12 Март, 2015 12:00 41 405 42

Двигател без разпределителен вал

  • koenigsegg-
  • женева 2015-
  • салон

Женева, Швейцария. Наш екип от мястото на събитието.

Шведският производител на суперкари Koenigsegg планира да извърши малка революция в автомобилостроенето. Според шведите това ще стане с нов вид двигател с вътрешно горене. Това заяви в Женева лично шефът на компанията Кристиан фон Кьонигсег, според когото традиционните агрегати с вътрешно горене вече са достигнали предела на своето развитие.

Според него самата идея за традиционен разпределителен вал, управляващ движението на клапаните, вече е изчерпана. Кьонигсег каза, че специалистите в неговата компания се борят с разработката на нов тип агрегат, в който движението на клапаните се осъществява чрез иновационни електромагнитни предавки, управлявани от електроника.

Така всеки клапан ще може да работи независимо от другите, което от своя страна разширява възможността за регулиране на газоразпределителните фази. От компанията разказаха още, че работата по този нов мотор без традиционен разпределителен вал е в напреднал стадий и се надяват серийното им производство да стартира до няколко години.

Тази идея обаче съвсем не е нова и ако шведският производител се забави с пускането на сериен агрегат без разпределителен вал, няма да е чудно някой от големите концерни да изпревари Koenigsegg с подобна разработка. В Женева шведите отново блеснаха, този път с уникалната Regera - суперкар с мощност над 1 500 конски сили.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мишо

    5 0 Отговор
    Егати, Тия немат стигане, значи. Ще издухат вейрон като нищо.
  • 2 тошибиян

    5 0 Отговор
    това е моя стара идея да се заменят валовете с електромагнитни клапани което ще доведе до пока4ване на кпд на мотора и по малко загуби и по голяма ефективност намален разход на гориво, няма да ги има веригите или зъбните колела, маслото което да ги смазва няма да има валове няма кобилици или хидравли4ни повдига4и...двигателя ще олекне и няма нужда от вануси раздвижни колела защото вси4ко ще се командва от електроника и програми и може да работят във всякакви режими от супер голям ъгъл до малък и да настройваш двигателя както ти е кеф

    Коментиран от #4

  • 3 КОКО

    1 0 Отговор
    Това се говори от 3-4 години. Тогава имаха проблем със много високият шум.

    Коментиран от #5

  • 4 Караиванов

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "тошибиян":

    Ееее, откраднали са ти идеята тъпите шведи. Аз ако съм на твое място веднага започвам да ги съдя. Сега сериозно. Идеята, както пише в статията действително не е нова, но е много перспективна, както казва и тошибиян. Ще видим обаче кой първи ще изкара подобен агрегат. Може и кьонигсег да са пионерите.
  • 5 МаКаТа

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "КОКО":

    Явно сега са го оправили, щом го споделят с журналисти в Женева, значи имат напредък
  • 6 Никола

    2 0 Отговор
    Подобни клапани има вече няколко години в мотори на ФИАТ , тяхната система се казва Multyair или нещо подобно.
  • 7 МР

    1 0 Отговор
    Системата MultiAir е малко по-различна. Там има реазпределителен вал, който дава тайминга, момента на отваряна на клапана. Отделно обаче има система, която използва електронно управялаем клапан на маслената магистрала, който променя допълнително времето, през което всукателния клапан е отворен, както и колко да бъде отворен. Факт е обаче, че това подобрява занчително ефикасността на мотора само когато има ситема за директно впръскване в горивните камери, демек липсва дросел.
  • 8 морски

    0 0 Отговор
    Вече 5-6 години ги има в експлоатация като корабни двигатели.
    ,,Flex" системи.За сега не много удачни,но се усъвършенстват.
  • 9 Shmeker

    1 2 Отговор
    BMW го имат разработено това отдавна. Проблемът е че е скъпо. И че не става за високи обороти, щото мислеха да го внедряват в F1. Не знам кво стана после.
  • 10 Shmeker

    1 1 Отговор
    Между другото има и двигатели без клапани - двутактовите. Рено нали правят двутактов двуцилиндров дизел? Там как са нещата?
  • 11 МР

    2 0 Отговор
    Да, Ванкеловият двигател също е без клапани.
  • 12 дженев

    0 0 Отговор
    Двутактови дизели се правят отдавна.Дори първите МАЗ бяха с американски такъв.Рено вече намалят драстично производството но какъвто и да е дизел.Другите в следващите години ще правят същото.ДВГто в класическият си вид вече се изчерпа.Ще видим шведите каква ще я сътворят........
  • 13 байдан

    2 0 Отговор
    Стара идея, която е вграждана в локомотивните и корабните двигатели, отпреди 30г. Нищо ново не са измислили.
    Ама хидрозадвижването е за нискооборотни мотори. И дава повече дефекти, докато счупен разпределителен вал е голяма рядкост.
  • 14 БамБам

    2 0 Отговор
    ДВГ-тата нопредват много
  • 15 Nikolay Tsonchev

    0 3 Отговор
    Абе кои бяха тези шведи че не знам.Мерцедес и БМВ го имат това от 90-те години с електромагнитни клапани но е ненадеждно с оглед милионите цикли които трябва да извършват.Мотоциклетите Дукати учавстващи в Супербайк от 90-те години имат подобен тип двигател / с дрейн шибър / като цяло двигателя с вътрешно горене смятам че трябва да заеме своето достойно място в музея предвид 150 годишната си възраст
  • 16 TANFOGLIO

    1 0 Отговор
    Прекалено несигурно е за Ф1. Там техниката работи под огромно напрежение и трябва да се залага на по-сигурни и надеждни методики. Към днешна дата ,въпреки сложните хибридни технологии от ФИА са забранили всякакъв променлив профил на гърбиците на разпределителни валове и ползват "гиър тайминг".
    Сиреч контакта между коляновия и разпределителните валове се осъществява посредством зъбни колела.
  • 17 ккк

    3 0 Отговор
    Ха ха БМВ и Мерцедес го имали от 90-те. Ми що не са го пуснали в производство? Ненадеждно било - значи просто нищо не са направили. Аре сиктир ,че ставате смешни. А пък лазерни фарове са имали още 50-те ,ама си ги държат и не казват на никой,а?
  • 18 роман ценов

    1 0 Отговор
    двигателите всеки ден се развиват все повече и повече
  • 19 199

    3 1 Отговор
    в момента правя двигател без колянов вал,бутала и разпределителен вал,махнал съм блока и картера с цел олекотяване на конструкцията.сега съм само с маховик и го пускам по пътя да се търкаля

    Коментиран от #20, #26

  • 20 майсторчето

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "199":

    добре си даже предполагам че има добър въртящ момент :)

    Коментиран от #21

  • 21 199

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "майсторчето":

    охооооо върти се въртящия момент и не спира хахахахахаха
  • 22 ЖОРО

    1 0 Отговор
    ако това е технологията на бъдещето - очакват ни много ама много ударени клапани следващия век ;)

    Коментиран от #25

  • 23 mitko

    0 0 Отговор
    koito e kasoglet i ne vijda 4e e v 6 i ima 2 vala
  • 24 Хехе

    0 1 Отговор
    Е как като няма вал бе разбирач?
  • 25 Хехе

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "ЖОРО":

    Е как като няма вал бе разбирач?
  • 26 Брао пич

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "199":

    Страхотна разработка, само глей да не забравиш стартера, че иначе ще е тегаво с потеглянето, особенно по нанагорнища. И ся ако измислиш и к'во ще завижва тоя двигател, направо ше им скрииш шапката на шведите.
    Иначе мисля, че шведската идея може и да постигне нещо (ще се намали малко триенето в целия двигател) ама чак пък революция...... ефекта ще е някакви мизерни процентчета икономия на гориво. А това за независимото бачкане на клапаните е пъна глупост - та нали се отварят и затварят съобразно буталата, а те не се мятат хаотично из блока, ами са на общ колянов вал!
  • 27 Nikolay Tsonchev

    0 1 Отговор
    Тука младежи като чета ме налягат тъжни мисли- като ви гледам коментарите явно съм сбъркал че изобщо четейки се надявах да видя неща умно -ама коооооо да се прай това е то нивото ви за гоооляяяямо съжаление....................Удари ли сте го на плюене един друг - лошшо Стаматов мноооого лошо - от нийде взора надежда не види
  • 28 Александър

    1 0 Отговор
    До колкото ми е известно това е отдавна приложено в F1 от всички отбори!!!!!!!!!
  • 29 Бисер

    1 0 Отговор
    няма да пали чрез забутване на автомобила
  • 30 чочо

    0 0 Отговор
    До коментар 15....Tsonche
    Вземи прочети пак статията,ама мнооого внимателно. Къде прочете
    за електромагнитни клапани. тия мерцедеси и бмв-та са те размътили яко.Приличаш ми на американец---всичко те са открили, всичко най-голямо е тяхно и щи ти докажат по научно му през 1821г. в колко часа и в коя секунда прадядо ти на коя поляна е пръднал.....
  • 31 марто12

    0 1 Отговор
    И аз да се намеся малко - такива ДВГ има при корабите от 10-на години, клапаните се управляват от хидравлика, ел-магн. клапан на всеки клапан и електроника (даже и дюзите се управляват така). Идеята е да се промени газо-обмена при различните натоварвания (различните обороти). Така че коментари от сорта на кое ще държи и т.н. клапаните са малко смешни :)))
  • 32 Никито Иванов

    1 0 Отговор
    ........ и без бутала, ще е най-добре !!!
  • 33 Никито Иванов

    0 0 Отговор
    ............а на някои вече им избиха и клапаните :) от многото мисли и техн.решения :)
  • 34 Боян

    0 1 Отговор
    Всичко - ясно. Не разбрах защо шведите не си бичат от Швеция ,ами са се натресли в Швейцария?

    Коментиран от #37

  • 35 некойси

    1 0 Отговор
    Ами след като технологията е дпстогнала своя предел значи вече спокойно може да бъде заменена с електрическо задвижване.
    Там всички проблеми на ДВГ отсъстват.
    Време е да натиснат малко в технологиите за батериите и за да започнат масово производство.
  • 36 TANFOGLIO

    0 0 Отговор
    Бъркаш се.
  • 37 K0MEPCA

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Боян":

    Защото там се провежда световното автоизложение за 2015г. Koenigsegg си работят от Швеция но както всички големи производители са отишли на световния автосалон в Женева за да покажат новите си разработки и модели. Надявам се сега да си разбрал.
  • 38 Васил

    0 0 Отговор
    Не е нещо, което може да ме впечатли. Постижение ще е да си подкарат таралясниците на ВОДА, разпределителните валове не са проблем!
  • 39 Павел

    0 1 Отговор
    Много съм съгласен, иновацията трябва да е в самият източник енергия, не в механиката отговорна за разпределението на клапаните. Все пак, с кое бихте изминали повече път ? С един литър нафта или с един килограм Радий ;)
  • 40 Dzer

    0 0 Отговор
    Хубаво с ел.клапани (електромагнити),хубаво е, и че се "борят-както е упоменато в статията",не е лошо да има технически напредък,ама защо се продължава с тези фосилни горива БРЕ :-) ....... :-)
  • 41 total

    0 0 Отговор
    изоставане - трябва да се инвестира в у-ва за съхранение на енергия/батерии,кондензатори и т.н./ навремето англ. са изостанали и сега са собственост на ТАТА и герм. концерни!
  • 42 код9

    0 0 Отговор
    Може да се окаже, че е малко късно за такива двигатели, защото на ход са електрическите и водородните, е разбира се за следващите 5-10 годи на мода, ще са хибридните ДВГ, но всичко по реда си. Тези двигатели трябваше да се внедрят поне преди 10-15 години. Това за клапаните разбира се, ще е голям плюс, защото независимото управление на всеки клапан, ще увеличи икономичността на двигателя, което пък зависи от софтуера, който ще управлява компютъра, а мощността винаги, ще е на макс в зависимост от натоварването. Така може да се изключва, и регулира пълненето на цилиндрите във всеки един момент по избор особенно в града, където не е необходима голяма мощност поради малката скорост на движение, и чакане на светофарите. Това, ще наподобява нещо, като старт стоп система. Идват трицилиндрови олекотени технологични ДВГ, които ще са за предпочитане при А, В и отчасти С класата. Забравиха за Ванкеловите двигатели, а те имат също свойте много големи предимства, но имаха недостатък в уплътняването им, което с новите наноматериали вече не е никакъв проблем...