Бенефициентите по Оперативна програма „Административен капацитет” (ОПАК) трябва да се съобразяват с новите правила при осъществяване на контрол от страна на Одитиращия орган и Управляващия орган на ОПАК. Изпълнителната агенция „Одит на средствата от Европейския съюз” към Министерството на финансите промени подхода си по отношение на нарушенията на правилата за възлагане на обществени поръчки, където критериите за подбор на участниците в процедурите се залагат като показатели за оценка на офертите.
Новият подход е описан в писмо до Управляващите органи на всички оперативни програми, публикувано на сайта на ОПАК в раздел „За Бенефициенти – Обществени поръчки”. На страницата на програмата са качени и други полезни документи като Наръчник за бенефициенти и Често срещани грешки при изпълнението на проекти. Това припомни ръководителят на ОПАК Моника Димитрова-Бийчър при откриването на днешното обучение за правилно изпълнение на проекти, предназначено за екипите по новите сключени договори. В обучението участват близо 70 представители на централната, областната и общинската администрация, както и от съдебната система.
Специален гост на днешното обучение беше г-жа Анета Тушева, директор дирекция ОМДП към Института по публична администрация (ИПА). „Заложените обучения, които следва да се организират от ИПА по изпълняваните към момента договори по подприоритет 2.2 „Компетентна и ефективна държавна администрация”, ще са по теми и цени съгласно Каталога на ИПА за 2013 г.”, припомни г-жа Тушева. За целта бенефициентите трябва да изпратят своите заявки до началото на месец март и да заплатят сумите за обученията до края на март, уточни тя.
„Важно е веднага след подписването на договорите да бъдат обявени процедурите по възлагане на обществени поръчки, така че да стартират и реалните дейности по проектите. По този начин няма да има забавяне и в процеса на верификация, което е от изключително значение за изпълнението на самата оперативна програма”, подчерта г-жа Бийчър. Тя припомни, че от своя страна, Управляващият орган на ОПАК максимално е скъсил сроковете и е опростил процедурите за мониторинг, финансово отчитане и предварителен контрол на обществените поръчки по проектите. Последното според анализа на Управляващия орган е един от основните проблеми при изпълнението на проектите. Само през месец януари 2014 г. на бенефициентите са изплатени разходи в размер на 13 698 441 лв.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА