката на новия модел Glide са прибавени двойни задни светлини. Всички детайли на двигателя са никелирани и са изложени на показ. Огромният клаксон и белия кант на гумите са задължителни за Duo. Това е класически мотоциклет за шосейна езда. През 50-те години на ХХ век с Duo-Glide е оборудвана цялата щатска магистрална полиция. Днес моделът Duo се счита за един от най-добрите класически супер мотори за всички времена.

Когато производството на модела спира през 1964, неговия наследник е орисан да стане следващата американска легенда. Новият мотоциклет е наречен Electra-Glide. Разликата във външния вид не е съществена. Фирмата се стреми да запази ретростила от 50-те години. В техническо отношение новост е електрическото запалване, от където идва и името на модела.

Стремежът на фирмата Harley-Davidson е да не модернизира V-образния двуцилиндров двигател, както и да не осъвременява дизайна на мотоциклетите си. През годините на своето съществуване компанията е съпровождана от много успехи и неудачи. Финансови затруднения, през втората половина на 60-те години, водят до неуспешно сливане на Harley-Davidson с фирмата AMF. Силната конкуренция от страна на японците е причина за пагубен спад на продажбите. През 80-те нова маркетингова програма съживява “расовия американец”. За кратко време се създава серия от модели, отново с ретродизайн, но с модерно техническо оборудване. Набляга се на рекламата. Кампанията е подпомогната и от правителствена политика, която ограничава вноса на мотоциклети над 700 см3. Това позволява на фирмата Harley-Davidson да обърне хода на нещата. Днес най-старият производител на мотоциклети в Съединените Американски Щати е в “добра форма”. Никоя друга марка не може да се сравнява с “расовия американец”. Едва ли има фирма, която да се радва на емоционална привързаност от страна на такова голямо движение, каквото е рокерското братство.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Giorgio

    0 0 Отговор
    Absoliutno ne tochna informacija , choveka koito e napisal tazi statija ne razbira ot motocikleti, sabral e ot razni drugi statii napisanoto i se e opital da zglobi neshto kato e napravil takuv kachamak che ne e istina . Statijata e za opredelen model na Harley v sluchaja Duo-Glide a e vkaral fragmenti ot istorijata na markata kato e oburkal vsichko .