Last news in Fakti

3 Февруари, 2016 10:36 94 068 63

Най-популярните съветски коли на Запад

  • ваз-
  • газ-
  • уаз-
  • ссср
Най-популярните съветски коли на Запад - 1

Както и в останалите страни от Социалистическия лагер, за покупката на нов лек автомобил в СССР се чака с десетилетия и лелеяната придобивка остава несбъдната мечта за стотици хиляди. За сметка на това съветската автоиндустрия охотно изнася продукция за чужбина. Към 1975 г. са експортирани почти 400 000 возила, а някои модели стават наистина популярни зад граница.

ГАЗ-М20

Най-популярните съветски коли на Запад

Легендарната "Победа", наречена така в чест на триумфа на Съветската армия над нацистка Германия, се появява през 1946-а. Година по-късно за износ към Европа се отправя първата партида от 5 000 автомобила. М20 привлича купувачи с огромния по стандартите в онези години багажник, комфортната возия, просторния салон и, разбира се, ниската цена. В скандинавските страни "Победа" става една от най-масовите таксиметрови коли.

ГАЗ-21

Най-популярните съветски коли на Запад

Първата "Волга" се качва на конвейерите през 1956 г. Две години по-късно моделът печели голямата награда на изложението Expo-58 в Брюксел. ГАЗ-21 се продава в 75 държави по цял свят, включително и с десен волан. Особено популярни във Великобритания, Белгия и други европейски страни стават версиите с двуцветна каросерия. За най-взискателните клиенти се предлага модификация с "подобрено оформление". То се отличава от стандартната "Волга" по изобилието на хромирани детайли в интериора.

ВАЗ-2106

Най-популярните съветски коли на Запад

Първоначално "Шестицата" носи индекс 21031, тъй като всъщност е версия на бленуваната от хиляди "тройка". За да подчертаят трудовите си успехи пред XXV конгрес на КПСС обаче от ВАЗ решават да я прекръстят на 2106, представяйки модернизирания стар модел за изцяло нов. Впоследствие той се задържа на поточните линии чак до 2005 г. и се продава доста добре в чужбина. За Канада е създадена специална модификация, съобразена с изискванията на тамошните купувачи. Тя се отличава най-лесно по броните с вградени фарове против мъгла.

УАЗ-469

Най-популярните съветски коли на Запад

Първите "уазки" попадат зад граница през 1973-та, година след старта на производството в Уляновския завод. Най-много са изнесени в Италия, където доставките продължават чак до 1999 г. Всъдеходите за Европа обаче са доработени сериозно. Те се оборудват с дизелови двигатели от Peugeot, хидравлика на волана и допълнителни декорации по каросерията. Освен на Стария континент "уазките" се продават добре в Азия и Южна Африка, където между другото ги купуват и досега. Тази популярност си има обяснение - 469 практически няма конкурент по цена, лесна поддръжка и проходимост.

ВАЗ-2121

Най-популярните съветски коли на Запад

Може да звучи невероятно, но през 1977 г. култовата "Нива" превзема 40% от европейския пазар на всъдеходи. Различните модификации на джипката се продават успешно в Гърция, Исландия, Австрия, Германия и Великобритания. Англия дори поръчва 45 автомобила за техническите ръководители на строежа на Евротунела под Ламанша. За четвърт век са продадени почти половин милион екземпляра - двойно повече, отколкото съветската автоиндустрия е успяла да пласира общо в чужбина преди появата на "Нива".


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Джон Смит

    10 4 Отговор
    И допълнение: Тогава нямаше задръствания, в големите градове!

    Коментиран от #2

  • 2

    18 2 Отговор

    До коментар #1 от "Джон Смит":

    Да караш в града вече е кошмар, да не говорим че няма къде да се паркира, поне в Ст Загора. Статията е интересна, харесват ми по старите автомобили без значение къде са произведени, Нивата направо е къртила навремето на Европейския пазар.

    Коментиран от #3, #10, #42

  • 3 Съни

    14 3 Отговор

    До коментар #2 от " ":

    Нивата и в момента кърти--има доста в скандинавските държави.Аз лично съм виждал доста от тях.Наистина бях учуден-но това е факт.Даже и сега имат салони за продажба на новите Ниви.
  • 4 хахахаха

    14 31 Отговор
    ...и с това се изчерпва руското автомобилостроене.
    А за територия и народ колкото СССР - други къде, къде по-малки държави произвеждат десетки и стотици модели и модификации, да не говорим за САЩ.
    Ето защо комунизмът е вреден!

    Коментиран от #46, #62, #63

  • 5 Хохохо

    14 42 Отговор
    "Победа"-та за такси я използвали..
    Явно за друго не става - обикновенният западен клиент я е подминавал, защото мирише на руски партенки.

    Коментиран от #7

  • 6 Осведомен

    58 29 Отговор
    За сведение на дебилоподобните западнодупе.изци, англо-саксо-поклонници олигофреноиди: НИКОЙ ДО МОМЕНТА НЕ Е НАДМИНАЛ РУСНАЦИТЕ ПО ТТ ДАННИ НА ОРЪЖИЯ, РАКЕТИ, ПОДВОДНИЦИ, САМОЛЕТИ, ПСИХО-ЛАБОРАТОРИИ И МН. ДРУГИ. Просто те си имат приоритети - здраво стъпили на прагматизъм, а не на някакви пудри, на които обръща внимание разглезения западняк, а и нашите по-малоумни съграждани. За тези, които ще цъкат минусчета, ще кажа - вие толкова си знаете и е време да си извадите главите от там, където слънце не огрява... е, освен ако сте нудисти, разбира се:)

    Коментиран от #28

  • 7 Бате Цецо

    36 4 Отговор

    До коментар #5 от "Хохохо":

    В Западна Европа за таксита се използват луксозни автомобили. Не е рядкост да се види такси Мерцедес Е класа.
    Ако Победата тогава е била еквивалент на днешен автомобил от нивото на Мерцедес Е класа значи никак не е била зле възприемана.
  • 8 Калугера

    19 10 Отговор
    Да живее Владимир Путин, каквото било -било, ако не е Владо американците ще унищожат света за 2-3 години, явно там управлява някаква психарска секта
  • 9 555

    37 5 Отговор
    Червената Лада много ме кефи, стабилен автомобил, много готино окачване, отвътре комфортна, малко но пъргаво моторче, беше истинско удоволствие да се кара, са годините си е била нещо изключително
  • 10 ддд

    3 3 Отговор

    До коментар #2 от " ":

    А че там живеят ли хора?

    Коментиран от #11, #40

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 раптор

    14 2 Отговор
    Бе като се погледне годините в които са излезли, тия кошници са си били съвсем прилични, като се има в предвид ниската цена...

    Коментиран от #32

  • 13 дай газ

    21 7 Отговор
    Не са лоши колите, макар и копия на западни модели. Проблема на руските коли е, че пускат нов модел веднъж на 50 години. :)

    Коментиран от #14

  • 14 незнайко

    16 8 Отговор

    До коментар #13 от "дай газ":

    Точно за това, САЩ използват руски ракети носители, защото са изостанали. Не бъзете черногледи!!!

    Коментиран от #16

  • 15 гост

    42 3 Отговор
    Щом едно МПС върши работата , за която е сглобено, значи е добро. Тези коли са били актулни преди 30 години, сега са олдтаймери реално. И ако ги сравним с колите от тяхното време, показателите и надежността, ще излезе, че не е имало по-добро за тази цена и възможности. Сега всеки се подиграва, но родителите ни са се избивали за тях и са плащали двойно повече, само и само да си ги купят. Уважавайте поне избора на родителите си. Аз съм отраснал на Вартбург и до ден днешен се заглеждам по тях и се радвам да видя такава кола още в движение и в употреба.

    Коментиран от #18, #19, #26

  • 16 йордан иванов

    5 1 Отговор

    До коментар #14 от "незнайко":

    Ползват ги защото им излиза по-евтино..
  • 17 Иван

    12 3 Отговор
    Това е и предимство може би, да правят качествено нещата с идеята да се ползват десетилетия, а не през няколко години да се купува нов модел.
  • 18 Сандокан с двата ножа

    8 30 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Тези коли са били олдтаймери или аутсайдери и преди 30 години!Просто няма как нещо което е правено без мерак и капчица любов да стане класика!Доволен съм само от едно нещо и то е ,че вече ги няма!

    Коментиран от #20

  • 19 мимо

    36 1 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Много точно казано! Браво! На мен детството ми мина на ЛАДА 1500S - 2106. Както казваш ти добра за времето си кола на поносима цена - купена е от Кореком през 1983 (точно след като съм се родил) за 3600 долара. Документите и още са у нас, ама за жалост колата замина на вторични след 29 години в движение, значи няма да е била чак толкова калпава, както твърдят децата тука из коментарите, които не са виждали подобни коли и на картинка!

    Коментиран от #21

  • 20 мимо

    11 3 Отговор

    До коментар #18 от "Сандокан с двата ножа":

    Абе, ти като те слушам май нямаш и 20 години, а?
  • 21 pepi

    3 7 Отговор

    До коментар #19 от "мимо":

    На кои викаш -деца -та ти си дете --нищо не знаеш за руските автомобили --не взимай мнение по въпроси по които не си компетентен

    Коментиран от #22, #24

  • 22 мимо

    16 4 Отговор

    До коментар #21 от "pepi":

    Виж сега....значи първите 3-4 години, от както взех книжка си бяха все още актуални руските коли - в смисъл караха си се масово. Та прекарвахме доста нощи по гаражите - сменяхме биелите на ладичките с по-къси - от БМВ, не помня кой мотор беще - та ставаше диаметъра на буталото равен на хода- "каре" се казваше. Сменяхме диференциалите с по-дълги от лада 1600, престъргвахме маховиците, разпределителни валове..... абе глупости, ама беше интертесно и забавно! Та имам някаква бегла представа от руски коли....

    Коментиран от #44

  • 23 Mercedes-Benz

    17 24 Отговор
    Първото нещо, което баща ми направи след промените е да продаде 2105-цата и да си купи Автомобил! Макар и нова по ладата имаше все нещо да се счупи, в купето смърдеше на бензин, беше шумна и т.н. Абе боклук с една дума, оттогава не иска да чуе за руско возило... хаха А на тоя по-долу дето твърди че "родителите ни били чакали", ами чакали са защото системата е била смотана, да чакаш 20 год. за отпадък не е хубаво, и като го вземеш и се троши пък хич не е хубаво, а пък да не ти дават да вземеш истински (западен) автомобил е ОТВРАТИТЕЛНО. Единия ми дядо Бог да го прости, е викан в милицията 5 пъти, за да обяснява защо и как си е купил два хладилника... Абе кажи му комунист и не го обиждай повече.

    Коментиран от #41

  • 24 мимо

    17 2 Отговор

    До коментар #21 от "pepi":

    Ааа и 2012 година - една година преди да пенсионираме ладичката ходихме с нея до морето със жена ми ей така- да си направя кеф, около 400 км в едната посока...

    Коментиран от #25

  • 25 Mercedes-Benz

    8 13 Отговор

    До коментар #24 от "мимо":

    Жена ти е герой, да се надяваме че си се отблагодарил с подарък и вечеря, а може и нещо повече. Заслужила го е хаха
  • 26 оооооох

    5 7 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    щом и по двутактовия Вартбург се заглеждаш още - ясна е работата..
  • 27 Иван

    18 7 Отговор
    Сигурен съм,че преди 30-40год. хората ако са имали избор както сега едва ли са щели да ги купуват много.Колко хора сега си купуват руски коли!?Да не говорим,че се чакаше по половин живот за тези ,,прекрасни,, автомобили.Баща ми направи през 1973 год.вноска за жигули,впоследствие за лада ,но до 1990 год. така и не му дойде реда.Относно ,,сносните,, цени.Като излезе новият москвич около 1989 г. струваше колкото 2-3 стаен апартамент в голям български град.В началото на 80-те кола втора употреба струваше повече от нова,пак заради голямото чакане.Не искам даже да си спомням.

    Коментиран от #56

  • 28 ghost navigator

    13 18 Отговор

    До коментар #6 от "Осведомен":

    Абе Другарю знаеш ли че преди втората световна война България е била равна с Германия и Австрия.И когато идват такива като теб през 1944г.
    Виждат сметката на цялата държава,избива се първо интелигенцията (защото прост народ лесно се командва) и заради тези на които симпатизираш сме изостанали 50 години.То комунизма ако бе добра система е щяла да просперира и до днес.И КАКВО ВИДЯ ОТ РУСНАЦИТЕ...ЛАДИ И МОСКВИЧИ. А бойната им техника са като колите им.......

    Коментиран от #34, #45

  • 29 it is

    2 5 Отговор
    for a reason not for the fridges:)

    Коментиран от #31

  • 30 Клео

    25 2 Отговор
    Абе момчета, вие четохте ли статията или коментирате само по снимки и полит убеждения? Защото статията е за това, какво са харесвали на Запад, където са имали избор! :)
  • 31 Mercedes-Benz

    1 5 Отговор

    До коментар #29 от "it is":

    Maybe you're right, one of the main reasons was that my grandfather was smart man, and knew what the commies really where - sh.theads, like the system they were obeying, that's why he was against it and hated it with a passion!
  • 32 FR V

    8 3 Отговор

    До коментар #12 от "раптор":

    Като повториш една лъжа няколко пъти няма да стане истина.
    Минимална работна заплата за страната за периода 1.06.1973 - 30.09.1979 е 80.00лв
  • 33 balboa

    5 10 Отговор
    истината е една,никога не е имало популярни руски коли на запад.Просто защото руснаците немогат да правят автомобили
  • 34 Toshko Hristov

    1 7 Отговор

    До коментар #28 от "ghost navigator":

    Abe demokrata tolkova li si kux 4e da obijdash pove4eto ot polovina ta naselenie na bg.koito sa jiveli prez tova vreme.Ostanali samo prostite....drugite gi zastreliali.
  • 35 дженев

    16 9 Отговор
    Айде.....изтърваха детската градина.Тия сукалчета са чували само за някакъв лош комунизъм от неудачните си дядовци и сега са най големите спецове по комунизъм.Отново да напомня на първа "Б"група,че в България никога не е имало комунизъм.А за коли произведени през годините когато още не сте били на бащите си в мъдурите изобщо не се напъвайте ,че се размириса на бебешко
    ако.В ония времена на запад също имаше силна идеологическа пропаганда и да се продаде соц. возило в западния блок не беше никак лесно,както и обратното.Качеството не беше приоритет.
    И въпреки всичко до 1986 продадените соц.автомобили бяха по вече от обратният им еквивалент.Посочените автомобили в статията наистина се продаваха,само че авторите са изпуснали силните позиции на експортната Лада в Белгия.

    Коментиран от #39

  • 36 Нов чо

    7 0 Отговор
    Еее какви КОЛИ имаше едно време еееи )))
  • 37 Умрял от смях

    6 5 Отговор
    Как пък го измисли това, че България е била равна на Германия. Това и луд няма да го каже. Само някой м...л може би.
  • 38 Иван

    11 4 Отговор
    Дженев,не зная кой набор си,но за да си купиш западна кола по времето на соца трябваха не само пари но и яки връзки и специално разрешение.Другата възможност беше да работиш по корабите.Само в Корекома не се чакаше с ред,но и там имаше само соц. коли.Аз автомобили западни марки преди 89 год. не си спомням да са продавани свободно на пазара в България,а ако е имало те са били за хора с правилна партийна ориентация.Тогава даже и да имш валута пак не можеш да си купиш,веднага ще те питат от къде е и т.н.Може и затвора да влезеш като враг на народа.Не само ти си живял и видял как беше преди 30-40 год.!

    Коментиран от #61

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40

    5 1 Отговор

    До коментар #10 от "ддд":

    Не знам дали живеят хора, но има задръствания. Явно си от тези широко отворени към света индивиди,които не знаят че БГ не е само София.
  • 41

    6 7 Отговор

    До коментар #23 от "Mercedes-Benz":

    Прав си за комунистите и за автомобилите също е ясно, че западните по-това време са били по-добри от Руските. Руските бракми и те си имаха своя чар, разбира се ако са имали право на избор и пари хората тогава едва ли щяха да карат масово руски коли.
  • 42 konformist

    6 2 Отговор

    До коментар #2 от " ":

    Готов съм да заменя 100кв. апартамент до морската градина във Варна за последния бордей в МОДЕРНО ПРЕДГРАДИЕ в СОФИЯ, САМО И САМО ДА ЖИВЕЯ в столицата!СОФИЯ vorever.

    Коментиран от #43

  • 43

    0 5 Отговор

    До коментар #42 от "konformist":

    Като искаш да си столичанин поне се научи как се пише "Forever" и по-полека с наркотичните вещества, опасни са понякога.
  • 44 Сандокан с двата ножа

    7 2 Отговор

    До коментар #22 от "мимо":

    А бе Мимо, може ли да ми обясниш как като сложиш по къса биела на Ладата и , ще се промени хода на буталото? Ти двигател виждал ли си отблизо? Хода на буталото се определя от разстоянието на шийката на коляновия вал от центъра му а не от дължината на биелата.И нали като сложиш по къса биела трябва да сложиш по дълго бутало или ще режеш челото на блока? Ха ха ха ха бая безмозъчни техничари има тук!
  • 45 Сибирь

    10 3 Отговор

    До коментар #28 от "ghost navigator":

    По какво е била равна България на Германия?! Абе никоя държава в Европа не е била равна на Германия , защото в Германия щатите (и особено евреите) наливат огромни пари и инвестиции,а освен това подаряват много технологии (примерно за производство на искуствен бензин).
    И каква интелигенция е била избита бе?! Преди това е нямало убити? Страшимиров, Милев, Вапцаров какво са?!
  • 46 Сибирь

    9 3 Отговор

    До коментар #4 от "хахахаха":

    Вредни са неграмотността и слабоумието ! В СССР и Русия се разчита предимно на общественият транспорт ,а за по-дълги разстояния на ЖП превозите. Образовай се малко,виж какво представляват Трансибирската магистрала и Московският метрополитен например.

    Коментиран от #48

  • 47 Джон Смит

    7 4 Отговор
    А VW-костенурката, е страшна кола! Тя се произвеждаше, по времето на лада, волга и всички споменати коли от време на соца. Нямаше тогава коли защото парите отиваха в други отрасли и се пътуваше с обществен траспорт. Пък и живота беше много по- спокоен, отпуските много по- големи.
  • 48 еееееее

    6 7 Отговор

    До коментар #46 от "Сибирь":

    Тава може да го каже само един закостенял комунист - дупелизец на всичко руско, не защото е хубаво, а руско, комунистическо.
  • 49 Джон Вурстер

    6 8 Отговор
    Каквито са комунистите - такива са им и колите.
  • 50 bvb

    9 5 Отговор
    Тва днешната младеж много освирепяла, само да чуе за нещо руско или съветско и се запенва. Чудя се как го правят хамериканците... а май било нещо за простия народ и маниполирането му
  • 51 гошу

    13 3 Отговор
    Винаги се забавлявам с коментарите на автомобилни теми и сега не по-малко. Виждам ,че много от коментиращите изобщо не са запознати като цяло с автомобилите , да не говорим за конкретно изброените в статията. За времето си тези коли са били и бяха наистина добри, макар че някои от тях са копия на западни . Тези които само са чували за заветното чакане пред "Мототехника" , не мисля че трябва да коментират качества на автомобили които дори не са виждали. Моят баща имаше кола , която и аз карах хайдушката след като взех книжка и накрая след изминати два милиона километра/не е шега/ за мое най-голямо съжаление е дал на скраб без да знам . Ако това не е автомобил проектиран за това което трябва , както някой писа по-нагоре - здраве му кажи . Не е добре да завихряте политически спорове на теми , които са по-скоро удоволствие и страст!

    Коментиран от #52

  • 52 тъй

    10 4 Отговор

    До коментар #51 от "гошу":

    браво.....ето,кажи им го....без екстри, нямаше предно дето толковаа реват, че без него не може и пак се оправяха из балканите зиме и лете.....нямаше 200 коня и пак се оправяха и т.н.
  • 53 Кобрата

    9 4 Отговор
    Еее тези Ладички 2103 и 2106 бяха здрави машинки, то още ги има водят се Лада 1500

    Коментиран от #54

  • 54 АНОНИМ

    7 5 Отговор

    До коментар #53 от "Кобрата":

    КАРАЛ СЪМ ВОЛГА С ЕЛЕНЧЕТО БЯХ НА 15 ГОДНИ КОГАТО БАЩА МИ Я КУПИ ВТОРА РЪКА. ТЕЗИ КОЛИ НЕ БЯХА СА ПРОСТОЛЮДИЕТО КАРАХА ГИ САМО В МИНИСТЕРСТВАТА И ИМАХА НА ЗАДНОТО И СТРАНИЧНИТЕ СТЪКЛА ПЕРДЕНЦА. ВОЗИЯТА И БЕШЕ ПРЕВЪЗХОДНА. КОПИРАНА Е ОТ СИТРОЕН САМО ЧЕ ТОЙ БЕШЕ С ХИДРАВЛИЧНА НОСЕЩА СИСТЕМА. СЪЩО ТАКА СЪМ КАРАЛ И МОСКВИЧ 412 ДВИГАТЕЛЯ МУ БЕШЕ КОПИРАН ОТ БМВ. В ПО НОВО ВРЕМЕ СЪМ ИМАЛ ОПЕЛ АСКОНА ЛАНЧИЯ ДЕДРА И В МОМЕНТА КАРАМ МАЗДА 323 ХЕЧБЕК 2.0 90 К.С ТД. ВСЯКА КОЛА СИ ИМА СВОИТЕ ПЛЮСОВЕ И МИНУСИ. ВАЖНОТО Е ДА ИМА КАЧЕСТВЕНА ПОДРЪЖКА И УМНО КАРАНЕ.
  • 55 Kakvo

    1 2 Отговор
    VAZ=FIAT
  • 56 мюмюнов

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "Иван":

    Глупости, Москвич струва около 5-6000лв.
  • 57 Аз имам!!!

    5 4 Отговор
    Карах чисто нова Жигули, голяма част от вашите родители не доживяха да я имат. Купих чисто нова Лада, вашите майки ми бяха любовници... А сега търгувам с Руснаците и имам автомобили в които вашите гаджета са мой, когато блъскат по фитнеси, наливате се по дискотеки и карате 15 - 20 годишни кошове. Разликата между вас и такива като мен е, че ние умираме веднъж. А вие всеки ден.
    Поздрави.
  • 58 шефа

    1 0 Отговор
    Всяко нещо с времето си аз карах ВАЗ 2101 или казано Жигули произведено през 1972 г до 2003 Г или цели 31 г навъртях му близо400000 км без ремонт на мотора но скъпи приятели не забравяйте че това е фиат 124 безгрешен автомобил
  • 59 Haha

    2 0 Отговор
    Добре де аз не мога да разбера кажете професори България къде е в тая картинка къде са автомобилите на България и къде сасе изнасяли лесно е да плюеш за годините си са били здрави достъпни авномобили на ниска бена
  • 60 Onja s konja

    0 0 Отговор
    Ееее еми нали G-класата на мерцедес не я променят заради визията че прилича на Уазка и е грозна като нея.Ама Ладите пък са уникални талиги хаха. BMW forevar хахаха
  • 61 бай Кольо

    2 0 Отговор

    До коментар #38 от "Иван":

    В корекома имаше всякакви коли .Аз съм присъствал на покупката на Волво ( на комшията ) и на Мерцедес ( на вуйчо ми ) .Обикновенни бачкатори по Либия и Ирак ... От посолствата също можеше да си купиш западна кола но не трябваше да седиш в къщи , да пиеш ракия и да мръкаш ...
  • 62 Добре,

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "хахахаха":

    Това не е ли първосигнална реакция, след като по време на желязната завеса те са изолирани. Не се заяждам, питам защото съм млад и не съм сигурен, въпреки че имам самочувствие на човек - чел, и все пак не смятам че знам? Просто искам реална информация! Че все е в двете крайности това, което чувам и прочитам
  • 63 Ами

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "хахахаха":

    Естествено че някой чичко трябва да бутне нещата. От хиляди малки производители. Остава алди да смениш болт 2 3к лева но няма проблем. Порше. Джи ем скоро пак ги субсидираха. И тук идва партията дали руски САЩ немски пак си режим