Главният изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн подаде оставка. Това става два дни след разкритието на американските надзорни органи, че VW умишлено манипулира данните за вредните емисии от автомобилите си.
Слухове за оставката на Винтеркорн се появиха още вчера, но от пресслужбата на Volkswagen ги отрекоха. Сега обаче това е факт, а информацията за подадената оставка на Мартин Винтеркорн излезе от BBC.
Бившият вече шеф заявява, че е шокиран от последните събития около т.нар. "дизелов скандал" и се оттегля, защото компанията се нуждае от ново начало. Винтеркорн не смята, че е направил нещо нередно и е действал единствено в интерес на компанията.
"Процесът на изясняване и изчистване на името на компанията трябва да продължи, защото това е единственият начин отново да бъде спечелено доверието", добавя още Мартин Винтеркорн.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 нереален
19:22 23.09.2015
2 Марто
19:23 23.09.2015
3 Караиванов
19:56 23.09.2015
4 W222
20:09 23.09.2015
5 Българин
20:17 23.09.2015
6 гост
21:14 23.09.2015
7 АЗЗ
и
НЕ СПРЕ ДА СИ ПЛАЩА НА ЖУРНАЛИСТИТЕ ЗА ДА ИЗКАРВАТ, ЧЕ ТЕХНИТЕ КОЛИ СА НАЙ-ДОБРИТЕ.......
НИЩО ДОБРО НЕ Я ЧАКА!!!
21:31 23.09.2015
8 ари стига
22:41 23.09.2015
9 jambazina
Коментиран от #10
23:07 23.09.2015
10 PIRANHA
До коментар #9 от "jambazina":
Комши, така както излиза уред за следенето на вредните емисии, така веднага устройството му става ясно от големите компании и му се намира слабото място, и кръговратът продължава...00:41 24.09.2015
11 staffolino
Добре помня как се подигра мръсния дядка преди доста време на Хонда.Японците бяха изумени как може човек от този ранг да говори такива глупости толкова открито и така ревностно да си налага мнението и да реди друг производител.Толкова жалко,че не ми се повръща като се сетя.
00:47 24.09.2015
12 Дже Та
01:39 24.09.2015
13 Румен Янев
Коментиран от #34
09:06 24.09.2015
14 Julio
Коментиран от #15
09:53 24.09.2015
15 Монго
До коментар #14 от "Julio":
Тролче, това с вредните емисии е "трай баба да те лъжа". Пример: Вредни емисии на "Форд-Мустанг"-281 г/км, "Фолксваген-Пасат" при това дизел-139 г/км. Въпроса не е за вредните емисии, а за "пласиране на своята стока". Кой кара в САЩ автомобили на дизел? Ти не знаеш, но аз знам (половината ми рода е там) и никой не кара дизел. Да "Фау-Вето" са лъгали, добре и? Дизела винаги е по-мръсен от бензина, дори само и заради т.н. "твърди частици". Много си проЗ. Това ти го казвам, като фен и собственик на три бензинови автомобила, дори и аз, в България, карам само бензин, мога да си го позволя, за разлика от теб.Коментиран от #16, #35
10:53 24.09.2015
16 Julio
До коментар #15 от "Монго":
Изобщо не става въпрос за вредните емисии байо, а за умишленото им прикриване. Става въпрос за умишлена лъжа която занижава дължимите данъци на 11 млн автомобила продадени по света + факта че вероятно тази лъжа би следвало да лиши ВАГ от право да продава дизелови коли със съответните двигатели в Европа поради несъответсвитео им с Евро5 И Евро6 стандартите за вредните емисии. Демек става въпрос за много пари. Писъка на еколозите е само допълнителна засилка надолу за ВАГ.Аз пък карам само коли от магазина - вече пета подред, вероятно за разлика от теб...
Коментиран от #17, #18
11:21 24.09.2015
17 Монго
До коментар #16 от "Julio":
"Изобщо не става въпрос за вредните емисии байо"..."Тролче, това с вредните емисии е "трай баба да те лъжа", "Става въпрос за умишлена лъжа"... "Да "Фау-Вето" са лъгали, добре и?" Давам ти паралелно цитати от мен и от теб. Ти намери десете разлики!"Аз пък карам само коли от магазина - вече пета подред, вероятно за разлика от теб...", дано ги сменяш всяка година, защото за пет години, колко автомобили нови от магазина си си купил..., само ти си знаеш. Е кой е трол от нас двамата?
Коментиран от #19
11:40 24.09.2015
18 Монго
До коментар #16 от "Julio":
И основната ми мисъл беше не да си мерим п*шките. А за вредните емисии. А за това от теб никакъв коментар, сигурно въпрос на IQ и прекомерен егоцентризъм от твоя страна. Що се отнася да п*шките, определено твоята е по-малка, на за сметка на това във виртуалното пространство не е проблем да я докараш на размер XXL, жив и здрав да си! Явно проблема ти за "яж дръвчето...твърдото" е залегнало в подсъзнанието ти, поради психическо заболяване, но спокойно, за всяко нещо си има решение, включително и медикаменти...11:49 24.09.2015
19 Julio
До коментар #17 от "Монго":
Сори брато ама ти намеси пръв "бензиновите коли които не мога да си позволя" - ей така за сведение предпоследната ми кола беше бензинова - струваше 104 хил лв и харчеше 17 на 100 в града. И си го позволих за период от 4 год и половина.В действителност колкото и пъти да напишеш че вредните емисии са "мижи да те лажем" това няма да промени факта че дилърските центрове на ВАГ в САЩ и Англия практически не работят в момента (освен ако ББС и СкайНюз не лъжат - ама едва ли) и че глобите и загубата на имидж за компанията вероятно ще я смъкнат с поне три места надолу в ранглистата на автопроизводителите. И това само ако сценарият е умерено благоприятен. Ако е лош може и да няма вече такава компания ВАГ в този и вид.
А твойто мнение по въпроса уви нема никакво значение...
12:06 24.09.2015
20 Julio
Коментиран от #21, #22
12:15 24.09.2015
21 Монго
До коментар #20 от "Julio":
Данъчната измама не следва ли от еко измамата? Въпроса ми е реципрочен, разбрах ти IQ. Ако искаш коментари директно от Хамериката...с удоволствие ще ти предоставя, имейли на моите роднини. За да прекъсна безмисления спор с теб...дай някаква АБВ поща. Аз не говоря на хавая...Коментиран от #23
13:32 24.09.2015
22 Монго
До коментар #20 от "Julio":
И пак не разбрах, дадох ти вредни емисии на Мустанг в сравнение на немска машина дизел. Е какво оборваш? Колко си тъп или колок си неграмотен? Или и двете. Отворко недорасъл. Нека те открехна, "Фолксваген" продават машините си...примерно "Бора", там такъв модел няма, макар, че 1х1 отговаря на тяхното "Джета", защо, няма да ти обяснявам. Е тези коли се произвеждат в Мексико, гр. Пуко. , още да те открехвам ли? Добре, техните двигатели нямат аналог в Европа, защо? Да те открехвам ли? Виж VIN-на на европейските "Бори" и американските "Джети", принципно един и същ автомобил. Ама к*во ти отварям очите и ти мия гурлите, заспал балкански субект...13:42 24.09.2015
23 Монго
До коментар #21 от "Монго":
Подхващаш тема за , която не си дорасъл. Родата ми в САЩ карат само японски и американски автомобили, изключая женската част, предпочитат корейските. Аз на тебе ли да вярвам анонимко или на хора, с които се срещам всяка година? Недей да простееш, виж в политическите подфоруми се изявявай, като "велик"..
Коментиран от #24
13:46 24.09.2015
24 Julio
До коментар #23 от "Монго":
Изобщо не ме интересува мнението на родата ти. Но далеч по-важното е че и американското правителство не се интересува от мнението на родата ти. Относно това на кой вярвам аз е повече от ясно. Федералната служба или некъв клетник дето се позовава на роднините си...А това с Мустанга не го разбирам много-много кво се опитваш да ми кажеш - очевидно е че по каталожни данни Мустанга изхвърля повече вредни емисии но това е калкулирано в цената му под формата на акциз и последващо под формата на по-висок годишен данък. При ВАГ обаче по каталожни данни избягваш подобни данъчни рестрикции но реално замърсяваш явно колкото Мустанга. Ми не ще ги разкатаят, направо ще разплачат и дано...
Като се има впредвид как работи американското правораздаване (нема да те карам да се консултираш с роднините си общаци по темата) вероятно ВАГ може да бъде подведен под отговорност по три направления - първо - че нарушава еко-законодателството, второ и следващо от първото - неправомерни данъчни облаги, и трето - нарушение на нормите за конкуренция и създаване на нелоялно предимство пред другите автопроизводители чрае умишлена измама. Отделно всеки който си е купил подобен дарак вероятно може и ще съди компанията за като лично потърпевш (достатъчно хитри са да го направят).
Коментиран от #26
14:27 24.09.2015
25 Julio
Явно не е питал роднините ти преди това...
14:40 24.09.2015
26 Монго
До коментар #24 от "Julio":
Ми щастливецо, дадох ти шанс, да си направиш измислена АБВ поща, и щях да ти дам да си комуникираш с американски граждани. Ама селото си е село. Простей си из форума, не ми пречиш. Но пак ти казвам, в Америка дизела е за трактори и комбайни и чат пат за камиони. Лично братовчед ми от Портланд кара "Ауди-4" и казва , че н по-проблемен автомобил в САЩ е е срещал. Това на страна. Жабуркай се в Булгаристан и си мечтай за виза за САЩ, аз е взимам без проблем (държавната служба, която съм заемал ме прави безпроблемен в това отношение). Явно виртуалния свят за тебе е по-реален от действитения. И пак не видях твой коментар за вредните емисии на американските автомобили спрямо европейските. Троли си хейтърче на воля...Елементарен си и спирам да споря с тебе...15:13 24.09.2015
27 Julio
Освен това нямам нужда някой да ми преразказва новините от Щатските и Английските сайтове и телевизии - говоря (пиша) достатъчно добре за да стигна до там сульо и пульо да ми превежда. Апропо тая новина за осирането на ВАГ ме завари в Лондон...
Както и да е - не е лошо да си канализираш малко мислите като имаш намерение да пишеш че трудно се отсява от несвързаните ти дивотии смисъла на това което искаш да кажеш...
А имейлите на роднините ти ги прати на Винтеркорн и борда на директорите на ВАГ. Току виж си запазил поста, осбенно е важно мнението на братчеда с А4-ката...
Коментиран от #28, #30
15:23 24.09.2015
28 Монго
До коментар #27 от "Julio":
Лондон не е европейски град, вече , разходи се из Old Bond Street отворко и виж кой е англичанин и кой...пакистанец или индиец. Лондон не е това, което беше. Не карам ВАГ. И не ме интересуват тяхните проблеми. Но не троля платено или но базата на глупостта си. И пак няма коментар от твоя страна за вредните емисии на американските бензинови коли, спрямо дизеловите европейски. Спора продължава да е излишен на базата на твоя интелект.15:41 24.09.2015
29 Ярослав Станчев
Ударът е сериозен,но едва ли ще е фатален.Дано сега ВАГ,а и8 не само те,да си направят правилните изводи и да спрат с 5-годишните бараки,които бълват.Нека да се върнат малко назад,да забавят темпото,да намалят печалбите и да започнат да правят коли,както беше до 1997-1998 г.
15:41 24.09.2015
30 Монго
До коментар #27 от "Julio":
И престани да се правиш на велик. Наполеон е един, в лудниците са няколко. Ти от тях ли си. Имал съм контакти с Поли Пантев и неговия съдружник. За да не съм голословен Орхан Мурад има клип в неговата къща в Бояна. Намери го в "Ю-тубата" "щастливецо" и ще ти дам бонбонче, нали ти ги раздаваше? Е, някои хора още си ги чакат за отговора на въпроса ти-"Кой е убил най-много хора от своя народ". Е отговориха ти Мао Дзедун (за съжаление повече от твоя Сталин, по време на китайската революция). Бонбон дзаде ли? Поне си дръж на думите "щастливецо"...Коментиран от #32
15:51 24.09.2015
31 VW das Auto
16:26 24.09.2015
32 Julio
До коментар #30 от "Монго":
Уау, от селските братчеди в америка до поли пантев, орхан мурад и съдружника му ли стигнахме накрая...Ма аз не съм знаел че с такъв "знатен господин" разговарям....
Ти от сой напрао...
А кво общо имат мао и сталин с целият разговор неам представа...
Коментиран от #33
17:18 24.09.2015
33 Сконфуций
До коментар #32 от "Julio":
Двамата превърнахте темата в ЛС. Единия да си ходи в САЩ, другия да си купи нова кола /нали така прави последните пет години/ и ако не се успокоите, пийте по едно розово хапче.08:49 25.09.2015
34 рацингер
До коментар #13 от "Румен Янев":
Азотният окис/много вреден газ/, няма цвят и няма как да го видиш от ауспуха. Точно за него става въпрос във въпросния скандал. Пушека ,дето се вижда от дизелите-тва са сажди, не добре изгоряла нафта, при нови коли не мое да си види ,оти има катализатор и филтър за твърди частици,че и "адблу"Коментиран от #36
18:28 25.09.2015
35 рацингер
До коментар #15 от "Монго":
Колега,тва с грамовете ,дето го цитираш, е въглероден двуокис. Дизелите изхвърлят още една каруца отрови. И скандала е за азотен окис ,а не за въглероден двуокис. Кво ми го развяваш мустанга,кво общо има? Въглеродния двуокис само затопля климата, не влияе пряко на здравето. Азотния окис е нещо съвсем друго.Американците не дават никой да ги прави на луди, а точно тва се опитват тарикатите от "най-големия" производител на автомобили.18:34 25.09.2015
36 гост
До коментар #34 от "рацингер":
Система за "адблу" имат автомобили които се броят на пръстите на едната ръка и никой от тях не е масов модел, така че при останалите азотните окиси са на "честна дума", както се вижда и в случая , а филтрите за твърди частици само събират същите при ниска скорост (градско) , за да ги изхвърлят при висока ( магистрала) . Глупостите , че ги доизгаряли са за наивници , опитайте се да изгорите саждите от барбекюто или печката. И си помислете какво става когато колата се кара основно на градско , което е често явление . Ами просто когато филтъра се напълни се изпразва принудително , все едно че някой си изхвърля сгурта от кюмбето през прозореца . Дизела е мръсен по принцип и беше наложен от производителите защото им носи по-големи печалби , но всичко си има граници и тези са вече преминати, така че помислете си за други двигатели вече .20:19 25.09.2015