Last news in Fakti

10 Март, 2014 10:46 7 491 19

Показаха първия мегакар Koenigsegg One:1

  • koenigsegg-
  • one:1-
  • мегакар-
  • салон

Наш екип от мястото на събитието

На автомобилното изложение в Швейцария видяхме всевъзможни суперкари, мощността на които многократно превишава тази на стандартните возила. Една от най-открояващите се премиери обаче беше на щанда на шведската марка Koenigsegg. Там е изложен първият мегакар, носещ наименованието One:1.

Шведите рекламират продукта си с това, че мощността му е един мегават. Да, този термин вече се използва и при автомобилите и е равен на 1 000 киловата, което пък от своя страна е съизмеримо с мощност от 1 341 конски сили по SAE или 1 360 по DIN. Именно такава е мощността на One:1, откъдето идва и прозвището мегакар.

Моторът е разположен зад двете спортни кресла на автомобила, V-образен е и има осем цилиндъра. Работният му обем е пет литра, а умопомрачаващата мощност се постига и с помощта на два високопроизводителни турбокомпресора. Максималният въртящ момент също впечатлява - 1 371 Нм при 6 000 об/мин.

"Мегадвигателят" може да работи както с високооктанов бензин, така и с биоетанол. Масата на мегакара е 1341 килограма, което означава, че на всеки килограм се пада по една конска сила мощност. Гигантският въртящ момент се предава на колелата посредством седемстепенна трансмисия с два съединителя.

Интерес представляват и джантите, които са изработени от специални високоякостни въглеродни сплави. Обути са с гуми Michelin Cup Tires, които са способни да издържат на скорост от 440 км/ч. Амортисьорите са активни, а задното антикрило и определени елементи от броните са подвижни и се регулират от скоростта.

По време на спиране задният спойлер играе ролята на въздушна спирачка, като рязко променя ъгъла си и обезпечава на автомобила сила на натиск от 600 килограма. По време на пресконференцията шведите гордо заявиха, че на мегакара One:1 са му необходими само 20 секунди, за да достигне скорост от 400 км/ч.

За съжаление от Koenigsegg не разкриха на колко е равно ускорението до 100 и каква е максималната скорост на One:1, но казаха, че вече имат поръчки и за шестте планирани автомобила. Цената на One:1 е два милиона евро. Очаква се именно този автомобил да се изправи срещу вездесъщия Veyron.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 триста итридесети

    3 2 Отговор
    Много кари се нароиха напоследък дето скачат на вейрона, крайно време е да ги наредят на някое летище и да ги видим, ама нещо все не става работата.

    Коментиран от #4

  • 2 Дошo

    3 3 Отговор
    Тоя кар ще рита хипопотамчето на ВАГен където го набара.Актуалния Кьонинсег такива ластици прави на Фолксваген, че умирам от кеф.Иначе за карите си прав.Преди бяха спортс кар, станаха хипер кар, сега пък мега кар.Чакам гига кар, тера кар, окто кар и тем подобни простотии да измислят производителите в бъдеще

    Коментиран от #9, #13

  • 3 Iaroslav Stanchev

    2 3 Отговор
    Абе те много се канят да ритат Вейрона ама все с наритани задници си ходят.Тия приказки ги слушаме от 9 години,как все някой ЩЕ направи по-бърза кола от Бугати и все не става.
    Само на думи са големи,делата ги виждаме.
  • 4 zendera

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "триста итридесети":

    А бе кар или без кар пък бил той и хипер или мега,на мене ми е все тая.Туй чудо едва ли ще навърти и 10 000км ,а пък ние едва ли ще го видим освен в нета.Тия кари са за децата...
  • 5 Mariyan Donchev

    2 1 Отговор
    http://www.youtube.com/watch?v=es6C9-Ms194
    http://www.youtube.com/watch?v=qj3Oo-_jecg
    Като не сте информирани на говорете! Тук Кеонигсека назаква Бугатито както си поиска братчета.
  • 6 Mariyan Donchev

    2 1 Отговор
    "Непобедимото Бугати" хахахахахха

    Коментиран от #7, #8

  • 7 Благовест Стефанов

    3 2 Отговор

    До коментар #6 от "Mariyan Donchev":

    Така е трябва да се гледат повече клипчета в Youtube, за да се информира човек . Те са като новините по TV7.
  • 8 Iaroslav Stanchev

    3 3 Отговор

    До коментар #6 от "Mariyan Donchev":

    Хехехе,ей тука е истината Guinness.Не в ютубата.

    Коментиран от #18

  • 9 триста итридесети

    0 3 Отговор

    До коментар #2 от "Дошo":

    Голяма разлика в кубика има - даже двойна, трудно ще му е.

    Коментиран от #10

  • 10 Дошo

    2 3 Отговор

    До коментар #9 от "триста итридесети":

    Стига дрънкал глупости

    Коментиран от #16

  • 11 Mariyan Donchev

    3 2 Отговор
    Рекорда е за топ спеед добре, но не всичко е топ спеед нали се сещаш.Показвам ти нагледно какво става на пистата Хеад ту Хеад :)) и тук безпрецедентен победител над "непобедимото БУгати" е Кеонигсека

    Коментиран от #12

  • 12 Георги Симеонов

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Mariyan Donchev":

    Ама защо се обаждаш не по темата бе ? Комплекси ли избиваш по този начин ? Хората са казали "Bugatti Veyron" а този автомобил се свързва със най - бързия автомобил който може да развие най - голяма скорост. Не виждаш ли какво пише в статията 400км/ч за 20 сек., защо да го пишат това ако ще имат впредид състезание по писта с обиколки ? То по твоята логика Вейрона ако излезе на Северната Дъга и в топ5 сигурно няма да се класира но тука не става дума за такива автомобили !!!

    Коментиран от #14

  • 13 скар фейс

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Дошo":

    И аз си мисля, че ваерона няма шанс срещу кионигсега, в конкретния случай. Това ще е много бързо.
  • 14 Mariyan Donchev

    3 1 Отговор

    До коментар #12 от "Георги Симеонов":

    Кой ти говори за писта с обиколки!? Показвам ти драг реис в който се виждат възможностите при ускорението. Както видяхме Бугатито няма шанс.

    Коментиран от #15

  • 15 S Bogomilov

    1 2 Отговор

    До коментар #14 от "Mariyan Donchev":

    Абе, големи разбирачи се извъдихте. Ако ви накарат да напишете името на колата, ще направите поне 5 правописни грешки , ама иначе да ви в разбирачите.
    Айде по полека с изказванията, че ми се вдига кръвното като ги чета.
  • 16 триста итридесети

    0 2 Отговор

    До коментар #10 от "Дошo":

    бугатито било 16 цилиндъра, мислих че е 16 литра, моя грешка, ами ако беше 16 литра
  • 17 Споок Армин

    0 0 Отговор
    Евала......Научих повече от коментарите ,отколкото от статията
  • 18 Иво Чанков

    3 3 Отговор

    До коментар #8 от "Iaroslav Stanchev":

    Единствената причина Вейронът да е "най-бърз" е това, че ВАГ не дават на никой друг да им стъпва на тестовата писта .

    Коментиран от #19

  • 19 ярослав станчев

    0 1 Отговор

    До коментар #18 от "Иво Чанков":

    Естествено,че няма да дават на всеки да им ползва пистата.Хората имат 13 марки в концерна.Постоянно се тестват коли,разработки,прототипи.Сигурно за 5 години напред им е заета пистата.
    А и който има мераци за най-бърза кола да си търси писта за доказване на това.Както Хенеси си намери писта за совалки и въпреки това не успя в опита,така и Кьонигсег да си търсят.Едва ли на ВАГ,които произвеждат и продават по 10 млн. коли на година им дреме за някой си,дето от 1994 г. до сега е направил 100.