Last news in Fakti

23 Септември, 2015 10:36 47 699 38

Mercedes-Benz се отказва от дизела

  • mercedes-benz-
  • дизел-
  • хибрид

В близко бъдеще хибридните силови установки ще заменят напълно дизеловите двигатели в леките коли на Mercedes-Benz, твърди Autoblog. Сайтът цитира източник от компанията, според когото в дългосрочен план бензин-електрическите задвижващи системи имат много по-голям потенциал от нафтовите.

"Дизеловите мотори са сложни в техническо отношение и имат висока цена. Освен това добавките за неутрализиране на вредните емисии също са скъпи. Хибридите от своя страна се адаптират много по-лесно към често променящите се екологични норми", обяснява информаторът на Autoblog.

Първият модел, конструиран в съответствие с новата стратегия на Mercedes-Benz, ще стане следващото поколение на кросоувъра GLE. Той ще се появи след 5-6 години и ще получи принципно ново като технология шаси. Скоро след това ще го последва и компактен всъдеход на платформата на A-Klasse.

Неотдавна стана ясно, че инженерите на Mercedes-Benz разработват електромобил с автономен пробег 400-500 километра. Прототип ще бъде показан на някой от големите автосалони догодина, а платформата ще бъде модулна и ще послужи са основа на няколко модела едновременно.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 шваба

    0 0 Отговор
    А СЕГА ДЕ ...
  • 2 копеле

    0 0 Отговор
    А дано
  • 3 Гост

    2 0 Отговор
    Сбогом нафта!!! Ще останат само в камионите и автобусите им.
  • 4 опсмопсус

    2 1 Отговор
    А тука в БГ-то всички плюят газта и дизела!

    Ток и газ е бъдещето, с малко бендзин!

    Хонда Сивик имат кола изцяло на метан
  • 5 r0sk0

    2 1 Отговор
    Французите и те спряха да произвеждат дизели, бил и замърсен въздуха много.
  • 6 лудия Макс

    5 2 Отговор
    След 100 години и швабите проумяха, че дизелът е само за автобуси, камиони, багери, булдозери, кораби и т.н., но не и за леки коли :) :) :)
  • 7 Бай Онзи

    1 0 Отговор
    "Дизеловите мотори са сложни в техническо отношение и имат висока цена. Освен това добавките за неутрализиране на вредните емисии също са скъпи."

    Нито първото, нито второто е вярно.
    Хибридите имат ДВГ, батерии, инвертор, ел.двигател/и и т.н. - и със сигурност са по-скъпи (за сега) от дизела. За добавките - 1лев на литър. Моя резевоар за Ad-blue e 5л и за 30000 км още не съм го дозареждал - незначителен разход.
  • 8 Японец

    2 1 Отговор
    В Япония дизелът отдавна е забранен за леки автомобили.
  • 9 Dimitar Nikolov

    3 0 Отговор
    Да бе дизелите били сложни, а хибридните двигатели не са нали ? Всичко вече са прави единствено и само за пари. Казва ли се обаче колко са здрави, колко ще изкарат в дългосрочен план или колко ще му е поддръжката на един хибриден бензинов двигател - не. Колкото и недостатъци да има нафтата си има и много плюсове.

    Коментиран от #11

  • 10 PlimP

    1 0 Отговор
    кво ста уеее, нали дизелът беше най-якото нещо не света, много вървяли, биле супер здрави и икономични :D:D
  • 11 некойси

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Dimitar Nikolov":

    Ротор и статор, едното се върти а другото не, това е в основни линии.
    Да изброявам ли части за дизеловите двигатели?

    Коментиран от #12

  • 12 Бай Онзи

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "некойси":

    От кога хибридите имат само ротор и статор ....
  • 13 onq s konq

    0 2 Отговор
    От дизел до дизел има балкан разлика.А 6-цилиндрово БМВ с метална верига работи буквално като бензиново и няма нищо общо с тракащите като трактори 4-цилиндрови двигатели.
  • 14 аз

    0 0 Отговор
    Едно време бяха най-добрите при дизелите-сега ще се отказват....
    Правете електрички тогава и като ти свърши тока насред магистралата какво правиш?Сигурно опъваш соларни панели и чакаш да се съмне...
    Горивата не са отживелица-как ще си пренесеш ток в туба?
    Единствения вариант са хибридите

    Коментиран от #15, #22

  • 15 Бръмчо

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "аз":

    Става въпрос за хибридни двигатели...като ти свърши тока караш на бензин и си следиш горивото и показателите на батерията като цяло... Ти какво правиш като ти свърши дизела на магистралата?! Опъваш една сонда и търсиш нефт ли?!

    Коментиран от #16

  • 16 аз

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Бръмчо":

    Прочети края на статията.А гориво може или да си носиш някаква малка тубичка или да спреш някой да те метне до близката бензиностанция...
    А относно зареждането-с гориво пълниш за 2 минути ,а батериите колко врме се зареждат и колко цикъла имат,и колко от стойността си ще загуби колата при продажба?

    Коментиран от #19

  • 17 уха

    1 0 Отговор
    Още преди 10 г. "нафтовите печки", както им казват в белите държави беше ясно, че ще ги забранят със закон ! Но у нас всичките първенюта си накупиха втора употреба баварци и мерджани, които там ги изхвърлят, като им изтече гаранцията !

    Коментиран от #21, #37

  • 18 Vasik Atanasova

    2 0 Отговор
    ЕВАЛА НАЙ ПОСЛЕ СЕ РАЗБРА ЧЕ ДИЗЕЛА Е ЗА КАМИОНИ И ТРАКТОРИ
    НО НЕ И ЗА ЛЕКИ КОЛИ
  • 19 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "аз":

    За такива дето още носят нафта в туба едва ли има нужда от обяснения , но за останалите ще се опитам набързо :
    1. До 4-5 години всички големи градове в Европа ще забранят достъпа на дизели , дори хибридни , а клиентите на Мерцедес не стоят на село.
    2. До 2025 г. по закон на ЕС 50% от произведените коли , трябва да са с нулеви емисии , тоест без ДВГ .
    3.Останалите 50% трябва да отговарят на норми които са неизпълними за дизели дори с великия Ад Блу , а и да са ще ги оскъпи толкова , че стават безсмислени .
    4.Зареждането на батериите в момента е 20-30 минути и за някои е дори безплатно , но дори и да е платено е 5-10 пъти по-евтино от нафтата , а тя тепърва ще поскъпва , а батериите тепърва ще се подобряват и поевтиняват .
    Ако искаш да се пообразоваш малко поразгледай примерно това :
    http://www.nanoflowcell.com/quant/quant-f/
  • 20 Име като гост

    1 0 Отговор
    Какви са пак тия простотии, точно пък Мерцедес да се откажат от дизела, точно те които са го създали и присъства в голяма част от историята им. А относно дизела като мотор не е нито по-скъп за производство, нито по-сложен от модерните бензинови мотори. За хибридите пък да не говорим.
  • 21 Бай БрадърВиНаблюдаваВнимавайВКартинката

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "уха":

    Още преди 10 години?! И ти 10 години стоиш без Мерцедес?! Що за живот водиш ти, бе, човеко? Без пиене, хубави коли и секси жени... Както се казва, ще живееш 100 години, ама за какво, за какво?!
  • 22 Драго Чая

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "аз":

    Ето, най-новия проект на собственика на Тесла е точно устройство, което да складира ток. Купуваш си за апартамента, пускаш фотоволтаичните панели под формата на фолио върху стените и складираш ток и за през нощта.

    Има достатъчно кондензатори, които могат да се ползват за подобна цел и ако си с приятели инженери, преспокойно се спестяват страшно много пари, които иначе би заплатил за вече готово устройство.

    Коментиран от #23

  • 23 onq s konq

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "Драго Чая":

    А що не си представиш че точно когато доволен потриваш ръце че си "складирал" като палава катеричка лешници ток за 5 апартамента във фотоволтаичните панели по стените,комшията вземе че те наводни "от скука"?!Добре е да се сетиш какво ще се случи когато стичащата се кротко вода по стените срещне натъпканите с ток "панели-тапети"...а ти си в къщи легнал на леглото със затворени очи и релаксираш:)

    Коментиран от #24

  • 24 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "onq s konq":

    Е бива ли чак толкова да се излагаш с неграмотност . По твоята логика всички фотоволтаици трябва при първия дъжд да станат за скраб . Ама не стават , че даже и в космоса работят , за разлика от любимия ти ДВГ. И тока не се складира в панелите , нито се ползват за тапети , за това си има акумулатор , който също не се бои от "комшийско наводняване" , а и от пожар между другото , за това си има стандарти, които на село явно не ги четете .

    Коментиран от #25

  • 25 onq s konq

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Това за тапетите "Драго чая" го каза .Ас не расбира добре софийски...
  • 26 dhcp

    0 0 Отговор
    Мен не ме е страх от наводнения и токови удари. Просто все още чакам някой да ми даде на куп нужната техника за изграждане на локално ел. захранване, че не виждам смисъл да вложа едни 20 бона в нещо което ще го избия след 7-8 години та и повече. Па който ми каже, че проекта няма да стъпи едни 20бона за захранването на скромната ми къщичка съм готов да го заплюя веднага ;) Фотоволтаиците са за големи компании и психопати които се тупат в гърдите и се хвалят, че къщата им се захранва със зелена енергия!

    Коментиран от #38

  • 27 Иво

    2 3 Отговор
    уха
    (гост)

    Ти си доста ограничен. В "белите държави " (Франция) имат полза от това да спрат дизелите и тя е, че бензиновите харчат повече гориво което е повече акциз и печалба за държавата. Вредните емисии при дизела са по-малко отколкото при бензина. Твърдите частици са в повече. Дизеловия двигател има по-дълъг живот и изисква по-малко инвестиции при поддръжката. Бензинови камиони и автобуси няма. Никой не иска присецване придърпване, глъхнене и други всеизвестни проблеми при бензина. Големия въртящ момент в ниските обороти го прави също така желан от индустрията и от повечето хора.

    Коментиран от #32

  • 28 khfdv

    2 0 Отговор
    @Иво...
    По- голяма простотия не бях чел в живота си... никога!
  • 29 гост

    2 0 Отговор
    Наистина е простотия , че и другите обвинява ,че са ограничени . А най-големия проблем е ,че такива "авторитети" викат най-силно и най-дълго вместо да вземат да прочетат някой учебник , а не да слушат гаражни "майстори"
  • 30 Джон Смит

    0 0 Отговор
    В близко бъдеще може и да няма християни, а мюслита в в Европа!
  • 31 onq s konq

    0 0 Отговор
    Кво ти пука дали ше се казва "Исус возкресе" или "Аллах возкресе"-просто Рамазан байряма ще стане европейски празник,а Банго Васил-национален!
  • 32 бай Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Иво":

    "ПРИСЕЦВАНЕ" Иво какви са тези моабети? Ти да не си от Пазарджишкия край?
  • 33 qwerty

    0 0 Отговор
    супер е когато в коментарите почне да се отрича някое нововъведение и то такова което явно ще навлезе в живота ни бързо
    не е по нашия джоб обаче еко изискванията ще ни застигнат и тогава щем не щем к'вото ни се даде
  • 34 LUDNICATA

    0 0 Отговор
    Това ще е много яко, хибрид + една газова уредба 2лв на 100км :Д
  • 35 Иво

    0 0 Отговор
    Българите се кефим на бензиновите понеже си слагаме газови. Ще видим дали ще им се кефим когато са масово явление бензинки с директно впръскване и слагането на газова уредба ще е не ефективно понеже ще гори смесено гориво. А тези хибриди едва ли ще доживеят 15 години (средната възраст на автомобилите в БГ), че да ги караме. Най-вероятно ще са купчина от светещи чекове които ще изолираме софтуерно както се прави сега с филтрите за твърди частици. Хората които "четат" много книги нека продължат. Току виж пък спрат да бъдат интернет рицари обсъждащи "гаражните" майстори.
  • 36 сеиджия

    0 0 Отговор
    Ивчоооооооо, Ивчоооооооо... карай си печката и не се вясвай у форумите. Прави си дюзички, сменяй помпи, подгревни свещи и т.н.
    Белите държави както ти ги наричаш карат само бензинови коли.... вземи САЩ, вземи Великобритания, па дори и Холандия.................
    У БГ-то повечето са дизеляци, щото чичото карал камион и смучел нафтичка, комшията карал трактор и той смучел, или пък братовчеда си чипосал голфа, пък дай и аз да го чипна.... и т.н.

    Погледни всички богати и наистина заможни хора какви коли си купуват и всички държавни коли бензин ли са или дизел....
    Нема какво да му се счупи на атмосферния батко... ко да ти кажа...

    лека вечер :)
  • 37 Кобрата

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "уха":

    Ако нафтата не е добро гориво, защо тогава се използва при камионите?
    Вярно поддръжката е доста по скъпа и турбото създава проблеми, но пък определено дизелът има тяга...
  • 38 Japoneze

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "dhcp ":

    Да,засега 20 бона ,че и отгоре,7-10 години за избиване ,няма смисъл,прав си.
    Аз само наблюдавам цените на фотволтаици ,контролери и инвертори- ще паднат - тогава пак ще смятаме.