Last news in Fakti

15 Октомври, 2015 13:19 21 829 32

Toyota се отказва от бензиновите коли

  • toyota-
  • хибрид

Новата глобална стратегия на Toyota предвижда пълен отказ от автомобили с бензинови и дизелови двигатели до 2050 г. Програмата, публикувана на сайта на японската компания, носи името Toyota Environmental Global Challenge 2050.

"Вероятно ще си кажете, че за 35 години ще изтече много вода. Само че в представите на автопроизводителите отказът от традиционните двигатели с вътрешно горене си е грандиозна промяна", обяснява управляващият директор на Toyota Кийотака Исе пред Fox News. Японците все пак си оставят вратичка и вероятно ще продължат да продават малки количества бензинови коли на най-изостаналите пазари.

Toyota Environmental Global Challenge 2050 предвижда намаляване на вредните емисии с 90% в сравнение с 2010 г. За разлика от Nissan, чиито инженери са впрегнати в разработката на изцяло електрически возила, Toyota смята да се концентрира върху хибридите и водородните силови установки. Ръководството на компанията смята, че батериите изискват прекалено продължително време за зареждане, а автономният пробег ограничава повечето автомобили на ток в рамките на градовете.

Toyota планира да произвежда по 1.5 млн. хибрида годишно до 2020-а. Очаква се дотогава японците да са продали 15 млн. автомобила с комбинирано задвижване и да имат такъв модел във всеки сегмент.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 хаха

    2 3 Отговор
    на фона на което разни вагенски умници разправят как щели да правят "по-чист дизел"....
  • 2 ххх

    6 0 Отговор
    До 2050 г има мнооого време...
  • 3 Косматия

    4 0 Отговор
    Аз до тогаз ще съм умрял!

    А пък кой знае, може и да съм жив на 80.

    Коментиран от #11

  • 4 mediator37

    5 0 Отговор
    Ако правят по 1,5млн. хибрида на година ще натрупат сериозен производствен и сервизен опит. Това е бъдещето, добра стратегия.
    Отделен въпрос е в процеса на самото производство на акумулаторите и погребването им след като се скапят, дали не се замърсява природата повече.
  • 5 7777777

    3 0 Отговор
    Ще ги дочакаме в задгробния живот, ще си ги караме в рая без да замърсяваме /който го вземат там, за ада не знам/,че иначе в този не случихме на управници и на добър жизнен стандарт !
  • 6 гост

    3 0 Отговор
    Те и сега си произвеждат водородни коли и са им доста добри според коментарите. Но няма инфраструктура за водород, също така не е по-евтин транспорт от бензина, затова и няма стумул за развитие. Но това обезателно е по-добрия вариант от мъкененто на батерии, водородните клетки са скъпи, но вече са компактни и не се изхабяват както е с батериите, които си запазват теглото, без значение дали са пълни или празни. Но хубавото е, че всяка една кола направена да върви на ток може да се преоборудва с водородна клетка, както сега се прави с газовите инжекциони.
  • 7 Волен Сидеров

    3 0 Отговор
    чета и не вярвам на ушите си -ще се отказват от бензиновите двигатели ...а ааааа и отварям статията и те ти новина -от бензинови и от ДИЗЕЛОВИ-аааа то имало подробности-егати джурналиста баце -манипулатор такъв
  • 8 Morgoth

    3 0 Отговор
    Хибрида не е точно като да се откажеш от бензина. Вярно, че 3 литровия гори като 2 литров, но все си е бензин.
  • 9 смехурко

    2 0 Отговор
    Morgoth
    под "хибрид" се има предвид водородно-електрически
  • 10 опсмопсус

    0 2 Отговор
    Тези от тойота са малоумни, ваг-.ните вдигнаха продажбите на дизел след скандала.
    Лоша реклама нема!Да живей ваг-.ната 1.9тди!
  • 11 Льольо

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Косматия":

    Може и да си жив на 80 , но за какво ли? Само да се на.ираш в гащите!
  • 12 qwerty

    0 0 Отговор
    Аз като гледам дизайна на това нещо от снимката нищо чудно да се откажат от автомобилите въобще ... поради слабия зрителски интерес към такава грозотия
  • 13 ян бибиян

    1 0 Отговор
    След 35 години кой ще ти кара кола ? Всичко ще е телепортация и разходки да Марс и Луната.Седморката на Блейк.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 onq s konq

    0 0 Отговор
    Тенденцията е скоростно и тотално преминаване на дизел.А бензина който се отделя при фракинга на нефта,след допълнителна обработка със специална технология да се превръща също в нафта.
  • 16 ташаки курояма

    1 0 Отговор
    Ако и другите им модели са толкова грозни като тая бракма която е с базова цена 66500евро по добре да спират с производството
  • 17 с уважение

    0 2 Отговор
    Слава на всеки производител, който се насочва към алтернативни на ДВГ технологии.
  • 18 трам

    1 0 Отговор
    това е най-малоумното изказване, което съм чул напоследък от автомобилен производител . . .
  • 19 гост

    0 0 Отговор
    Всъщност за Европа и Америка ДВГ-то ще бъде спряно още 2025 г. , 2050 се отнася за края на света и е сложен за успокоение на феодалните старци . Който не вярва да си направи труда да прочете стандартите за емисии които влизат 2017 г. , 2019 г. и 2025 г. Като добавите и това , че всички големи градове ще забранят достъпа на ДВГ , а хората с пари не седят на село и не обичат обществения транспорт , ще разберете истинските срокове .
  • 20 Vasik Atanasova

    0 0 Отговор
    БЕНЗИНОВИ И ДИЗЕЛОВИ
    ПИШЕТЕ ПРАВИЛНО НЕ ИЗОПАЧАВАЙТЕ
  • 21 от една страна браво на Тойота

    1 1 Отговор
    От една страна браво на Тойота но от друга ...на къде отива този свят в смисъл такъв Мерцедес се отказаха от дизеловите двигател докато Тойота пък и от бензин и дизел ! Добре де разбирам че след 50-тина години горивото може би ще свърши и ще трябва да караме електрически коли и хибриди но при тях няма тази тръпка и усещане като при бензиновия двигател и също така и звука на бензина е много по приятен от безшумния електрически автомобил затова да се радваме докато можем на истинските автомобили защото ще дойде време в което ще караме само електрически и хибридни коли ! Щом дори марки като Тойота и Мерцедес се отказват от двигателите с вътрешно горене значи работата е наистина сериозна...Все пак браво на Тойота че развиват автомобилостроенето в световен мащаб и че мислят за бъдещето !

    Коментиран от #22, #23

  • 22 Киро

    0 3 Отговор

    До коментар #21 от "от една страна браво на Тойота":

    Абе ще ти сложат едно устройство, дето да ти ръмжи, като това толкова те притеснява!

    Иначе двигателите на ток са бъдещето, може би и на водород. Двигателя на ток е в пъти по-ефективен от дизела, да не говорим за бензина и тръпката ще е много по-голяма.
  • 23 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "от една страна браво на Тойота":

    Има си цял раздел инжерна наука, за акустика и генериране на звук. Така може да се направи и електрическите коли да издават определн звук. Засега се правят тихи, за да са комфортни, но въпреки това пак си има виене и различни звуци от двигател, контролер и др.
    Така че не е без хич, но ако се поработи в тази насока може да се направи много и то не да излиза от аудио колонките както шмекерват от бмв, а да си има наистина спортен, по електрически му, звук. Водорода е най-доброто за бъдещето, просто трябва системите да станат по-евтини и масови, няма да е по-различно от газова система за кола за зареждане, само където няма да иан отработени газове, а пробега си е на стандартна кола, към 600км.

    Коментиран от #24, #25

  • 24 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Водород ама друг път , ще ви се нали , пак толкова пари разход като на петрол , монопол на производство и търговия и горе долу същата ненадежност и съответно скъпа поддръжка като ДВГ . Плюс поне 20% по лоша ефективност от акумулаторите . Поредния опит след "хибридите" на старите производители да задържат статуквото , ама няма да стане .

    Коментиран от #26

  • 25 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    А пробега на акумулаторите след 2-3 години ще е два пъти по 600 км. и то без резервоари на 700 атмосфери с цена колкото батерията на Тесла в момента .
  • 26 Електрик

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Най-правилни са последните 2 коментара. Разгледайте Toyota Mirai и вижте спрямо електричка за тази цена колко по-малко получавате. И във водородните коли има батерии и големи бутилки. Във водородната колае по-сложна и има повече неща които може да се повредят. За карате на водород пак ще използвате електричество, за да го получите. Ефективността на автомобил с водород е по-ниска, защото докато енергията стигне до задвижващия електромотор минава през повече фази. На теория батериите с графен могат да имат по-висока енергийна плътност от бензина. И автоманиаците да не се притесняват за горивото, защото има и алтернативни методи за създаването му, но на по-висока цена. БМВ дори правят синтетичен бензин. Един англичанин прави бензин със слънчева енергия от въздух и вода.

    Коментиран от #32

  • 27 PlimP

    0 0 Отговор
    като гледам кво има на снимката, направо да се откажа от автомобилостроенето :Х
  • 28 ташаки курояма

    0 0 Отговор
    66500 евро е цената на тази сапунерка,в Германия вече има около 350 поръчки към тоуота за доставки хахаххахахахахаха

    Коментиран от #29

  • 29 Електрик

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "ташаки курояма":

    Точно германците имат по-големи пристрастия към автомобилите с горивни клетки, отколкото с чисто електрическо задвижване, но не знам защо. Електромобилите също замърсявали, защото използват електричество от ТЕЦ-ове, но и за получаване на водород се използва електричество. Разхода на Mirai приравнен с бензин е 3,6л/100км срещу 2,6л/100км за Тесла Модел S, който е 3-4 пъти по-мощен и с 10% по-голям и по-тежък. Следователно в случая за Mirai производството на електричество ще замърсява с 30% повече.
    Вижте колко боклуци има в тове нещо. Втората бутилка от 175 литра е в багажника. Хората ги е страх да карат с газова уредба, други електричка, че може да ги удари голям волтаж ами комбинация от двете. Водорода няма мирис и е изключително лесно запалим.
    И какви ви 600км с тази горивна клетка като от Тойота казват 480км. С покупката на Мирай не ти дават зарядно за водород и зареждането става само на станции каквито има в само 5-6 страни и то по десетина.
    Искат му сума ти пари, а таблото изглежда като от миналия век. Май всичко освен задвижването е евтино изпълнение като от Дачия. Тази горивна клетка полива след себе си 7 литра на 100км, то да не караш през зимата след 2-3 такива.
    https://www.toyota.bg/world-of-toyota/articles-news-events/2014/Toyota-Mirai/mirai-toyota-avtomobil-s-gorivni-kletki-10neshta.json
  • 30 Електрик

    0 0 Отговор
    И батериите за електромобилите се рециклират на 98%...Има и по-добри алтернативи от електрокари с батерии, но трябва някой да прежали няколко милиарда и да ги развие, както направи Елън Мъск.
  • 31 Вафла

    0 0 Отговор
    След 35г. повечето ще сме на над 70-80г. ,и ще ми пука на шишарката, ако ще и с камъни да се задвижват :-) :-) :-)
    Направата на клетки,акумулатори и прочие (в това число рециклиране) е също толкова "щадящо", колкото и добива на нефт и употребата му във всичките му форми като гориво ;-)
  • 32 Палаузов

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Електрик":

    Относно синтетичното гориво... ами немците още през ВСВ нямат друго, като изключим румънските рафинерии. И си произвеждат от въглища. Затова е мерака им към русия ;) Ама да не задълбаваме в историята.