Last news in Fakti

12 Март, 2024 12:03 9 709 25

С какъв пробег е най-лесно да продадете употребявана кола

  • пробег-
  • километри-
  • километраж-
  • съвети

Отговорът изглежда очевиден: колкото по-малък е пробегът, толкова по-добре, но на практика не е точно така

С какъв пробег е най-лесно да продадете употребявана кола - 1

Най-новите автомобили - тези с по-малко от 50 000 км на километража - представляват едва 6% от статистиката за продажбите на употребявани коли, направена от Pango Cars и касаещи настоящата година и по-конкретно месеците януари и февруари. Според проучването най-добре се продават автомобилите с пробег от порядъка на 100 000 - 150 000 километра.

В статистиката се отбелязва, че автомобилите с пробег над 250 000 км започват да се продават значително по-зле: делът им намаля от 14% на 7%. Но превозните средства, чийто пробег е между тези граници (50 000 - 250 000 км), са най-популярни. Автомобилите с пробег от 50 000 до 100 000 км представляват 17% от продажбите, от 100 000 до 150 000 км - 25%, от 150 000 до 200 000 км - 23%, от 200 000 до 250 000 км - 15%.

Може да се предположи, че значителното увеличение на цените на вторичния пазар е направило относително новите автомобили недостъпни за много купувачи - оттук и голямото търсене на превозни средства с пробег от 50 000 до 250 000 км. По-големият от 250 000 км пробег вече отблъсква купувачите. Затова не е чудно, че у нас не са малко автомобилите "втора ръка" са с върнати километражи.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Баш Батка

    34 3 Отговор
    С колкото си платиш да ти напишат на километража. Ако някой си купи кола от автокъща в БГ явно е мага "умен"

    Коментиран от #13

  • 2 Един

    47 1 Отговор
    Употребяваните автомобили предлагани на българския пазар,най-често са стопанисвани от немски пенсионери или италиански лекари.Повечето са уникати на реални километри така,че купувайте смело.
  • 3 Фикри

    40 1 Отговор
    Те авто джамбазите са го измислили много отдавна ,150 000 до 180 000 км, на толкова са 80% от колите втора употреба по автокъщите
  • 4 озадачен

    38 0 Отговор
    Много съм зачуден ! Ма къде има коли с пробег над 250 000 км. в България ?! Ми , тук по автокъщите - нЕма ни една . Може да е 40 г. и пак е на 122 000 км. А па на Горубляна , 90% са под 100 000 км.
  • 5 Нов внос

    19 1 Отговор
    Автомобилът трябва да има документи от датата на производство, датата на покупка на първия собственик, както и сервизна книжка.
    По този начин, не е трудно да се определят реалните километри.

    Коментиран от #14

  • 6 джамбаз

    36 0 Отговор
    Публиката е такава , кво да правим. Ако не му набуташ дръгела с километри делени на три - не купува. После разправя на комшиите пред панелката какъв е тарикат и познавач и как е набарал супер запазен , ултра мощен , всичко екстров автомобил и на нищо километри , за без пари.
  • 7 Шари Шаранов

    32 0 Отговор
    Ти да видиш! А пък аз си мислех,че моят Голф е каран от една бабичка в малко селце в провинция Грюнвалд (150 жители) ,която го е ползвала само за да ходи на черква един път седмично и на гости на сестра си (в съседното селце - на 5 км.) един път годишно. Така ми обясниха ,когато ми го продадаваха и когато се учудих , че кола на 25 години е само на 45 000 км.
  • 8 БайЗуй

    43 1 Отговор
    Имах автомобил на реални 297 000 км в наистина безупречно състояние и обявата ми седя повече от три месеца без нито едно запитване.На 146 000 км още на втория ден от първи оглед се продаде.Купувачът сподели ,че не вярва на километрите,но въпреки това му харесва и ще я купи.Самата истина.
  • 9 ДОНЧО ГОРСКИЯ

    14 1 Отговор
    ЗА КАКВА СТАТИСТИКА ДРЪНКАТЕ КИЛОМЕТРАЖИТЕ СЕ ВЪРТЯТ ОЩЕ В ГЕРМАНИЯ АВСТРИЯ И ВСИЧКИ ДРЪГИ ПРОДАВА МИ ТОВАРЕН БУС НА 150 000 НА 15 Г АЗ СИ КУПИХ Л А-Л НА 5 Г НА 195 000 ПАРОДИЯ
  • 10 През далечната 2014 година

    21 2 Отговор
    купих един автомобил, който е от "първи" собственик (БС-Мицу) и беше с първа регистрация 2006 г. Автомобилът се е карал само на територията на България с едно излизане до Италия. Километража за тези 8 години каране показваше само 263 000 км. Та толкова за бабичките в немско и неделното ходене до църквата.
  • 11 Хан Торбалан

    18 3 Отговор
    Абе не е баш тИка...имам колега с 20г Пежо на 50х. държи го в гаража и не иска да го кара, ей тъй за спомен, имам и друг познат с Лада с етикетите по нея, Имам и 50г Жигули на 110х., а имам и чисто нова, вече на 3г. на 800км. Лошото е че вече просто не ми се кара в тоя луд свят на агресия, трафик и стрес и сигурно ще ги прподам и ше стана пешеходец или някоя стара консерва, че да не я мисля, щот за 2000х. км. не си струва да и треперя. Тъй че си има хора и коли всякакви...просто трябва да уцелиш момента.

    Коментиран от #17

  • 12 Малопробежен

    12 1 Отговор
    Е, то ако е малко пробегът или годините, винаги изниква въпроса, "Кой и защо ще продава на практика нов автомобил и ще инкасира сериозна загуба на пари?". Има някакви специални случаи, но те са по-скоро изключения и поради това трябва да се примириш, че или "като нова"-та кола е с някакъв проблем, или ако не е "като нова", то е на няколкостотин хиляди км, независимо какво пише на таблото.

    Всичко останало е самозалъгване, че си напипал страшна "далавера", но пък и светът е пълен с тарикати, кой от кой по-голям.
  • 13 Дойче арабуха

    17 1 Отговор

    До коментар #1 от "Баш Батка":

    Ако мислиш, че в германия тъмнобелите, които държат бизнеса с употребявани автомобили правят нещо друго си в дълбоко заблуждение.
  • 14 Един

    19 1 Отговор

    До коментар #5 от "Нов внос":

    Сервизните книжки ги попълват нашенските джамбази,защото последното обслужване най-често е било когато автомобила е бил гаранционен.

    Коментиран от #15

  • 15 Вито Андолини

    10 1 Отговор

    До коментар #14 от "Един":

    Познат си взе нова кола от БГ. Казаха му да отиде след 2000км да му сменят маслото. Ония им вика, какво ще стане ако не отиде и си го смени сам? Отпадна му гаранцията след първите 2000км... Реши, че няма да им дава 450лв за смяна на масло и филтри. Колкото до сервизната история и километрите, позната жена ми зададе въпроса къде да отиде за връщане на километрите. Искала преди първия техн. преглед на третата година да върне километрите от 120 на 20. И така преди всеки преглед, а на 6-7ма година, когато е на 350, да я продаде на 100 с история... Друг познат в ЮК започна бизнес с коли, като купуваше точно такива коли под 3 години, връщаше им милите до 25000 и ги продаваше като топъл хляб на двойна цена. Сигурно има само от магазина, когато колата е на 20 километра. Така хем за пробега си сигурен, хем за челните сблъсъци..
  • 16 Обикновен човек

    10 4 Отговор
    Странно е, че някой хора мислят, че автомобил на повече години трябва да е на много километри.

    Повечето хора не ги ползват като служебни, а като семейни. В град (дори и София) не можеш да навъртиш много километри.

    Моята съм я купувал нова от магазин през 2005 година и сега е на 87 000 км. Ползвам я само за да ходя на работа и до магазина.
  • 17 Жигулата

    14 0 Отговор

    До коментар #11 от "Хан Торбалан":

    Жигулата по километраж е на 10 000 км.След 99 999 км се занулява и става чисто нова без джамбазите да пипат.Стара изпитана технология

    Коментиран от #18

  • 18 Хан Торбалан

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "Жигулата":

    Е да де, ама като и видиш боята тапизцерията очуканото и ръждата...тия 10.000км и 50г....не се връзват. Ценното тука е че още върви за тия години и ми върши работа...и искат дая купят ама не я давам, щото ми е бащиния и шото който я купи, ще я лъсне и ще я продаде за много повее пари!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Тооо

    2 0 Отговор
    Много трудно да се разбере историята на колата. Има VIN код и информация в Интернет за евентуална история на колата. С VIN кода можеш да отидеш в оторизиран сервиз и веднага ще ти кажат на колко км е била и кога последно е посещавала официален сервиз. Особено второто ако няма тази информация - бягай. А иначе, да - има автомобили на години и малко км….но когато са с ниска цена - гарантирано имат скрити дефекти, които ще излязат до няколко месеца или не са евтини. Когато си честен със себе си, няма какво да се оплакваш от избора си и да търсиш оправдание някъде другаде. Когато искаш 100% легално кола - всички дилъри продават 2-ра ръка върнати от лизинг и с гаранция. Разберете, “да удариш кьоравото” не се случва в действителност, ако не си на правилното място и в правилното време. Определено не се случва при автоджамбазите.
  • 24 Агата

    5 0 Отговор
    В затвора трябва да влезе всеки който врътне километража назад!!!!Както в Австрия,Словакия и др.държави.Това е умишлена измама и трябва да се наказва!Но ще останем без автокъщи,защото те са с много малки изключения-ИЗМАМНИЦИ
  • 25 Оператор на права лопата

    2 0 Отговор
    Най-вървежни са Голф 4-ките, набор 1998-1999 година с пробег 150 хиляди.