Last news in Fakti

27 Януари, 2015 13:40, обновена 27 Януари, 2015 13:42 6 429 23

FIAT не дава на Audi името Q2

  • audi-
  • fiat-
  • fca-
  • серджо маркионе-
  • фердинанд пиех-
  • q2-
  • q4

Алиансът Fiat Chrysler Automobiles (FCA) отказва на Audi правата върху названието Q2, както трябваше да се казва бъдещият малък кросоувър на немците, съобщава Automotive News. Това име и сходното Q4 са запазена марка на Alfa Romeo.

Отказът на италианците ще принуди Audi да търси други варианти за наименования на новите си модели, което вероятно ще внесе известен хаос в номенклатурата на марката. Сбъдват се и песимистичните прогнози, че шефът на FCA Серджо Маркионе ще използва повода, за да си го върне тъпкано на Фердинанд Пиех, с когото отдавна си мерят величията.

Източник на Automotive News е разкрил, че ръководството на Audi е предложило на FIAT "внушителна сума" за правата върху името Q2, но италианците са отказали категорично, макар да не използват абревиатурата от години. Представител на FCA на свой ред е опровергал информацията, заявявайки, че германците изобщо не са търсили контакт с алианса по този въпрос.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 ДДД

    1 2 Отговор
    Ако колите на VAG са кенефи, колите на Фиат даже не знам как могат да бъдат определени - л..на, глисти, или нещо от тоя сорт.

    Коментиран от #4

  • 3 Златан Недоклатенов

    0 0 Отговор
    Audi davat milioni za zaiadlivi reklami sas carete na patia Mercedes i BMW a ne praviat nishto po vaprosa sas kachestvoto na proizvejdanite ot tiah hambari.

  • 4 -_-

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "ДДД":

    Щом си мислиш, че Фиат може да са по-зле от ВАГените, значи нямаш никаква авто култура и не си никакъв автомобилен фен... Я ми кажи, като толкова ги разбираш, колко титли и история в моторните спортове имат всички ВАГени взети заедно и колко титли и история в моторните спортове имат Фиат . Само ще ти кажа, че ако нямаше Фиат, най-вероятно нямаше да има и Формула 1 .

    Коментиран от #7

  • 5 Мони НСА

    1 0 Отговор
    ne butai Audi pri kolite
  • 6 На Autohouse Randm трети братовчед

    0 0 Отговор
    az lichni poveche nebih si dal parite za kenef ot Audi

  • 7 ххх

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "-_-":

    ФИАТ, в това число и Алфа Ромео са пословични с ниското качеството през последните години. Признавам, че имат красиви модели- наститина е така, НО издръжливостта не е от силните им страни.
    Бъдете безпристрасни когато коментирате и свалете авто-форумните очила и не лежете на стари лаври. ФИАТ груп отдвна е пациент и не знам дали някой ще се изненада ако някой друг има същата съдба като на Ланчия.
  • 8 Дошо Карлуков

    1 2 Отговор
    То Ауди по принцип си е менте.Сигурен съм, че италиянския вариант е по-надежден от немския
  • 9 ХА

    1 0 Отговор
    Преди години от Ауди имаха и спор с Волво, нещо не могат да се оправят с имената на автомобилите си.
  • 10 Shmeker

    1 3 Отговор
    Сгрешили са. Не само Q2 ами и Alfa Romeo трябвало да им продадат. Не мога да схвана как може да си мерят величията, след като на всички им е пределно ясно какво може FIAT и какво VAG.

    Коментиран от #15, #17

  • 11 ВАГина

    0 1 Отговор
    ВАГ=Ваг.на. чупливи, ръждиви и грозни.
  • 12 бай пет

    3 0 Отговор
    Само не разбрах от коментарите на професорите тук,дали сте на ясно за какво става въпрос.Q2 и Q4 са патентовани системи на задвижване на АЛФА ,както АУДИ е патентовал куатро и на другите им се налага да исползват таблица за умножение 4 х 4 .Какво намесихте марки ,производства и кой какво харесвал

    Коментиран от #14

  • 13 БамБам

    2 0 Отговор
    Аудитата са буклуци.Преди ги харесвах.Май 2014г си купих ауди а4 1.8 турбо 2000г. и по голям кенеф не съм имал . Карах го два месеца и в мобилето,поне го взеха на 3-тия ден.Имал съм и Алфа Ромео 155 и съм къде-къде по-доволен.
  • 14 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "бай пет":

    Абе то така, ама са търговски марки явно. За това е спора - юридически проблем
  • 15 Пакман

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Shmeker":

    Хаха, даа, съгласен съм, само че и без това не им трябва друг модел според мен. Имат си голям, малък и по- малък. За какво им е още по-малък и възможно най-малък
  • 16 Пакман

    0 0 Отговор
    А колкото до варианта който щеше да е като х6 май щеше да се казва кю6. Като цяло не мисля че ауди или мерц могат да направят нещо по добро от х6. На бмв най добре му стои скосената задница. Ако ще правят и по малък такъв вариант като това на снимката май може да го кръстят а3 аллроад. И някво тт аллроад щеше да има... Като цяло не ме кефи това бълване на нови и нови модели. В момента за всеки си има нещо, и мисля че трябва да се стремят да го усувършенстват
  • 17 ххх

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Shmeker":

    Не си им дал акъл по-рано,та затова не са ги продали.
  • 18 Гост

    0 0 Отговор
    Престанете ,тук не говорим за състезателни автомобили,а за коли за масова употреба.Дали ви харесва или не,ВАГ са много по-напред от повече други автомобилни концерни.
    А до онзи,който не спира да пише за "carete na patia(царете на патиа)",научи се да пишеш или поне пиши на кирилица.
  • 19 Трифонов

    1 1 Отговор
    Не е вярно, че Fiat групата има проблеми през последните десетина години. Ferrari и Maserati, които също са част от групата, не са спрели да увеличават продажбите си през последните 10 години, включително и в годините на кризата, като на най-големия пазар - китайския, продажбите им са винаги с хиляди бройки повече от тези на Lamborghini, които както знаете, са част от VW групата. Maserati също се продава много добре, като включително вървят много добре продажбите на новото Ghibli, което е автомобил в класа на BMW 5 серия, където Maserati не са предлагали модел от десетилетия. Моделите на Fiat също се продават добре, въпреки намаляващите продажби в годините на кризата, което беше характерно за повечето автомобилни производители, включително за Opel, които са позиционирани на пазара в същите класове и ценови диапазони. Всъщност, в условията на криза, със съществен ръст в продажбите можеха да се похвалят само BMW, Audi, Mercedes. А от двете спорещи групи, ръст отбелязаха VW и Audi (Skoda също се продаваше добре, макар да не отбелязваше ежегоден ръст) - на Пийх, и Ferrari и Maserati, (Фиат отбелязаха спад в продажбите, но не отчетоха загуба, а напротив - отбелязваха търговска печалба през цялото време) - на Маркионе. Продажбите на Lancia и Alfa се сринаха, като за първата марка беше преценено, че оставането й е нерентабилно и следва да се прекрати, но за втората плановете са грандиозни. Така че не може да се твърди, че Пийх е по-добрият мениджър от двамата. Не забравяйте, че през последните пет години Маркионе реструктурира цялата група Fiat и похарчи милиарди в сделката по придобиването на Chrysler заедно с всички марки от тази група, изнесе управлението от Италия и в момента продава в САЩ и Канада Fiat 500, при това много добре - антомобил в клас, който в тези държави никога не е представлявал никакъв интерес. Q2 и Q4 се използваха през последните години. Имаше варианти на 156, на 159, на MiTo, както и Maserati Ghibli в момента и т.н. Но важното, че тези означения ще бъдат много необходими в близко бъдеще, защото Маркионе готви мащабна офанзива на Алфа Ромео с над 7 модела през следващите пет години, първият от които ще бъде представен още този юни. Така че да не се изказваме неподготвени за неща, от които, видно е от коментарите ви, че нищо не разбирате и сте мащабно дезинформирани. VW са чудесни коли, но те също си имат проблеми и далеч не всяко начинание на Пийх се е овенчавало с успех. Така например провалът със Seat е абсолютен. Идеята на Пийх винаги е била да има в групата марка, която да утвърди като спортивна и винаги е искал Алфа. Тези му напъви и отказът на Маркионе да я продаде, всъщност доведоха конфликта между двамата, който впоследствие се разви в множество пластове. А иска Алфа, защото това е една от много малкото марки на този свят, която има търговски потенциал да се утвърди като премиум автомобил със спортен дух в категорията на BMW. Необходим й е само добър мениджмънт, защото ноу-хау имат в изобилие.

    Коментиран от #21, #22

  • 20 ВАГГГГГ

    0 2 Отговор
    Защо си хабиш буквите за тия празноглави фенчета каращи голфове, а подържащи мерцедеси само защото емблемата им е 2 кенефа един до друг ?
  • 21 Ивайло Желев

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Трифонов":

    Евалата братле, каза им го :)
  • 22 ярослав станчев

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "Трифонов":

    Много верни неща си написал и съм съгласен с теб.Наистина Фиат от средна(в световен мащаб) компания се превърна в един от големите играчи,което не е лошо,разбира се.Обаче да кажеш,че проблемите на Фиат през последните години са се решили от добрите продажби на Ферари и Мазерати е малко несериозно.Все едно ВАГ да чакат на продажбите на Бугати и Бентли да ги направят лидер.Просто Фиат се опитват да влязат на американския пазар и засега успяват.Колкото до плановете им за Алфа,ми те имат планове за тази велика марка от 30 години и какво???Нищо и половина.Дано да я възродят и да не последва съдбата на друга легенда,собственост на Фиат-Ланча.
  • 23 Easy ryder

    0 0 Отговор
    От Ауди да си сменят малко номерата време им е.То не бяха не бяха цифри не бе чудо. 123456789.
    Да гледат от Фолксваген Поло Голф Пасат и т.н.