23 Септември, 2015 19:00 12 545 36

Шефът на VW подаде оставка

  • volkswagen-
  • vw-
  • мартин винтеркорн-
  • оставка

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн подаде оставка. Това става два дни след разкритието на американските надзорни органи, че VW умишлено манипулира данните за вредните емисии от автомобилите си.

Слухове за оставката на Винтеркорн се появиха още вчера, но от пресслужбата на Volkswagen ги отрекоха. Сега обаче това е факт, а информацията за подадената оставка на Мартин Винтеркорн излезе от BBC.

Бившият вече шеф заявява, че е шокиран от последните събития около т.нар. "дизелов скандал" и се оттегля, защото компанията се нуждае от ново начало. Винтеркорн не смята, че е направил нещо нередно и е действал единствено в интерес на компанията.

"Процесът на изясняване и изчистване на името на компанията трябва да продължи, защото това е единственият начин отново да бъде спечелено доверието", добавя още Мартин Винтеркорн.

В отделно изявление на надзорния съвет на VW се казва, че наследникът на Винтеркорн ще бъде обявен на среща на борда на директорите в петък, 25 септември. От него става ясно също, че следващите дни се очакват още сътресения вследствие на вътрешното разследване, което провежда VW. Твърденията са, че всички замесени в случая ще понесат последствия.

 

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 нереален

    0 1 Отговор
    Терминирани сте !!! хаха
  • 2 Марто

    6 0 Отговор
    Евала мобиле. Вярна ще се окаже прогнозата от сутрешната статия, че май-май дедо Фердо дърпа конците. Сега остава шефът на порше да заеме поста на Винтеркорн и всичко се нарежда както предвидихте.
  • 3 Караиванов

    2 0 Отговор
    Дааам, разбирате ги нещата. Отиват към връщане на властта на Пиех, само че чрез поставеното му протеже Мюлер.
  • 4 W222

    0 1 Отговор
    СЕГА ЗАРАДИ СКАНДАЛЪТ ПАК ТОЙОТА ЩЕ СТАНЕ НАЙ ГОЛЕМИЯ ПРОИЗВОДИТЕЛ.МНОГО ЖАЛКО ЗА ФВ КОИТО САМО ПРЕДИ 2 МЕСЕЦА СТАНАХА НАЙ ГОЛЕМИЯ ПРОИЗВОДИТЕЛ НА КОЛИ.ДА СЕ НАДЯВАМЕ ЧЕ НЕЩАТА ЩЕ СЕ ОПРАВЯТ НА БЪРЗО И ПАК ДА СА НА ПЪРВО МЯСТО
  • 5 Българин

    1 0 Отговор
    Естествено,че е работил единствено в интерес на корпорацията.Нали за това е сложен там.Интереса на потребителите и този на корпорацията ,почти никога не съвпадат. Само дето тоя път Волксваген се насраха прави. 40 пъти по-замърсяващи- тва е тотално насиране. Трябва да хвърчат глави.
  • 6 гост

    2 0 Отговор
    Наистина ли си въобразявате , че големия проблем е кой ще бъде шеф , или колко бюрократа ще се преместят на друга работа . Току що обявиха , че за два дни има заведени частни искове в Щатите за два пъти повече пари от глобата , а 90% от клиентите още не са разбрали за скандала . Англия и Франция искат разследване за целия ЕС , Бразилия и Корея също , а за Китай е въпрос на дни . Всеки клиент закупил въпросните модели може да претендира за до няколко милиона и най-вероятно повечето ще го направят . Ще е цяло чудо , ако Фолксваген не ги забранят със закон, а американците никога не биха се изцепили така , ако не разполагат с доказателства , които са сигурни , че ще издържат в съда .
  • 7 АЗЗ

    3 0 Отговор
    ДОКАТО ТАЗИ МАРКА НЕ СЕ ВЪРНЕ КЪМ КАЧЕСТВОТО ( както беше в началото на 90-те), НЕ СТАНЕ ОТНОВО НАРОДНА КОЛА , А НЕ ПРЕМИУМ ИЗМИШЛЬОТИНА, НЕ СПРЕ ДА СЕ СТРЕМИ ДА ПЕЧЕЛИ САМО ОТ РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ (случая със СУЗУКИ)

    и

    НЕ СПРЕ ДА СИ ПЛАЩА НА ЖУРНАЛИСТИТЕ ЗА ДА ИЗКАРВАТ, ЧЕ ТЕХНИТЕ КОЛИ СА НАЙ-ДОБРИТЕ.......



    НИЩО ДОБРО НЕ Я ЧАКА!!!
  • 8 ари стига

    1 0 Отговор
    Всички,забравяте Ей този дъртак как се подигра на Хонда!Бог бави но не забравя.И за това Японците избраха WV кола на годината,защото вредните емисий са малки.Хората си ценят чистият въздух.А този дятка колко се е насмукал бедна ви е фантазията,той вече не му се и работи.Колко удобно и аз така мога да подам уставка.Немците са гадни прикрити к..лета.
  • 9 jambazina

    0 0 Отговор
    Няма ли някаква комисия или друга организация, дето да им тества емисиите на тия коли преди да ги пуснат за продажба и да се види колко чадят преди да излязат на пазара?

    Коментиран от #10

  • 10 PIRANHA

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "jambazina":

    Комши, така както излиза уред за следенето на вредните емисии, така веднага устройството му става ясно от големите компании и му се намира слабото място, и кръговратът продължава...
  • 11 staffolino

    1 0 Отговор
    VW ще се сетите вие ама късно ще е напълнихте държавата с немските боклучета като коне с капаци.Съседа вземе айде и аз.
    Добре помня как се подигра мръсния дядка преди доста време на Хонда.Японците бяха изумени как може човек от този ранг да говори такива глупости толкова открито и така ревностно да си налага мнението и да реди друг производител.Толкова жалко,че не ми се повръща като се сетя.
  • 12 Дже Та

    1 0 Отговор
    'Ся китайците, ще купят вагените, като им се сринат тотално акциите, тъй де двама се карат, третия печели. А Перник, ах Перник, ще потъне във вечна скръб, защото никой уважаваш себе си перничанин няма да си купи китайска кола. Но има и нещо хубаво в цялата работа, като станат вагените китайски - вече всички резервни части, ще бъдат оригинал!
  • 13 Румен Янев

    0 0 Отговор
    Малко нагласена ми се струва тази работа!Да не би Янките от TESLA нещо да са се ядосали ???Не съм фен на ВАГ но най - бързия дизел си е тяхно дело нали ? Пък и дизеларчетата им си тропкат много приятно....не пушляват и си вървят задоволително да не кажа дори - много добре!

    Коментиран от #34

  • 14 Julio

    0 1 Отговор
    Гризнаха голямото дръвце ВАГ. Ма в цивилизованият свят да лъжеш бюджета и клиентите си е нещо за което прошка няма да има и санкциите (не само материални а и като потребителска присъда) ще са огромни.

    Коментиран от #15

  • 15 Монго

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Julio":

    Тролче, това с вредните емисии е "трай баба да те лъжа". Пример: Вредни емисии на "Форд-Мустанг"-281 г/км, "Фолксваген-Пасат" при това дизел-139 г/км. Въпроса не е за вредните емисии, а за "пласиране на своята стока". Кой кара в САЩ автомобили на дизел? Ти не знаеш, но аз знам (половината ми рода е там) и никой не кара дизел. Да "Фау-Вето" са лъгали, добре и? Дизела винаги е по-мръсен от бензина, дори само и заради т.н. "твърди частици". Много си проЗ. Това ти го казвам, като фен и собственик на три бензинови автомобила, дори и аз, в България, карам само бензин, мога да си го позволя, за разлика от теб.

    Коментиран от #16, #35

  • 16 Julio

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "Монго":

    Изобщо не става въпрос за вредните емисии байо, а за умишленото им прикриване. Става въпрос за умишлена лъжа която занижава дължимите данъци на 11 млн автомобила продадени по света + факта че вероятно тази лъжа би следвало да лиши ВАГ от право да продава дизелови коли със съответните двигатели в Европа поради несъответсвитео им с Евро5 И Евро6 стандартите за вредните емисии. Демек става въпрос за много пари. Писъка на еколозите е само допълнителна засилка надолу за ВАГ.
    Аз пък карам само коли от магазина - вече пета подред, вероятно за разлика от теб...

    Коментиран от #17, #18

  • 17 Монго

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Julio":

    "Изобщо не става въпрос за вредните емисии байо"..."Тролче, това с вредните емисии е "трай баба да те лъжа", "Става въпрос за умишлена лъжа"... "Да "Фау-Вето" са лъгали, добре и?" Давам ти паралелно цитати от мен и от теб. Ти намери десете разлики!
    "Аз пък карам само коли от магазина - вече пета подред, вероятно за разлика от теб...", дано ги сменяш всяка година, защото за пет години, колко автомобили нови от магазина си си купил..., само ти си знаеш. Е кой е трол от нас двамата?

    Коментиран от #19

  • 18 Монго

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Julio":

    И основната ми мисъл беше не да си мерим п*шките. А за вредните емисии. А за това от теб никакъв коментар, сигурно въпрос на IQ и прекомерен егоцентризъм от твоя страна. Що се отнася да п*шките, определено твоята е по-малка, на за сметка на това във виртуалното пространство не е проблем да я докараш на размер XXL, жив и здрав да си! Явно проблема ти за "яж дръвчето...твърдото" е залегнало в подсъзнанието ти, поради психическо заболяване, но спокойно, за всяко нещо си има решение, включително и медикаменти...
  • 19 Julio

    0 1 Отговор

    До коментар #17 от "Монго":

    Сори брато ама ти намеси пръв "бензиновите коли които не мога да си позволя" - ей така за сведение предпоследната ми кола беше бензинова - струваше 104 хил лв и харчеше 17 на 100 в града. И си го позволих за период от 4 год и половина.
    В действителност колкото и пъти да напишеш че вредните емисии са "мижи да те лажем" това няма да промени факта че дилърските центрове на ВАГ в САЩ и Англия практически не работят в момента (освен ако ББС и СкайНюз не лъжат - ама едва ли) и че глобите и загубата на имидж за компанията вероятно ще я смъкнат с поне три места надолу в ранглистата на автопроизводителите. И това само ако сценарият е умерено благоприятен. Ако е лош може и да няма вече такава компания ВАГ в този и вид.
    А твойто мнение по въпроса уви нема никакво значение...
  • 20 Julio

    0 1 Отговор
    А да и понеже простоват ми се видиш ще ти преведа всичко което съм написал в едно изречение. Не става въпрос за еко измама а става въпрос за данъчна измама в особенно големи размери.

    Коментиран от #21, #22

  • 21 Монго

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Julio":

    Данъчната измама не следва ли от еко измамата? Въпроса ми е реципрочен, разбрах ти IQ. Ако искаш коментари директно от Хамериката...с удоволствие ще ти предоставя, имейли на моите роднини. За да прекъсна безмисления спор с теб...дай някаква АБВ поща. Аз не говоря на хавая...

    Коментиран от #23

  • 22 Монго

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Julio":

    И пак не разбрах, дадох ти вредни емисии на Мустанг в сравнение на немска машина дизел. Е какво оборваш? Колко си тъп или колок си неграмотен? Или и двете. Отворко недорасъл. Нека те открехна, "Фолксваген" продават машините си...примерно "Бора", там такъв модел няма, макар, че 1х1 отговаря на тяхното "Джета", защо, няма да ти обяснявам. Е тези коли се произвеждат в Мексико, гр. Пуко. , още да те открехвам ли? Добре, техните двигатели нямат аналог в Европа, защо? Да те открехвам ли? Виж VIN-на на европейските "Бори" и американските "Джети", принципно един и същ автомобил. Ама к*во ти отварям очите и ти мия гурлите, заспал балкански субект...
  • 23 Монго

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Монго":

    Подхващаш тема за , която не си дорасъл. Родата ми в САЩ карат само японски и американски автомобили, изключая женската част, предпочитат корейските. Аз на тебе ли да вярвам анонимко или на хора, с които се срещам всяка година? Недей да простееш, виж в политическите подфоруми се изявявай, като "велик".
    .

    Коментиран от #24

  • 24 Julio

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "Монго":

    Изобщо не ме интересува мнението на родата ти. Но далеч по-важното е че и американското правителство не се интересува от мнението на родата ти. Относно това на кой вярвам аз е повече от ясно. Федералната служба или некъв клетник дето се позовава на роднините си...
    А това с Мустанга не го разбирам много-много кво се опитваш да ми кажеш - очевидно е че по каталожни данни Мустанга изхвърля повече вредни емисии но това е калкулирано в цената му под формата на акциз и последващо под формата на по-висок годишен данък. При ВАГ обаче по каталожни данни избягваш подобни данъчни рестрикции но реално замърсяваш явно колкото Мустанга. Ми не ще ги разкатаят, направо ще разплачат и дано...
    Като се има впредвид как работи американското правораздаване (нема да те карам да се консултираш с роднините си общаци по темата) вероятно ВАГ може да бъде подведен под отговорност по три направления - първо - че нарушава еко-законодателството, второ и следващо от първото - неправомерни данъчни облаги, и трето - нарушение на нормите за конкуренция и създаване на нелоялно предимство пред другите автопроизводители чрае умишлена измама. Отделно всеки който си е купил подобен дарак вероятно може и ще съди компанията за като лично потърпевш (достатъчно хитри са да го направят).

    Коментиран от #26

  • 25 Julio

    0 1 Отговор
    Между другото въпросното лице Винтеркорн го гледах по телевизора как лично на перфектен английски се извини на клиентите за това че ги е подвел.
    Явно не е питал роднините ти преди това...
  • 26 Монго

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Julio":

    Ми щастливецо, дадох ти шанс, да си направиш измислена АБВ поща, и щях да ти дам да си комуникираш с американски граждани. Ама селото си е село. Простей си из форума, не ми пречиш. Но пак ти казвам, в Америка дизела е за трактори и комбайни и чат пат за камиони. Лично братовчед ми от Портланд кара "Ауди-4" и казва , че н по-проблемен автомобил в САЩ е е срещал. Това на страна. Жабуркай се в Булгаристан и си мечтай за виза за САЩ, аз е взимам без проблем (държавната служба, която съм заемал ме прави безпроблемен в това отношение). Явно виртуалния свят за тебе е по-реален от действитения. И пак не видях твой коментар за вредните емисии на американските автомобили спрямо европейските. Троли си хейтърче на воля...Елементарен си и спирам да споря с тебе...
  • 27 Julio

    0 1 Отговор
    Ма ти от къде знаеш че нямам виза за САЩ?
    Освен това нямам нужда някой да ми преразказва новините от Щатските и Английските сайтове и телевизии - говоря (пиша) достатъчно добре за да стигна до там сульо и пульо да ми превежда. Апропо тая новина за осирането на ВАГ ме завари в Лондон...
    Както и да е - не е лошо да си канализираш малко мислите като имаш намерение да пишеш че трудно се отсява от несвързаните ти дивотии смисъла на това което искаш да кажеш...
    А имейлите на роднините ти ги прати на Винтеркорн и борда на директорите на ВАГ. Току виж си запазил поста, осбенно е важно мнението на братчеда с А4-ката...

    Коментиран от #28, #30

  • 28 Монго

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Julio":

    Лондон не е европейски град, вече , разходи се из Old Bond Street отворко и виж кой е англичанин и кой...пакистанец или индиец. Лондон не е това, което беше. Не карам ВАГ. И не ме интересуват тяхните проблеми. Но не троля платено или но базата на глупостта си. И пак няма коментар от твоя страна за вредните емисии на американските бензинови коли, спрямо дизеловите европейски. Спора продължава да е излишен на базата на твоя интелект.
  • 29 Ярослав Станчев

    0 0 Отговор
    Едно хубаво нещо стана от цялата тази афера.А именно,че Мартин Винтеркорн напуска.И сега ще бъде назначен нов шеф,най-вероятно човек на Фердинанд Пийх,благодарение на когото Фолксваген стана един от световните автомобилни гиганти.
    Ударът е сериозен,но едва ли ще е фатален.Дано сега ВАГ,а и8 не само те,да си направят правилните изводи и да спрат с 5-годишните бараки,които бълват.Нека да се върнат малко назад,да забавят темпото,да намалят печалбите и да започнат да правят коли,както беше до 1997-1998 г.
  • 30 Монго

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Julio":

    И престани да се правиш на велик. Наполеон е един, в лудниците са няколко. Ти от тях ли си. Имал съм контакти с Поли Пантев и неговия съдружник. За да не съм голословен Орхан Мурад има клип в неговата къща в Бояна. Намери го в "Ю-тубата" "щастливецо" и ще ти дам бонбонче, нали ти ги раздаваше? Е, някои хора още си ги чакат за отговора на въпроса ти-"Кой е убил най-много хора от своя народ". Е отговориха ти Мао Дзедун (за съжаление повече от твоя Сталин, по време на китайската революция). Бонбон дзаде ли? Поне си дръж на думите "щастливецо"...

    Коментиран от #32

  • 31 VW das Auto

    0 0 Отговор
    ей предлагам да не ги мислим .. ясно стана , че всичко е политическа игра ! Номер едно автомобилен производител Фолксваген ще понесе тази глоба, ако трябва ще продаде единия бранд и пак ще са на крака ! Те вдигнаха Германия на крака за 5 години така че мисля , че и сега ще се справят
  • 32 Julio

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Монго":

    Уау, от селските братчеди в америка до поли пантев, орхан мурад и съдружника му ли стигнахме накрая...
    Ма аз не съм знаел че с такъв "знатен господин" разговарям....
    Ти от сой напрао...
    А кво общо имат мао и сталин с целият разговор неам представа...

    Коментиран от #33

  • 33 Сконфуций

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Julio":

    Двамата превърнахте темата в ЛС. Единия да си ходи в САЩ, другия да си купи нова кола /нали така прави последните пет години/ и ако не се успокоите, пийте по едно розово хапче.
  • 34 рацингер

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Румен Янев":

    Азотният окис/много вреден газ/, няма цвят и няма как да го видиш от ауспуха. Точно за него става въпрос във въпросния скандал. Пушека ,дето се вижда от дизелите-тва са сажди, не добре изгоряла нафта, при нови коли не мое да си види ,оти има катализатор и филтър за твърди частици,че и "адблу"

    Коментиран от #36

  • 35 рацингер

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Монго":

    Колега,тва с грамовете ,дето го цитираш, е въглероден двуокис. Дизелите изхвърлят още една каруца отрови. И скандала е за азотен окис ,а не за въглероден двуокис. Кво ми го развяваш мустанга,кво общо има? Въглеродния двуокис само затопля климата, не влияе пряко на здравето. Азотния окис е нещо съвсем друго.Американците не дават никой да ги прави на луди, а точно тва се опитват тарикатите от "най-големия" производител на автомобили.
  • 36 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "рацингер":

    Система за "адблу" имат автомобили които се броят на пръстите на едната ръка и никой от тях не е масов модел, така че при останалите азотните окиси са на "честна дума", както се вижда и в случая , а филтрите за твърди частици само събират същите при ниска скорост (градско) , за да ги изхвърлят при висока ( магистрала) . Глупостите , че ги доизгаряли са за наивници , опитайте се да изгорите саждите от барбекюто или печката. И си помислете какво става когато колата се кара основно на градско , което е често явление . Ами просто когато филтъра се напълни се изпразва принудително , все едно че някой си изхвърля сгурта от кюмбето през прозореца . Дизела е мръсен по принцип и беше наложен от производителите защото им носи по-големи печалби , но всичко си има граници и тези са вече преминати, така че помислете си за други двигатели вече .