Вчера екипажът на кораба Asian Dream получи забавените си от 4 месеца заплати, съобщи Съюзът на транспортните синдикати в България (СТСБ).
След като на 27 март СТСБ в съвместни усилия със Синдикалната организация при „Строителен и технически флот“ АД (СТФ АД) гр. Варна, ръководството на дружеството, Гранична полиция, Агенция „Митници“, ИА „Морска Администрация“ – представлявана от кап. Джамбазов и кап. Енчев, Българският червен кръст и Сдружение на украинците в България, подсигуриха провизии – храна и вода, бе повдигнат и казуса със забавените плащания и задължения на собственика на кораба, не само към моряците, но и към институции и обслужващи кораба фирми на пристанище Варна.
Очаква се в събота, 4 април, 5-ма от общо 14-те украински моряка да бъдат репатрирани и екипажът да бъде попълнен с нови кадри. Корабът, обаче ще остане във водите на пристанище Варна, заради необходимата процедура по смяна на флага, под който плавателния съд се движи.
След полученият от капитан Душин сигнал, оказаната подкрепа и предвид сериозността на казуса, на проведен Управителен съвет и Съюзен съвет, СТСБ взе решение да учреди Фондация за транспортни работници от чужбина, изпаднали в беда на територията и в териториалните води на България, в това число моряци, пилоти, шофьори, железопътни работници. Фондацията има за цел да подпомага изпаднали в неблагоприятно положение транспортни работниции от други държави на територията на страната. Фондацията ще набира средства и ще работи в партньорство с организации, сдружения, компании, обединения, които също биха могли да реагират адекватно и навременно в ситуации, подобни на казуса с кораба Asian Dream.
Напомняме, че в средата на месец март 2015 г. в СТСБ, чрез Инспектората на ITF, постъпи сигнал за 14 бедстващи украински моряци от кораба Asian Dream, чиито заплати не бяха изплащани от близо 4 месеца. Капитанът на кораба – Душин поиска подкрепа от ITF, след като кораба стана „заложник“ на неизпълнени уговорки и неизплатени сметки от страна на корабособствениците – Asian Dream Sniping Ltd и упълномощения от тях оператор International Maritime Advisor and Management. Проверката на ITF тогава установи, че двете фирми са регистрирани на един и същ адрес в Шанхай. Плавателният съд е регистриран с Либерийски флаг и към настоящия момент арестуван във Варненското езеро. Бяха установени и редица други нарушения, сред които и нуждата от рептриране на членове на екипажа, работещи на кораба повече от година. В сигнала си подаден до ITF, капитанът Душин уточни, че екипажът на кораба е останал и без необходимите храна и вода. Благодарение на оказаната помощ и подкрепа, на бедстващите моряци бяха доставени необходимите храна и вода. Доставката беше извършена с катер „Природозащитник“, предоставен от СТФ АД.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА