В близко бъдеще хибридните силови установки ще заменят напълно дизеловите двигатели в леките коли на Mercedes-Benz, твърди Autoblog. Сайтът цитира източник от компанията, според когото в дългосрочен план бензин-електрическите задвижващи системи имат много по-голям потенциал от нафтовите.
"Дизеловите мотори са сложни в техническо отношение и имат висока цена. Освен това добавките за неутрализиране на вредните емисии също са скъпи. Хибридите от своя страна се адаптират много по-лесно към често променящите се екологични норми", обяснява информаторът на Autoblog.
Първият модел, конструиран в съответствие с новата стратегия на Mercedes-Benz, ще стане следващото поколение на кросоувъра GLE. Той ще се появи след 5-6 години и ще получи принципно ново като технология шаси. Скоро след това ще го последва и компактен всъдеход на платформата на A-Klasse.
Неотдавна стана ясно, че инженерите на Mercedes-Benz разработват електромобил с автономен пробег 400-500 километра. Прототип ще бъде показан на някой от големите автосалони догодина, а платформата ще бъде модулна и ще послужи са основа на няколко модела едновременно.
23 Септември, 2015 10:36 47 871 38
Mercedes-Benz се отказва от дизела
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 шваба
10:55 23.09.2015
2 копеле
11:06 23.09.2015
3 Гост
11:18 23.09.2015
4 опсмопсус
Ток и газ е бъдещето, с малко бендзин!
Хонда Сивик имат кола изцяло на метан
11:40 23.09.2015
5 r0sk0
11:42 23.09.2015
6 лудия Макс
11:55 23.09.2015
7 Бай Онзи
Нито първото, нито второто е вярно.
Хибридите имат ДВГ, батерии, инвертор, ел.двигател/и и т.н. - и със сигурност са по-скъпи (за сега) от дизела. За добавките - 1лев на литър. Моя резевоар за Ad-blue e 5л и за 30000 км още не съм го дозареждал - незначителен разход.
11:56 23.09.2015
8 Японец
12:07 23.09.2015
9 Dimitar Nikolov
Коментиран от #11
12:49 23.09.2015
10 PlimP
12:54 23.09.2015
11 некойси
До коментар #9 от "Dimitar Nikolov":
Ротор и статор, едното се върти а другото не, това е в основни линии.Да изброявам ли части за дизеловите двигатели?
Коментиран от #12
13:01 23.09.2015
12 Бай Онзи
До коментар #11 от "некойси":
От кога хибридите имат само ротор и статор ....13:26 23.09.2015
13 onq s konq
14:32 23.09.2015
14 аз
Правете електрички тогава и като ти свърши тока насред магистралата какво правиш?Сигурно опъваш соларни панели и чакаш да се съмне...
Горивата не са отживелица-как ще си пренесеш ток в туба?
Единствения вариант са хибридите
Коментиран от #15, #22
14:44 23.09.2015
15 Бръмчо
До коментар #14 от "аз":
Става въпрос за хибридни двигатели...като ти свърши тока караш на бензин и си следиш горивото и показателите на батерията като цяло... Ти какво правиш като ти свърши дизела на магистралата?! Опъваш една сонда и търсиш нефт ли?!Коментиран от #16
15:59 23.09.2015
16 аз
До коментар #15 от "Бръмчо":
Прочети края на статията.А гориво може или да си носиш някаква малка тубичка или да спреш някой да те метне до близката бензиностанция...А относно зареждането-с гориво пълниш за 2 минути ,а батериите колко врме се зареждат и колко цикъла имат,и колко от стойността си ще загуби колата при продажба?
Коментиран от #19
16:41 23.09.2015
17 уха
Коментиран от #21, #37
17:10 23.09.2015
18 Vasik Atanasova
НО НЕ И ЗА ЛЕКИ КОЛИ
17:17 23.09.2015
19 гост
До коментар #16 от "аз":
За такива дето още носят нафта в туба едва ли има нужда от обяснения , но за останалите ще се опитам набързо :1. До 4-5 години всички големи градове в Европа ще забранят достъпа на дизели , дори хибридни , а клиентите на Мерцедес не стоят на село.
2. До 2025 г. по закон на ЕС 50% от произведените коли , трябва да са с нулеви емисии , тоест без ДВГ .
3.Останалите 50% трябва да отговарят на норми които са неизпълними за дизели дори с великия Ад Блу , а и да са ще ги оскъпи толкова , че стават безсмислени .
4.Зареждането на батериите в момента е 20-30 минути и за някои е дори безплатно , но дори и да е платено е 5-10 пъти по-евтино от нафтата , а тя тепърва ще поскъпва , а батериите тепърва ще се подобряват и поевтиняват .
Ако искаш да се пообразоваш малко поразгледай примерно това :
http://www.nanoflowcell.com/quant/quant-f/
17:33 23.09.2015
20 Име като гост
17:34 23.09.2015
21 Бай БрадърВиНаблюдаваВнимавайВКартинката
До коментар #17 от "уха":
Още преди 10 години?! И ти 10 години стоиш без Мерцедес?! Що за живот водиш ти, бе, човеко? Без пиене, хубави коли и секси жени... Както се казва, ще живееш 100 години, ама за какво, за какво?!18:11 23.09.2015
22 Драго Чая
До коментар #14 от "аз":
Ето, най-новия проект на собственика на Тесла е точно устройство, което да складира ток. Купуваш си за апартамента, пускаш фотоволтаичните панели под формата на фолио върху стените и складираш ток и за през нощта.Има достатъчно кондензатори, които могат да се ползват за подобна цел и ако си с приятели инженери, преспокойно се спестяват страшно много пари, които иначе би заплатил за вече готово устройство.
Коментиран от #23
18:17 23.09.2015
23 onq s konq
До коментар #22 от "Драго Чая":
А що не си представиш че точно когато доволен потриваш ръце че си "складирал" като палава катеричка лешници ток за 5 апартамента във фотоволтаичните панели по стените,комшията вземе че те наводни "от скука"?!Добре е да се сетиш какво ще се случи когато стичащата се кротко вода по стените срещне натъпканите с ток "панели-тапети"...а ти си в къщи легнал на леглото със затворени очи и релаксираш:)Коментиран от #24
20:50 23.09.2015
24 гост
До коментар #23 от "onq s konq":
Е бива ли чак толкова да се излагаш с неграмотност . По твоята логика всички фотоволтаици трябва при първия дъжд да станат за скраб . Ама не стават , че даже и в космоса работят , за разлика от любимия ти ДВГ. И тока не се складира в панелите , нито се ползват за тапети , за това си има акумулатор , който също не се бои от "комшийско наводняване" , а и от пожар между другото , за това си има стандарти, които на село явно не ги четете .Коментиран от #25
21:41 23.09.2015
25 onq s konq
До коментар #24 от "гост":
Това за тапетите "Драго чая" го каза .Ас не расбира добре софийски...22:38 23.09.2015
26 dhcp
Коментиран от #38
23:04 23.09.2015
27 Иво
(гост)
Ти си доста ограничен. В "белите държави " (Франция) имат полза от това да спрат дизелите и тя е, че бензиновите харчат повече гориво което е повече акциз и печалба за държавата. Вредните емисии при дизела са по-малко отколкото при бензина. Твърдите частици са в повече. Дизеловия двигател има по-дълъг живот и изисква по-малко инвестиции при поддръжката. Бензинови камиони и автобуси няма. Никой не иска присецване придърпване, глъхнене и други всеизвестни проблеми при бензина. Големия въртящ момент в ниските обороти го прави също така желан от индустрията и от повечето хора.
Коментиран от #32
00:01 24.09.2015
28 khfdv
По- голяма простотия не бях чел в живота си... никога!
00:40 24.09.2015
29 гост
02:23 24.09.2015
30 Джон Смит
08:24 24.09.2015
31 onq s konq
08:48 24.09.2015
32 бай Иван
До коментар #27 от "Иво":
"ПРИСЕЦВАНЕ" Иво какви са тези моабети? Ти да не си от Пазарджишкия край?08:50 24.09.2015
33 qwerty
не е по нашия джоб обаче еко изискванията ще ни застигнат и тогава щем не щем к'вото ни се даде
14:56 24.09.2015
34 LUDNICATA
17:47 24.09.2015
35 Иво
20:13 24.09.2015
36 сеиджия
Белите държави както ти ги наричаш карат само бензинови коли.... вземи САЩ, вземи Великобритания, па дори и Холандия.................
У БГ-то повечето са дизеляци, щото чичото карал камион и смучел нафтичка, комшията карал трактор и той смучел, или пък братовчеда си чипосал голфа, пък дай и аз да го чипна.... и т.н.
Погледни всички богати и наистина заможни хора какви коли си купуват и всички държавни коли бензин ли са или дизел....
Нема какво да му се счупи на атмосферния батко... ко да ти кажа...
лека вечер :)
00:01 25.09.2015
37 Кобрата
До коментар #17 от "уха":
Ако нафтата не е добро гориво, защо тогава се използва при камионите?Вярно поддръжката е доста по скъпа и турбото създава проблеми, но пък определено дизелът има тяга...
11:32 25.09.2015
38 Japoneze
До коментар #26 от "dhcp ":
Да,засега 20 бона ,че и отгоре,7-10 години за избиване ,няма смисъл,прав си.Аз само наблюдавам цените на фотволтаици ,контролери и инвертори- ще паднат - тогава пак ще смятаме.
21:04 26.09.2015