Last news in Fakti

12 Март, 2024 10:18 96 036 35

Тествахме първата кола на новата стара марка у нас

  • torres-
  • evx-
  • kgm-
  • ssangyong-
  • тест

Бившият SsangYong вече се казва KGM, а моделът, който ви показваме е Torres EVX

Тествахме първата кола на новата стара марка у нас - 1

Турция, Истанбул. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Повечето от вас помнят всъдеходите на корейската марка SsangYong, които в близкото минало бяха доста популярни у нас, основно с модела си Rexton. От края на 2022 година обаче контролният пакет на SsangYong (62%) стана собственост на корпорацията KG Group, която се зае да върне позабравения имидж на тези автомобили. Те вече са под новата марка KGM, но логото на SsangYong е запазено, а първият модел, който новата марка налага на европейския пазар е Torres.

Тествахме първата кола на новата стара марка у нас

Този SUV се предлага и у нас, като интересното е, че го има, както с ДВГ, така и с хибриден силов тракт, а и изцяло електрически. От KGM направиха силно представяне пред всички водещи европейски автомобилни медии, като избраха изцяло електрическата версия. Екип на mobile.bg бе на мястото на събитието, откъдето ви разказваме за това, което ни направи впечатление от първата кола на новата стара марка у нас. Ето и впечатленията ни.

Тествахме първата кола на новата стара марка у нас

Torres е автомобилът, избран да въведе новата марка KGM на европейския пазар и въпреки някои дребни недостатъци, електрическият модел показва обнадеждаващи признаци... Електрическият кросоувър на тази възродена марка, ни впечатли с отлично пространство в салона и с щедри списъци с оборудване. За всеки е ясно, че съвсем не е лесно да ремонтираш цяла автомобилна компания, но точно това се опитва да направи KGM с марката, известна преди като SsangYong. Старт на процеса дава смяната на името, но същинското начало е сега с пристигането на първия изцяло нов модел, лансиран под новата марка.

Екстериор

Torres не е нито малка кола, нито изтънчена. Компанията казва, че иска да „гради върху наследството на SsangYong“ и разбира се, първото ѝ ново предложение е SUV с дължина 4.7 метра (това е по-дълго както от Nissan X-Trail, така и Skoda Kodiaq, и двата седемместни) . Ако пък го сравним с моделите на SsangYong, то този е проектиран да се нареди между Korando и Rexton (и двата все още се продават като част от ребрандираното портфолио на KGM).

Тествахме първата кола на новата стара марка у нас

От гледна точка на дизайна, Torres е малко смесица от влияния, с подобни на Jeep вертикални решетки отпред и отчетлив полъх на Range Rover в начина, по който задните светлини се извиват около ъгъла на вратата на багажника. Но въпреки тези дизайнерски сходства, автомобилът определено има свое, собствено лице и привлича погледите. Изглежда мускулест и достатъчно внушителен на фона на предимно скучните и до болка уеднаквени преки конкуренти.

Тествахме първата кола на новата стара марка у нас

KGM твърди, че Torres е базиран на нова платформа, въпреки че работата по колата е започнала преди компанията да поеме Ssangyong, така че е ясно, че базата просто е модернизирана, но е свързана със старата архитектура на Korando. Така или иначе хубавото е, че платформата е направена така, че да побере различни задвижвания и моделът се лансира с избор между двигател с вътрешно горене или чисто електричество.

Двигател и ходови характеристики

Изцяло електрическата версия, която тествахме е обозначена като Torres EVX и ще се появи при българските дилъри съвсем скоро - най-вероятно още преди началото на лятото. Това, с което ни изненада приятно този автомобил, като изключим интересната външност, е т.нар. технологичен пълнеж. Автомобилът е оборудван с „ Blade батерия“, произведена от BYD , която е с капацитет 73kWh и осигурява пробег с едно зареждане от порядъка на 460 километра.

Тествахме първата кола на новата стара марка у нас

За електромобил, колата съвсем не е тежка, като чистата маса е под два тона (1940 кг.) Нискоразположената батерия под пода осигурява и нисък общ център на тежестта, което прави иначе високия кросоувър, сравнително стабилен. Крен в завоите се усеща, но това е заради по-меките настройки на окачването. Що се отнася до динамиката, тя не е умопомрачаваща, но е напълно в нормите за такъв автомобил.

Тествахме първата кола на новата стара марка у нас

Torres EVX се задвижва от един електромотор (също дело на новите законодатели при електромобилите BYD) с мощност 207 конски сили, който разполага с отличен максимален въртящ момент от 334 Нм. Всичко това позволява уверено ускорение от място, като до отметката 100 км/ч, колата достига за 8.1 секунда. Разходът, който показа бордкомпютъра, по време на нашето тестово шофиране бе малко над 22 kWh, което можем да определим като "златната среда". С други думи колата не е нито много икономична, нито много "лакома".

@mobile.bg_official Запознайте с новата стара марка у нас #ssangyong #torres #kgm #kg #mobilebg #carsofbulgaria ♬ original sound - mobile.bg

Интериор

KGM залага на опростена гама в интериора, която може да се определи по-скоро, като стилна и изчистена. Голям общ екран пред водача и над централната конзола и никакви физически бутони. Това, според нас, е и един от основните недостатъци на модела, но в негово оправдание ще кажем, че много от съвременните електромобили (включително Tesla и VW) правят същата грешка. Друг проблем, свързан обаче най-вероятно с т.нар. предсерийни образци, които карахме, е разбърканото меню в мултимедията, което предполагаме, че ще бъде оправено още с първия ъпдейт.

Тествахме първата кола на новата стара марка у нас

Иначе пространството вътре е огромно, седалките са и големи, и ергономични, а използваемото багажно пространство е 703 литра. Отопляеми предни седалки и волан, безключов достъп, предни и задни сензори за паркиране, 12.3-инчова информационно-развлекателна система с Android Auto и Apple CarPlay свързаност, двузонов климатроник и круиз контрол са още от приятните изненади, които открихме в KGM Torres evx.

Тествахме първата кола на новата стара марка у нас

Повдигнатата кабина на Torres и по-конкретно високото разположение на водача предоставя завладяваща гледка към пътя отпред, а острите ръбове на масивния екстериорен стил означават, че това е лесно за маневриране превозно средство, въпреки размера му. Уредите са информативни и отлично видими от мястото на водача. Както вече споменахме, таблото е доминирано от чифт 12.5-инчови дисплеи, интегрирани в един чист панел, който съчетава информационно-развлекателната система и инструментите. И макар първоначалните "бъгове" в системата, не може да се отрече, че дисплеите са достатъчно ясни и системата работи сравнително бързо.

Тествахме първата кола на новата стара марка у нас

Поглеждайки отвъд дигиталните технологии, можем спокойно да кажем, че салонът определено се усеща, сякаш има място за седем пътника, въпреки че Torres се придържа твърдо към конфигурацията с пет места. Има много място за четирима възрастни с голямо пространство за краката, коленете и главите на втория ред.

Цени

Все още не са известни цените за България, но по непотвърдени данни този автомобил ще бъде по-евтин от преките си конкуренти у нас, а първоначалното ни впечатление е, че не им отстъпва по никакъв друг начин.

Тествахме първата кола на новата стара марка у нас


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 124 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мартин

    46 10 Отговор
    Не са лоши коли, поне не бяха бившите санг йонг. Сега, съдейки по статията на Радо, си мисля, че и тези няма да са лоши. Особено с технологии на BYD. Но да видим на какви цени ще дойдат у нас.
  • 2 Що е с

    12 30 Отговор
    турска регистрация?

    Коментиран от #4

  • 3 Име

    42 9 Отговор
    Хитри са тези корейци. Преди ползваха двигатели с вътрешно горене от мелцедес, а сега са се ориентирали за електромотори и батерии към най-добрите китайци. Иначе колата добре изглежда. Явно са намерили по-читав дизайнер. Ревюто е обективно, а колата изглежда ОК, стига да е с цена до 80к

    Коментиран от #9

  • 4 МаКаТа

    53 2 Отговор

    До коментар #2 от "Що е с":

    Още в първото изречение пише, че теста е бил в Истанбул. Чети малко, не гледай само снимки. Пичовете от мобиле са на всички първи тестове на новите модели.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 истина ти казвам

    31 26 Отговор
    Поредният ел.кочиняк! Толкова!

    Коментиран от #7

  • 7 Калоян

    30 2 Отговор

    До коментар #6 от "истина ти казвам":

    Не е точно така тази кола, ако прочетеш материала, ще видиш че се предлага с ДВГ, Hybrid и електромобил
  • 8 незнайко

    22 10 Отговор
    малко над 22 kWh
    Това да не е малко ? Защо изобщо правят тези мастодонти като в тях се вози един или двама обикновенно ? Малка ЧЕТИРИ месна кола с 15 kWh разход за 100 км.е приличен резултат ! Ако вкарат и истински СКОРОСНИ кутии може да намалят още разхода вместо да залагат само на ОТРОМНАТА мощ на електродвигателя !
  • 9 мале майко мила

    26 24 Отговор

    До коментар #3 от "Име":

    това е поредна корейска кочина някога в края на 90 години се излъгах заради уж мерцедесовият агрегат и цената им голяма грешка! закупих 5 броя с големи отстъпки ръчните скоростите бяха като на руска гаска ! ужас проблемите ми нямаха край докато се разделихме с тия ,,хубави джипове докато бяха още гаранционни късмет

    Коментиран от #18

  • 10 Лекси

    18 6 Отговор
    Не пише колко струва тази кола, но изглежда скъпо, луксозно. Харесва ми!
  • 11 БайБоцимир

    17 6 Отговор
    22 кВ/ч си е сериозен разход.

    Коментиран от #12

  • 12 Газ до дупка

    12 5 Отговор

    До коментар #11 от "БайБоцимир":

    Нали знаеш как се кара по тестове. Какво очакваш?

    Коментиран от #13, #19

  • 13 Георгиев

    26 5 Отговор

    До коментар #12 от "Газ до дупка":

    Сигурно очаква да публикуват разход, измерен при движение с 80 км/ч, по нанадолнище и с попътен вятър :-D. Шегата настрана, корейците поне не лъжат за разход и пробег. За разлика от европейските "тарикати" с големите претенции. За електромобил и то голям си е съвсем ОК.

    Коментиран от #15

  • 14 Хахаха

    20 25 Отговор
    Този модел кола отстъпва по грозотия само на ФИАТ Мултипла. Преди Рекстън беше само грозен, сега вече е модерен, ръбат и пак грозен.

    Коментиран от #17, #27

  • 15 Илия

    16 2 Отговор

    До коментар #13 от "Георгиев":

    Разходът от статията не идва от корейците, а от Радо Славчев и теста, който е направил. Според мен за това е реален. Иначе производителите и корийци, и всякакви лъжат поголовно. За такава кола 22 разход си е супер
  • 16 Съдията Дред

    28 1 Отговор
    Тая простотия елементарни настройки да се правят като влизаш в няколко подменюта на тъчскрийна, трябва да се забрани категорично
  • 17 тато

    10 12 Отговор

    До коментар #14 от "Хахаха":

    явно модите са квадратосани....и чапати...., за мен колата трябва да е германска или американска....не че съм карал китайска де.....и по малко електроника по добре.
  • 18 Пламен

    16 6 Отговор

    До коментар #9 от "мале майко мила":

    Абсолютно съм съгласен с Вас, по простата причина, че аз също се подлъгах по старият модел по настояване на съпругата (за нея). Та така смело мога да кажа, че проблемите на този автомобил и престоят му по сервизите нямаха край.......ужасна кола. Не мога да кажа нещо за този,но определено няма да съм един от гордите му собственици

    Коментиран от #20

  • 19 БайБоцимир

    6 2 Отговор

    До коментар #12 от "Газ до дупка":

    Не, не знам как се кара. Аз бих карал нормално, както карам в ежедневието си. И разход 17-18 би трябвало да е ок, ако е добра електрическа кола и не си карал само по магистрала.
  • 20 Младеж

    24 8 Отговор

    До коментар #18 от "Пламен":

    Добре де, като коментирате модели отпреди 30 години, с какво можете да сте полезни? Даже фирмата производител не е същата, технологиите са напълно различни, Корея отлетя в космоса не само с телевизори, хладилници и телефони, но и с колите си. Сега хората споделят какво са карали вчера или днес, а вие оспорвате впечатленията им със спомени от миналия век. Доста неадекватно и дразнещо хейтърско. Искаме свежи новини за нови технологии, а не мрънкьотене с дъх на нафталин, деденце!

    Коментиран от #31

  • 21 Сменете си телефона

    1 8 Отговор
    Защо снимките са с толкова лошо качество
  • 22 Байрактар"70

    4 12 Отговор
    Това преди от Ловеч ли беше?
  • 23 Момчил

    3 11 Отговор
    В муцуната му е като космически кораб. Много е зле отпред.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Хм...

    8 3 Отговор
    Форд Експлорър?
  • 26 Танко

    6 1 Отговор
    Някой знае ли, за какво служи издатината над задния номер?

    Коментиран от #28

  • 27 грешиш

    17 0 Отговор

    До коментар #14 от "Хахаха":

    Мултиплата марули да рупа пред новите БМВ.
    Такава грозотия и изрудщуна са тия новите бмв с китайски дизайн, че Мултипата е направо да я разцелуваш...
  • 28 БайБоцимир

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "Танко":

    Вероятно е било за резервна гума. Но е унаследено от някого, а са решили да не слагат резервна.
  • 29 Проблемът с всички електрички е

    16 1 Отговор
    Чудовищно обезценяване след 3-4 години. Тия китайци и китайски корейци са хубави, ако ги караш 2-3 години и после на бунището. Да купиш втора ръка на 10г. такова нещо би било голяма авантюра. Да не говорим за поддръжка, части и т.н.. в България политиците ще резнат на стадото нощната тарифа , след което ще вдигнат тока от 22 на 88 стотинки и всичките тия електрички са дотам. Идва суровата зима, от 22 кв осъзнаваш, че още толкова са загубите и конец филма. Затова моят съвет е онези, които искат да имат сериозен автомобил, да си купят с ДВГ, а пък за града една малка евтина електричка макс. Освен ако не им пука за парите.
  • 30 0х най-после

    8 12 Отговор
    И за какво точно се прехласвате пред тази грозотия , не мога да разбера ? Нито външен вид , нито вътрешн , нито някакви особенни показатели , за динамика , пробег , икономичност , мощност , ... абе нещо за комплексарите !
  • 31 ХмХ

    7 5 Отговор

    До коментар #20 от "Младеж":

    Ами купия бре,че да получиме свежо младежко инфо за тази кола,ама то само драсканици,а джобове празни.Тия двамата дъртаци,ще я купят и продадат бърже,а ти още с млеко по устата,ще караш на тати варбурга.
  • 32 Онуфри

    8 4 Отговор
    Корея в произвежда добри коли в тази гама предлагани от Киа, Хюндай и Рено/Самсунг/ Антара. Новият Санг Йонг собственост на стоманодобивна компания в кооперация с китайците от BYD е дърво. Само като се замисля какви чудеса на ментето са тези BYD и се хващам за косите. Преди време в Бургас имаше една електричка, когато никой не се интересуваше от тях. Старото семейство си я бяха внесли за 2000 долара.BYD Делфин са точно това, грооозно, дървено, нестабилно, даже чистачките стържат от нови.Вътре таблото свети като касетофон с лампички от 1997 година.Ако за това сега дадеш 40 000 то след 5 години ще се радваш да си вземеш 5.
  • 33 Бриаторе

    5 9 Отговор
    Отпред Дачия , отстрани Ивок , таблото като на
    УАЗ ка с ,,кожа ,,
    Франкенщайн .

    Коментиран от #35

  • 34 Сиукс

    2 3 Отговор
    22 кв /100
    73 кв батерия =65 реални за използване = 300км. =21 лв
    Супер . Дали ще искат пари или я подаряват ?
  • 35 Лафонтен

    4 3 Отговор

    До коментар #33 от "Бриаторе":

    А гроздето е кисело. Да не забравиш да си платиш картата за метрото :-)