15 Февруари, 2012 12:36 14 715 16

Koenigsegg елиминира разпределителния вал

  • koenigsegg

Шведският производител на суперавтомобили Koenigsegg разработва революционен двигател с вътрешно горене без разпределителни валове, съобщава американското сп. Car & Driver. Новият скандинавски V8 с два турбокомпресора на практика ще разполага с неограничено променливи фази на газоразпределението.

Вместо с традиционните разпределителни валове и пружини клапаните в агрегата на Koenigsegg ще се подвигат от пневматични възбудители. Системата е скъпа, шумна и груба, но дава огромна свобода за управление на газоразпределителния механизъм и олекотява неимоверно конструкцията. Ревоюционният двигател е 30% по-икономичен от конвенционалните си аналози.
 
Инженерите на Koenigsegg разработват новия мотор в сътрудничество с шведската компания Cargine Engineering. Скандинавците признават, че в момента се борят с проблеми с шума и надеждността на системата. Самата технология не е нова. Конструкторите във Формула 1 работят по нея от десетилетия. Ако успеят, шведите ще са първите, които я пренасят в цивилното автомобилостроене, макар и в чудовищно скъпа хиперкола.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 седмаче

    2 1 Отговор
    ее най после доживяхме
  • 2 Данаил Зотов

    1 2 Отговор
    ... накрая все пак си се поправил, че двигателя не е революционен...
  • 3 nemo 84

    3 1 Отговор
    mnogo hubavo uspeh
  • 4 том

    3 3 Отговор
    не е нормално на това да му казват 4удовишно скъпа технология, защо не сложат ел.магнитни клапани? защо не слагат ел.магнитни спирачни дискове?защо не сложат ел магнитен редуктор вместо скорости и така на практика ще е скоростна кутия без загуби и без степенна кутия?явно всяка една стъпка към модернизирането на двигателя и изменение на съотношението кола разходи струва скъпо...тоест го правят да струва скъпо заради статуквото
  • 5 Васил

    1 3 Отговор
    ФИАТ май вече са го направили в цивилни коли,но не съм сигурен !

    Коментиран от #7

  • 6 куку

    1 0 Отговор
    При Фиат системата електрохидравлична и то само на всмукателните клапани(по спомен) .Мисля,че изцяло ел.магнитно изпълнение няма да е възможно все още най-вече заради голямата температура на изпускателните клапани.
  • 7 ВИП АМГ

    1 2 Отговор

    До коментар #5 от "Васил":

    @5 fiat koli nemogat da praviat
  • 8 Коломан Дремджийски

    1 0 Отговор
    Шведите са N1 и съм сигурен,че ще успеят.
  • 9 Магарока

    0 0 Отговор
    Когато чета нещо подобно винаги си казвам "колко далече сме от шведите"....на светлинни години.Много сме жалки.С тая политическа измет винаги ще си останем жалки,тъжни,бедни и дори смешни.
  • 10 Losho

    1 0 Отговор
    Е хубава работа на туй как му се прави основен ремонт пред блока?!!!....
  • 11 onufry

    0 1 Отговор
    Номер 7 - като фиат не могат да правят коли защо има такива вече??? или имаш предвид че това не е измислено-- какво е това кола а?
  • 12 Да-Бе-Да ххх

    1 0 Отговор
  • 13 optimista

    0 3 Отговор
    ФИАТ СА СИ ЖИВИ КЕНЕФИ САМО И ЕДИНСТВЕНО МЕРЦЕДЕС ПРАВАТ НАЙ-ЯКИТЕ КОЛИ И НА БЕЗОПАСНИТЕ
  • 14 bobit0

    1 0 Отговор
    pak ima ne6to kato razpredelitelen val no sega go zameniat s kitaiskia komp i pak 6te ima fal6ivi softueri i pak mnogo evra v dgoba na meidien china
  • 15 kkk

    0 0 Отговор
    До оптимиста - Прочети малко из интернет ,ако можеш въобще.
  • 16 формула1

    0 0 Отговор
    За сведение тази система я има от края на 80 те и първите които я ползваха бяха Рено във формулата.Основното и предимство е работата на високи обороти над 18 000.
    Шведите просто ползват стара идея не виждам какво толкова плезите езици.
    Още повече че ДВГ вече си отиват и идва времето не електромоторите.Така че тази пневматика кой знае какво няма да направи.
    А понеже плюете ФИАТ ще ви кажа че точно тази фирма и нейните подразделения Ланча,Алфа и Ферари са дали повече на автомобилостроенето дори от Мерцедес.
    Комън рейл технологията е тяхна разработка и сега я ползват всички.Нека не избързваме с твърденията кое било най яко.