Last news in Fakti

16 Октомври, 2023 09:27 6 066 15

Чували ли сте за триосната УАЗ-ка с 6х6 задвижване и кабина за 16 души

  • уаз-
  • uaz-
  • 452k
Чували ли сте за триосната УАЗ-ка с 6х6 задвижване и кабина за 16 души - 1

Автомобилният завод в Уляновск възобнови поредица от публикации за редки и непознати за повечето версии на техния легендарен всъдеход, които през годините са били разработвани от инженерите на УАЗ. Сега ви разказваме за триосната "Буханка".

Експерименталният UAZ-452K е пуснат през 1973 година. Всъдеходът е представен в две модификации - с товарна платформа и ван за 16 души. Колата има три оси и две опции за задвижване: 6x4 или 6x6.

Лююбопитно е още, че задното окачване е от т.нар. балансиран тип, а системата за задвижване на всички колела е с двустепенна трансферна кутия. Оказва се обаче че няма перспектива за серийна версия на UAZ-452K.

„За съжаление, новата кола, с по-голямото си тегло, се оказва със значително по-лоша проходимост и с още по-висок разход на гориво. Сложността на конструкцията пък прави UAZ-452К и по-скъп, и по-труден за ремонт“, казват от завода.

Поради всички тези причини е взето решение да се откажат от по-нататъшни модификации на триосния ван. Въпреки това идеята за UAZ е реализирана почти 20 години по-късно. В Грузия, в края на 80-те години, започна производството на триосни всъдеходи Medea.

Последните са създадени на базата на UAZ-452. Те са оборудвани с реанимационна апаратура за оказване на спешна медицинска помощ. Medea се ползва от планинските спасители. Общият ѝ тираж от 1989 до 1994 г. е приблизително 500 екземпляра.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Точно де !

    19 7 Отговор
    Там е работата че имат и що годе добри попадения . Но никой не е чувал за тях!!!!
  • 2 Койчо

    24 2 Отговор
    Това е дядото на 6 коледната G- класа. Явно баба му е мърсувала по Русия втората световна война . ха-ха
  • 3 за Руския

    27 8 Отговор
    Север е идеална, без електроника и куп други екстри на 1 метър сняг и температури до 50 градуса под нулата, по европейските стандарти морално и всякак остаряла, но иначе нито един Европейски или Американски Кросоувър, не може да издържи условията на Руската полярна зима, и затова това е автомобил, а и не само той създаден за тези условия, но иначе и той е взаимстван да не кажа откраднат от Американците през 60-те години както и Волгата, но сега не мога да си спомня как точно се казваше Американския първоаналог, иначе Японците с които Русия има спор от 70 години за Курилските острови, са най големите фенове на "Буханката", там има фен клубове в цялата страна, които си правят ежегодни срещи и обменят опит и части за нея, така че докато има търсене ще има предлагане.

    Коментиран от #8, #10, #11

  • 4 Българин

    18 17 Отговор
    Чували сме за всякакви чудеса на руските учени, ама никога не сме ги виждали също като безаналоговите ракети, танкове, самолети и т.н. страшни оръжия на магучая кочина.
  • 5 Яяяяя

    23 6 Отговор
    Те не се карат по шосетата, а по предназначение , няма нужда от реклама
  • 6 Барни Ръбъл

    17 6 Отговор
    А пък да знаете как друса безаналогово.Просто уникат.
  • 7 технологичен бум

    15 4 Отговор
    Няма технологичен бум. Чували сме какво ли не. Някои неща дори сме ги виждали, притежавали, ремонтирали, тикали да запалят или сме ги вадили от местата, на които са закъсали. По стечение на обстоятелствата все са били руски. Не че чуждоземните са били върха, но при нас бяха руски.
    Защо Уляновския завод вади стари спомени от архива? Причината е в загниващия Запад. В Щатите в момента има мания по 6х6 и руските другари са се сетили, че и те са имали такъв експеримент. Вярно - неуспешен. И американският е безуспешен по моите критерии, но там критериите са други. Те използват двойният заден мост за да реализират в ускорение огромният въртящ момент, който са в състояние да доставят на колелетата. Ще вдигнат повече пушилка, ще изгорят повече гориво и ще впечатлят повече публика. Щом това ги устройва - ОК.
    При Буханката случаят е друг. Тя е в производство от 1958 година и концептуално и технологично не е мръднала. Не защото е толкова успешна, а защото точно за този модел все още има търсене. Богатите руски фирми и заможните руснаци не ползват Буханки, но масата потребители все още ги търсят. Когато се замогнат минават на нещо друго.
    Минал съм по този път и искрено ви пожелавам да не се занимавате с УАЗ-452. Няма да ви донесе удоволетворение, пари или приятни изживявания.
  • 8 за руския север

    16 0 Отговор

    До коментар #3 от "за Руския":

    За руския север в стандартното си изпълнение УАЗ-452 е просто непригоден. Онова, което си виждал в Ютюб, са специално преработени и оборудвани автомобили.
  • 9 А вие чували ли сте

    9 8 Отговор
    За уазка не съм чувал , обаче съм чувал за Мерцедес Майбах Ван, вътре с еленова кожа, орехово дърво и съраунд тв кино система със 7 монитора
  • 10 Гост

    11 2 Отговор

    До коментар #3 от "за Руския":

    Не завиждам на тези, на които им се налага да ѝ "лягат" в руския север. Дано поне са ѝ сменили диференциалите с нещо читаво, например от Волга(който не е точно руски) или от Патрол и са сложили някакви нормални масла, че тежко им да правят уазков мост на полето. Добре би било и да не се налага да правят синхронизатори на скоростната кутия в полеви условия или да си носят капак за нея, чийто вилки и лостове си се скапват като стой та гледай. Не е като да не съм експлоатирал такъв автомобил и то не с чук и пирони и вестници, а с най-точни замервания и монтаж на най-виско клас части. Еми за руския север бих избрал друг автомобил пред 452/469Б
  • 11 зле

    3 5 Отговор

    До коментар #3 от "за Руския":

    избърши си лигите че нешо се разпени по рузкия север и си го натопи в канче със студена вода да ти спадене че е неприлично да павиш можки на уазка

    Коментиран от #13

  • 12 Русия отново под монголско робство !

    10 3 Отговор
    Много практичен кашон ! Има си колела !
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Верно

    5 6 Отговор
    Абе до кога вашата мижава медийка ще ни занимава, с руския скрап, ами никой не я е виждал защото никога не е произведена повече от една бройка
  • 15 Валери Божинов

    2 0 Отговор
    Тази УАЗка може да премине през терени в които натовските танкове ще закъсат😂😂😂😂