Last news in Fakti

20 Юли, 2014 17:47 1 212 2

И след протестите, положението в "Спешна помощ" е бедствено

  • бърза помощ

Нова система ще ускори предаването на информация от телефон 112 към медиците

От скоро в столичната „Спешна помощ” работят допълнителни екипи. Д-р Лилия Георгиева е гинеколог и e от новите екипи в столичната спешна помощ. Заплатата и е 470 лева. Това е първият й работен ден, разказва бТВ.

12-часовото дежурство е изморително за лекарката. „Натоварени са дежурствата, не знам как издържат колегите, аз съм след нощна смяна”, казва Георгиева, която преди два дни е навършила 60 години.

Д-р Керезова работи от началото на седмицата в Центъра за спешна медицинска помощ. Пенсионираният медик намира работата в спешната помощ като атрактивна: „И при пенсия 220-230 лева си представете и 7 деца от които трима студенти, има защо да се работи”.

За два месеца ръководството на спешния център успя да привлече само петима лекари и две сестри. Всички на средна възраст 55 години, млади медици няма.

„За да има видимо подобрение, най-малко 20-30 човека трябва да се влеят. Сега се опитваме да спасим положението. Търсим най- малко 40-50 лекари”, откровен е шефът на ЦСМП-София д-р Александър Златанов.

Освен липса на екипи, в центъра има проблем и с автопарка. Всички линейки са повече от 10-годишни. При проливен дъжд в линейките тече вода. Преди два месеца здравният министър обеща 25 нови линейки. Пари за тях обаче все още няма.

Следващата седмица се въвежда видеонаблюдение в спешните автомобили. 15 камери ще следят за работата на екипите.

Въпреки проблемите, нова система за връзка между “Спешна помощ” и телефон 112 ще има от есента. В момента процесът от обаждането до получаването на адреса от екипа в линейката продължава от две до 10 минути, понякога това време е фатално за пациентите.

Диспечерите подробно описват на малки картони състоянието на пациента. След това информацията се предава на други техни колеги, които пък поддържат връзката с линейките и спешните екипи.

Новата система, която трябва да заработи от есента, ще позволи всичко това да се случва само за минута. Всеки диспечер ще има компютър, от който ще се подават адресите до спешните екипи. За целта в линейките ще има таблети.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай Иван

    0 0 Отговор
    Тя цялата ни държава си е едно бедствие та спешната помощ ли?
  • 2 bgospodinov

    0 0 Отговор
    Линейките са по на повече от 10 години само служебния джип на шефа е новичък. Вместо его Гелев поне три линейки можеше да купи. И за какво са тези картони, нали данните от всеки адрес се въвеждат на електронен формуляр в компютъра? Поне в ЦСМП Перник така се процедира. Таблети в линейките?! Ще падне крадене! Дано греша де...