Женева, Швейцария. Наш екип от мястото на събитието.
Шведският производител на суперкари Koenigsegg планира да извърши малка революция в автомобилостроенето. Според шведите това ще стане с нов вид двигател с вътрешно горене. Това заяви в Женева лично шефът на компанията Кристиан фон Кьонигсег, според когото традиционните агрегати с вътрешно горене вече са достигнали предела на своето развитие.
Според него самата идея за традиционен разпределителен вал, управляващ движението на клапаните, вече е изчерпана. Кьонигсег каза, че специалистите в неговата компания се борят с разработката на нов тип агрегат, в който движението на клапаните се осъществява чрез иновационни електромагнитни предавки, управлявани от електроника.
Така всеки клапан ще може да работи независимо от другите, което от своя страна разширява възможността за регулиране на газоразпределителните фази. От компанията разказаха още, че работата по този нов мотор без традиционен разпределителен вал е в напреднал стадий и се надяват серийното им производство да стартира до няколко години.
Тази идея обаче съвсем не е нова и ако шведският производител се забави с пускането на сериен агрегат без разпределителен вал, няма да е чудно някой от големите концерни да изпревари Koenigsegg с подобна разработка. В Женева шведите отново блеснаха, този път с уникалната Regera - суперкар с мощност над 1 500 конски сили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мишо
12:06 12.03.2015
2 тошибиян
Коментиран от #4
12:14 12.03.2015
3 КОКО
Коментиран от #5
12:16 12.03.2015
4 Караиванов
До коментар #2 от "тошибиян":
Ееее, откраднали са ти идеята тъпите шведи. Аз ако съм на твое място веднага започвам да ги съдя. Сега сериозно. Идеята, както пише в статията действително не е нова, но е много перспективна, както казва и тошибиян. Ще видим обаче кой първи ще изкара подобен агрегат. Може и кьонигсег да са пионерите.12:18 12.03.2015
5 МаКаТа
До коментар #3 от "КОКО":
Явно сега са го оправили, щом го споделят с журналисти в Женева, значи имат напредък12:21 12.03.2015
6 Никола
12:25 12.03.2015
7 МР
12:42 12.03.2015
8 морски
,,Flex" системи.За сега не много удачни,но се усъвършенстват.
12:56 12.03.2015
9 Shmeker
12:57 12.03.2015
10 Shmeker
12:58 12.03.2015
11 МР
14:41 12.03.2015
12 дженев
14:59 12.03.2015
13 байдан
Ама хидрозадвижването е за нискооборотни мотори. И дава повече дефекти, докато счупен разпределителен вал е голяма рядкост.
15:08 12.03.2015
14 БамБам
15:41 12.03.2015
15 Nikolay Tsonchev
15:53 12.03.2015
16 TANFOGLIO
Сиреч контакта между коляновия и разпределителните валове се осъществява посредством зъбни колела.
16:48 12.03.2015
17 ккк
17:41 12.03.2015
18 роман ценов
18:08 12.03.2015
19 199
Коментиран от #20, #26
18:11 12.03.2015
20 майсторчето
До коментар #19 от "199":
добре си даже предполагам че има добър въртящ момент :)Коментиран от #21
19:26 12.03.2015
21 199
До коментар #20 от "майсторчето":
охооооо върти се въртящия момент и не спира хахахахахаха20:31 12.03.2015
22 ЖОРО
Коментиран от #25
21:08 12.03.2015
23 mitko
21:15 12.03.2015
24 Хехе
22:33 12.03.2015
25 Хехе
До коментар #22 от "ЖОРО":
Е как като няма вал бе разбирач?22:34 12.03.2015
26 Брао пич
До коментар #19 от "199":
Страхотна разработка, само глей да не забравиш стартера, че иначе ще е тегаво с потеглянето, особенно по нанагорнища. И ся ако измислиш и к'во ще завижва тоя двигател, направо ше им скрииш шапката на шведите.Иначе мисля, че шведската идея може и да постигне нещо (ще се намали малко триенето в целия двигател) ама чак пък революция...... ефекта ще е някакви мизерни процентчета икономия на гориво. А това за независимото бачкане на клапаните е пъна глупост - та нали се отварят и затварят съобразно буталата, а те не се мятат хаотично из блока, ами са на общ колянов вал!
22:43 12.03.2015
27 Nikolay Tsonchev
23:05 12.03.2015
28 Александър
23:22 12.03.2015
29 Бисер
23:40 12.03.2015
30 чочо
Вземи прочети пак статията,ама мнооого внимателно. Къде прочете
за електромагнитни клапани. тия мерцедеси и бмв-та са те размътили яко.Приличаш ми на американец---всичко те са открили, всичко най-голямо е тяхно и щи ти докажат по научно му през 1821г. в колко часа и в коя секунда прадядо ти на коя поляна е пръднал.....
00:03 13.03.2015
31 марто12
00:56 13.03.2015
32 Никито Иванов
00:57 13.03.2015
33 Никито Иванов
00:59 13.03.2015
34 Боян
Коментиран от #37
01:51 13.03.2015
35 некойси
Там всички проблеми на ДВГ отсъстват.
Време е да натиснат малко в технологиите за батериите и за да започнат масово производство.
07:06 13.03.2015
36 TANFOGLIO
15:53 13.03.2015
37 K0MEPCA
До коментар #34 от "Боян":
Защото там се провежда световното автоизложение за 2015г. Koenigsegg си работят от Швеция но както всички големи производители са отишли на световния автосалон в Женева за да покажат новите си разработки и модели. Надявам се сега да си разбрал.16:05 13.03.2015
38 Васил
20:31 13.03.2015
39 Павел
21:24 13.03.2015
40 Dzer
07:52 14.03.2015
41 total
11:15 14.03.2015
42 код9
20:02 16.03.2015