Чехите определят своя нов продукт Skoda Octavia RS като едновременно състезателен и практичен компактен спортен автомобил. Още един интересен факт е, че това е най-бързата Octavia произвеждана за цялата история на марката.
С новата Octavia RS, клиентите могат да избират между двулитров бензинов двигател с мощност 162 кВт (220 к.с.) и двулитров дизелов агрегат с мощ 135 кВт (184 к.с.). В сравнение с второто поколение на Skoda Octavia RS, новите двигатели разполагат с до 10% по-голяма мощност, като в същото време са с почти 20% по-икономични.
Старт-стоп системата и системата за регенериране на спирачна енергия са стандартни функции. И двата двигателя се предлагат с шестстепенни скоростни кутии, като клиентите могат да избират между механична трансмисия или с DSG скоростна кутия с два съединителя.
С бензиновия двигател 2.0 TSI (220 к.с.) новата Octavia RS ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.8 секунди, което прави новото поколение с шестстепенна трансмисия с до 0.4 секунди по-бързо в сравнение със своя предшественик. С максимална скорост от 248 км/ч, новият модел изпреварва второто поколение Octavia RS с цели 6 км/час.
Въпреки значително подобрената си работа, новият бензинов двигател с ръчна скоростна кутия е с 1.3 л/100 км по-икономичен в сравнение със своя предшественик. Комбинираният разход на гориво е 6,2 л/100 км.
Дизеловият двигател на новата Octavia RS ускорява от 0 до 100 км / ч за 8.1 секунди и достига максимална скорост от 232 км/ч. Моделът с ръчна шестстепенна трансмисия може да се похвали с комбиниран разход на гориво от 4.6 л/100 км, като отделя 119 грама CO2 на километър.
Що се отнася до окачването, то е спортно и е стандартно оборудване за новата Octavia RS. Освен това просвета е с 15 мм по-нисък, отколкото при стандартната Octavia. Предно окачване e тип McPherson с долни триъгълни носачи и осигурява прецизно кормилно управление. Задният мост се характеризира с новоразработеното многораменно окачване.
Още от нововъведенията включват XDS електронна блокировка на диференциала, която е част от ESC-електронната стабилизираща програма. Тя подобрява сцеплението на колелата и намалява риска от недозавиване в бързи завои. Благодарение на XDS системата, поведението на автомобила в завой е по-спортно, по-бързо и прецизно.
Кормилно управление с променливи характеристики пък позволява на водача да прилага по-малки корекции на волана за постигане на желания радиус на завой. Екстериорът се отличава с различна радиаторна решетка, предни въздуховоди със структура тип „медена пита”, нова предна броня и фарове за мъгла в дизайна RS, както и стандартни Би-ксенонови фарове с интегрирани LED диодни светлини.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Tsvetoslav Penchev
Коментиран от #4
10:34 20.07.2013
2 Ивайло Иванов
11:07 20.07.2013
3 Иво Йотов
15:54 20.07.2013
4 аноним
До коментар #1 от "Tsvetoslav Penchev":
4Х4 и сега има - Скаут.........но колкото се купува Скаут , толкова ще се купувa и RS
Шкода са с имидж на соц возила с претенции и цени за истински автомобили
Направи си експеримент - гледай на някое възлово кръстовище за 15 мин - колко Шкоди ще преминат и си прави заключение за марката
--------
Шкода е като Сеат - голям облак , малко дъжд
със Шкода отказват купувачите и ги насочват към Ваг.ните
19:38 20.07.2013
5 Бай Иван
Коментиран от #6, #7
20:11 20.07.2013
6 Светослав Донев
До коментар #5 от "Бай Иван":
"предпочитам кола на старо"...........пред това ново бижу,което със сигурност е по-добро и от новите които ти предпочиташ на старо!?!21:36 20.07.2013
7 Иво Йотов
До коментар #5 от "Бай Иван":
Нали знаеш: Няма по-добър от новият,а ти си взимай БМВ за 8 000лв. на кочина. Мое мнениеКоментиран от #8
01:09 21.07.2013
8 Бай Иван
До коментар #7 от "Иво Йотов":
Абе Йово смяташ ли ,че тази чупена Шкода след 5 години ще струва нещо? Едва ли а марковите коли и след 20 си държат цената.Но това се учи в по горните класове.Бегай да спиш!Коментиран от #10
18:48 21.07.2013
9 Ivailo Chankov
19:57 21.07.2013
10 Иво Йотов
До коментар #8 от "Бай Иван":
Моля те,замълчи,изглеждаш доста по интелигентен тогава! Когато покараш Шкода тогава ми пиши ! И какво е за теб ''маркова'' кола,аматьор такъв ? ..значи по твойте сметки едно БМВ ако е било преди 20 години 20 000лв.-това са примерни цифри,то тогава в момента трябва да струва най-малко 15 000лв. така ли да го разбирам.. ? Определно не знаеш какво пишеш !13:00 23.07.2013