Last news in Fakti

28 Април, 2013 11:11 9 590 14

Daimler прави завод за автоматични трансмисии в Румъния

  • mercedes-benz-
  • daimler-
  • скоростни кутии

 

Немският концерн Daimler ще инвестира 300 млн евро за изграждане на нов завод за производство на автоматични трансмисии с два съединителя. Новата фабрика ще бъде изградена в румънския град Себеш. Миналата година Daimler откри завод за автомобили в Унгария, където се правят B-Klasse и CLA.
 
Новият завод ще започне да функционира от следващата година. Ще припомним, че компоненти за двигатели и трансмисии за Mercedes се правят в Румъния от 2001 година, но новия завод ще прави цели скоростни кутии, които ще са предназначени за компактните модели на немската марка.
 
Интересното решение за производство на автоматични трансмисии с два съединителя в Румъния е продиктувано от невъзможността на завода в Щутгарт да увеличи капацитета на работата си. Производството на скоростни кутии в северната ни съседка може да бъде увеличено в следващите години, като това зависи от евентуалните инвестиции от страна на румънското правителство.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Добрин Жеглов

    1 0 Отговор
    А можеше да е в България,нали? Тъжно...!
  • 2 Ангел Ангелов

    1 1 Отговор
    Можеше да е в БГ, ама правителството (всички от 20+ години) вместо да си гледа работата за да привлича работни места и подпомагане на икономиката, се занимават с далавераджийство и подслушване.
  • 3 Stoil Dobrenov

    0 1 Отговор
    Хей-хайде, поплювковци на Дачия и
    на румънското автомобилно творчество-ВАШ РЕД Е!....
    Ама преди да почнете въш..вото си мнение-най-напред
    проверете дали отзад в багажника онова драгоценно
    шишенце от около 750 мл е пълно с гориво.....
    Защото утре рано тръгвате пак на работа с любимият
    БРОНТОЗАВЪР от миналият век и да не ви ПАК ИЗНЕНАДА
    неприятно ........
    Хи,хи,хи,хи,хи..............
  • 4 Симеон Ханджиев

    1 1 Отговор
    До коментар 1 и 2,абсолютно сте прави.Получавате по една пол.точка.Какво да пиша повече всичко е ясно...

    Коментиран от #5

  • 5 Maurice

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Симеон Ханджиев":

    От мен по една отр. точка!! Защо можело?? Да не би случайно да сме отхвърлили молбата на МБ за това?? Да не би някой да се натиска да произвежда нещо унас?? Ние сме шлаката на Европа и само в нашите глави сме нещо. Няма как да вземем каквото и да било от румънците. Можело това, онова... Можело да сме Германия, ама само на можене. Ние сме супер прост народ. Ние НИЩО не можем!! Много е това, че правим дори китайските коли. На това трябва да се радваме, че инъче сме за газовата камера!
  • 6 Дилян Костадинов

    0 1 Отговор
    ми що не,бирата я праят и трансмисии ще праят
  • 7 Борчо

    1 1 Отговор
    Стига с този нихилизъм! Не, че сме цвете за мирисане, но си мисля, че МБ ще строи в Румъния заради локацията. Видях на картата, че гр.Себеш е близо до главен път и до унгарската граница (където също има заводи на МБ). Та хайде малко по-кротко.... Къде тук може да се отвори завод, за да е удобна и бърза доставката на части и компоненти? Най-близо е Видин, но там има мост - т.е. има вероятност за опашки от тирове, т.е. загуба на време и пари. През Сърбия няма как да минат - не са в ЕС. Сигурно има и още причини - липса на квалифициран персонал - инженери и работници, а политическата среда е на последно място.
  • 8 Гошо от село

    1 1 Отговор
    Всеизвестен е факта, че като кажеш на Ганьо какво да направи, той ти дръпва една лекция как това не се прави така, а иначе. Съзнанието ни е увредено, мислиме си, че всичко знаеме, а не осъзнаваме, че сме кръгла нула, с претенции за всезнайковци. Ама това го знае всеки, търсещ място, на което да произвежда своят продукт. Инвеститорите са наясно, че в България можеме само да пасеме добитък, ама сме мързеливци и не правиме и това.
  • 9 Споок Армин

    3 1 Отговор
    Много мнения се написаха но забравихте ,че в Бг-то няма специалисти. НЯМАМЕ КВАЛИФИЦИРАНИ работници,които да вършат толкова отговорна работа.Веднага ви давам пример: знаете ли как се взимат изпитите в Техническия университет във Варна? Отговор: с преписване или рушвет. Знаете ли че учебния материал в Морско училище катедра „Морско инжинерство” е поне 15 години остарял а преподавателите са изкукуригали комплексари?? Да така е!! За какво да говорим тогава?? Добрите специалисти заминаха навън.Аз самият работя от 12 години за Американска компания и мога да ви кажа че всеки български инжинер който е дошъл тук се представя изключително добре.Това са хора които са може би 1% от цялото които са си направили труда да четат и да научат нещо повече – това което го няма в учебниците.Самият факт че специалности като „Управление на човешки ресурси „ се появиха преди няколко години е красноречив за това как се използва ресурса на нацията – ШУРОБАДЖАНАШКИ!!!
    Как тогава компаниите да инвестират в БГ-то след като няма да има кой да работи?За корупцията пък да не говорим.
  • 10 Heinrich

    1 2 Отговор
    Хубава кола БЕШЕ Мерцедеса...........

    Коментиран от #11

  • 11 Симеон Тасев

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Heinrich":

    Е ТАКА Е БЕШЕ АМА КАКВО ДАСЕ ПРАВИ СЛУЧВА СЕ
  • 12 Mercedes-Benz

    0 0 Отговор
    Завода се строи в Румъния,защото тя граничи с Унгария,а в Унгария се правят "Мерцедесите" на ПРЕДНО(истинския Бенц е с кардан). Скоростните кутии са за модели на ПРЕДНО. Ако аз съм инвеститор,кое ще ми е по-удобно и по рентабилно разбира се,да направя завод,който е на 700 км от мен или такъв който е на 150?

    Лек ден,много здраве и весели празници на всички!
  • 13 Stefan Doychinov

    0 0 Отговор
    Мерцедесите се правят навсякъде по света , но те винаги са си немски . Та така и със скоростните кутии . Немците не могат да си позволят влошаване на качеството , пък и всеки производител .Въпросът е до евтина работна ръка .

    Коментиран от #14

  • 14 Zari Ivanov

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Stefan Doychinov":

    Колега,ако се интересуваш от автомобили и разбираш английски ,влез в един австралийски форум за автомобили ,или даже в американски и виж какво е положенито - качеството на мерцедесите се различава доста в зависимост от това къде са сглобени. Всички американци и австалийци го пишат това- най-качествените са тези сглобени в Германия. Най-зле тези в Китай. Така ,че не ми казвай ,че работната ръка няма значение. Аз не съм имал мерцедес ,но собствениците по света и особено тези извън Европа ,го казват. В америка има едно понятие "Import car" , демек вносна и ако тя е сглобена в оригиналната си родина/особено ако тва е Германия/, цената и е по-висока.