Last news in Fakti

24 Септември, 2015 15:28 23 630 51

Акциите на BMW поевтиняха след доклад за манипулирани вредни емисии

  • bmw-
  • дизелгейт-
  • volkswagen

Рязък спад на акциите на BMW последва новина в Auto Bild, че дизеловите двигатели на производителя "надвишават чувствително" екологичните норми за вредни емисии. Немското списание цитира доклад на Международния съвет по чист транспорт (International Council on Clean Transportation, ICCT), който е провел тестове на модела X3 xDrive 20d.

Изпитанията са показали, че кросоувърът изхвърля 11 пъти повече вредни газове от допустимото в Европейския съюз. Според Петер Мок, управляващ директор на ICCT, тестваният баварски всъдеход отделя дори повече вредни вещества в атмосферата от 2.0-литровите турбодизелови VW-та, които щатската Агенция за защита на околната среда (EPA) заподозря в манипулирана електроника.

Към 10:30 ч ценните книжа на BMW поевтиняха със 7.3% на Франкфуртската борса. Акциите на другия немски производител, с който започна "дизелгейт" - Volkswagen, обаче поскъпнаха и се купуваха на 5.4% по-висока цена в сравнение с вчера.

В официално изявление за Auto Bild от BMW отричат категорично да са вграждали функция за разпознаване на тестови режим в колите си. "Всички системи за контрол на вредните емисии остават активни в ежедневната експлоатация", гласи отговорът на баварците.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Даниел

    3 3 Отговор
    Къде сте бе Фенове на немските кочини?

    Коментиран от #35

  • 2 comment

    3 1 Отговор
    И сега какво стана - Каква кола ще си купиш, хубава или немска?!?
  • 3 dsjdas

    4 0 Отговор
    Има ли някой, на който да му дреме за тия емисии?
  • 4 asd

    1 0 Отговор
    тук сме ве
  • 5 Ток

    6 0 Отговор
    Я си караме бензинката и си го местим в другия крачол.
  • 6 Ярослав Станчев

    0 3 Отговор
    И кои са хубавите???На които им се отваря еърбега без причина ли?Или на които им заяжда педала на газта и спират в дърветата?
  • 7 Summon

    2 1 Отговор
    Караме си колите с кеф и наказваме ондаджий като тебe.
  • 8 bibbo

    4 0 Отговор
    Ха , VW се на.раха и платиха на ауто билда да оплюе друга марка . Вредните емисии са до време ... няма ДВГ няма емисии!!!

    Коментиран от #11

  • 9 comment

    2 0 Отговор
    Най-много да накажеш някоя мантинела или крайпътно дърво или стълб. Обаче се опитай да е стълб, че дърветата нямат счупване, а мантинелата най-много да ти се увие като шал около немската кратуна.

    Коментиран от #25

  • 10 гост

    2 0 Отговор
    Господа, почакайте малко. Защо смятате че са само немските в кюпа :)

    Преди 2 седмици беше излязла статия, че в щатите са направили тест на автомобили на различни производители - всякакви, включително японски, като всички дизели без изключение при тест на пътя са извън нормите...

    Тааа почакайте малко и ще чуете.
  • 11 Димитър Стоянов

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "bibbo":

    Веднага някой BMW фен трябва да се обади, че някой "оплюл" каруцата му. Няма да спрете с тези простотии/
  • 12 пешо

    0 0 Отговор
    то VW винаги са си били на.рани, сега гледат ако може да повлекат и другите та да се стресне тетка меркел да ги спасява, а иначе VW подарък да ми е няма да му сипя горива. няма по изнудваческа фирма от тях.карайте си голфа ако ви е кеф да ви ....
  • 13 ;;;

    1 0 Отговор
    Изключително прости без никакъв смисъл коментари, които не отговарят на темата.
  • 14 Лудория

    0 0 Отговор
    Брей, ското наистина ще повярвам, че има конспирации. Това AutoBild колко бързо намериха и други с проблемни дизели... Инак карайте и да не ви пука из България, то тук колкото по-нов автомобил, толкова са по-високи различните такси и данъци.
  • 15 FHI

    1 0 Отговор
    Така ще е, драги мои... Интересно ми е кои ще бъдат следващите репортнати...
  • 16 копеле

    1 1 Отговор
    Немските коли са си 6, просто на хамериканците да им е.. м....та
  • 17 Julio

    1 0 Отговор
    Като Европейската комисия излезне с официално становище за БМВ тогава има смисъл да се говори. "Теста" на рекламната брошура на ВАГ, наречена списание няма никаква стойност. Най-много да ги осъдят от БМВ...
  • 18 Бате Цецо

    1 0 Отговор
    Цялата идея на тези еко норми е компрометирана от самото начало. На инженерите им е ясно, че са неизпълними, но какво ще показва софтуера решават мениджърите.
    Вероятно ще има гафове и разкрития и при други производители.
  • 19 БМВ

    2 0 Отговор
    Дайте ги на нас тези коли с вредни емисии,ние в БГ ги караме и без катализатори.
  • 20 Иван Господинов

    3 0 Отговор
    Що си мислите че санкциите ще са само срещу Русия .... айде и на Германия малко да се сетят че трябва да се ориентират. Ако не се сетят имат още какво да губят. Днес ще е ВАГ утре да се готвят другите пък и да не правят само коли... Щатите без Германия на тяхна страна не могат да започнат война в Европа. На германия обаче не и се воюва а и се прави търговия и с руснаци и с американци и със всеки с пари. Така обаче не става големия миротворец иска да продава оръжие и иска разединена Европа. И всичко това трябва да се случи от вчера. Да не мислите че сега научават за тоя софтуер? Просто почват да вадят козовете и да напомнят кой раздава картите

    Коментиран от #26

  • 21 Дядо поп

    1 0 Отговор
    Сега ,като ги поощипат немците ми е интересно,как ще
    хрантутат талибаните с ,който си напълниха държавата.
  • 22 The Guest

    2 0 Отговор
    Не съм фен на немските коли, но карам дизел. Интересно ми е ако американците си направят тестове за вредни емисии на своите си произведения, било то бензинки или дизели, какви резултати ще покажат с говеждите си двигатели. Явно европейските марки ги полазиха и техните боклуци не се продават.
  • 23 дабе

    1 0 Отговор
    Нека Хамериканците си оправят собствените боклуци.....кошниците им буквално изпиха и после изпепелиха планетата, а сега викат дръжте крадеца. Тяхните тестове и мнения доказано работят само за тяхна полза!
  • 24 некойси

    2 0 Отговор
    Изглежда че това е порочна практика при повечето автопроизводители.
    Ако разбъркат хубаво супата ще изплуват и още неща.
    От заформилите се скандали виждам само едно позитивно нещо - накланянето на везните в полза на електрическите и хибридните системи.
  • 25 Медвежа кровь

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "comment":

    Мантинелите трудно се увиват. По-скоро се изкривяват или цялата кола се нанизва като на нож или шиш, ако имаш късмета да я подхванеш открая. Помниш ли едно негро каква звезда стана, щото мантинелата минала от единия до другия край на колата и не го закачила? Да не си говорим глупости...

    По този повод - знаете ли кое е последното нещо, което минава през главата на муха, която се размазва в предното стъкло на движещ се автомобил? Зад.икът й...

    Коментиран от #41

  • 26 cmyk

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Иван Господинов":

    Коментар N20 на Иван Господинов всъщност дава отговор на всички въпроси. На Щатите не им дреме за емисиите на VW, а техните коли са вероятно с още по-големи емисии. Важното е да се покаже на Германия, че трябва да слушкат какво казват господарите, че иначе може още санкции да завалят.
  • 27 Noname

    3 0 Отговор
    Съжелявам, но започвам да си мисля,че това е дело на някоя държава която иска да владее целият свят и познайте какво, това не е Китай!
    Според мен ЕС играе по свирката на САЩ и ако продължава няма да остане със собсвен бизнес! => Управниците на ЕС трябва да се съдят за измяна !
  • 28 Gost

    1 0 Отговор
    Абсолютно съм съгласен! В коментар 20 е истината... :(
  • 29 андрей

    0 1 Отговор
    от германците не съм очаквал шменди капели
    явно са станали истински европейци
    благодарение на централна европа и балканите
  • 30 гост

    0 1 Отговор
    от германците не съм очаквал шменди капели
    явно са станали истински европейци
    благодарение на централна европа и балканите

    Коментиран от #31

  • 31 Отеца

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Мислят се за царете на света и ето какво става, не се качвай много близко до Господа да не разтръска дървото
  • 32 Амиииии

    1 0 Отговор
    Ем сега и да и паднат на половин цените на дизелите ...
  • 33 hyundai

    0 0 Отговор
    преди 1 година hyundai ги глобиха заради това
  • 34 Трифонов

    3 0 Отговор
    Принципно съм съгласен с повечето от мненията по-долу за ролята на САЩ на политическо ниво в този скандал, както и че вероятно се преследват други цели, а не опазване на околната среда, но... реакцията на VW в този скандал е безумна! Тая държава Германия наистина ще се окаже завършена полицейска диктатура със 100% от народа - щатни и нещатни сътрудници на народната милиция. Може ли да си наясно, че Щатите те цакат с топла бира, а в същото време: 1. Час след скандала да излезеш и да си признаеш като пълен олигофрен всичко? Ами да ме извинява американската агенция, но ако енергично бяха отрекли всичко, ако директно бяха обвинили административния орган в манипулативно изследване с цел - дестабилизиране на европейската автомобилна индустрия, ако бяха поне поискали подробно да се запознаят с резултатите от изследванията, за да решат как да ги оспорят и т.н. редица неща, от този скандал нищо нямаше да излезе. Най-малкото щяха да се проточат нещата докато плиткоумното човешко общество загуби интерес и 2. Недостойно е в такъв момент, вместо да мислиш по горните въпроси, да започнеш да доносничиш срещу друга немска компания... и то без никакви доказателства. Да не говорим колко е недалновидно. Ставаш проводник на още по-големи вреди за немската икономика, на която утре, точно както се е случвало нееднократно в историята на VW, ще разчиташ да те спасява от вероятен фалит. Американската агенция не те обвинява, че този или онзи ти модел не отговарят на еко нормата. Обвинява те, че си поставил софтуерен продукт в колите, които лъжат теста за вредни емисии. Естествено, че ВСЕКИ производител има двигатели и модели, които не отговарят на най-високата норма в момента Евро 6. Това ще се отрази на продажбите на този модел, колата ще е позиционирана в друг данъчен клас и т.н. Истината е, че управляващите VW винаги са си били боклуци - комунисти! Държавна фирма, управлявана от болшевики и ченгета. Били номер 1 по продажби. Ами ще бъдат, като цялата държава те тъпче с пари и преференции отпред и отзад при всеки проблем. Именно Пийх и главно тъпата шваба Винтеркорн, са отговорни за тежката криза, в която изпадна цялото ненемско европейско автомобилостроене след 2008г. Именно по тяхно настояване, Германия притискаше правителствата на останалите европейски автомобилни нации, да не позволяват на автомобилните си индустрии да вземат мерки, за да се предпазят от последиците на кризата - да не извършват съкращения, да не закриват заводи и т.н. Подкупваха и интригантстваха с почти всички шефове на синдикални организации във Франция и Италия. Именно от този момент е и огромната лична вражда между Винтеркорн и Серджо Маркионе - изп. директор на Фиат-Крайслер. Последният се принуди да изнесе управлението на една от най-старите европейски автомобилни компании в САЩ, където мерките на правителството за подпомагане на автомобилния сектор, са много по-адекватни. В същото време, в периода 2008 - 2013г., единствените, които отбелязваха ръст в продажбите на нови коли, бяха VW групата. Пир по време на чума... постигнат с интриги, манипулации и други престъпления, а не с високото качество на VW. Качествени, качествени, колко да са качествени?! На глупаците не им остава нищо друго, освен да се надяват, това да НЕ Е действително активно мероприятие на американците за дестабилизиране на европейската промишленост и икономика. Защото ако е така, спукана им е работата! Американците нямат равни в това отношение. Глобата, която ще им наложи Агенцията ще е не по-малко от 15 млрд. долара - мащабите на скандала и броят засегнати автомобили е колосален - 500 хил. броя. Предвидили са 6 млрд. евро за сервизната кампания, т.е. тя ще излезе минимум 12 млрд., а цената на бъдещите колективни искове в Америка само, е непредвидима. Ако бъдат заведени такива само за разликата между по-високия и по-ниския данък на всяка кола за период от 5 години, общата цена става около 1 млрд. долара и то ако приемем, че тази разлика е навсякъде 300 долара на година... а тя не е, а и е много по-голяма. Но не е ясно и какви други претенции е възможно да бъдат предявени по тези искове. Те могат да са твърде много на многократно по-висока цена. А ще има такива искове и в Европа, а вероятно и другаде. И за разлика от скандала с Тойота например, където иск можеше да формира само този, който е пострадал от производствения дефект, в този случай иск е възможен в някакъв размер за всяка продадена кола. От 2009г. са милиони. А сега е започнала и проверка на останалите им двигатели и в САЩ и в Европа. Да се обзаложим ли какво ще установи тя?! Та скандалът е колосален и без намесата на държавата, VW няма да се оправят. Както обикновено. Въпросът е дали и кои немски производители ще успеят да завлекат на дъното... защото загуби в огромни размери безспорно ще понесат всички. Тия малоумници от VW... колко вода наляха в мелницата на японците. Но, народът отдавна е казал, че това, което сам си направиш, никой не би ммогъл да ти причини!!!
  • 35 Кобрата

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Даниел ":

    Тук сме, ние приемаме провалите с гордо вдигната глава. Един провал не може да ни откаже от баварската возия. Пък и кво ми дреме за емисиите? и + това има и бензинови двигатели има и хибриди ако не те устройва дизела. Пък и не смятам, че проблемът с емисиите е толкова сериозен, за какъвто го представяте. Стане нещо с някоя марка и всеки гледа да се заяде за най-малкото
  • 36 опсмопсус

    0 0 Отговор
    Лека полека дизела ще остане само за камиони, комбайни, трактори и кораби.Разбира се със всичките им доработки като гориво.

    Електричките са на мода, а компромати и разкрития очакваме много!
    Следват големите мотори на бензин.
  • 37 шваба

    0 0 Отговор
    Американците нямат дизелови коли тяхно производство освен вноса на европейските автопроизводители - дори и да имат някакви процента сигурно ще е под 1
  • 38 опсмопсус

    0 0 Отговор
    Що се вайкате бие? Хонда Акорд извади 2.2л дизел и стана два пъти, най-екологично чистия мотор.

    Нормите са си норми, като не можеш да влезеш, гориш!
    Друг е въпроса дали ни трябват норми или некой се гуши с кинти?
  • 39 mediator37

    0 0 Отговор
    Хамърите на НАТО и САЩ имат прототип електричка. Познайте кой е доставчик на дизелгенератора 1,9 турбо с интеркулер? Фолксваген.
  • 40 7777777

    1 0 Отговор
    Добре че, у нас няма такива строги екологични норми, че иначе половината българи щяхме да сме със спрени коли. Като гледам отзад как димят при изпреварване 10-15 годишни дизелови кошници, направо си е за противогаз. А тук четем, че и новите димят над нормите, което е недопустимо за реномирани автомобилни марки!

    Коментиран от #48

  • 41 comment

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Медвежа кровь":

    Напълно съгласен съм. Пиша хапливи коментари за немските каручки, защото се забавлявам от реакцията на повечет им фенове. Всичките съвременни коли - масово производство са конфекция и е безумно някой си да обожествява вещ, предназначена и проектирана от производителя да се ползва 5-6 години и после хоп - в България "нов внос". А много от феновете на немски щайги точно това правят. Живи и здрави, да ни забавляват още дълго време с писанията си :)
  • 42 choveka

    0 0 Отговор
    Vij kakvo priqtel kato ne iskash da ybijadat tvoita liybima marka bilo to qponska koreiska kitaiska angliiska amerikanska i t.n. ti ne ubijdai fenovete na markite koito ne haresvash zashtoto ti moje da haresvash hunday a ostanalite da haresvat vw bmw audi mercedes i t.n do comentar 1
  • 43 roki

    0 0 Отговор
    просто вагените и бмв,не могат да направят двигател който да развива определена мощност и същевременно да е в рамките на замърсяване.За да им излезне по евтино производството предпочитат да излъжат клиентите си и да замърсят въздуха който и те дишат,но не и да вложат пари за технология която да е екологична .Никакви политики и щуротии.просто алчност
  • 44 Анчо

    0 0 Отговор
    И аз в момента карам Mercedes C220 CDi W204 2010г.и какво дави кажа пълна кошница са Mercedes.Купихме го чисто нов от БалканСтар още от самото начало пушеше като някой КАМАЗ.Когато трябва да изпреварвам отзад е страшна работа.Правих му какъв ли не ремонт и пак пуши.Майками има Peugeot 308 1.6HDI 2010г. много е добро,отзад тръбата на ауспуха нее черна,със сравнение на Mercedesa.Според мен на Немските КОШНИЦИ им мина времето,нито качество,нито екологичност и още много за тия Немски кошници.Peugeot-то хем можеш да си го позволиш,хем можеш да го поддържаш.Сега се опитвам да си продам Мерцедеса на некой злухар и дасе оттървам от Немски Каруци за една къща пари.
  • 45 asd

    1 0 Отговор
    Анчо, вярваш ли си мойто момче?!?
  • 46 разсмях се

    1 0 Отговор
    Той колегата Анчо е от онези комедианти тип- мислех че съм отворен, па излязох смешен
  • 47 асд

    0 0 Отговор
    Абе някви мизерници от тъпото списание не могат да казват кой какво е нарушил. А нали знаете, че този дизел на БМВ го използва тойота също, така че ако има нещо и за тях ще има малко проблеми
  • 48 асд

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "7777777":

    В БГ ако прегледа беше като хората 90% от колите щяха да се спрат.
  • 49 Гост

    0 0 Отговор
    AE ЩО СЕ ЗАНИМАВАТЕ С ГЛУПОСТИ?
    ДВГ ще е привилегия единствено на суперколите, а пазарските кошници ще са от тези с нулеви преки емисии и разход м/у 100 и 200 евроцента на 100 км. Друга алтернатива няма, поне според план EU 2050. Другото е брътвеж.
  • 50 ddd

    0 0 Отговор
    Малко странно този скандал се заформи точно преди предстоящите предговори по ТПТИ, които всъщност са точно свързани с автомобилната индустрия.
  • 51 нереален

    0 0 Отговор
    http://bmwpower-bg.net/news/1117-BMW-otgovori-na-obvineniqta
    Поздрави :)