На 11 септември 1968 г. на изпитателния полигон Contidrom край германския град Люнебург се състои първият успешен опит с управляван от електроника автомобил без водач. Системата е разработена от Siemens, Westinghouse и студенти от техническите университети в Мюнхен и Дармщад по поръчка на Continental.
Безпилотната кола е построена на базата на Mercedes Benz 250. Кормилната уредба и педалът на газта са снабдени с електромеханично управление и радиоустройство за обратна връзка. Индуктивни датчици, монтирани в предната и задната част на колата, измерват напрежението на магнитно поле от електрически проводници под пътната настилка.
Системата е доста примитивна по днешните стандарти, но въпреки това се справя със задачата да управлява автомобил вместо шофьора. В медиите се появяват заглавия "С призрачен водач във виражите".
Преди половин век автомобил, който се движи и завива самостоятелно, изглежда като чиста фантастика. Както и днес обаче, в експерименталния Benz през цялото време се вози оператор, който да се намеси в случай на нужда.
"В крайна сметка първият автономен автомобил се движеше по жици", смее се 78-годишният Ханс-Юрген Майер, който тогава е млад инженер и отговаря за разработката на нови методи за измерване на показателите на автомобилните гуми и оценката им.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 СссереМ
Коментиран от #2
13:39 14.09.2018
2 Брат ми
До коментар #1 от "СссереМ":
Хахаха,това беше много добро.14:08 14.09.2018
3 Като гост
19:00 14.09.2018