Женева, Швейцария. Наш екип от мястото на събитието
Автомобили с мощност 1 000 конски сили вече не са рядкост, но за шведския производител на суперкари Koenigsegg тези показатели отдавна не означават нищо. Още миналата година в Женева шведите показаха мегакар с мощност 1 341 конски сили, а сега, отново в Женева, станахме свидетели на още по-уникална хиперкола.
Koenigsegg Regera разполага с петлитров V-образен осемцилиндров двигател с вътрешно горене, работещ съвместно с три електромотора. По думи на представители на компанията сумарната мощност на този силов тракт значително надвишава 1 500 конски сили.
Интересна е още и уникалната трансмисия, която се нарича Koenigsegg Direct Drive. Принципът ѝ на действие най-общо се заключава в това, че на коляновия вал е монтиран генератор, енергията от който отива в електромоторите, монтирани на задните колела. В резултат на това инженерите на Koenigsegg успяват да намалят загубите с 50% в сравнение с традиционните трансмисии. Така на практика Regera не разполага със стандартните предавки.
Всичко това води до уникално ускорение от място до 100 км/ч, което се равнява на 2.8 секунди. Времето необходимо за доускорението от 150 до 250 км/ч пък е само 3.2 секунди, а максималната скорост от 400 км/ч се достига за 20 секунди. За постигане на тези уникални резултати са използвани и други иновативни инженерни решения, като например активно антикрило, което водачът може да управлява от салона, както и активно окачване.
От Koenigsegg споделиха пред нас, че независимо от тези динамични характеристики в салона на колата е тихо и комфортно. Regera ще бъде произведен в серия от 80 екземпляра, но от компанията не споделиха крайната цена на този хиперкар, бързо получил прозвището "Цар на автомобилите".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
08:37 04.03.2015
2 Дядо Поп
данък МПС и още толкова гражданска,да не говорим за каско.
Коментиран от #3
09:06 04.03.2015
3 Дошo
До коментар #2 от "Дядо Поп":
Ти като имаш $2000000 за кола 5 хиляди данък са ти пари за семки.Гражданската ти е според обема на ДВГ като горната граница мисля беше опомената над 3.0.След 3000см3 данъка е един.Каското ще е солена работа.09:34 04.03.2015
4 гост
Тия колици, 80 бройки, са за 80-те най-богати колекционера на такива коли, не са за прошляци като нас :)
Коментиран от #5
10:00 04.03.2015
5 Shmeker
До коментар #4 от "гост":
Не вярвам да се сменят накладки на тия коли. Най-много масла, антифризи и т.н.Все пак са колекционерски повечето
10:26 04.03.2015
6 lalal
Коментиран от #7
10:29 04.03.2015
7 Shmeker
До коментар #6 от "lalal":
Абе може ама при няколко условия:1. Ти си пред него
2. И двамата сте на автовоз.
10:38 04.03.2015
8 Shmeker
Кьонихсег не отговаря на нито едно от тия условия - нито се среща по пътищата, нито има 4х4 (освен ако двата ел.мотора не са на предните колела) и не можеш да возиш повече от два з*дника и 2 куфара.
Коментиран от #11, #16
10:50 04.03.2015
9 Кофти
11:12 04.03.2015
10 The King
11:41 04.03.2015
11 BMW
До коментар #8 от "Shmeker":
Грешка, определено е цар и това, че ти не го срещташ, не значи че го няма. Той е където трябва, при другите от неговия вид, а не у БАлгарията.Коментиран от #29
12:04 04.03.2015
12 Gpower
12:28 04.03.2015
13 SDI
12:40 04.03.2015
14 Бай хой
12:43 04.03.2015
15 На шмекера баща му
12:43 04.03.2015
16 Ферари
До коментар #8 от "Shmeker":
Така е защото си почитател на обикновени но за сметка на това излишно скъпи коли както 85% от ВАГ.Порше дизел с 4 врати, Бентли СУВ, сега пък и Бугати с 4 врати ще правят.
Добре че Ламборгини все още не са го усрали.
Като искаш всекидневие и скука вземи си немско!
Като искаш да се забавляваш марките са други!
Коментиран от #18, #28
12:49 04.03.2015
17 Варненски
12:51 04.03.2015
18 Ламбо
До коментар #16 от "Ферари":
Колега, абсолютно си прав, но няма да се учудя ако след време в някое Ламбогини не затрака някой "TDI" - 2,0 литра с "Multitronic" трансмисия......................., и ще бъде на платформата на Гоуф MQB.......14:30 04.03.2015
19 W222
14:56 04.03.2015
20 дан
15:09 04.03.2015
21 SWEDEN
Коментиран от #25, #27, #31
15:32 04.03.2015
22 xaxa
15:53 04.03.2015
23 бончук
Коментиран от #32
16:15 04.03.2015
24 БУМЕР КАМОР
Коментиран от #26
16:28 04.03.2015
25 ярослав станчев
До коментар #21 от "SWEDEN":
За съжаление вече са само 2 любимите ти марки.СААБ отдавна глътна вода.Не че са лоши коли,просто се съюзиха с американците.И до там.Коментиран от #30
16:50 04.03.2015
26 Румен Янев
До коментар #24 от "БУМЕР КАМОР":
Забрави за москвич трабант и вартбург приятелю...за застава ГТ55не ми се говори защото си е недостижима резачка18:48 04.03.2015
27 Румен Янев
До коментар #21 от "SWEDEN":
Волво за товарен автомобил-да!Но за лек???Кое е то че не се сещам???А за СААБ просто нямам думи!!!Тези хора не вдяват ли че колата трябва да прилича на нещо все пак????То бива грозотия ама е прекалено!!!Иначе от волво бяха измислили че щяло да ни надживее...глупости!!!Сигурно става дума за модел 144???или245???Ужас!!!!Е все пак относно Koenigsegg им свалям шапка!!!Достоен за уважение и всяващ респектКоментиран от #33
18:59 04.03.2015
28 Shmeker
До коментар #16 от "Ферари":
А то тва не е излишно скъпо?!?! Кое му съставя цената ако смея да попитам?19:25 04.03.2015
29 Shmeker
До коментар #11 от "BMW":
Не знам къде ги карат като балканчета, всички подобни са в скъпи колекции.19:25 04.03.2015
30 Shmeker
До коментар #25 от "ярослав станчев":
Абе те и Волво така, ама се оправиха..19:26 04.03.2015
31 Shmeker
До коментар #21 от "SWEDEN":
Кьонихсег наистина е шведска марка, но няма нищо шведско в нея. Всичко се прави в Англия, а някои неща идват от USA.Кьонихсег е една работилница, където събират чаркове и стават коли. Нищо не се произвежда там, самата кола също се проектира в Англия. Просто марката е регистрирана в SWEDEN.
Майсторите, които навиват бурмите, пръскат с пистолет боя, тестват и настройват са шведи, швед е собственика и съответно мениджмънта. Фон Кьонихсег прави шведски скици и задания и си плаща на външни инженеринг фирми, които както казах основно са английски. Тва е.
Коментиран от #37
19:31 04.03.2015
32 Момчето
До коментар #23 от "бончук":
А ти момченце вместо да миришеш и гледаш по чужди задници вземи първо се погрижи за своя си, измий се и си смени гащите.19:51 04.03.2015
33 Shmeker
До коментар #27 от "Румен Янев":
Абе има и леки автомобили волво и са много корави20:52 04.03.2015
34 Турбото
Коментиран от #43
20:57 04.03.2015
35 Evolution
21:04 04.03.2015
36 мдам
21:09 04.03.2015
37 някой
До коментар #31 от "Shmeker":
Да. Гениално. Рон Денис, is that you?!Въплъщение на Гугъл...пардон: на вселенската мисъл, както винаги.
Викаш - взимаш няколко чарка, "завиваш бурмите" и ХОП! - ето ти Кьонигсег!
Новият олимпийски шампион по чупене на тъпомера
21:22 04.03.2015
38 W222
Коментиран от #39
21:41 04.03.2015
39 Shmeker
До коментар #38 от "W222":
Да не забравяме, че все пак не е 1500 коня и докато вдигне 450 може електрическите да изчезнат22:33 04.03.2015
40 Румен
По същия начин се произвеждат и другите марки коли. Частите се правят от външни фирми в различни държави. В заводите само ги събират
Коментиран от #41
22:57 04.03.2015
41 Shmeker
До коментар #40 от "Румен":
Да, има такава практика ама ако става дума за бензинови помпи, електроники и т.н.Все пак сериозните производители си правят сами двигателите, а и си правят проектите сами. А Кьонихсег какво е? Някакъв си момък си изпълнил мечтата. И за това го уважавам - да намериш правилния подход и пари, да завъртиш нещата и да ги направиш успешни. При това крадеш клиенти за милиони долари от Бугати, Ферари, МакЛарън, Пагани и други милион струващи. Но до колко и какво му е шведското е много много много.. много относително.
23:05 04.03.2015
42 Румен
И двигателите вече не си ги правят сами. Главите се произвеждат от едни, клапаните от други, буталата от трети, гарнитурите от четвърти и тнт.
Коментиран от #45
23:13 04.03.2015
43 Владислав Димитров
До коментар #34 от "Турбото":
Има и по люти - http://s.rdrom.ru/4/pubs/31420/31736/1712658.jpg08:42 05.03.2015
44 Jordan
Коментиран от #46
08:48 05.03.2015
45 Shmeker
До коментар #42 от "Румен":
По-скоро говорех за развойната дейност -проектирането на колата, двигателя и т.н. Щото има фирми, които проектира тия неща по поръчка на автопроизводителя, както е в случая.Но зависи от производителя какво са му възможностите и потенциала. Е да клапани, бутала вече никой не си прави сам, но блоковете си правят все още.
Фирми като Магна-Щайер правят проекти по поръчка на цели коли, дори и произвеждат ако им плащаш
09:20 05.03.2015
46 Shmeker
До коментар #44 от "Jordan":
Не всичко. Някои неща от карбона също се поръчват от чужбина.10:53 05.03.2015
47 роман ценов
17:31 05.03.2015
48 Кобрата
Коментиран от #49
13:32 06.03.2015
49 Shmeker
До коментар #48 от "Кобрата":
Волво все още прави коли и са добри11:04 07.03.2015
50 enzo
23:14 12.03.2015
51 МММ
14:15 27.03.2015