Last news in Fakti

27 Юли, 2014 09:15 6 820 28

Нов живот за BMW-то на Елвис Пресли

  • bmw-
  • 507-
  • елвис пресли
От BMW започват цялостна реставрация на роудстъра 507, който в миналото е принадлежал на краля на рока Елвис Пресли. Рок легендата и бил собственик на въпросното BMW 507 от 1958 до 1962 година.
 
От 1968 година въпросното BMW се намира в гаража на един калифорнийски инженер на име Джек Кастор. Сега колата е докарана в Мюнхен, където ще започне неговата основна реставрация.
 
Състоянието на колата на Елвис не е добро, но според баварските специалисти всичко ще бъде оправено до съвършенство. Този роудстър слиза от конвейерите на марката през 1957 година, а Елвис го купува година по-късно за $3 750.
 
По негова молба двигателят, скоростната кутия и ветроупорното стъкло са сменени, а колата е пребоядисана от оригиналното бяло в червено. По това време Елвис Пресли е войник и отбива службата си в Мюнхен.
След края на военната служба Елвис Пресли взима колата със себе си в САЩ. След като я кара в продължение на две години рок звездата я продава на Томи Чарлз - висш сътрудник в нюйоркски салон на Chrysler.
 
Мениджърът мести машината в Алабама, като заменя баварския осмак (3.2 литра 150 конски сили) с друг със сходни характеристики, но от Ford или Chevrolet (точните данни на новия мотор не са известни).
 
Освен това колата се сдобива и с нова трансмисия Borg-Warner и със заден мост, производство на GM. Модифицираното BMW взима участия в различни драг състезания, а през 1968 година ней собственик става Кастор.
 
След дълъг престой в гараж Джек Кастор изпраща автомобила в щабквартирата на BMW в Мюнхен. Това става този месец - юли 2014-а. Сега баварците ще изложат машината в музей за кратко, а след това ще се заемат с възстановителните работи. Планираният край на реставрацията е след две години.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Симеон Тасев

    0 5 Отговор

    Коментиран от #9

  • 2

    0 4 Отговор
  • 3 Нема Бира

    0 4 Отговор
  • 4 Кольо Фильов

    0 4 Отговор
  • 5 Nickname

    0 4 Отговор
  • 6 Нен Нен

    2 3 Отговор
    Много лошо, то в това БМВ не са останали части на БМВ, мотора бил от Форд или Шеви, скоростната кутия и заден мост на GM, че даже и цвета и е сменен, то това вече е толкова БМВ, колкото аз съм азиатец, между другото, доколкото си спомням това е моделът който през онези времена е докарал БМВ почти до фалит .
  • 7 Монго

    1 3 Отговор
    Какво да му се чудим на човек, който е имал розов кадилак...
  • 8 Бай Иван

    0 1 Отговор
    Красива кола, вече не се правят такива бижута!
  • 9 Бай Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Симеон Тасев":

    Симеоне, имаш конкуренция на минусите!
  • 10 Златин Славчев

    0 1 Отговор
    baraka ama e po hubava ot e 36

    Коментиран от #11

  • 11 Никой

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "Златин Славчев":

    Нямаше как, рябваше и тук да изкажеш компетентното си мнение. Едно от най-красивите БМВ-та и едно от най- колекционерските, но Пунто-то разбира се, е по-хубаво нали. Ти щото си тествал всички коли от след войната..

    Коментиран от #12

  • 12 Златин Славчев

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Никой":

    po hubavo e shtoto e po novo mnogo iasno ako mi davat ednoto i drugoto bih vzel puntoto bez da se zamislia no izglejda krasivo za oneia vremena

    Коментиран от #13

  • 13 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Златин Славчев":

    Добре, искам да ми кажеш поне един плюс на тва да ти е по-нова колата.

    Коментиран от #14

  • 14 Златин Славчев

    0 1 Отговор

    До коментар #13 от "Никой":

    chuvstvoto lekata i meka vozia mirizmata na novo i da niama sledi ot pusheno tishinata v kupeto ochite na horata

    Коментиран от #15

  • 15 Никой

    0 1 Отговор

    До коментар #14 от "Златин Славчев":

    Возията зависи от окачването, не от колата. S класата вози 1000 пъти по-добре от Пунтото или от която и да е друга нова кола за същите пари (ако всичко й е здраво, разбира се). Много хора не пушат в колите си и е лесно да видиш ако някоя кола има следи от пушено и я подминаваш. И така докато не намериш перфектна. Тишината в купето пак зависи от колата, колко изолация има. В едное46 или а4 е много по-тихо, ако щеш вярвай. За е39, е38, е60, а6, а8, C, S, E класи, да не говорим колко е тихо вътре и какъв комфот имат, а можеш да ги вземеш за част от цената на ново Пунто. Вече зависи дали ще намериш поддържана и здрава кола, но тва е част от тръпката;) И определено има много поддържани коли от тези които ти изброих в почти перфектно състояния, просто трябва да знаеш за какво да гледаш.
    http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11406328734683552&slink=7419su - Това например, не можеш да му намериш кусури. Навигация, 4х4, много по-тихо купе(от личен опит), доста твърда возия вярно, но е много стабилно в завоите, върви повече от Пунтото и то много повече, Има dsc, има система за контрол на скоростта при спускане, изобщо всичко, което има и Пунтото, при това е много по-готина и по-динамична( и по-проходима). Вече дали има забележки, може да се види на живо, но поне на снимките изглежда като нова.

    Коментиран от #16

  • 16 Златин Славчев

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Никой":

    ot po staroto mi punto ne vozi po dobre kral sas mercedes s 500,2002 godina avtomat,a za obiavata pishe che e iztrita ili ne aktualna a i ti mi govorish za sigurno za kola s nad 100 konq i na polovinata mi godini ot jivota mi

    Коментиран от #21

  • 17 Златин Славчев

    0 0 Отговор
    Текст към връзката
  • 18 Златин Славчев

    0 0 Отговор
    takiva stari baraki ne im se znaiat kilometrite,a na men ne mi se zanimava s remonti vzimam na 2,3 godini koli na 6 ,7 gi prodavam niama znachenie markata
  • 19 Златин Славчев

    0 0 Отговор
    a E60 go smenih za 1 no godishna kola
  • 20 Златин Славчев

    0 0 Отговор
    E 60 -2005- godina zamiana za ednogodishna kola fiat punto evo
  • 21 Никой

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "Златин Славчев":

    Карал си някой много счупен... А а4-ката е много добра кола и изглежда поддържана. Аудитата от тая година са доста здрави, казвам ти го от личен опит. Ако си внимателен и прегледаш колата обстойно, малко възможно е да трябва да сменяш нещо. А тя превъзхожда Пунтото не само по коне, в това може да си сигурен. А този дизел е доста икономичен. Ако пък вземеш ето това: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11404368061191538&slink=74eipk За тва ти говорих в предния коментар. двигателят е комън рейл дизел и е доста икономичен за конете си и тежестта на колата.

    Коментиран от #22, #23, #24, #25, #26

  • 22 Златин Славчев

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Никой":

    a danaka pod 30 lv li e
  • 23 Златин Славчев

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Никой":

    Текст към връзката
  • 24 Златин Славчев

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Никой":

    Текст към връзката
  • 25 Златин Славчев

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Никой":

    Текст към връзката
  • 26 Златин Славчев

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Никой":

    mnogo sa 4-5 500 za takava kola

    Коментиран от #27, #28

  • 27 Никой

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "Златин Славчев":

    Не са. Карал съм такава кола и знам, че си струва парите. Но лично предпочитам по-големия двигател.
  • 28 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Златин Славчев":

    Стига да не е 2.0д преди фейслифта 136к.с. Тва е най-гадния двигател на БМВ.