Last news in Fakti

30 Август, 2017 14:36 4 839 7

Производител на дизели разработва влекач на ток

  • cummins-
  • aeos-
  • електрически камион-
  • електрически влекач
Производител на дизели разработва влекач на ток - 1

Американската компания Cummnis, известна с дизеловите си двигатели, представи прототип на електрически влекач. AEOS има акумулаторен блок с капацитет 140 кВтч и изминава до 100 км с едно зареждане, но пробегът може да бъде удължен с допълнителни батерии.

Производител на дизели разработва влекач на ток

Акумулаторите са разположени на мястото на 12-цилиндровия двигател. Масата на камиона обаче е останала същата, тъй като батериите тежат точно колкото дизеловия мотор, трансмисията и резервоара за гориво.

Производител на дизели разработва влекач на ток

AEOS е снабден със система за рекуперация на кинетичната енергия при спиране. На покрива на кабината са разположени слънчеви панели, които допринасят за зареждането на акумулаторите. Страничните огледала пък са заместени от камери, за да се намали коефициентът на въздушно съпротивление.

Производител на дизели разработва влекач на ток

От Cummins не съобщават нищо за евентуално серийно производство на AEOS. Според авторитетното сп. Forbes обаче от 2019 г. компанията планира да започне производство на акумулаторни блокове за малки камиони, предназначени за доставки в пределите на градовете. За зареждането им ще бъде необходим около час, но американците възнамеряват да намалят това време до 20 минути още през 2020-а.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Random

    6 4 Отговор
    На ток, ама са му сложили лампички.
    И после пробега е *****

    Коментиран от #2

  • 2 гост

    2 10 Отговор

    До коментар #1 от "Random":

    Еми "старите" толкова си могат . Разликата с камиона на Тесла ще е точно както и при автомобилите , "значителна" много меко казано ! Но все пак похвално , поне вече мислим в правилната посока ! Ето нещо по-впечатляващо , ама засега търсят "спонсори"
    http://www.etruck.hu/
  • 3 Гост

    7 1 Отговор
    изглежда готино, но за 100км пробег няма потенциал :)

    Дори само за нашата малка страна за да занесеш нещо от точка А и да се върнеш (и да си струва) ти трябват 300-500км пробег.
    за извън страната и дума да не става, освен ако не си носиш генератор за ток на дизел :D
  • 4 ЯКОООО

    2 3 Отговор
    Това е само експеримент, като начало е. В бъдеще ще изминат над 500 км. с едно зареждане . Всяко начало е трудно , но ще ги преоделеят , и бъдещето е на електрификацията на всичко

    Коментиран от #5

  • 5 незнайко

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "ЯКОООО":

    Като порасна ще правя всичко, като мама и тате, е не точно всичко ! Тази реклама сте я виждали , нали ? Не ще може всичко, това е сигурно.
  • 6 Инженер

    0 1 Отговор
    Бъдещето в автомобилната индустрия несъмнено е на електричеството. Само дето като ни затворят въглищните централи няма да имаме ток и за автомобилите.
  • 7 ПЪЛЕН ТАШАК.

    0 0 Отговор
    ДОРИ 20 МИН СА МНОГО .ПРЕДСТАВЕТЕ СИ ЧЕ ВСЯКА КОЛА ВИСИ ПО 20 МИН. НА ЗАРЯДНАТА СТАНЦИЯ. ША СА ЧАКА ДВА ДЕНА ДА ТИ ДОЙДЕ РЕДА ДА ЗАРЕЖДАЩ. НАРОЧНО НЕ ПУСКАТ ВОДОРОДНИТЕ КЛЕТКИ С БРАУНОВ ГАЗ ЩОТ ГОЛЕМИТЕ ФИРМИ УМИРАТ НА ПЪРВИЯ МЕСЕЦ.