Наш екип от мястото на събитието
На автомобилното изложение в Швейцария видяхме всевъзможни суперкари, мощността на които многократно превишава тази на стандартните возила. Една от най-открояващите се премиери обаче беше на щанда на шведската марка Koenigsegg. Там е изложен първият мегакар, носещ наименованието One:1.
Шведите рекламират продукта си с това, че мощността му е един мегават. Да, този термин вече се използва и при автомобилите и е равен на 1 000 киловата, което пък от своя страна е съизмеримо с мощност от 1 341 конски сили по SAE или 1 360 по DIN. Именно такава е мощността на One:1, откъдето идва и прозвището мегакар.
Моторът е разположен зад двете спортни кресла на автомобила, V-образен е и има осем цилиндъра. Работният му обем е пет литра, а умопомрачаващата мощност се постига и с помощта на два високопроизводителни турбокомпресора. Максималният въртящ момент също впечатлява - 1 371 Нм при 6 000 об/мин.
"Мегадвигателят" може да работи както с високооктанов бензин, така и с биоетанол. Масата на мегакара е 1341 килограма, което означава, че на всеки килограм се пада по една конска сила мощност. Гигантският въртящ момент се предава на колелата посредством седемстепенна трансмисия с два съединителя.
Интерес представляват и джантите, които са изработени от специални високоякостни въглеродни сплави. Обути са с гуми Michelin Cup Tires, които са способни да издържат на скорост от 440 км/ч. Амортисьорите са активни, а задното антикрило и определени елементи от броните са подвижни и се регулират от скоростта.
По време на спиране задният спойлер играе ролята на въздушна спирачка, като рязко променя ъгъла си и обезпечава на автомобила сила на натиск от 600 килограма. По време на пресконференцията шведите гордо заявиха, че на мегакара One:1 са му необходими само 20 секунди, за да достигне скорост от 400 км/ч.
За съжаление от Koenigsegg не разкриха на колко е равно ускорението до 100 и каква е максималната скорост на One:1, но казаха, че вече имат поръчки и за шестте планирани автомобила. Цената на One:1 е два милиона евро. Очаква се именно този автомобил да се изправи срещу вездесъщия Veyron.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 триста итридесети
Коментиран от #4
11:02 10.03.2014
2 Дошo
Коментиран от #9, #13
12:04 10.03.2014
3 Iaroslav Stanchev
Само на думи са големи,делата ги виждаме.
12:37 10.03.2014
4 zendera
До коментар #1 от "триста итридесети":
А бе кар или без кар пък бил той и хипер или мега,на мене ми е все тая.Туй чудо едва ли ще навърти и 10 000км ,а пък ние едва ли ще го видим освен в нета.Тия кари са за децата...12:57 10.03.2014
5 Mariyan Donchev
http://www.youtube.com/watch?v=qj3Oo-_jecg
Като не сте информирани на говорете! Тук Кеонигсека назаква Бугатито както си поиска братчета.
13:05 10.03.2014
6 Mariyan Donchev
Коментиран от #7, #8
13:05 10.03.2014
7 Благовест Стефанов
До коментар #6 от "Mariyan Donchev":
Така е трябва да се гледат повече клипчета в Youtube, за да се информира човек . Те са като новините по TV7.13:21 10.03.2014
8 Iaroslav Stanchev
До коментар #6 от "Mariyan Donchev":
Хехехе,ей тука е истината Guinness.Не в ютубата.Коментиран от #18
13:30 10.03.2014
9 триста итридесети
До коментар #2 от "Дошo":
Голяма разлика в кубика има - даже двойна, трудно ще му е.Коментиран от #10
14:03 10.03.2014
10 Дошo
До коментар #9 от "триста итридесети":
Стига дрънкал глупостиКоментиран от #16
14:08 10.03.2014
11 Mariyan Donchev
Коментиран от #12
14:43 10.03.2014
12 Георги Симеонов
До коментар #11 от "Mariyan Donchev":
Ама защо се обаждаш не по темата бе ? Комплекси ли избиваш по този начин ? Хората са казали "Bugatti Veyron" а този автомобил се свързва със най - бързия автомобил който може да развие най - голяма скорост. Не виждаш ли какво пише в статията 400км/ч за 20 сек., защо да го пишат това ако ще имат впредид състезание по писта с обиколки ? То по твоята логика Вейрона ако излезе на Северната Дъга и в топ5 сигурно няма да се класира но тука не става дума за такива автомобили !!!Коментиран от #14
16:27 10.03.2014
13 скар фейс
До коментар #2 от "Дошo":
И аз си мисля, че ваерона няма шанс срещу кионигсега, в конкретния случай. Това ще е много бързо.16:56 10.03.2014
14 Mariyan Donchev
До коментар #12 от "Георги Симеонов":
Кой ти говори за писта с обиколки!? Показвам ти драг реис в който се виждат възможностите при ускорението. Както видяхме Бугатито няма шанс.Коментиран от #15
20:57 10.03.2014
15 S Bogomilov
До коментар #14 от "Mariyan Donchev":
Абе, големи разбирачи се извъдихте. Ако ви накарат да напишете името на колата, ще направите поне 5 правописни грешки , ама иначе да ви в разбирачите.Айде по полека с изказванията, че ми се вдига кръвното като ги чета.
21:10 10.03.2014
16 триста итридесети
До коментар #10 от "Дошo":
бугатито било 16 цилиндъра, мислих че е 16 литра, моя грешка, ами ако беше 16 литра21:33 10.03.2014
17 Споок Армин
23:48 10.03.2014
18 Иво Чанков
До коментар #8 от "Iaroslav Stanchev":
Единствената причина Вейронът да е "най-бърз" е това, че ВАГ не дават на никой друг да им стъпва на тестовата писта .Коментиран от #19
00:28 11.03.2014
19 ярослав станчев
До коментар #18 от "Иво Чанков":
Естествено,че няма да дават на всеки да им ползва пистата.Хората имат 13 марки в концерна.Постоянно се тестват коли,разработки,прототипи.Сигурно за 5 години напред им е заета пистата.А и който има мераци за най-бърза кола да си търси писта за доказване на това.Както Хенеси си намери писта за совалки и въпреки това не успя в опита,така и Кьонигсег да си търсят.Едва ли на ВАГ,които произвеждат и продават по 10 млн. коли на година им дреме за някой си,дето от 1994 г. до сега е направил 100.
10:54 13.03.2014