Last news in Fakti

20 Януари, 2012 16:44 2 101 1

Шести блок на ТЕЦ „Марица-Изток 2” аварирал

  • шести блок-
  • тец "марица-изток 2"-
  • аварирал

Само една година и три месеца след рехабилитацията му се налага нов ремонт

Шести блок на ТЕЦ „Марица-Изток 2”  аварирал - 1
Снимка БГНЕС

Шести блок на ТЕЦ „Марица – Изток 2” е аварирал. Това призна министърът на икономиката Трайчо Трайков  в отговор на журналистически въпрос:  „Г-н министър, имате ли информация за авария в 6-ти блок на ТЕЦ „Марица Изток 2” в кулоарите на парламента.

„Да има такава, там се прави ремонт на турбината”, съобщи министър Трайков. Министърът на икономиката уточни: „Имало е проблем в ротора, там също имаме някои съмнения. Изчаквам отчета и анализа след ремонта от ръководството.”
Блок „6”  бе ремонтиран от 24 декември 2009 година до октомври 2010 година. Ремонтът  бе извършен от японската фирма Toshiba и бе част от проект, който включваше  рехабилитация на блокове от „1” до „4”, изграждане на сероочистващи инсталации за блокове „1” и „2”, „3” и „4” и повишаване мощността на блокове „5” и „6”.
При официалното откриване на блока тогава стана ясно, че цялостната модернизация подобри работата на блок „6“, като се увеличи мощността му от 210 на 230 мегавата и се удължи животът на оборудването с 25 години.
За да бъде въведен блок „6” в експлоатация съгласно националното и европейското законодателство, бе изграден временен газоход, който свързва блока със съществуващата сероочистваща инсталация на блок „8”, което дава възможност да работи до изграждането на СОИ за него и блок „5”. Приблизителната стойност на реконструкцията на блок „6” възлиза на 68.7 млн. лева. Модернизацията на турбината бе ангажимент на Tosiba. Фирма „Риск Инженеринг” подмени стария генератор с нов, а рехабилитацията по Котел 10 бе възложена на „Енергоремонт – Гълъбово”.

След близо година и три месеца, обаче се оказа, че роторът дава дефект. Каква е причината за него ще трябва да отговори Министерство на икономиката и енергетиката и изпълнителният директор на ТЕЦ-а Георги Христозов, тъй като допълнителният ремонт няма да бъде със сигурност никак евтин. Дали предишният ремонт е бил извършен качествено и ако не защо е допуснато това?

Задаваме всички тези въпроси, тъй като по непотвърдена информация турбината е била рехабилитирана в Полша, като след това в Румъния тя не е издържала теста. При рехабилитацията е бил изпилен роторът така, че да могат  бъдат поставени японски лопатки. След като при тестовете те са се счупили, са монтирани резервните лопатки - руско производство. 

Още тогава инженери са предвиждали, че турбината няма да издържи и са напуснали централата от страх да не бъдат обвинени самите те. Дали това е съмнението, за което говори министър Трайков и бил ли е уведомен той своевременно, вероятно Факти.бг ще получи отговори на въпросите, които сме адресирали и до Министерство на икономиката и до ТЕЦ-а още в началото на седмицата. Така или иначе май на данъкоплатеца пак ще му бръкнат в джоба.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Алмор

    0 0 Отговор
    От къде източихте тази изпиляваща информация г-жо