4 Март, 2015 08:15, обновена 4 Март, 2015 09:54 14 964 51

Koenigsegg показа царя на автомобилите

  • koenigsegg-
  • regera-
  • женева-
  • автосалон

Женева, Швейцария. Наш екип от мястото на събитието

Автомобили с мощност 1 000 конски сили вече не са рядкост, но за шведския производител на суперкари Koenigsegg тези показатели отдавна не означават нищо. Още миналата година в Женева шведите показаха мегакар с мощност 1 341 конски сили, а сега, отново в Женева, станахме свидетели на още по-уникална хиперкола.

Koenigsegg Regera разполага с петлитров V-образен осемцилиндров двигател с вътрешно горене, работещ съвместно с три електромотора. По думи на представители на компанията сумарната мощност на този силов тракт значително надвишава 1 500 конски сили.

Интересна е още и уникалната трансмисия, която се нарича Koenigsegg Direct Drive. Принципът ѝ на действие най-общо се заключава в това, че на коляновия вал е монтиран генератор, енергията от който отива в електромоторите, монтирани на задните колела. В резултат на това инженерите на Koenigsegg успяват да намалят загубите с 50% в сравнение с традиционните трансмисии. Така на практика Regera не разполага със стандартните предавки.

Всичко това води до уникално ускорение от място до 100 км/ч, което се равнява на 2.8 секунди. Времето необходимо за доускорението от 150 до 250 км/ч пък е само 3.2 секунди, а максималната скорост от 400 км/ч се достига за 20 секунди. За постигане на тези уникални резултати са използвани и други иновативни инженерни решения, като например активно антикрило, което водачът може да управлява от салона, както и активно окачване.

От Koenigsegg споделиха пред нас, че независимо от тези динамични характеристики в салона на колата е тихо и комфортно. Regera ще бъде произведен в серия от 80 екземпляра, но от компанията не споделиха крайната цена на този хиперкар, бързо получил прозвището "Цар на автомобилите".


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    2 0 Отговор
    Другите два ел.мотора на предните колела ли са или къде?
  • 2 Дядо Поп

    0 1 Отговор
    Ако я регистрираш тази кола в БГ ще трябва да плащаш 4755.88лв
    данък МПС и още толкова гражданска,да не говорим за каско.

    Коментиран от #3

  • 3 Дошo

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Дядо Поп":

    Ти като имаш $2000000 за кола 5 хиляди данък са ти пари за семки.Гражданската ти е според обема на ДВГ като горната граница мисля беше опомената над 3.0.След 3000см3 данъка е един.Каското ще е солена работа.
  • 4 гост

    2 0 Отговор
    Хехехе, а я си помисли колко ще даваш за бензин, накладки, масло, филтри :D
    Тия колици, 80 бройки, са за 80-те най-богати колекционера на такива коли, не са за прошляци като нас :)

    Коментиран от #5

  • 5 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Не вярвам да се сменят накладки на тия коли. Най-много масла, антифризи и т.н.
    Все пак са колекционерски повечето
  • 6 lalal

    1 0 Отговор
    тоя пустиняк може ми гледа задния номер на дъртата алпина

    Коментиран от #7

  • 7 Shmeker

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "lalal":

    Абе може ама при няколко условия:

    1. Ти си пред него
    2. И двамата сте на автовоз.
  • 8 Shmeker

    1 0 Отговор
    Според мен цар на пътя може да е всяка мощна кола, която е на пътя, има задължително добро 4х4 и може да си возиш повече от 2 куфара и два з*дника с нея.

    Кьонихсег не отговаря на нито едно от тия условия - нито се среща по пътищата, нито има 4х4 (освен ако двата ел.мотора не са на предните колела) и не можеш да возиш повече от два з*дника и 2 куфара.

    Коментиран от #11, #16

  • 9 Кофти

    3 0 Отговор
    Харесва ми!
  • 10 The King

    5 1 Отговор
    Bugatti може само да се поклони пред Царя. Една малка фирма го наби на огромен концерн като VW.
  • 11 BMW

    4 1 Отговор

    До коментар #8 от "Shmeker":

    Грешка, определено е цар и това, че ти не го срещташ, не значи че го няма. Той е където трябва, при другите от неговия вид, а не у БАлгарията.

    Коментиран от #29

  • 12 Gpower

    1 0 Отговор
    Ако някой се излъже да дойде с такава колица във Варна...голям смях ще падне по нашите дупки. И с тия легнали полицаи дето на нормални коли броните им опират ще се обажда бързо на паяка да го вдига..ще му излезе по солено и бързо :-).
  • 13 SDI

    1 0 Отговор
    На такава лудница, "гражданска отговорност" НЕ правим, камо ли каско.
  • 14 Бай хой

    0 3 Отговор
    Идеален автомобил за парвенюта. Грозен, не функционален но за сметка на това скъп.
  • 15 На шмекера баща му

    2 0 Отговор
    Шмекер изключително неграмотен и некомпетентен си. Това да не е ГОУФО, който караш за да го гледаш на всеки метър?!
  • 16 Ферари

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "Shmeker":

    Така е защото си почитател на обикновени но за сметка на това излишно скъпи коли както 85% от ВАГ.
    Порше дизел с 4 врати, Бентли СУВ, сега пък и Бугати с 4 врати ще правят.
    Добре че Ламборгини все още не са го усрали.
    Като искаш всекидневие и скука вземи си немско!
    Като искаш да се забавляваш марките са други!

    Коментиран от #18, #28

  • 17 Варненски

    2 0 Отговор
    Ееее, улиците във Варна са най добри но по стандартите на затънтените африкански села в (Мали, Судан, Кения, Зимбабве). Особено когато тъкмо са асфалтирали, и започват да режат пътното платно за кабели, тръби и какво ли не, и всичко пак е мармалад. Толкова им е акъла на местните управници, пред избори много знаят иначе.
  • 18 Ламбо

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Ферари":

    Колега, абсолютно си прав, но няма да се учудя ако след време в някое Ламбогини не затрака някой "TDI" - 2,0 литра с "Multitronic" трансмисия......................., и ще бъде на платформата на Гоуф MQB.......
  • 19 W222

    3 0 Отговор
    ОЧАКВАХ ПО ДОБРО УСКОРЕНИЕ ОТ 0 ДО 100 ВСЕ ПАК Е 1500 КОНЯ ИНАЧЕ ОТ 150 ДО 250 Е СУПЕР И ОТ 0 ДО 400 СЪЩО Е СУПЕР.ВЪВ НЯКОЛКО САЙТА ПИШЕ ЧЕ ЩЕ СТРУВА 1.9 МИЛИОНА ДОЛАРА,ИНАЧЕ 80 БРОЙКИ СА ДОБРЕ ЗА ТАЗИ КОЛА СЪС ТАЗИ ЦЕНА,НО ЕДВАЛИ НЯКОГА ЩЕ Я ВИДИМ В БЪЛГАРИЯ,ИНАЧЕ ИМА НАЙ МАЛКО 10 БЪЛГАРИ КОИТО МОГЪТ ДА СИ Я ПОЗВОЛЯТ
  • 20 дан

    1 2 Отговор
    бугати знаеш ли преди колко години изкараха кола с това ускорение и по-висока максимална скорост? и вътре виждал ли си как изглежда като кола, а не като това - банята на порно звезда...
  • 21 SWEDEN

    1 3 Отговор
    Има три марки: Волво, Сааб и Кьонигсегг, аз освен тия 3 марки на друг автомобил не бих се качил, за вас не знам.

    Коментиран от #25, #27, #31

  • 22 xaxa

    1 1 Отговор
    1800 коня и 2000 нютон метра!Това е изродско!Бугати нямат шанс!
  • 23 бончук

    4 2 Отговор
    Абе момчета,надпреварвате се да покажете кой е най тъп ли?Не си ли виждате ос....те г...ве,мълчете,гледайте и не се правете на разбирачи.

    Коментиран от #32

  • 24 БУМЕР КАМОР

    0 3 Отговор
    mercedes i lada sa caria na patia

    Коментиран от #26

  • 25 ярослав станчев

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "SWEDEN":

    За съжаление вече са само 2 любимите ти марки.СААБ отдавна глътна вода.Не че са лоши коли,просто се съюзиха с американците.И до там.

    Коментиран от #30

  • 26 Румен Янев

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "БУМЕР КАМОР":

    Забрави за москвич трабант и вартбург приятелю...за застава ГТ55не ми се говори защото си е недостижима резачка
  • 27 Румен Янев

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "SWEDEN":

    Волво за товарен автомобил-да!Но за лек???Кое е то че не се сещам???А за СААБ просто нямам думи!!!Тези хора не вдяват ли че колата трябва да прилича на нещо все пак????То бива грозотия ама е прекалено!!!Иначе от волво бяха измислили че щяло да ни надживее...глупости!!!Сигурно става дума за модел 144???или245???Ужас!!!!Е все пак относно Koenigsegg им свалям шапка!!!Достоен за уважение и всяващ респект

    Коментиран от #33

  • 28 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "Ферари":

    А то тва не е излишно скъпо?!?! Кое му съставя цената ако смея да попитам?
  • 29 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "BMW":

    Не знам къде ги карат като балканчета, всички подобни са в скъпи колекции.
  • 30 Shmeker

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "ярослав станчев":

    Абе те и Волво така, ама се оправиха..
  • 31 Shmeker

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "SWEDEN":

    Кьонихсег наистина е шведска марка, но няма нищо шведско в нея. Всичко се прави в Англия, а някои неща идват от USA.

    Кьонихсег е една работилница, където събират чаркове и стават коли. Нищо не се произвежда там, самата кола също се проектира в Англия. Просто марката е регистрирана в SWEDEN.
    Майсторите, които навиват бурмите, пръскат с пистолет боя, тестват и настройват са шведи, швед е собственика и съответно мениджмънта. Фон Кьонихсег прави шведски скици и задания и си плаща на външни инженеринг фирми, които както казах основно са английски. Тва е.

    Коментиран от #37

  • 32 Момчето

    3 0 Отговор

    До коментар #23 от "бончук":

    А ти момченце вместо да миришеш и гледаш по чужди задници вземи първо се погрижи за своя си, измий се и си смени гащите.
  • 33 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Румен Янев":

    Абе има и леки автомобили волво и са много корави
  • 34 Турбото

    0 0 Отговор
    Последната снимка... Чий е този ауспух, на кола или на ракета ?? Представям си само какви пламъци ще бълва това чудо !

    Коментиран от #43

  • 35 Evolution

    0 0 Отговор
    Показва се и се говори за автомобил на светлинни години пред това което карате, но естествено българския инженерен гении и най-вече от всичко разбиращ българин успява да намери кусури и да каже че това не е най-доброто, а напротив - най-големия боклук... То бива, ама поне се усещайте...
  • 36 мдам

    2 0 Отговор
    Хубава, бърза... и напълно безмислена.
  • 37 някой

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Shmeker":

    Да. Гениално. Рон Денис, is that you?!
    Въплъщение на Гугъл...пардон: на вселенската мисъл, както винаги.
    Викаш - взимаш няколко чарка, "завиваш бурмите" и ХОП! - ето ти Кьонигсег!
    Новият олимпийски шампион по чупене на тъпомера
  • 38 W222

    1 0 Отговор
    С ТЕЗИ 1500 КОНЯ И 2100 ВЪРТЯЩ МОМЕНТ ТРЯБВА ДА МОЖЕ ДА ДИГНЕ ПОНЕ 450,ДА НЕ ЗАБРАВЯМЕ ЧЕ ТЕЖИ 1420 КИЛОГРАМА КОЕТО ОЗНАЧАВА ЧЕ КОНЕТЕ СА ПОВЕЧЕ ОТ ТЕГЛОТО,ДОСЕГА НЕСЪМ ЧЕЛ ЗА СЕРИЙНА УЛИЧНА КОЛА ПРИ КОЯТО КОНЕТЕ ДА СА ПОВЕЧЕ ОТ ТЕГЛОТО.ЗА ТЕЗИ ОКОЛО 3,2 МИЛИОНА ЛЕВА КОЛАТА Е ПЕРФЕКТНА,ЕДИНСТВЕНИЯ МИНУС Е ЧЕ ЩЕ БЪДАТ ПРОИЗВЕДЕНИ САМО 80 БРОЙКИ

    Коментиран от #39

  • 39 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #38 от "W222":

    Да не забравяме, че все пак не е 1500 коня и докато вдигне 450 може електрическите да изчезнат
  • 40 Румен

    0 0 Отговор
    До коментар #31 от " Shmeker":


    По същия начин се произвеждат и другите марки коли. Частите се правят от външни фирми в различни държави. В заводите само ги събират

    Коментиран от #41

  • 41 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "Румен":

    Да, има такава практика ама ако става дума за бензинови помпи, електроники и т.н.
    Все пак сериозните производители си правят сами двигателите, а и си правят проектите сами. А Кьонихсег какво е? Някакъв си момък си изпълнил мечтата. И за това го уважавам - да намериш правилния подход и пари, да завъртиш нещата и да ги направиш успешни. При това крадеш клиенти за милиони долари от Бугати, Ферари, МакЛарън, Пагани и други милион струващи. Но до колко и какво му е шведското е много много много.. много относително.
  • 42 Румен

    0 0 Отговор
    До коментар #41 от " Shmeker":


    И двигателите вече не си ги правят сами. Главите се произвеждат от едни, клапаните от други, буталата от трети, гарнитурите от четвърти и тнт.

    Коментиран от #45

  • 43 Владислав Димитров

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Турбото":

    Има и по люти - http://s.rdrom.ru/4/pubs/31420/31736/1712658.jpg
  • 44 Jordan

    0 0 Отговор
    Така е защото събират части от най-добрите фирми. Голяма част от колата е от карбон, а него си го правят сами.

    Коментиран от #46

  • 45 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Румен":

    По-скоро говорех за развойната дейност -проектирането на колата, двигателя и т.н. Щото има фирми, които проектира тия неща по поръчка на автопроизводителя, както е в случая.
    Но зависи от производителя какво са му възможностите и потенциала. Е да клапани, бутала вече никой не си прави сам, но блоковете си правят все още.
    Фирми като Магна-Щайер правят проекти по поръчка на цели коли, дори и произвеждат ако им плащаш
  • 46 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Jordan":

    Не всичко. Някои неща от карбона също се поръчват от чужбина.
  • 47 роман ценов

    0 0 Отговор
    за спортна кола не ми харесва дали ще се прочуе като спортна кола
  • 48 Кобрата

    1 0 Отговор
    Щом е шведска със сигурност ще е хубава. Както Volvo и легендата Saab, които за жалост фалираха...

    Коментиран от #49

  • 49 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "Кобрата":

    Волво все още прави коли и са добри
  • 50 enzo

    0 0 Отговор
    Каквото и да си говорим Ferrari-то си е Ferrari
  • 51 МММ

    0 0 Отговор
    Шмекер, откъде имаш вътрешна информация кое кой им произвежда? Доколкото съм чел и гледал, те си проектират, също така имат мощни 3D принтери и т.н. И аз виждам надписа АКРАПОВИЧ на истинските му ауспуси (тези отстрани на централния отдушник на електромотора), но това не значи, че всичко им е купено отвън...