Близо 170 експерти от общинските администрации се включиха в информационните дни по новата процедура за кандидатстване по ОПАК, насочена към местната администрация. Предоставят се общо 4 млн. лв. за повишаване на квалификацията на общинската администрация чрез обучения в страната. Общините ще могат да кандидатстват с проекти от 20 000 до 200 000 лв. по приоритетна ос ІI „Управление на човешките ресурси”, подприоритет 2.2 „Компетентна и ефективна държавна администрация”, бюджетна линия BG051PO002/13/2.2-14.
Предвиден е 12-месечен срок за изпълнение на одобрените проекти. Към момента са договорени близо 95% от средствата по програмата, като само по приоритетна ос II са сключени близо 102 млн. лв. (около 84% от бюджета по остта) и са изплатени над 60 млн. лв. (близо 50%).
Кампанията се проведе от 2-ри до 9-ти декември в градовете: Пловдив, Бургас, Варна, Велико Търново, Враца и София. Предложената процедура продължава усилията на Управляващия орган на ОПАК от 2012 г. за повишаване на квалификацията на общинската администрация чрез обучения в страната. Поради голям интерес от страна на централните, областните и общинските администрации към подприоритета до момента по него са стартирали 13 процедури за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
В по-голямата част от случаите реализирането на проекти по тези процедури се явява единствената възможност на общинските администрации да осигурят адекватно обучение на служителите си. Общинските съветници, представителите на гражданския сектор и медиите не са целева група по тази процедура, уточниха експертите на ОПАК. Разходите за проучване на опита от други държави членки също са недопустими.
На сайта на програмата са публикувани окончателните Насоки за кандидатстване и всички останали документи. След като бяха взети предвид коментарите в рамките на десетдневния срок за обществено обсъждане, срокът за подаване на проектни предложения по процедурата е удължен до 31.01.2014 г.
Преди представяне на проектните предложения кандидатите могат да искат разяснения. Въпроси могат да се изпращат по електронна поща ([email protected]), като се посочва бюджетната линия на процедурата, най-късно до 13.01.2014 г. (понеделник). Срокът за отговор на зададените въпроси от страна на Управляващия орган е не по-късно от 22.01.2014 г. (сряда).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА